Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 08:22

Huertecilla schreef:
Ik begrijp echt niet dat in NL een jaar na dato nog stééds over het masker gezeverd wordt.

Ze zijn net als condooms:
- niet 100% maar beschermen wel
- hoe beter het fabrikaat hoe betrouwbaarder
- als je ze verkeerd gebruikt zijn ze niet effectief

Wil jij n@@ken met iemand die het niet wil gebruiken omdat ze toch niet 100% effectief/betrouwbaar zijn?

Dankjewel voor een dikke grijns op mijn gezicht vanochtend :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 08:25

nou dan wil ik geen condoom die met de riek is gelost :D
Doe mij dan maar 1 waarvan het percentage al gebleken hoog is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 08:57

Doet me nu denken aan Friends waarbij Rachel zwanger is geworden van Ross

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 08:58

Femke_Tweety schreef:
Huertecilla schreef:
Ik begrijp echt niet dat in NL een jaar na dato nog stééds over het masker gezeverd wordt.

Ze zijn net als condooms:
- niet 100% maar beschermen wel
- hoe beter het fabrikaat hoe betrouwbaarder
- als je ze verkeerd gebruikt zijn ze niet effectief

Wil jij n@@ken met iemand die het niet wil gebruiken omdat ze toch niet 100% effectief/betrouwbaar zijn?

Dankjewel voor een dikke grijns op mijn gezicht vanochtend :')

Graag gedaan ;)

Verder zullen de kern en humor zijn als een steen in drijfzand. * Ah dat is al helder :D

Schítterende dag hier. Zonnig en dertig graden vandaag. Feria in Antequera, poliamoor-film in premiere in Malaga, swingerclubs weer open; doos Wingman en verse maskers in weekeinde tas gedaan *\%/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 09:11

bigone schreef:
Kapper kan wel ! Allebeide mondkapje op en als allereerste klant gaan.

Eindelijk definitief bewijs dat mondkapjes werken, stellen wetenschappers

https://www.destentor.nl/wetenschap/ein ... ~ab64224f/

Ik heb het gelezen, maar ben niet overtuigd. Ik geloof best dat mondkapjes werken, als je ze goed gebruikt. Maar met die kleine rol voor aerosolen slaan ze de plank wat mij betreft helemaal mis. Is ook niet in lijn met recente bevindingen, die de WHO nu ook onderschrijft.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 09:18

Ik geloof ook niet dat ze wat doen, maar ik zet ze braaf op. Alleen al om andere mensen geen onveilig gevoel te geven. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 09:29

Het onderzoek gaat ook uit van juist gebruik en dat iedereen meedoet, en dat tweede gebeurt in ons land zeker niet dus helpt het inderdaad niet.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 09:56

bigone schreef:
Het onderzoek gaat ook uit van juist gebruik en dat iedereen meedoet, en dat tweede gebeurt in ons land zeker niet dus helpt het inderdaad niet.

Juist gebruik is ook zeldzaam. Iedere 2 uur een nieuw kapje en niet hergebruiken. Dan heb je het nog niet eens over de wijze van opzetten en dragen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 09:58

Ik gebruik het mondkapje alleen omdat het moet. Ik vind het een onzin ding. Heb hem in mijn jaszak zitten en pak hem als ik een winkel inga en doe hem daarna weer terug in mijn jaszak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 09:59

Suzanne F. schreef:
Ik gebruik het mondkapje alleen omdat het moet. Ik vind het een onzin ding. Heb hem in mijn jaszak zitten en pak hem als ik een winkel inga en doe hem daarna weer terug in mijn jaszak.

Idd en hij zwerft ook door de auto :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:01

En daarmee behoren jullie tot denk ik 80% van de Nederlanders :D

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:06

Ik doe nog braaf eerst desinfectie handgel dan mondkapje op dan weer die handgel en dan zit ver niet aan dat mondkapje tot die weer af mag en dan weer handgel, mondkapje af en weer handgel. Zo gebruik je een mondkapje juist is me uitgelegd. En dat mondkapje ligt in een afsluitbaar zakje in mijn tas als ik hem niet op heb.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:15

friezenfan2 schreef:
Ik doe nog braaf eerst desinfectie handgel dan mondkapje op dan weer die handgel en dan zit ver niet aan dat mondkapje tot die weer af mag en dan weer handgel, mondkapje af en weer handgel. Zo gebruik je een mondkapje juist is me uitgelegd. En dat mondkapje ligt in een afsluitbaar zakje in mijn tas als ik hem niet op heb.

