Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:31

culaccino schreef:
Ik was ook wel nieuwsgierig. Als ik google op 'groene rups december' dan lijkt het om de rups van een agaatvlinder te gaan, maar ik ben geen kenner. Die rupsen zijn er inderdaad nu en knabbelen graag aan een blaadje klimop. :9

Wat grappig, karuna!

Ja.. precies. Hij was koud en vond hem bij de kuilplaten. Ver ver ver van groen verwijderd.

Toen hij opwarmde op mijn hand bewoog hij weer vrolijk. Na mijn Google zoektocht kwam ik tot de ontdekking dat ie gewoon in de tuin mag. Dus daar is ie nu.

Ik vond het vreemd. In december. Maar de natuur is soms vreemd.

Mando

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:38

De hele natuur is toch van slag.
Mij planten zitten weer helemaal in de knop.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:30

Oké nog een vraag aangezien het wachten op de kappers mij net te veel is.

Ik heb rossig /licht bruin-donkerblond haar, mijn haar pakt ook goed roodtinten. Ik wil zelf mijn haar kleuren in naar een mooie middenbruine kleur. En dan niet te warm.

Welke kleur kan ik dan pakken? Zonder dat ik straks weer met rood haar kom te zitten?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:57

MarlindeRooz schreef:
Nikass schreef:
(hoe) is het mogelijk om via internet Oostenrijkse televisie te kijken?

Via een vpn waardoor het lijkt of je in Oostenrijk bent. :7

Wat is een vpn?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:08

karuna schreef:
Hier kreeg ik net een brievenbus pakje met een paar heerlijke warme sokken erin. Maar wie ze mij gestuurd heeft geen idee dat vraag ik me nu af. :o? geadresseerd aan mij maar met mijn officiele naam met alle voorletters. Je zou zeggen dat een instantie iets goed te maken heeft _O- maar ja welke :+ er is nogal wat fout gegaan afgelopen maanden.

Ik kreeg van het Leger des Heils een pakketje met (afschuwelijke) rode sokken.
En een acceptgiro erbij, dat ook.
Is het niet zoiets?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:23

Nikass schreef:
MarlindeRooz schreef:
Via een vpn waardoor het lijkt of je in Oostenrijk bent. :7

Wat is een vpn?

Virtual private network. Een programma/dienst die een soort 'tunnel' creëert naar in server in het land naar jouw keuze.

Tijdend het surfen op het web laat je allerlei sporen na waardoor je apparaat makkelijk te traceren is. Door een VPN te gebruiken worden je data eerst versleuteld verstuurd naar een server en dan naar de wibsite die je wil bezoeken. Daardoor is het voor kwaadwillenden lastiger om jouw apparaat verder dan de server waar jouw data uit komen terug te traceren.

Bijkomend voordeel is dus dat het lijkt alsof je je bevind in het land van de server die je hebt gekozen. Kies je bijvoorbeeld een server in de Verenigde Staten, dan zal het lijken alsof je apparaat zich daar bevind en zul je op Netflix het aanbod van de VS kunnen bekijken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:36

Roodbos, nee een anonieme enveloppe met een paar sokken. De poststempel had ook geen plaatsnaam. Heb uiteindelijk het bedrijf dat ze normaal verkoopt gevraagd maar het gekke is zij leveren in een witte doos in een plastic verpakking. Deze was zonder de binnendoos. Zij vermoeden een instantie die een aantal heeft opgekocht. Er zat ook geen kaartje in de verpakking,

Maar de sokken zitten heerlijk.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:58

Wel weer iets bijzonders Karuna :D . En nu vraagt dat om een foto van die heerlijk zittende, anoniem verkregen sokken }> !

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:01

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:08

Wel fijn dat ze passen en lekker zitten! Wie weet, kom je er ooit nog achter van wie je ze ontvangen hebt!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:14

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:18

Het zijn bijna de duurste sokken die ik ooit heb gehad. Bijna :+ de duurste zijn mijn skisokken. :P Maar die zitten ook heerlijk en met steun.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:57

Jet schreef:
Wel fijn dat ze passen en lekker zitten! Wie weet, kom je er ooit nog achter van wie je ze ontvangen hebt!

Geheime aanbidder :j

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:04

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik 's ochtends wat makkelijker op kan staan?? Ik heb meestal in de middag pas afspraken (afgekeurd dus geen werk) en soms slaap ik wel 12 tot 14 uur lang en kom ik nog met moeite mijn bed uit. En ik voel me oprecht ziek van vermoeidheid wanneer ik op moet staan/op ben gestaan.

Dat tegenover de zomer waarbij ik elke ochtend rond 3:30/4:00 uit mezelf wakker werd :?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:10

Hoe laat ga je slapen?

