Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 08:35

Ships heb vorige week een pakket verzonden en vandaag is de laatste dag dat de koopster het kan halen. Ben bang dat ze het niet gaat halen en daar is mijn ervaring tot nu toe niet goed mee :x
De vorige keer heb ik eind juli een pakket verzonden, na een paar dagen bericht gekregen dat t terug kwam. In oktober na lang zeuren m’n geld terug gekregen en in december stond dhl ineens met dat pakket op de stoep 8)7
Wij gaan volgende week op vakantie dus ben bang dat ze het dan als onbezorgbaar ofzo laten verdwijnen en ik pakket en geld kwijt ben %)

Alja

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 08:36

Stuur je zelf ook altijd een berichtje dat het pakje is af te halen?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:01

MyWishMax schreef:
C_arola schreef:
Via de computer ook niet?

Heb ik niet. := En het is alleen het gesprek met die koper. Nieuwe chat geopend en daar 1 bericht kunnen sturen en ontvangen, maar vervolgens weer foutmelding en niet kunnen openen.

Toch raar dat het er 1 is, oké bij de rest heb ik niks gestuurd. Maar die kan ik gewoon openen.

Hier heeft iemand het ook, kon mijn gesprek ook niet openen. U had ze via een andere advertentie wat gestuurd dat wel aankwam. Maar ze kan dus nu ook niet het product goed melden helaas. Of tenminste gisteravond lukte het niet. Hoop dat de storing snel over is, dit is irritant

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:23

moi22 schreef:
Ships heb vorige week een pakket verzonden en vandaag is de laatste dag dat de koopster het kan halen. Ben bang dat ze het niet gaat halen en daar is mijn ervaring tot nu toe niet goed mee :x
De vorige keer heb ik eind juli een pakket verzonden, na een paar dagen bericht gekregen dat t terug kwam. In oktober na lang zeuren m’n geld terug gekregen en in december stond dhl ineens met dat pakket op de stoep 8)7
Wij gaan volgende week op vakantie dus ben bang dat ze het dan als onbezorgbaar ofzo laten verdwijnen en ik pakket en geld kwijt ben %)

Gewoon zelf even bericht sturen dat het op te halen is. Dat doe ik ook als ik zie dat pakket al 4-5 dagen op ophaalpunt ligt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:47

Hier problemen met uitbetalen. Plots kan de rekening niet gecontroleerd worden ofzo? Anders nooit problemen. Nog iemand?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:13

-O- Nou, mijn eerst ervaring met Homerr is ruk...
Gisteren stond ik ruim voor sluitingstijd bij iemand voor de deur (aan huis buurt point), er brandde ook licht maar er werd niet open gedaan
Wist wel zeker dat ik goed was, zaten stickers op de deur van o.a. Homerr en andere pakket services.

Vandaag een nieuwe poging bij een ander punt en toen was het in minder dan 30 seconden voor elkaar, dus de eerste 2 pakjes zijn op weg nu.

De ene ontvanger is Nederlands, dus die even een berichtje gestuurd dat ik helaas met een dag vertraging haar pakket verstuurd heb.
Die ander is een Franse, hoe communiceren jullie daarmee?

Vinted heeft de optie te vertalen, kan ik daar dan in het Nederlands een berichtje heensturen?

Mijn advertentie stond ook in het Nederlands.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:23

Je hoeft niet zelf te vertalen. Je typt gewoon de tekst in jouw taal en de ontvanger klikt op vertalen.

En dat het afgiftepunt dicht was, is balen, maar er bestaat iets als onvoorziene omstandigheden. Niet persé waar Homer iets aan kan doen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:24

Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb een trui gekocht bij een Franse verkoper. Ze zegt nu dat ze geen verzendpunt heeft in de buurt en of ik de verzendwijze kan wijzigen.

Ik ben nu aan het rondkijken, maar zie niet waar ik dat zou kunnen doen. Kan dat wel?

Edit. Ik had natuurlijk even kunnen zoeken. Dat kan dus niet. Dan moet ik de aankoop annuleren. Stom dat ze die verzendoptie er dan bij heeft staan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:58

Bepaalde verzendopties kun je niet uitzetten op Vinted, reden waarom ik het in de advertentie er duidelijk bij vermeld.

Vinted heeft een vertaal optie waardoor je jouw tekst in het Nederlands kan schrijven, de ander partij kan het dan door 1 klik laten vertalen door vinted.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 20:20

Thnx, dan kan ik naar de Franse ook gewoon een berichtje sturen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 00:44

beert schreef:
Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb een trui gekocht bij een Franse verkoper. Ze zegt nu dat ze geen verzendpunt heeft in de buurt en of ik de verzendwijze kan wijzigen.

Ik ben nu aan het rondkijken, maar zie niet waar ik dat zou kunnen doen. Kan dat wel?

Edit. Ik had natuurlijk even kunnen zoeken. Dat kan dus niet. Dan moet ik de aankoop annuleren. Stom dat ze die verzendoptie er dan bij heeft staan.

