Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Relaxed schreef:Jullie weten toch inmiddels dat mvdende het inlevingsvermogen van een goudvis heeft?
Mvdende heeft ook aangegeven een autistische stoornis te hebben. Daar zou je natuurlijk ook gewoon rekening mee kunnen houden als je haar berichten leest in de plaats van het over een "inlevingsvermogen van een goudvis" te hebben.
CharleyT schreef:Blussem schreef:Heel fijn wanneer iemand van in 30 vervolgens te horen krijgt dat zijn kanker behandeling niet door kan gaan doordat het ziekenhuis te vol ligt met Corona patiënten.
Dat is zeker niet leuk, zelfs triest. Al die vervelende corona patienten ook, bedoel je het zo?
CharleyT schreef:Cer schreef:Misschien bij een aantal mensen aan de manier waarop ze reageren...
(ik snap niet dat dat niet lukt) maar, dit is nogal totaal offtopic....
Lastig om te herkennen, geen psychologie gehad in Deurne.
mvdende schreef:Waarschijnlijk ligt het aan mijn autisme, maar roepen in september een vaccin = bij mij dan ook daadwerkelijk in september is er een vaccin. Kan echt heel boos worden dat je gewoon aan het lijntje gehouden wordt.
Cer schreef:Nou ik ook niet hoor...... maar kom, heb je soms echt geen flauw idee? Als iemand in een enorme tunnelvisie zit? Of als iemand weinig empathisch lijkt? En meer van die dingen (overigens, dit gaat niet over iemand persoonlijk trouwens).
Maar als ik iemand 6x een slot zie controleren dan heb ik geen psycholoog nodig om daar iets van te denken. Als ik iemand achter elkaar hetzelfde hoor vertellen, en die persoon is niet voor rede vatbaar, dan kan ik daar zelf wat bij verzinnen..
maar het kan inderdaad dat mensen dat niet inzien...
Citaat:En ik vind 60-80 echt een veel te brede leeftijdscategorie.. de gemiddelde leeftijd in NL is 80 / 83. Dus als je 78 bent heb je gemiddeld nog 2 jaar..
bigone schreef:Maar Purny kreeg ook behoorlijk wat over haar heen en doet wel heel erg goed moeite om zich in te leven . En ik snap ontzettend goed dat de wereld er voor mensen met een beperking er heel anders uit kan zien maar dat is niet altijd een excuus. De mensen met autisme of een aan autisme verwante stoornis zijn absoluut niet dom of gek, zeker niet . Maar er zijn ook mensen die blijkbaar nergens last van hebben maar duidelijk blijk geven van een ondoordachte egocentrische houding en die pak ik niet met fluwelen handschoentjes aan, hier niet en in real life ook niet.
Cer schreef:Ik weet niet of het een 'discussie' is.. ik maak me wel boos als het lijkt dat andere mensen voor hoogbejaarden gaan bepalen hoe zij het eind van hun leven mogen doorbrengen..
Dus als oma'tje van 90 vraagt of ze alsjeblieft bezoek mag, omdat ze zo eenzaam is.. dan hoop ik niet dat familie dan zegt "nee oma, dat is te gevaarlijk, je moet alleen blijven" of wanneer de buren zien dat familie in beperkte mate op bezoek is, niet de politie gaan bellen en zeggen "oma van 90 overtreed haar bezoekregels"
En ik vind 60-80 echt een veel te brede leeftijdscategorie.. de gemiddelde leeftijd in NL is 80 / 83. Dus als je 78 bent heb je gemiddeld nog 2 jaar.. Nou goed, het is een andere discussie maar wat ik vind is dat er echt wel een beetje gekeken kan worden naar hoe of wat. Hetzelfde betreft de discusssie die eerder gevoerd is over verzorgingshuizen en hun bewoners. Ik ben blij dat die nu niet helemaal gesloten zijn...
Edit: ja, precies wat Achterom aangeeft
Mjelleke schreef:Ik snap jouw punt ook wel ergens. Ouderen staan toch aan het eind van hun leven.
Maar ik wilde wel even de nuance aanbrengen. Hoge leeftijd is niet gelijk aan bijna dood, je levensverwachting wordt steeds hoger als je ouder wordt.
Schemerdier schreef:Aan de andere kant, wil jij het op je geweten hebben dat jij degene bent die je oma hebt besmet en ze daardoor gestorven is?
Ook al zei ze wel dat ze liever doodging dan geen bezoek meer? Dan nog lijkt het me echt verschrikkelijk voor je eigen gevoel, dat jij verantwoordelijk bent voor haar dood.
Relaxed schreef:Schemerdier schreef:Aan de andere kant, wil jij het op je geweten hebben dat jij degene bent die je oma hebt besmet en ze daardoor gestorven is?
Ook al zei ze wel dat ze liever doodging dan geen bezoek meer? Dan nog lijkt het me echt verschrikkelijk voor je eigen gevoel, dat jij verantwoordelijk bent voor haar dood.
Maar je gaat toch ook niet naar je oma toe als je besmet bent met het virus?