Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:18

[/quote]
Zo fijn, lekker het laatste deel van m’n jeugd/studententijd verpest als dit grapje nog 5 jaar gaat duren. -O-[/quote]
Ik schrik ervan dat je dit zo zegt. Ik zie grote ellende voorbij komen. Ouderen die depressief raken, onze crisisopvang raakt vol omdat thuissituaties niet meer te handelen zijn en de psychiatrische aandoeningen doen versterken. Ik vind het heel heftig dat je dit zegt. Ik vind het ook echt niet fijn en ontzettend jammer, maar hey ik ben gezond en dat is toch het belangrijkste?[/quote]

Mee eens
Ik werk in de zorg en zie zoveel ellende
Zeker onder onze psychiatrische clienten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:23

Dus omdat je niet kan feesten is je jeugd verpest? Oef, ik denk dat je perspectief wat gekleurd is.

@ Monique Yes! Goed hoor. Echt fijn dat hij weer kan rondlopen. Dan kan hij lekker z'n zinnen vezetten (en veel voor jou koken :Y) )
Laatst bijgewerkt door rien10 op 15-06-20 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:25

Dat denk ik ook.
Nog niet zoveel meegemaakt denk ik dan (misschien ten onrechte)
Maar je jeugd verpesten dan moet er naar mijn inziens wel wat anders voor gebeuren.
Dat het niet leuk is begrijp ik wel. Dat is het voor niemand niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:45

Je jeugd kun je zolang laten duren als je zelf wilt. Je kan tot ver in de herfst van je leven uit gaan, festivals bezoeken, reizen en weet ik wat nog meer. Het leven houd echt niet op boven je 18e

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:49

Ik ben vanmorgen dan weer eindelijk begonnen met werken. Wat was het heerlijk om collega's te zien en weer naar het werk te gaan. Komende tijd is er nog niet veel te doen maar gelukkig weer een ritme.
Sorry voor de ego post

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:53

Lekker van genieten. Bij mij op het werk ook mensen zo blij en opgelucht dat ze weer mogen werken. Echt fijn dat het eindelijk weer kan voor de meesten. Nu hopen dat de busjes ook snel weer mogen rijden zodat iedereen weer lekker kan gaan.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:06

Genet er van Purny :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:11

purny schreef:
Ik ben vanmorgen dan weer eindelijk begonnen met werken. Wat was het heerlijk om collega's te zien en weer naar het werk te gaan. Komende tijd is er nog niet veel te doen maar gelukkig weer een ritme.
Sorry voor de ego post

Dat is toch geen ego post? Je geeft een update hoe het gaat, hoe het met jou gaat, naar aanleiding van alle corona problemen. Gewoon blijven doen hoor, we zijn allemaal veel te blij voor jou om dit soort berichten te missen.

Denk er om, posten die hap, anders wordt Tante Rien boos }:)

Fijn hoor. Lekker collega's om je heen, aanspraak, ritme, Top!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:12

SusanH schreef:
Lekker van genieten. Bij mij op het werk ook mensen zo blij en opgelucht dat ze weer mogen werken. Echt fijn dat het eindelijk weer kan voor de meesten. Nu hopen dat de busjes ook snel weer mogen rijden zodat iedereen weer lekker kan gaan.

Hoe gaat dat nu dan? Of gaan ze nog niet naar het werk? Is fietsen of lopen een optie?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:25

purny schreef:
Sorry voor de ego post

Is juist leuk toch!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:31

daphne_xxx schreef:
sureido schreef:
Zo fijn, lekker het laatste deel van m’n jeugd/studententijd verpest als dit grapje nog 5 jaar gaat duren. -O-

Ik schrik ervan dat je dit zo zegt. Ik zie grote ellende voorbij komen. Ouderen die depressief raken, onze crisisopvang raakt vol omdat thuissituaties niet meer te handelen zijn en de psychiatrische aandoeningen doen versterken. Ik vind het heel heftig dat je dit zegt. Ik vind het ook echt niet fijn en ontzettend jammer, maar hey ik ben gezond en dat is toch het belangrijkste?

Tja dat kun je ook tegen die ouderen zeggen toch? Ik weet niet hoe het met Sureido zit, maar erg veel studenten zijn eenzaam in deze tijd. Expats die niet naar huis kunnen, studenten die al maanden eenzaam en alleen in een klein kamertje zitten. Vergeet hen ook niet. Dat is zeker wel verpesting van je studententijd.

Juist in de studententijd, als je op jezelf woont, is sociaal contact enorm belangrijk. Als je geen mogelijkheden meer hebt om mensen te zien, om mensen te ontmoeten, kan dat echt een enorme weerslag op je hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:33

rien10 schreef:
purny schreef:
Sorry voor de ego post

Dat is toch geen ego post? Je geeft een update hoe het gaat, hoe het met jou gaat, naar aanleiding van alle corona problemen. Gewoon blijven doen hoor, we zijn allemaal veel te blij voor jou om dit soort berichten te missen.

Denk er om, posten die hap, anders wordt Tante Rien boos }:)

Fijn hoor. Lekker collega's om je heen, aanspraak, ritme, Top!

Mooie post waar ik het helemaal mee eens ben. Het wordt je ook door mij heel erg gegund.

