[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:36

Ja ik had bij de enthousiaste uitspraak van 'ik hoop dat jij dit ook zulk meemaken' al aardig op mijn tong zitten bijten hahaah. Maar ik weet dat hij het niet zo bedoeld.

En hij heeft tenslotte ook braaf naar mijn emo verhalen zitten luisteren toen ik mijn paard kocht

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:40

Met zo'n shower, van die taken zijn oké als iedereen hier in mee wil gaan. Want als jij de enige bent die geen zin heeft, dan ben je op dat moment de spelbreker. Of je moet er gewoon van uitgaan dat ze het wel vergeten dat jij een bepaalde taak hebt gekregen. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:43

Dan ben ik met plezier de party pooper :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:54

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:00

dat is echt wel fake, maar leuk verzonnen voor de foto.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:18

Ja het verhaal is eigenlijk dat zowel kind als spiraal tijdens een keizersnede eruit zijn gehaald, en dat kind pakte de spiraal toen vast

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:26

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:52

MarlindeRooz schreef:
Mannen kunnen niet zwanger zijn toch, of ben ik de enige die dat een gore uitspraak vindt. Net als "wij zijn zwanger". :')

Wij zijn gisteren maar via een andere weg gefietst omdat we achter zo'n stel zaten met twee koters in zo'n bakfiets. En maar gillen en krijsen. 8)7

Kunnen ze die dingen niet geluiddicht maken. :)*

*breekt illigaal in* ik heb wel kinderen maar aargh ik haat die opmerking zo wij zijn zwanger.. fiets off de VROUW is zwanger een MAN kan NIET zwanger worden {:)-:(

Net zoiets als de vader zegt nee kan niet afspreken dan heb ik de oppas |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:21

Schoonzus is het type kirrende kloek op het nest die zelfs tegen een Deense dog XL met de tanden bloot nog "wat een lief hondje" schettert :+ en die vriendinnen zijn hetzelfde type dames. Dus die taakjes zijn er vooral om boven de baby te kunnen hangen en "aaaaah wat schattig" te gillen en inderdaad papa mag oppassen. Voor hen is alles 1 gigantische suikerzoete roze wolk.

Ik kwam onlangs op buitenrit een heel leuke plek tegen, met mega tenten, hangmatten, ligstoelen etc. Echt een supertoffe locatie die instant vakantiegevoel geeft. Leek me heerlijk om daar op een mooie dag met een drankje te gaan vertoeven, want pop-up zomerbar. Zag me al helemaal zitten met strohoed op het hoofd, zonnebril, shirtje met short en sandalen in het gras, cocktail in de hand.
Net de website bezocht en wat zie je als eerste?
"Welkom op onze kindvriendelijke zomerbar".

Dagdroom = foetsie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:27

Varekaj schreef:
Schoonzus is het type kirrende kloek op het nest die zelfs tegen een Deense dog XL met de tanden bloot nog "wat een lief hondje" schettert :+ en die vriendinnen zijn hetzelfde type dames. Dus die taakjes zijn er vooral om boven de baby te kunnen hangen en "aaaaah wat schattig" te gillen en inderdaad papa mag oppassen. Voor hen is alles 1 gigantische suikerzoete roze wolk.

Ik kwam onlangs op buitenrit een heel leuke plek tegen, met mega tenten, hangmatten, ligstoelen etc. Echt een supertoffe locatie die instant vakantiegevoel geeft. Leek me heerlijk om daar op een mooie dag met een drankje te gaan vertoeven, want pop-up zomerbar. Zag me al helemaal zitten met strohoed op het hoofd, zonnebril, shirtje met short en sandalen in het gras, cocktail in de hand.
Net de website bezocht en wat zie je als eerste?
"Welkom op onze kindvriendelijke zomerbar".

Dagdroom = foetsie.
I feel attacked. :')

Werk je regelmatige diensten? Zo niet, dan kun je daar natuurlijk wel op een doordeweekse, en hopelijk kindloze, dag gaan liggen. 8-)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:44

Smallheal schreef:
Net zoiets als de vader zegt nee kan niet afspreken dan heb ik de oppas |o

Is iedereen hier nu zo ouderwets en ongeëmancipeerd dat vaders niet geschikt zouden zijn om op de kinderen te passen? Kom op, het is 2021 hoor.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:49

Je past niet op je eigen kinderen, dat is gewoon je taak als ouder.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:57

Qimm schreef:

En dan heet die taak uitvoeren ineens geen oppassen meer?
Heet de vaatwasser uitruimen dan ook ineens anders als er je eigen vaat in staat?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:03

Oppassen doe je op kinderen van anderen. Bij je eigen kind is het normaal.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:11