Als je het gekocht heb, kun je geen verzender meer kiezen. De beste optie is dat de verkoper annuleert, er het opnieuw opzet en dat je dan een andere verzender kiest.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 06:49

Welkom bij de grote groep mensen met slechte ervaringen met Homerr. Juist daarom heb ik er dus een hekel aan. Soms is het zo'n gedoe om je pakketje ingeleverd te krijgen..... sowieso al lastig parkeren. Dan is het punt ineens dicht, mensen zijn precies op dat moment even weg, "alle" punten "in de buurt" zijn tegelijk op vakantie. Dan duurt het vaak nog eeuwen ook. Je kan het niet uitzetten. Graftakkezooi die Homerr.

Het lijkt nu wel duurder geworden, dat zou wel top zijn +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 09:04

Hier prima ervaringen met Homerr. Gaat altijd prima nooit gedoe mee en raken niks kwijt zoals DHL wel doet. En het is als ik wat aanvink nog altijd verreweg de goedkoopste.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 09:32

Hier opzich goeie ervaring met Homerr.

Alleen nu blijft er een (dure) broek hangen.

Jullie al wel eens gehad dat Homerr niet aan kwam?

Afbeelding

Nu ook een fransoos die zegt dat het pakketje niet aangekomen is.
Ze heeft het geld terug gekregen. Transactie is geannuleerd en ik heb en geen pakket en geen geld -O-
Maar dat was Mondial geloof ik.

En nog een met dpd naar Frankrijk. Pakket was teruggekomen.
Die man had het nog een keer besteld en nu lijkt het erop dat het weer niet goed gaat.
In totaal al vanaf 27 december onderweg :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:25

Nee homerr is bij mij altijd aangekomen. Zelfs als het vertraging had. Dan kreeg je de melding dat je geld terug kreeg als het diendatum niet binnen was en altijd binnen gekomen

Homerr zelf kan er weinig aan doen als punten gewoon niet open zijn hé? Hier heb ik 3 keer voor de deur van ups gestaan voordat ze open waren tijdens openingstijden. Homerr zit in winkel die altijd keurig open is en ruim van te voren aangeeft wanneer niet.

Ups schijnt trouwens ook niet of slecht de punten bij te werken. Die winkel waar homerr zit was ook ups, maar sinds 1 januari niet meer. Maar ze stonden tot vorige week nog als punt en openingstijden hebben ze meerdere keren moeten aangeven dat die fout waren.
Ze zijn ermee gestopt omdat er zoveel mis ging met de pakketten. Lagen maanden pakketten omdat er geen bericht uit ging dat men kon afhalen en nog meer problemen waar het punt op aangekeken werd, terwijl het ups zelf was.

Dat is het ook. Dingen als punt dat dicht is is niet de schuld van de verzender. Een melding van pakket die niet klopt is niet de schuld van het punt. Mensen halen dat vaak door elkaar haha

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:33

UPS vind ik een drama. Ik moest stad en land afrijden voordat ik een punt had gevonden dat nog open was. Vanaf nu annuleer ik de aankopen die met UPS verstuurd moeten worden.

Homerr zit inmiddels bij ons in de binnenstad. Niet praktisch met parkeren, maar dan is het te combineren met DPD, PostNL en Mondial Relay. Helaas zit nou net het Homerr punt in een heel klein winkeltje met tweedehands kleding met kortere openingstijden en soms gooien ze de winkel dicht. Dan hangt er een keurig briefje op de deur, maar dan sta je daar wel stom met je pakketje. :P

DHL is voor mij nog steeds top om te versturen. Een tankstation dat tot 21u open is, 7 dagen per week. Dan kan ik lekker snel versturen. Daar laten afleveren is inmiddels geen doen meer. Ze krijgen teveel pakketten en dan gaat alles door naar het distributiecentrum, waar ik op een doordeweekse dag niet op tijd kan komen na mijn werk en in het weekend zijn ze dicht. Wat daar heen gaat, gaat bijna onvermijdelijk retour. -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:37

Ja, Ups punten gaan hier dus ook allemaal dicht. Mondial ook trouwens, 3 punten afgelopen jaar dicht gegaan waarvan 2 dit jaar. Zonder aankondiging allemaal, gewoon op een dag een briefje dat ze per direct gestopt zijn of zelfs dat niet maar gewoon niet meer te vinden haha en als je er bent zijn ze idd gewoon meteen gestopt.

Homerr en dhl zitten beide in dezelfde winkel in het dorp hier. Klein dorpje dus voor de deur parkeren, niet de handigste openingstijden als je werkt maar wel op zaterdag open dus dat werkt ook.

Ups ga ik voortaan ook annuleren, ja. Dat punt waar ik van de week meerdere keren voor dichte deur staat was de dichtstbijzijnde, de rest is te ver rijden en op vreselijke plekken. Alleen was dit een bundel met voor mij veel geld :') kan ik heel goed gebruiken haha

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:53

Ik had een Homerr punt in de wijk bij mensen thuis, waar licht brandde en ik geluiden hoorde, maar de deur werd niet open gedaan, ook niet na nog een keer bellen.