Probeer een vast ritme te houden. Dus elke dag op hetzelfde tijdstip naar bed, en elke dag hetzelfde tijdstip de wekker. In het begin even poedersuiker, maar het gaat steeds makkelijker worden :)

En waardoor je ook uitgeruster wakker wordt: Géén koffie, chocola, beeldscherm, alcohol, roken etc voor het slapengaan! Zet een uur van te voren je beeldschermen uit, ga lezen, tekenen, nog even opruimen oid. Hierdoor zul je dieper slapen, en dus uitgeruster wakker worden :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:18

_Karlijn schreef:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik 's ochtends wat makkelijker op kan staan?? Ik heb meestal in de middag pas afspraken (afgekeurd dus geen werk) en soms slaap ik wel 12 tot 14 uur lang en kom ik nog met moeite mijn bed uit. En ik voel me oprecht ziek van vermoeidheid wanneer ik op moet staan/op ben gestaan.

Dat tegenover de zomer waarbij ik elke ochtend rond 3:30/4:00 uit mezelf wakker werd :?

Heel simpel, maar schop onder je hol. Ik ben een persoon die wel nog graag even draait, dus ik zet een wekker een kwartier voor het uur dat ik wil opstaan en dan nog eens op het tijdstip dat ik wil opstaan. En dan moet ik opstaan, geen excuses, geen gejank, gewoon deken van je af en opstaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:23

De vermoeidheid zal een reden hebben? Ik heb er in de ochtend meest ook enorme moeite mee omdat mijn lijf en hoofd gewoon nog niet meewerken. Te moe. Toch moeten de honden eruit en eten, ik zet de wekker en probeer er dan ook uit te gaan. Doe wat gedaan moet worden en bij een lijf dat nog steeds niet wil duik ik terug het bed in. Maar het opstaan is echt er uit slepen en op de automatische piloot doen wat moet.

Niet echt fijn maar langer doorslapen maakt het vaak niet beter. Later terug het bed in werkt meest genoeg wel. Al is het maar een uur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:27

_Karlijn schreef:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik 's ochtends wat makkelijker op kan staan??

Of een wake-up light? Aangezien je in de zomer juist heel vroeg wakker wordt? Ik heb zelf nog nooit zo'n ding geprobeerd; geen idee of het fijn is. Ze staan ook wel op marktplaats :)

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:38

Mijn vraag:
Als influencers/bekende personen zwanger zijn/kindje krijgen, en dit breed delen op alle sociale media vlakken, zouden hun volgers dan eerder geneigd zijn om aan kinderen te beginnen/voor een tweede te gaan etc.?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:07

Biscuitje schreef:
Mijn vraag:
Als influencers/bekende personen zwanger zijn/kindje krijgen, en dit breed delen op alle sociale media vlakken, zouden hun volgers dan eerder geneigd zijn om aan kinderen te beginnen/voor een tweede te gaan etc.?

Ik niet iig :+

Lijkt me geen beslissing die je neemt op basis van een influencer

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:29

Biscuitje schreef:
Mijn vraag:

Dat weet ik niet direct, maar ik heb een familielid die opeens ‘per ongeluk’ nog een keer zwanger was geraakt toen haar schoonzus zwanger bleek. Ik kijk nergens van op

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:35

Dilan93 schreef:
Biscuitje schreef:
Mijn vraag:

Ik niet iig :+

Lijkt me geen beslissing die je neemt op basis van een influencer

Lijkt mij ook niet, maar kan mij voorstellen dat zo’n schattige baby eierstokken kan doen laten rammelen.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:51

_Karlijn schreef:

Herkenbaar, en ik vind het vaak ook lastig. Ik zit ook thuis ivm cronisch ziek, en daardoor vaak extreem vermoeid. Langer slapen helpt niet. Ik hou een vast ritme aan, waarbij ik in de middag soms nog even ga liggen. Maar ga standaard 22:00/22:30 naar bed. Vaak ga ik 06:30 de paarden voeren en dan nog even terug tot 08:30. Ik slaap toch slecht en in ettapes dus dat maakt voor mij geen verschil. Als ik te lang blijf liggen voel me helemaal slecht. Al geef ik daar soms heus wel eens aan toe. Dus echt vast ritme, en niet te lang blijven liggen naar dan kort middagdutje maakt het bij mij iets beter. Ik weet hoe moeilijk het is, mensen die zeggen gewoon hup eruit hebben nog nooit in deze mate vermoeidheid ervaren.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 01:28

_Karlijn schreef:

Slaap je niet gewoon te veel?
https://www.dokteronline.com/nl/te-veel-slapen

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 19:32

_Karlijn schreef:

Te lang slapen houdt vermoeidheid aan. Je zult korter moeten gaan slapen. Dan word je uitgeruster wakker.

Doe het wel in meervoud van 1,5 uur. Rekening houdend dat je bijvoorbeeld ook tijd nodig hebt om in slaap te vallen.

Dus bijvoorbeeld 10 uur naar bed, half 11 in slaap vallen half 8 de wekker. Vind je die stap ge groot dan doe je de eerste dagen de wekker om 9 uur. Sta dan ook werkelijk op.

Eerste dagen vermoeid, maar je krijgt er echt energie van. Je lichaam wordt lui van zoveel slapen.

Bij 14 of 13 uur slaap, wordt je halverwege een slaapcyclus wakker en dat is echt niet uitgerust wakker worden.

Overdag ook meer ritme aanhouden.