Sureido probeer het niet zwaarder te maken dan het is. Ik begrijp je wel hoor. Gisteren verzuchtte ik ook tegen mijn man dat "nu mogen we eindelijk weer naar een restaurant, is het weer zo koud ". We willen niet binnen zitten. Dus ja een hoop leuke dingen kunnen niet meer of konden niet meer, maar dat komt terug.
Daarbij tel je zegeningen. Je hebt volop eten en drinken, we leven in vredestijd en hopelijk Ben je gezond.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:33

@sheran
Ja, dat zeg ik ook tegen iedereen "vijf jaar van mijn leven verpest" vind ik nogal een uitspraak namelijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:34

rien10 schreef:
SusanH schreef:

Hoe gaat dat nu dan? Of gaan ze nog niet naar het werk? Is fietsen of lopen een optie?

De mensen die echt afhankelijk zijn van vervoer gaan nog niet. Mensen die zelf kunnen wandelen en fietsen ( evt met wat hulp) gaan wel. Maar in de busjes kan geen afstand worden gehouden. Daar moeten eerst richtlijnen voor komen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:35

Sheran, verschil is dat de meeste van de oudjes misschien niet eens 5 jaar meer hebben. Met wat pech is het nu overlijden zonder naasten.
Ik ga er van uit dat een student die 5 jaar nog wel heeft en nog heel veel leuke dingen kan gaan doen in het leven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:46

Je zou ook kunnen zeggen: die hoeven niets meer op te bouwen in dat geval. Maar dat zeg ik persoonlijk niet hoor, ik vind het vreselijk dat ze alleen zitten. Dat alles opengaat, maar de bejaarden nog steeds naar hun familie moeten zwaaien vanachter glas.
Ik vind alleen niet dat je de problemen van studenten moet onderschatten. Ook voor hen kan het echt heel heftig zijn, die eenzaamheid.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:51

Maar die student zit toch niet achter glas?

Uitgaan en feesten kan niet, maar wel kletsen met andere in de tuin of in het park.
Buitensporten kan gewoon.
Dus alleen in een kamertje zitten? Waarom dan?
Kun je dat uitleggen, ik bedoel het niet rot maar begrijp het niet. Zo erg zijn we helemaal niet beperkt als jongere.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:53

Sheran schreef:
Je zou ook kunnen zeggen: die hoeven niets meer op te bouwen in dat geval. Maar dat zeg ik persoonlijk niet hoor, ik vind het vreselijk dat ze alleen zitten. Dat alles opengaat, maar de bejaarden nog steeds naar hun familie moeten zwaaien vanachter glas.
Ik vind alleen niet dat je de problemen van studenten moet onderschatten. Ook voor hen kan het echt heel heftig zijn, die eenzaamheid.

Wat moet ik me hier bij voorstellen? Praat me bij aub. :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:54

Nou ja, ik snap het wel.. uitgaan, feesten, mensen ontmoeten met een biertje erbij is toch wel een beetje inherent aan het studentenleven (en nee, niet íedereen vindt dat leuk, maar een groot deel wel).. Kortom, het leven wat je niet meer hebt als je getrouwd bent incl koters.. denk ik zomaar :)

Heeft iedereen niet een beetje recht op zn eigen problemen? :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:55

Voor iedereen kan welke periode dan ook in het leven vreselijk lastig zijn.
Een lastige periode maakt niet dat je jeugd is weggegooid. Enige relativering is hier op zijn plaats.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:57

Iedereen dealt met de huidige situatie op zijn manier, de één hoopt dat mensen zich aan de regels houden zodat er geen oplopende cijfers te zien zijn, de ander kan niet wachten om zich weer onder te wentelen in het sociale leven. Het zij zo.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:57

Natuurlijk is uitgaan en feesten leuk, dat begrijpt iedereen wel Cer.
Maar inderdaad relativeren mag wel.
Er zijn ook in je jeugd heel wat naardere dingen die je kunnen overkomen dan een festival of terras missen.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:59

Sorry mensen, maar waarom toch steeds weer de zorgen of problemen van anderen bagatelliseren, omdat jullie het niet herkennen?

Of waarom moet iemand het dan helemaal tot het naadje gaan uitleggen om het begrijpelijk voor jullie te maken? Er kan wel veel meer meespelen wat hier niet hoeft te worden uitgelegd, of niet en ook dat is prima.
Iedereen ervaart het op zijn of haar eigen manier en niet iedereen is zo sterk van geest of lichaam dat het allemaal easy peasy is.

Beseffen jullie wel hoe kortzichtig dat eigenlijk is?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:00

ja er is altijd wel iets ergers te verzinnen... :j
Tuurlijk is relativeren goed, maar een keer ergens goed van balen mag ook :j

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:01

Kortzichtig is ook zeggen dat je 5 jaar van je leven kwijt bent.
Had er gestaan, jee wat ga ik balen als de komende 5 jaar geen festivals zijn had ik gezegd, kan ik me voorstellen meid.
Ik denk dat dat is waar over gevallen word.
iedereen begrijpt dat het rot is.

Daarnaast denk ik niet dat dit 5 jaar gaat duren , dat terzijde.