Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 05:54

Kijk op Google Maps of dat inderdaad klopt dat het alleen maar huizen met toevoeging zijn? Meestal heeft het eerste huis geen toevoeging. Zelf woon ik op 2c, maar er is ook een nummer 2 in de straat.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 07:14

Het klopt dat er alleen maar huizen met toevoeging zijn. Als ik het naar een post punt stuur moet ik volgens mij ook een adres invoeren. Ik ga vandaag nog even DHL proberen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 07:23

Tinka schreef:
Het klopt dat er alleen maar huizen met toevoeging zijn. Als ik het naar een post punt stuur moet ik volgens mij ook een adres invoeren. Ik ga vandaag nog even DHL proberen.

Ja maar dan geeft het niet als je haar naam erbij hebt. Dan kun je gewoon een toevoeging verzinnen desnoods… gewoon de eerste die hij pakt. Het pakket wordt opgehaald op naam.
Haar e-mailadres inderdaad noteren en dan krijgt ze mail wanneer het pakketje bezorgd is bij het ophaalpunt.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:43

Ik heb nu 3 mensen die een bod hebben uitgebracht. Ik stuur dat het goed is en wanneer ze het komen ophalen.

En toen bleef het stil. :\

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:10

Bij DPD lukt het wel zonder toevoeging, dus ga dat maar doen. Bij DHL ook trouwens, maar daar is het pakket te groot voor. Wordt wel pas zaterdag dat ik het weg kan brengen, ga niet 40 minuten rijden om een pakket te posten, dus combineer het met boodschappen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 00:18

Hmm, soms vraag ik me af of mensen gewoon niet willen verkopen.

Iemand bied 2 paar nieuwe schoenen aan van het merk en maat die ik graag draag. In de advertentie staat dat ze verzend met DHL, dus ik vraag of ze eventueel ook wil verzenden met PostNL en of het betaalverzoek via MP kan, dan wil ik het overnemen voor de vraagprijs.
Ze antwoord dat het kan, dus ik vraag een betaalverzoek waarbij gelijk de optie verzenden met pakketpost van PostNL is geselecteerd. Ik krijg een betaalverzoek met de verzendkosten er bovenop gerekend. Dus ik vraag of ze die wil annuleren en gewoon de vraagprijs wil doen en verzending met PostNL wil selecteren.

Dat wil ze niet, echt dan gaat het over voor mij.

Iets te vaak bedonderd met pakketjes die toch met een andere dienst verzonden worden, soms dagen of weken achter een t&t aan moeten vissen of het toppunt, betalen voor pakketpost van PostNL en het geleverd krijgen met 3 postzegels en een boete.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 07:27

Wat raar zeg, ik doe het dan ook niet.
Laat dan maar zitten... Maar wel irritant :+

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:24

Ik stuurde eens een betaalverzoek waar ik de komma verkeerd had gezet :oo

Het was iets van 54,75 maar dat werd 547,50 _O-

Ik gaf gelijk al aan dat ze die mocht negeren :+

Gisteren weer een heel groot pakket verkocht, contact ging super en ze wou graag met gelijk oversteken,nou vooruit ben er geen fan van maar met Postnl verzending vind ik het wel prima.

Ideaal dat je geen label oid moet aanmaken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:06

Pfff word je toch gek van mensen vragen naar dingen die in de adv staan.

Wat is u vraagprijs. Heb maar terug gestuurd dat ze mijn vraagprijs weten zie advertentie.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:14

Ik heb ook weer iemand :')

"Wat is uw minimum prijs?"
Zoals je kunt lezen in de advertentie mag het artikel voor €5 weg.
"€2 dan kom ik het zo nog ophalen"

Eh...nee?! := Sommige mensen :')

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:04

Had iets te koop voor 50 euro, iemand bied 35. Dus ik gemaild dat ze het voor 40 euro mag kopen. Kreeg ik terug voor 35 kom het vanavond nog ophalen. Ten eerste heb ik geen zin om laat in de avond mensen aan de deur te hebben. Ten tweede het ding staat niet in de weg, dus voor mij maakt het niet uit wanneer het opgehaald wordt. Iemand anders bood 40, toen kon zij ineens wel 41 bieden. Uiteindelijk verkocht voor 45 aan die andere persoon.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:34

Coconut schreef:
Ik heb ook weer iemand :')

"Wat is uw minimum prijs?"
Zoals je kunt lezen in de advertentie mag het artikel voor €5 weg.
"€2 dan kom ik het zo nog ophalen"

Eh...nee?! := Sommige mensen :')

haha echt voor die paar euro... wat erg

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 08:58

Ik heb een aquarium met kastje op marktplaats staan. Hooguit een jaar gebruikt met alle toebehoren en dan ook niet het goedkoopste.
Krijg ik een bericht van een 'vissenopvang' dat hij hem wel gratis wilt komen ophalen. Ja dat snap ik..

Jammer voor diegene heb ik vaak advertenties zien staan dat hij het gewoon weer doorverkoopt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:50

Hier iemand die een groot zwaar bureau met de fiets en fietsenaanhangetje wil komen ophalen _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 11:08

Je zal maar bergopwaarts moeten :Y)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 11:21

arabella2000 schreef:
Hier iemand die een groot zwaar bureau met de fiets en fietsenaanhangetje wil komen ophalen _O-

Zeer optimistisch :')

Zolang ze betalen en van je oprit af zijn dan is het echt hun uitdaging :D

Ik heb dezelfde stuiverzifter als afgelopen week weer.