En was je die iedere keer na gebruik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:16

996981 schreef:

Dat weet ik wel zeker :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:19

Wij hebben een spoortunnel door het dorp en daar is maskerplicht, enkel in die 20 meter tunnel, ervoor en erna niet.
Je kunt je waarschijnlijk wel een voorstelling maken van het masker theater wat zich daar afspeelt :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:19

Ja en ik heb nog steeds geen corona test hoeven doen... ;) En ik kom toch echt met regelmaat op drukke plekken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:22

Oh pfff nee hier heb ik een vakje in mijn auto waar ik mijn mondkapje steeds in leg. Als ik het nodig vind om hem te vervangen, dan doe ik dat.
Des infectiegel gebruik ik eigenlijk niet. Handen was ik gewoon zoals normaal. Als ik boodschappen heb gedaan of getankt bijv. dan was ik nadien mijn handen. Ik zit voor mijn werk al zoveel met mijn handen in het water. Was je handen kapot kan ik dan wel heel letterlijk nemen.

Ook tijdens werk ontkom ik er niet aan het mondkapje eens een keer recht te trekken. Tegenwoordig doe ik hem vaak af als ik niet in dezelfde ruimte als de cliënt ben. Zowel ik als mijn cliënten zijn volledig gevaccineerd. Ik doe wel na elke cliënt een schone op. Met werk wordt hij makkelijk vochtig aan de binnenkant en is soms mijn kin nat van de condens. Dat vind ik echt vies en dan is een nieuwe wel zo fris.

Ik draag ze omdat het moet, maar ik begin het steeds vervelender te vinden. Helemaal op een lange werkdag, want ik merk dat je automatisch ook veel te weinig drinkt met continue zo´n mondkapje op. Even in een winkel vind ik geen probleem, maar na een werkdag van 8 uur heb ik er echt keelpijn en hoofdpijn van. Ik hoop dat we snel zelf mogen kiezen of we ze nog dragen.

Wasbare mondkapjes vind ik vervelend, ik heb het minste last van de wegwerp. Ik vind het alleen zo´n belasting van het milieu en ik stoor me enorm aan alle rondzwervende mondkapjes op straat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:27

friezenfan2 schreef:

Die handgel gebruik ik nooit. Ik vind dat echt rotspul. Bovendien doet het niks tegen virussen. Pas bij (goed!) handen wassen gaat het oppervlak van een virusdeeltje stuk. Gewoon zorgen voor een goede handhygiene over de dag. Dan kun je prima een mondkapje op de goede manier opzetten imo.

Ik moet eerlijk zeggen, ik ben wel makkelijker geworden. Eerst waste ik na iedere keer gebruiken, of pakte ik een schone wegwerp na 1 keer gebruik. Maar je hebt ze nu zo vaak nodig dat dat geen doen meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:30

Sommige van die handgels glibberen je handen na een half uur nog, ik gebruik dat niet. Karretjes ontsmetten doe ik ook niet. Verder houd ik me aan de regels, maar die dingen vind ik gewoon onzin

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:31

996981 schreef:

Ik vond het al heel wat dat ik niet elke keer dat ik hem af heb gezet op mijn werk weer een nieuwe pak... Maar ik leg hem wel op hygiënische plekken. Van de week zag ik nog een leerling met zijn mondkapje zijn tafel schoonmaken :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:40

Een handgel met tenminste 70% alcohol zou ook werken voor virussen.
Maar handen wassen met zeep is het beste.
Maar wel lang genoeg en ook tussen je vingers bijvoorbeeld.
Maar als er geen water voorhanden is is een goede handgel wel een oplossing.
Niet voor niets dat ze bij de ingang van een ziekenhuis staan.
Maar ook dan moet je het goed gebruiken.

Maar eerlijk, ik gebruik dat ook niet.ja in het ziekenhuis wel, maar niet in de winkel.
Heb ook nog nooit wagentjes schoongemaakt.
Was wel mijn handen meteen als ik thuiskom, maar dat deed ik voor corona al.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:49

En ja ik was de mondkapjes na gebruik. Don't come for me.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:49

Sheran schreef:
996981 schreef:

Ik vond het al heel wat dat ik niet elke keer dat ik hem af heb gezet op mijn werk weer een nieuwe pak... Maar ik leg hem wel op hygiënische plekken. Van de week zag ik nog een leerling met zijn mondkapje zijn tafel schoonmaken :')

Ze zijn ook handig om je fietszadel droog te maken. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 11:31

Ik heb herbruikbare kapjes. Zitten in mijn tas.
Ik moet ook toevoegen dat ik ze niet op de juiste manier gebruik.
Ik heb een kapje van Friends en wacht op mijn kapje van home alone.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 11:45

friezenfan2 schreef:
En ja ik was de mondkapjes na gebruik. Don't come for me.

Als je ze inderdaad na ieder gebruik waar doe je het goed :) als je na de supermarkt nog naar de slager/dierenwinkel etc moet en je gebruikt hetzelfde kapje gebruik je hem al niet goed meer...