Bijzondere babynamen deel IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ryder

Re: Bijzondere babynamen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:00

Maar waarom zou je het dan met een Y spellen? Dan is met IJ toch veel duidelijker? Anders moet dat arme kind altijd uitleggen 'Thijmen met een Y' :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:03

Omdat het hip is :') net zoals Raff, want die tweede F maakt het natuurlijk wel 2015 :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:19

Valt in de categorie *gooi er een letter in of bij die er eigenlijk niet in thuis hoor*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:28

Ryder schreef:
purny schreef:
Ik mag nog geen kleintje hebben maar mijn jongensnaam staat al lang vast. Als ik een zoontje krijg word het Thymen of Thijmen. Meisje vind ik Jasmijn wel mooi. Maar dat is zo kruiderig

Hoe spreek je Thymen dan uit? Ik heb die naam wel eens gezien op een geboortebord ergens in een tuin maar geen idee hoe je dat dan zegt. Fonetisch gezien 'Tiemen' denk ik?

Sirius hier hetzelfde gedoe mbt het vinden van een jongensnaam :') wat is dat toch met jongensnamen die lastiger te bedenken zijn? We hebben er inmiddels wel 1 :D maar die past niet bij wat jij zoekt.

Gewoon als Thijmen. Net zoals je Debbie hoort dat ook Debby word geschreven

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:49

Ik woon nog niet zo lang in Limburg, nu heb ik sterk het idee dat het gekkigheid is.

Een straat verderop staat een geboortebord in de tuin, het bord zelf is al erg vreemd! Babytje met 2 bierpullen in de hand.

En de naam.. Sloeber Liene!

Wie kan mij bevestigen dat dit Limburgse gekkigheid is of zal dit echt serieus zijn?

Edit: ik ben toch maar even gaan googlen op de naam! Er is dus echt een babytje geboren 'liene' haar ouders zitten bij zo carnaval groepje dat sloebers heet dus vandaar. Ik blijf het toch wel erg apart vinden!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:10

Zo worden er in Rotterdam kinderen geboren met de naam Maas of Rijn.... Rijn kan ik nog wel inkomen maar Maas...

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:10

Purny in Debbie/Debby vind ik het veel logischer omdat het dan een vervanging is van de ie. Je zegt tenminste voor zover ik weet geen Debbij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:12

purny schreef:
Ik mag nog geen kleintje hebben maar mijn jongensnaam staat al lang vast. Als ik een zoontje krijg word het Thymen of Thijmen. Meisje vind ik Jasmijn wel mooi. Maar dat is zo kruiderig

Neefje van mij heet Thyme , met n vind ik zo gek :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:36

Thyme spreek ik uit als Thieme :)

Jazz voor een blank ventje... Wel uit een ehm bepaald milieu zullen wij maar zeggen :=

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:51

Spreek je Thyme uit als Tieme in het Nederlands? Had ik eigenlijk nooit over na gedacht, ik had juist altijd alleen de Engelse uitspraak in mijn hoofd. :P

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:24

Geboren: Jeremiah, broertje van Femke Famke. ;(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:24

Femke famke :') :') :') wat klinkt dat hilarisch :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:25

purny schreef:
Ryder schreef:
Hoe spreek je Thymen dan uit? Ik heb die naam wel eens gezien op een geboortebord ergens in een tuin maar geen idee hoe je dat dan zegt. Fonetisch gezien 'Tiemen' denk ik?

Sirius hier hetzelfde gedoe mbt het vinden van een jongensnaam :') wat is dat toch met jongensnamen die lastiger te bedenken zijn? We hebben er inmiddels wel 1 :D maar die past niet bij wat jij zoekt.

Gewoon als Thijmen. Net zoals je Debbie hoort dat ook Debby word geschreven

een Y in het Nederlands wordt altijd als ie of i (korte i) uitgesproken. Wil je het als ij uitgesproken hebben, moet je toch echt Thijmen schrijven ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:03

Volgens mij klopt dat niet, de achternaam Nys maakt niemand Nies van, dat weten we automatisch. En de y is ook vaak een j.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:19

Ik zou dan toch echt nies zeggen := maar ken niemand die zo heet :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:37

verootjoo schreef:
Ik zou dan toch echt nies zeggen := maar ken niemand die zo heet :D

Nou moet ik zeggen dat namen een eigenzinnige spelling/uitspraak hebben, Marjolein is correct qua spelling, maar qua naam kom ik ook Marjolijn tegen :+

In namen is het maar net wat de ouders bedacht hebben hoe de letter wordt uitgesproken :')

Vroegah schreef je ook Anys (in het het Zuid-Afrikaans nog steeds) en Wijchen is ook zo'n leuke. Dus oude achternamen is ook geen peil op te trekken :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-04-15 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:40

Ja Tieme met een beetje de H naast de T :P , maar niet extreem haha . Meer de Tieme kant uit , broertje is simpel Yurre

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:41

En dat kan ook nog :') de Y als J haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:44

:') Alles kan

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 22:58

Sirius_ schreef:
Is dit topic alleen voor rare namen of ook voor mooie namen?
Ik ben op zoek naar een niet veel voorkomende jongensnaam passend bij een Franse meisjes naam met drie lettergrepen.
Mijn man en ik zitten totaal niet op een lijn wat jongensnamen betreft.. Meisjes naam staat al eeuwen vast en we hopen ooit die naam aan een meisje kunnen geven, maar we verwachten onze eerste en dat is uiteraard bijna zeker een jongen :+

Ferran
Cyril
Cedric
Greg
Jules
Aram
Lennard
Simon
Nathan
Sebastian

Ik ben bang als ik dr namen vertel die wij op ons lijstje hebben staan, dat veel mensen ookvibden dat dat niet bij eelkaar past. Ook veelal Franse meisjesnamen, maar wel een heel Hollandse jongensnaam (met daaronder gepositioneerd een Ierse jongensnaam). Het enige wat overeen komt is dat ze heel lang geleden populair waren en nu amper vijf keer per jaar gegeven worden.
En ach.. wij vinden ze prachtig en uiteindelijk worden het allemaal individuen ipv een leuke combi met de naam van je broer/zus.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:06

Een vage kennis had op Facebook een foto geplaatst van haar kindjes er kwam een reactie op ' dat deden Geno, Genes en Gino ook '
Ik was gelijk nieuwsgierig naar haar profiel een jong grietje van een jaar of 22 die van haar 4e in verwachting was hoe zal die toch gaan heten...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:50

Rudina schreef:
Een vage kennis had op Facebook een foto geplaatst van haar kindjes er kwam een reactie op ' dat deden Geno, Genes en Gino ook '
Ik was gelijk nieuwsgierig naar haar profiel een jong grietje van een jaar of 22 die van haar 4e in verwachting was hoe zal die toch gaan heten...

Amber :j :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:55

Sjaak natuurlijk :))

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:59

Ik spreek Geno hetzelfde uit als Gino :') Lijkt me best onhandig :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:00