Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:04

8Eveline schreef:
Dacht dat zulke gezinnen onder begeleiding stonden en dan vaak kind weghalen na de geboorte.
Maar ik lees dat er dan wel ernstige gevaar ed moet zijn.

Maar het leed is dan wel al geschied. Er is weer een kind waar de maatschappij voor op moet draaien.

8Eveline

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:06

Er is dus niet iets als verplicht bv pil gebruik? Dwangmedicatie dus, maar dat zal wel niet als ik nadenk over psychiatrie en wanneer die pas verplicht worden opgenomen ed.
Bizar als je over nadenkt dat bv kinder misbruikers een nieuwe baby kunnen krijgen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:10

Klopt en een kind met trauma. Dat wordt echt vaak vergeten. Het gaat niet enkel om de wil van de moeder/ouders of hun recht op reproductie maar juist over het kind. Dat kan al helemaal niet kiezen in welk bed die valt.

Het gaat er echt niet om dat sommige kinderen geen groot lego kasteel krijgen of afdankertjes moeten dragen. Dat is niet het punt. Maar het gaat mij om verslavingen, mishandelingen, vicieuze cirkels etc. Je kan het toch niet maken als maatschappij om te zeggen 'ah jammer, deze is 'verpest', maak maar een volgende en hier is de sponsoring'

Verpest onder aanhalingstekens natuurlijk. Maar dat kind zit wel met littekens en ellende. Veel kruipen er bovenop met veel struggles (bewonderingswaardig 100%) en sommige gaan er aan onderdoor. Maar dat kun je, als je er sec als maatschappij naar kijkt, toch gewoon niet maken naar dat ongeboren kind toe?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:21

Bij mijn vorige huis in de straat woonde op de hoek een vrouw met twee kinderen die, bleek later, onder toezicht stond van de kinderbescherming.
De ene vriend na de andere, drinken en drugs en rare mensen die bij haar inwoonden.
Ettelijke keren is de politie gebeld want dan had ze weer ruzie binnen of aan de deur waar ze de kinderen uitmaakte voor k*prutsmuts en weet ik het niet wat, kinderen zijn vaak opgevangen door de buren.
Ik woonde net te ver er vanaf om iets mee tenkrijgen maar de buren werden er gek van en hebben ook vaak naar de Kb gebeld maar die werden op een gegeven moment voor NSBers uitgemaakt door een ‘vriendje’.
Ze raakte gewoon zwanger van de derde en hield die ook maar nu een aantal jaren verder zijn ze toch uit huis gehaald.
Van mij mogen ze zulke lui steriliseren, die zijn nog geen muis waard want die kinderen zijn beschadigd voor hun hele leven.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:31

8Eveline schreef:
Dacht dat zulke gezinnen onder begeleiding stonden en dan vaak kind weghalen na de geboorte.

Las ik niet ooit op bokt of artikel van gezin dat net zolang doorging tot ze kindje mochten houden. : Was dat niet gehandicapten ouder gezin?

Ik heb ooit stage gelopen op een afdeling jeugdbescherming en daar hadden we een vrouw die ze al 4 kinderen hadden afgepakt en zwanger was van nummer 5, die zei ook elke keer dat ze net zo lang door ging tot ze er eindelijk eens 1 zelf mocht houden. 8)7

En dat was 1 van de vele gekke ouders. Ik ben er dan ook wel voor om bepaalde mensen verplicht te laten steriliseren zodat ze geen kinderen meer kunnen krijgen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:04

Froukje schreef:
8Eveline schreef:

Las ik niet ooit op bokt of artikel van gezin dat net zolang doorging tot ze kindje mochten houden. : Was dat niet gehandicapten ouder gezin?

Ik heb ooit stage gelopen op een afdeling jeugdbescherming en daar hadden we een vrouw die ze al 4 kinderen hadden afgepakt en zwanger was van nummer 5, die zei ook elke keer dat ze net zo lang door ging tot ze er eindelijk eens 1 zelf mocht houden. 8)7

En dat was 1 van de vele gekke ouders. Ik ben er dan ook wel voor om bepaalde mensen verplicht te laten steriliseren zodat ze geen kinderen meer kunnen krijgen.

Op zich heb je een punt maar de andere kant van NL is dat die begeleiding/opvang/handhaving zo versnippert is dat ze niet eens meer samen kunnen werken omdat er domweg te veel schijven zijn.
Dan weet je op voorhand zeker dat de verkeerde beslissingen in de verkeerde situaties genomen worden.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:07

ikke schreef:
Op zich heb je een punt maar de andere kant van NL is dat die begeleiding/opvang/handhaving zo versnippert is dat ze niet eens meer samen kunnen werken omdat er domweg te veel schijven zijn.
Dan weet je op voorhand zeker dat de verkeerde beslissingen in de verkeerde situaties genomen worden.

Mee eens hoor. Zeker nu de gemeentes ook een grote rol zijn gaan spelen. Daar is het allemaal niet veel beter van geworden helaas.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:23

8Eveline schreef:
Er is dus niet iets als verplicht bv pil gebruik? Dwangmedicatie dus, maar dat zal wel niet als ik nadenk over psychiatrie en wanneer die pas verplicht worden opgenomen ed.
Bizar als je over nadenkt dat bv kinder misbruikers een nieuwe baby kunnen krijgen.

Dat kan wel, het is een maatregel die opgelegd kan worden. Zelfs sterilisatie... echter wordt het tegenwoordig vrij weinig afgegeven.
Wij hadden in de kliniek toen der tijd een dame die in psychose al 2 van haar kinderen gedood had voordat ze 6 maanden waren. Zij had toen wel de prikpil onder dwang.
Maar tegenwoordig gaat dat allemaal wat lastiger in de praktijk.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 23:25

Ik ken iemand die na de geboorte uit huis is gehaald samen met twee broers/zussen. Alle drie hebben ze er mentaal last van.
De ouders waren/zijn verslaafd en zijn daarna rustig verder gegaan.

