Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:05

Captain schreef:
Ik kwam gisteren in het bos een hoopje ingewanden tegen. Gewoon alleen de inhoud van een lichaam maar geen huid of botten ergens.
Kan het zijn dat dit van een aangereden dier is en ze dit in het bos dumpen om op te laten ruimen door andere dieren?

Foto in spoiler:
Spoiler:
[ [url=m/gAMBOB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na het jagen halen ze dit er al uit. Waarom precies weet ik niet maar deels ook om het 'terug te geven aan de natuur'.
Kan prima van legale jacht zijn hoor. Geen idee of het daar het seizoen al voor is tho.

Jolliegirl

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:22

Legale jacht legt dit niet bij de paden.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:36

Vinden jullie die ‘vaste’ doppen op frisdrankflessen, melkpakken etc ook zo irritant?
Vind het al vervelend losdraaien, dan zit de dop soms net teveel aan de zijkant of bovenkant en schenkt het niet lekker. Dichtdraaien ook vervelend: krijg hem er net niet lekker recht op en denk ik hem dan goed te hebben en strak dichtgedraaid omdat ik de fles liggend wil bewaren dan vind ik ‘s ochtends een grote plas cola in mijn koelkast.
Vind het zo vervelend, snap dat men af wil van dat zwerfafval, dopjes in dit geval, maar ik was één van de velen die ze netjes bij het plastic afval gooide of met inleveren de dop er opdraaide.
Doe ik wat verkeerd, of ben ik gewoon een onhandige sukkel?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:21

thequeensmum schreef:
Vinden jullie die ‘vaste’ doppen op frisdrankflessen, melkpakken etc ook zo irritant?
Vind het al vervelend losdraaien, dan zit de dop soms net teveel aan de zijkant of bovenkant en schenkt het niet lekker. Dichtdraaien ook vervelend: krijg hem er net niet lekker recht op en denk ik hem dan goed te hebben en strak dichtgedraaid omdat ik de fles liggend wil bewaren dan vind ik ‘s ochtends een grote plas cola in mijn koelkast.
Vind het zo vervelend, snap dat men af wil van dat zwerfafval, dopjes in dit geval, maar ik was één van de velen die ze netjes bij het plastic afval gooide of met inleveren de dop er opdraaide.

Ik vind ze ook vreselijk.... Ik sloop ze er daarom ook vaak eraf, en anders 1 kant los, dat ik wat meer "speelruimte" heb.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:50

Mijn vader is 90 en mist ook nog 3 vingers,hij heeft er ook veel moeite mee.Nu in de buurtwinkel pakken melk met een grote draaidop gevonden voor hem.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:54

thequeensmum schreef:

Nee ligt niet aan jou, ervaar hetzelfde. Ontzettend irritant

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 15:25

thequeensmum schreef:

hier ook 1 die ze sloopt, super onhandig die dingen!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 16:39

Ik vind milieuvervuiling veel erger dan 1 sec nadenken over een dopje :o maar dat is mijn mening :))

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 16:54

Macs schreef:
Ik vind milieuvervuiling veel erger dan 1 sec nadenken over een dopje :o maar dat is mijn mening :))

Alleen, dit is een oplossing voor een probleem dat bij ons thuis nooit bestaan heeft. Ik kan met mijn hand op het hart zweren dat ik in misschien wel 30 jaar NOOIT een fles zonder dop heb ingeleverd. En nu zit ik ineens met het geklooi zoals hierboven beschreven. In beste Nederlandse traditie krijgen de goedwillenden weer de rekening gepresenteerd van het gedrag van de kwaadwillenden.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:03

Het zit ook bijvoorbeeld op een pak chocomel. Die je dus moet schudden voor gebruik. En daarna vallen er altijd druppels uit de dop… op mijn aanrecht. Zo onhandig!
Als er niet meer zoveel in het pak zit, dat ik het kan ‘walsen’, oké, maar als erop staat: schudden voor gebruik. Doe er dan niet zo’n @#* dop op.
Ik lever ze ook altijd in met dop, voordat deze ellende begon.
Tot zover mijn frustratie :j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:05

soesie schreef:
Het zit ook bijvoorbeeld op een pak chocomel. Die je dus moet schudden voor gebruik. En daarna vallen er altijd druppels uit de dop… op mijn aanrecht. Zo onhandig!
Als er niet meer zoveel in het pak zit, dat ik het kan ‘walsen’, oké, maar als erop staat: schudden voor gebruik. Doe er dan niet zo’n @#* dop op.