Ze heeft een andere advertentie van mij ontdekt en het spelletje begint weer van voren af aan...

Prijs is 100,- exclusief verzendkosten.

Ze bied 80,- inclusief en daar ga ik niet mee akkoord.

Ze vraagt nogmaals wat is de prijs?

Waarop ik weer antwoord ; 100,- exclusief verzendkosten.

Ga je akkoord met 85,- inclusief verzendkosten?

Mijn antwoord is weer ; nee.

Dit gaat al een paar uur over en weer.

Prijs staat duidelijk in de advertentie gemeld. ;)

Ik heb nu maar ff de lol ermee maar ze loopt het risico dat ik het straks afkap en het ook niet meer aan haar wil verkopen.

Met wat geluk reageert er iemand anders dit weekend nog :o

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 11:38

Pas maar op dat je dalijk niet kunt beoordelen :=

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 11:57

Dat kan nog van de vorige vragen sessie :roll:

Dus ja,ik geef je helemaal gelijk maar helaas kan ze dat al doen op de andere advertentie...

Weet iemand hoelang je iemand kunt beoordelen?

14 dagen was toch de grens?

BlackClaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:21

Ik heb woensdag betaald voor Shetlander tuig, contact liep via marktplaats en heb de betaling via een betaalverzoek vanuit de bank gedaan die ze via WhatsApp heeft verstuurd. Alles leek prima, maar na de betaling geen enkele reactie meer gehad... Gebeld, voicemail... Advertentie staat er ook nog gewoon op, niet op gereserveerd.. Ben ik ongeduldig of kan ik nog iets doen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:22

BlackClaw schreef:
Ik heb woensdag betaald voor Shetlander tuig, contact liep via marktplaats en heb de betaling via een betaalverzoek vanuit de bank gedaan die ze via WhatsApp heeft verstuurd. Alles leek prima, maar na de betaling geen enkele reactie meer gehad... Gebeld, voicemail... Advertentie staat er ook nog gewoon op, niet op gereserveerd.. Ben ik ongeduldig of kan ik nog iets doen?

Is er niks extra's van je bankrekening af? Daar zou ik bang voor zijn met een tikkie via whatsapp.

Je kan altijd nog onder een ander account doen alsof je geïnteresseerd bent.

BlackClaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:23

xSCWx schreef:
BlackClaw schreef:

Is er niks extra's van je bankrekening af? Daar zou ik bang voor zijn met een tikkie via whatsapp

Nee daar heb ik op gelet, was gewoon een normale afschrijving van het bedrag, ik kan ook de voorletters en achternaam zien van de persoon en het rekeningnummer.
Laatst bijgewerkt door BlackClaw op 17-07-21 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:30

Er zou tussen twee en drie iemand voor een televisie komen. Rond kwart over één de koper een bericht gestuurd of het nog wel doorging vandaag omdat ik na het geven van mijn adres niets meer gehoord had.

Kreeg ik terug dat hij aan het werk was en ik het wel hoorde wanneer hij kwam :+
Heb gezegd dat ie tot 16:30 kon komen, niets meer gehoord uiteraard.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:38

BlackClaw schreef:
Alles leek prima, maar na de betaling geen enkele reactie meer gehad... Gebeld, voicemail... Advertentie staat er ook nog gewoon op, niet op gereserveerd.. Ben ik ongeduldig of kan ik nog iets doen?

Ik zou dat ook spannend vinden.

Snap ook niet waarom mensen niet ff een berichtje sturen van " bedankt het geld is binnen en het gaat *noem maar een dag* naar het postkantoor"

Zoveel moeite is dat niet en neemt zoveel"angst, wantrouwen" weg.

BlackClaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:10

Daan13 schreef:
BlackClaw schreef:
Alles leek prima, maar na de betaling geen enkele reactie meer gehad... Gebeld, voicemail... Advertentie staat er ook nog gewoon op, niet op gereserveerd.. Ben ik ongeduldig of kan ik nog iets doen?

Ik zou dat ook spannend vinden.

Snap ook niet waarom mensen niet ff een berichtje sturen van " bedankt het geld is binnen en het gaat *noem maar een dag* naar het postkantoor"

Zoveel moeite is dat niet en neemt zoveel"angst, wantrouwen" weg.

Ja voor de betaling was het contact snel en vriendelijk. Ik vroeg nog of ze het dezelfde dag kon verzenden en dat was prima als het geld binnen was. Dus ik kwam zelf met een betaalverzoek vanuit de bank, anders was het volledig via marktplaats gegaan.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:25

Na 14 dagen is dan eigenlijk mijn pallet naar post nl gebracht
Na veel berichten van mijn en tussenkomst van marktplaats zelf dan nu eindelijk reactie
Wat vage smoesjes zoals “ ik wist niet meer aan wie ik het verkocht had” en druk druk dan nu eindelijk actie
Ware het niet dat post nl nu vertraagd is .
Maar door tussenkomst mp hebben ze dan toch gelukkig pakket verzonden