Behalve dat je weg bent bij je ouders heb je ook broers en zussen die je dan niet kent of wel kent maar niet mee opgroeit. Dat heeft ook ontzettende impact op een kind

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 23:45

Schuur_ schreef:
Dat verwaarlozend gezin mag in deze maatschappij voor een 6de kind gaan zonder dat er iemand ook maar iets van mag zeggen maar niet voor een 6de hond.

En dat vind ik verkeerd.

Wie dat mag beslissen? Dat is het moeilijke aan de hele kwestie want wie ben ik om dat uit te maken? Of een rechter? Of de overheid?

Ontmoedigingsbeleid, anticonceptie vrij beschikbaar, voorlichting en begeleiding zou op in gezet moeten worden.

Waar haal jij dat van die zesde hond? Die vinden ze ook gewoon. Ik snap je punt gewoon niet.

Is een rechter superieur? De overheid?

Met je beleid alleen maar eens.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 23:47

8Eveline schreef:

Er is nog steeds verplicht pilgebruik. Wat best ethisch een groot vraagstuk is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 07:39

DuoPenotti schreef:
Waarom zou het niet kunnen, 1 kind kinderbijslag en alle andere toeslagen, meer kinderen op eigen kosten?

Oke, de kinderen gaan de dupe zijn want sommige hun fokdrift is hoger dan het verstand...

Omdat het, hoewel inmiddels uitgekleed, nog steeds een zorgsamenleving is en ook/juist kinderen die zorg verdienen. Omdat je een hoog percentage moeders de mogelijkheid zou ontnemen om te scheiden, omdat een alleenstaande moeder economisch gezien een van de kwetsbaarste posities heeft in Nederland en een bizar groot percentage een armoedeval maakt. Omdat we in deze periode van vergrijzing en crisis blij zijn met toekomstige arbeidskrachten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:21

De wereld is vol genoeg voor arbeidskrachten.
Het is niet dat we een uitstervend ras zijn.
Daarnaast is idd na de 2e wereldoorlog onze economie gebaseerd op groei. Misschien eens verstandig te gaan kijken hoe dat anders kan.

En ja die zorgstaat blijft zo wel in kringetjes draaien. Zie de voorbeelden hierboven.
Moeders die fokken, want dat is het dan gewoon, de kinderen de dupe. Kinderen daardoor ook weer in de hulpverlening.
Mensen die nadenken houden het wel bij 1 als ze weten dat meer niet toereikend is.

En ja onvoorziene omstandigheden kan altijd.
Maar ik heb het dus over meerdere kinderen krijgen in al zulke situatie.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:27

Wil je eigenlijk het liefst overal ter wereld 1 kind beleid of alleen in NL?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:35

Overal, en dan langzaam uitsterven. Dat zou de aarde goed doen! +:)+

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:36

Captain schreef:
Overal, en dan langzaam uitsterven. Dat zou de aarde goed doen! +:)+

Volledig mee eens.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:38

Ik sta echt versteld van het extremisme hier eerlijk gezegd. Hoewel, het is Bokt. Daar zou niets je meer moeten verbazen :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:43

996981 schreef:
Ik sta echt versteld van het extremisme hier eerlijk gezegd. Hoewel, het is Bokt. Daar zou niets je meer moeten verbazen :+

Het is wel de enige manier om bevolkingsgroei in te perken en een meer leefbaar klimaat te verkrijgen, minder kinderen krijgen.

Of je moet nog een paar virussen op de wereld loslaten, dat is ook een optie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:45

Precies San.
Er worden steeds van allerhande opties aangedragen voor het klimaat... Maar de belangrijkste durft men niet over te spreken.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 02-04-22 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:47

996981 schreef:

Het topic heet unpopular opinions hè. Het is best fijn om een plek te hebben waar je even je diepere extreme mening kwijt kan die je in het dagelijks leven niet ventileert.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:47

996981 schreef:

Ik vind het redelijk extremistisch hoe we de aarde behandelen, en naar de vernieling helpen. Alleen maar omdat we onszelf zien als superieure soort. :r

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:48

Het houdt hoe dan ook een keer op natuurlijk, of je nu beperkingen op fokken gaat leggen of niet. De aarde kan nou eenmaal geen oneindig groot aantal menselijke bewoners aan, al helemaal niet als al die bewoners ook een bepaalde levensstandaard willen hebben. Dat probleem lost uiteindelijk zichzelf op.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:51

Eens, het zijn altijd de moeders die “er tegen zijn”. :=

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:52

poes schreef:
8Eveline schreef:

Er is nog steeds verplicht pilgebruik. Wat best ethisch een groot vraagstuk is.

En hoe doen ze dat bij de mannen dan? Want het zijn niet alleen maar vrouwen die disfunctioneel zijn.
Het zou fijn zijn als kinderen die, om wat voor reden dan ook, niet meer bij hun moeder kunnen zijn in elk geval nog bij hun vader kunnen opgroeien.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:53

Ergens snap ik het wel. Het is natuurlijk wel extreem maar wel beter voor de wereld, hoe je het ook bekijkt.

Zo vind ik die hulp aan Afrika campagnes ook dubbel. Moeders met 8+ kinderen en dan moeten wij uit het westen geld storten om die kinderen te helpen/ vaccineren. Dan denk ik toch, en daarna? Zonder voldoende eten daar, onderwijs enz blijft het toch dweilen met de kraan open?
Beter zetten ze in op anticonceptie of desnoods sterilisatie..