Vervang 'chocomel' door 'tomatensap' en we hebben hetzelfde probleem.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:20

Cowboy55 schreef:
soesie schreef:

Vervang 'chocomel' door 'tomatensap' en we hebben hetzelfde probleem.

Getsie! ;(

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:38

Om on-topic te blijven, ik vraag me af of de mensen die die doppen-aan-een-plasticje bedacht hebben, ze ook zelf getest hebben...

Het opendraaien en aan de kant "klikken" lukt me nog. Maar er komt ALTIJD een moment dat dat ^^%##@@!@% dopje de neiging krijgt om omlaag te zakken en dwars voor de schenk-straal te schuiven.
Stomme rot dop!! Afbeelding

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:43

thequeensmum schreef:

Ja!!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:45

Er was al een merk die het verbeterd had op de kleine verpakking, daar klikte je hem echt in de open stand vast (tegen het terugzakken, hij was nog wel terug dicht te doen). Ik geloof bij een karnemelk van de ah.

Mij stoort het overigens niet echt. Aan het begin was het even wennen, maar nu hindert het me zelden meer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:58

Hier ook doppenergernis hoor. Maar heb inmiddels een handigheidje gevonden waarbij ik de dop omhoog vasthoud als ik schenk.
Maar ik snap werkelijk niet dat dit moet. Ik ben nog nooit een dop kwijtgeraakt en heb er zeker nooit eentje in de natuur gegooid.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:01

Ik heb altijd gemeend dat ze zonder dop niet eens in te leveren waren voor statiegeld.
Klopt dat niet dan?
Want dan komen de meeste toch gewoon terug?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:19

Dat klopt DuoPenotti.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 00:22

Waarom gaan we niet weer doploos? Zijn we van de ergernis af en van het plastic

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 00:39

Wat zijn fijne, enigszins stabiele weidepalen voor tijdelijke afzetting? Niet te laag, het zou fijn zijn als er op 1,20 een draad kan. Maar het gaat om tijdelijke afzetting, dus ik wil er liever ook niet de hoofdprijs voor betalen >;)

https://www.agradi.nl/ako-weidepaal-gla ... r-geel.htm

Ik overweeg deze. Weet iemand of ze niet makkelijk omwaaien/krom trekken?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 03:09

Nikass schreef:
Wat zijn fijne, enigszins stabiele weidepalen voor tijdelijke afzetting? Niet te laag, het zou fijn zijn als er op 1,20 een draad kan. Maar het gaat om tijdelijke afzetting, dus ik wil er liever ook niet de hoofdprijs voor betalen >;)

https://www.agradi.nl/ako-weidepaal-gla ... r-geel.htm

Ik overweeg deze. Weet iemand of ze niet makkelijk omwaaien/krom trekken?

En een paar houten palen op de hoeken en lange stukken en opvullen met prikpaaltjes?
Puur prikpaaltjes blijft toch gammel

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 10:00

Independence schreef:

Nou dit inderdaad. Wat was er mis met de oude schenkpakken?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 10:11

marley93 schreef:
Independence schreef:

Ik knip pakken gewoon weer open. Puntje eraf en klaar. Steek die stomme schroefdoppen maar op een donkere plek.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 11:04

Cowboy55 schreef:
marley93 schreef:

Ik knip pakken gewoon weer open. Puntje eraf en klaar. Steek die stomme schroefdoppen maar op een donkere plek.

Ik snap uberhaupt niet waarom er zoveel drinken in plastic moet zitten. Wij dronker vroeger gewoon appelsap uit een kartonnetje, net als melk, fristi en tig andere dingen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 11:13

Maar in dat kartonnetje zit ook plastic.

Maar idd gewoon weer pakken zonder dopje.
En fris flessen met losse dop, want die worden toch wel ingeleverd.
Die dat niet doen leveren de fles waarschijnlijk ook niet in.