Qimm schreef:

Dat dus :')
De oppas komt als ouders er niet zijn, een moeder of vader past niet op :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:25

oomens schreef:
Qimm schreef:

Heet de vaatwasser uitruimen dan ook ineens anders als er je eigen vaat in staat?
Als jij er gelukkig van wordt dat je vrouwelijke partner "de ouder" is en jij slechts "de oppas," is er niemand die je tegenhoudt. :(:)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:57

Nou soms moet je wel oppassen dat je kinderen het huis niet afbreken enzo :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 04:55

Mkango schreef:
oomens schreef:
Als jij er gelukkig van wordt dat je vrouwelijke partner "de ouder" is en jij slechts "de oppas," is er niemand die je tegenhoudt. :(:)

Dat zeg ik niet. Meer dat beide ouders het oppassen op hun kinderen als taak hebben.
Als een kind thuis ongezien de trap af kruipt of de vijver in rent, dan heeft er iemand niet opgepast, en dat kan net zo goed de vader zijn als de moeder of een betaalde oppas.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:54

Zeker waar maar een moeder is een moeder en past nooit op maar een papa moet wel op de baby passen :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:22

Het oppassen bij vaders wordt meer weggezet als een opdracht, een taak zoals "babysit". Het wordt hem gegund, als privelege, om een dag met zijn eigen kind door te brengen. Moeders vertrouwt hem genoeg om hem die verantwoordelijkheid te geven.

"Papa moet oppassen" klinkt vaak heel negatief vind ik persoonlijk, zelfs denigrerend. Ken een hoop moeders die zichzelf de perfectie vinden en hun partner op dat vlak behandelen als minderwaardig hulpje. Terwijl de bijhorende vaders het net uitstekend doen en daar heus niks op aan te merken is.

@Mkango: ik ga er wel van uit dat jij wat snapt van lichaamstaal van een hond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:32

oomens schreef:
Dat zeg ik niet. Meer dat beide ouders het oppassen op hun kinderen als taak hebben.
Als een kind thuis ongezien de trap af kruipt of de vijver in rent, dan heeft er iemand niet opgepast, en dat kan net zo goed de vader zijn als de moeder of een betaalde oppas.
Sorry, het was bedoeld als grapje, maar ik had er beter nog een andere smiley bij kunnen zetten. :P

Helemaal waar wat je zegt, maar dat is niet helemaal de context waarin "papa past op" vaak gebruikt wordt. Wat Varekaj zegt: een vader die voor zijn kinderen zorgt, wordt vaak weggezet alsof hij aan het babysitten is. Natuurlijk kunnen zowel vader als moeder oppassen als de ander weg is en iemand ervoor moet zorgen dat hun kroost niet in de gordijnen gaat hangen, maar wat je bijvoorbeeld ook ziet, is dat als een vader met zijn kind(eren) op pad is, mensen er al vanuit gaan dat dat is omdat moeders wat beters te doen had en hij ze dus moest bezighouden/babysitten, in plaats van dat ze bedenken dat ook een vader gewoon een dagje op pad kan willen met de kinderen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:03

Even wat anders, het ligt dus echt aan de ouders;
Zojuist hier op straat, moeder tegen zoontje van ca 3 jaar :
Ja, nu zijn we buiten en mag je zo hard gillen als je wil. Jongetje gaat gillen.
Gelukkig kwam er bar weinig geluid uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:20

Ik dacht even het huis door te laten waaien nu de zon niet rechtstreeks binnen zit. Schuifraam aan de straat helemaal open, raam in de keuken open... En heb de boel gelijk weer dicht geknald. Op het terrein van de bieb (kant keuken) loopt een meute te gillen en krijsen, tegenwoordig heet dat sportles blijkbaar?
Aan de straatkant komen ze hele tijd met kleuters lans gewandeld, ook zo'n onderneming wat niet zonder kabaal kan.

Ben haast blij dat ik zo dadelijk naar werk mag.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:42

Verhuis naar de stad, zelfs al zit er om de hoek een kinderdagverblijf je hoort en ziet niks. Niet veilig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:51

Sintara schreef:
Verhuis naar de stad, zelfs al zit er om de hoek een kinderdagverblijf je hoort en ziet niks. Niet veilig :P

Helaas, ik hoor gewoon de halve dag "het bandje" gewoon afspelen. _O-

(Toen hier aan het klussen waren, konden we de kinderen wel horen, maar niet zien, dus m'n vader zei op een gegeven moment "zouden er echt kinderen buitenspelen, of is het gewoon een bandje?" dus sindsdien zeggen we elke keer als de kiddo's van de school hierachter buitenspelen dat het bandje weer aanstaat. :') )