Ze verwachten vrijdag avond onweer, dus hopelijk gaan de temperaturen het weekend dan ook iets naar beneden. Wel balen, dit weekend concours dat wordt zweten, pff.
Rienn
Geplaatst: 30-07-13 11:18
quartel schreef:
Ik heb het koud
Ik ook! Zit met joggingpak en dikke vest op de bank. ik heb het snel koud, haha. Het waait echt heel erg hard! Gisteren ook al, vanmorgen vroeg was het bijna windstil.
Ik hoop dat het zaterdag of zondag strandweer wordt....
Agossie
Geplaatst: 30-07-13 11:26
Pfff... Ik vind dit lekkerder! Van mij hoeven die hoge temperaturen niet. Bah!! Gelukkig staat er wel een beetje een windje... Robin, de 40 is gevoelstemperatuur in de zon (hoop ik!!)
Zaterdag is volgens de verwachtingen ook nog warm, maar minder warm dan vrijdag. Zondag zou weer meer normaal zijn.
fargo
Geplaatst: 30-07-13 11:32
Ben wel blij dat het even wat minder warm is, heb vanavond les en als het zo smoorwarm is dan is dat nog niet zo makkelijk presteren!
Dit is veel lekkerder weer om te rijden! Ik heb gisteren een poging gedaan (paard was niet helemaal in haar normale doen. Héél veel bakkabouters.) Vanavond weer en morgenavond ook, dan kunnen we met de warmte even een stapje terug doen.
Zeg nou zelf mensen die v.d. warmte houden,dit weer is toch vele malen beter voor mens en dier. Heerlijk dit weer,zo mag het de rest v.d. zomer blijven,oke een klein beetje meer de zon erbij mag wel,net als gister.
Rond de 21/22 graden is prima, maar dan moet wel de hele dag de zon schijnen. Voor 30 graden en warmer hebben we mooie verre landen.
Hier hebben de paarden het niet slecht met de warmte, het waait bijna altijd. Nu ook, het stormd bijna. En daarnaast, kan ik weer niet rijden. Nu heeft mijn paard misschien iets met d'r pees.
Vorige week waren er dagen dat er bij ons echt bijna geen wind stond. Ik heb mijn paard toen binnen gehad op het warmst van de dag. Ze hebben geen beschutting, dus ik vond dat echt te warm. Voor de komende dagen gaan we een party tent opzetten. (donderdag ochtend... )
Met dit weer is ze een stuk frisser en kunnen we er ook lekker tegenaan.
Rienn, een peesblessure is niet niks! Ik hoop dat het enorm meevalt hoor...
Waait het niet dan bij jullie? Hier zou de tent nog geen 15 min blijven staan. hier is het ook vaak anders warm dan bij jullie.
Ze is vorige week gevallen, kon niet zien hoe en wat, want was met een ander paard bezig wat ook in paniek raakte en mij bijna plette. Maar wat ik zag was niet prettig. Nu dik been, knie tot kogel, niet warm en loopt ook goed. Maar knijp hem wel omdat vele het over d'r pees hebben. Geef haar nu even rust en dan hopen dat het mee valt.... Lastig.
Hier is al de hele dag grotendeels bewolkt, af en toe zie ik wel een stukje blauw. Ook staat er best een aardig windje, dus het koelt hier lekker af. Ik vind dit wel even lekker zo tussendoor. Dat hele erge warme weer is ook goed, maar een paar dagen dit weer is dan wel weer lekker hoor.
Ik kan me nu alleen niet voorstellen dat het vanaf morgen weer behoorlijk warm gaat worden. Maar dat was vorige week ook zo.
Het is nu 23,5° in huis... héérlijk!!! Echt helemaal top! Ik zit met sokken aan en mijn sweater en ik vind dat heerlijk. Ik denk dat ik zo lekker een wasje ga draaien en weer lekker de wasdroger aandoe!
Shirley
Geplaatst: 30-07-13 12:54
Hier ook geen regen, maar volgens Buienradar zouden we vanmiddag en vanavond wel wat nattigheid gaan krijgen
Wat vervelend van je paard, Rienn ! Is er al een scan gemaakt ?
Hier lekker harde wind, en heerlijk koel. Zonnetje probeert er wel doorheen te komen, maar nog steeds lekker dan. Lijkt mij ook stug dat het in eens van 22gr naar 34 gaat.. maargoed, we zullen zien.
Gisteren was heerlijk weer om paard te rijden, vandaag vind ik het wat aan de koude kant. Althans om in hemdje en korte broek te lopen en dat doe ik het liefst in de zomer . Maar als ze zon fatsoenlijk door zou komen zou de temperatuur ook beter zijn.
Maar Gohya je hebt gelijk, deze temperaturen zijn voor veel mensen en dieren fijner. Van mij hoeft het ook echt geen 30 graden te zijn, rond de 25/26 graden, zon en een klein windje vind ik ideaal maar dat blijft natuurlijk persoonlijk .
Josien_, dat vinden we allemaal... Maar dit heeft echt mijn voorkeur over die hitte. Ik kijk ook ècht niet uit naar de komende dagen. (wel naar de winter!)