En het viel wel binnen de openingstijden.

Dat vind ik dan raar.

Ben de dag erna naar een punt in een winkel gegaan en daar was ik dus binnen 30 seconden geholpen, maar voor mij was dat geen fijne kennismaking met Homerr.

En ik heb dus ook een melding gedaan bij Homerr, dat het punt niet open was terwijl dit wel zo aangegeven was.

Ik zal dit punt niet snel weer kiezen om te kijken of er dan wel iemand open gaat doen...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:04

Da is de reden dat ik geen buurtpunten meer kies bij mensen thuis. Zowel afgeven als ophalen gingen niet goed dus ik gebruik alleen nog bedrijven en winkels.

Met alle vervoerders weleens een probleem gehad maar Homer en dpd zijn de enigen die ik niet wil gebruiken tenzij het met aankoop niet anders kan. Homer ivm eerder genoemde problemen en dpd omdat er geen punt meer in de buurt is.

Hier stoppen trouwens ook veel bedrijven met de vervoerders. Heel eerlijk begrijp ik het wel, weinig vergoeding en veel gedoe erom heen. Gelukkig is de dhl hier super en de ups ook wanneer de kluisjes niet vol zitten.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:10

Nou ik ben echt ge-ze-gend: de krantenwinkel op 1 km van de school van de zoon heeft alles en is altijd open: UPS, DHL, Homerrr, Chronopost en mondial relay. Het is daar dan ook een komen en gaan van mensen. Ik snap soms niet hoe ze het logistiek doen. Is ook aan de rand van het dorp, altijd parkeerplaats.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:19

Ja UPS is voor mij net zo vervelend als Homerr. Het zijn allebei van die verzendwijzes waarbij ik denk van *** hebben ze die gekozen.... speciaal uit gaan zoeken welk punt je kan proberen / hopen dat je het in kan leveren.

Er zit 10km verderop midden in de winkelstraat een Homerr punt waar ze hartstikke aardig zijn, maar daar moet je dan echt speciaal naartoe, hopen dat er een parkeerplaats binnen enkele honderden meters vrij is, en dan hopen dat ze niet ineens gesloten zijn ofzo. Want anders moet je bij iemand thuis en dat zijn waardeloze tijden en maar hopen dat er open gedaan wordt.

Doe mij maar gewoon DHL en Mondial, zie zitten bijna net zo ver weg maar tenminste wel bij het tuincentrum dat super makkelijk is qua bereikbaarheid en parkeerplek.

DPD vind ik ook wel okee, dat is 1 dorp verderop.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:07

Hebben jullie ook dat 'haha, KARMA gevoel' als je een item hebt met tig likes wat maar niet verkoopt, dan daagt er toch een bieder op (terwijl je prijs al erg mooi is) die je dan accepteert want je wil echt minder meuk, waarop de bieder niet reageert en dan opeens wordt het item zo opeens voor vraagprijs door een ander gekocht?

Ik heb gisterenavond een hele tijd een italiaan achter me aan gehad voor gloednieuwe Nikes, kosten 80 euro, ze staan erop voor 25, gaat 'ie 18 bieden en ik houd vast aan mijn prijs, uiteindelijk strandt het op 2 euro verschil omdat ik niet wil toegeven en hij port kosten naar Italië te veel vindt. Ga ze opnieuw plaatsen voor meer denk ik.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:18

Ik heb ook veel "last" van biedende Italianen en Franzen :')
Bieden iets, veel te laag. Doe ik een tegen bod, geef daarna na weer een laag bod mijn minimale prijs. En blijven ze om de 2 a 3 weken laag bieden :+ ik blokkeer deze mensen dan gewoon :')

Betreft de betalingen, eergisteren een uitbetaling van 125 aangevraagd en vandaag stond het er al op. Dus die vertraging lijkt opgelost te zijn.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 15:00

Ik heb deze 2 dagen op verschillende items biedingen gekregen. Ik heb ze niet geaccepteerd maar heb een tegenbod gedaan van een paar euro verschil. Maar ze worden niet eens gelezen of ze komen niet meer online.
Dan ben je toch ook niet een serieuze bieder denk ik.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:27

HorsePassion schreef:
Ik heb deze 2 dagen op verschillende items biedingen gekregen. Ik heb ze niet geaccepteerd maar heb een tegenbod gedaan van een paar euro verschil. Maar ze worden niet eens gelezen of ze komen niet meer online.
Dan ben je toch ook niet een serieuze bieder denk ik.

9 van de 10 keer als ik een bod aanvaard wordt het niet gekocht :j
Is echt een psychologisch spelletje denk ik, sommige mensen krijgen daar al een voldaan gevoel van die bevestiging zonder echt iets gekocht te hebben ("als ik dan toch zou willen, eventueel, dan kan ik als enige persoon het voor minder kopen").