[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:42

Jaa! Jullie zijn schattig samen! <3

En ik vind borstvoeding ongemakkelijk om naar te kijken. Vooral als ik eet. Maar ben sowieso lastig met eten en heb wat smetvrees. Als iemand garnalen eet ofzo in mijn buurt word ik ook naar. :=

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:51

Zowiezo mensen die eten wordt ik naar van _O-
Nog een reden voor geen kinderen, dan hoef ik het maar met één maler in huis te doen in plaats van meerdere :')
Laatst bijgewerkt door sanso op 03-07-19 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:52

Bloodymary schreef:
Nou eininjo, je reageert wel erg heftig en zwaar op de hand. Ik wilde gewoon even lekker klagen zoals waar dit topic voor bedoeld is. Ik ben het zelf al weer vergeten.

Prima toch dat je er over ventileerde :(:) daardoor kan je beter met dit soort klanten omgaan denk ik. Het was dus ook niet veroordelend bedoeld naar jou

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:01

brokjes schreef:
hi allemaal, zijn jullie partners ook bewust kinderloos? of hoe ga je ermee om als dat niet zo is?

Mijn partner heeft twee kinderen. :')
Volwassen, uit huis wonende kinderen gelukkig wel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:27

lor1_1984 schreef:
brokjes schreef:
hi allemaal, zijn jullie partners ook bewust kinderloos? of hoe ga je ermee om als dat niet zo is?

Dan maar hopen dat ze geen kleinkinderen willen produceren!!! :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 00:55

sanso schreef:
Zowiezo mensen die eten wordt ik naar van _O-
Nog een reden voor geen kinderen, dan hoef ik het maar met één maler in huis te doen in plaats van meerdere :')

Hahaha ja dit

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 06:49

Rebecca schreef:
Dat ^

Ik zou ook geen blote tieten willen zien als ik werk, laat staan dat er iets aanhangt

Dat heb ik dus ook. Vind het prima als een vrouw het kind de borst geeft maar wel graag een beetje discreet.
Ik hoef het niet te zien, vind het zelfs ongepast.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 06:49

elnienjo schreef:
lor1_1984 schreef:

Dan maar hopen dat ze geen kleinkinderen willen produceren!!! :=

De jongste alvast wel, maar die wil eerst alles op orde hebben en zal een draagmoeder oid moeten zoeken want met twee mannen is zwanger worden nogal lastig. :+
Maar verwacht dat dat nog wel minimaal een jaar of 5 duurt voor het zover is. :)
En ach, zolang ik er niet op hoef te passen vind ik het wel prima ook, ben ik wel jong 'oma' tegen die tijd (ben nu bijna 35). :')

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 06:54

brokjes schreef:

Mijn partner wil ook geen kinderen. Als jij met je partner er anders over denken en niet op 1 lijn liggen dan moet je het prutsmuts wel veel over hebben.
Niet gewoon maar wat doen, praat met elkaar.
Dit kan een langer proces zijn, maar jullie moeten wel allebei achter jullie beslissing staan.
Soms komt het dan voor dat koppels uit elkaar gaan omdat 1 wel wil en de ander niet.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 07:24

brokjes schreef:

Ja gelukkig wil hij ze ook niet, ik denk dat anders 1 van de 2 nogal ongelukkig zou zijn...
Ik ben hier altijd heel fair in. Natuurlijk zeg je dit niet op de eerste date, da's ook een beetje raar haha. Maar van zodra het aan bod komt, ben ik wel eerlijk, en zeg ik heel duidelijk "ik wil ze niet, nu niet, nooit niet".

Mannen die kinderen willen, zijn niks met mij. Ik laat me niet ompraten, ik zie niet in hoe dat ooit zou kunnen gebeuren. Mannen die hierop zitten wachten, kunnen voor eeuwig en een dag wachten.

Maar, gelukkig wil mijn partner ze dus ook absoluuuuut niet :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 07:25

Mijn relatie is net over, hij wilde volgens mij eigenlijk wel kinderen maar bleef liever bij mij zónder dan niet bij mij mét, snap je?
Desondanks vermoed ik dat ie ze stiekem toch nog wel wil. Dus eh ik wens hem veel plezier met het vinden van een partner die die wens deelt *\o/*
Nog afgezien van het feit dat ik hem pertinent ongeschikt vind om vader te worden maar okee

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:18

Mijn partner wilt ook geen kinderen. Anders zou het niet werken denk ik.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:29

Volgens mij hebben veel mannen ook niet zo'n duidelijke mening over kinderen. Ken er genoeg van wie het "niet zo uitmaken" en die zich laten leiden door hun vrouw om wel/geen kinderen te krijgen. Bij vrouwen ligt natuurlijk een veel groter deel van het fysieke "werk", en bij traditionele gezinnen ook de meeste zorg, dus die denken er meer over na.

Maar er zijn zeker uitzonderingen met klapperende zaadleiders :Y) .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:30

Mijn man ook niet, ik heb dit onderwerp ook heel snel bespreekbaar gemaakt. Gelukkig denken wij er hetzelfde over en genieten beiden van een heerlijk kindvrij bestaan.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:43

Bij mij is het bij het daten een dealbreaker als een man kinderen wilt. Maar vorig jaar was ik verliefd op iemand die twee jonge kinderen heeft bij een ander en dat vond ik niet zo erg. Hij zag ze ook niet zo vaak, maar ik wilde hem dan ook wel steunen als hij ze vaker wilde zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:37

Bij mij ook een no-go qua daten, wil ook geen man met jonge kinderen, vanaf een bepaalde leeftijd zou ik het overwegen..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:40

Hier gewoon lekker op 1 lijn , maar tis ook wel iets heel fundamenteels om niet over op 1 lijn te zitten
Want de 1 of de ander moet dus toegeven, de 1 zijn/haar kinderwens aan de Kant zetten
Of de ander tegen wil en dank toch een kind op de wereld zetten
Dat gaat wringen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:57

Ik zocht ook altijd bewust kindvrije mannen. Mannen met kinderen bij een ander zijn ook een no go. Nu ik 50 ben zie ik ook de nadelen van kleinkinderen dus een man met volwassen kind is ook geen goed plan.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:24

Als ik vrijgezel en op jacht was dan zou ik ook geen partner willen met kinderen van een ander. Ook niet als ze ouder zijn.
Punt 1 omdat het dingen ingewikkeld maakt, punt 2 omdat hij ze dus op een bepaald punt wel gewild (en gemaakt) heeft punt 3 kleinkinderen en punt 4 omdat ik kinderen van een ander ook écht niet leuk vind (nee echt, ik kan geen een leuk kind van welke leeftijd dan ook opnoemen)

Daardoor weet ik dus bij voorbaat al dat ik ongelukkig zou worden en een relatie moet een aanvulling zijn geen beperking.
Ben er ook vrij zeker van dat mocht deze relatie die ik nu heb over gaan dat ik daarna single blijf. Fijne is dat ik daar gewoon met mijn partner over kan praten, we hebben echt een hele fijne, goede en vooral eerlijke relatie met weinig grenzen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:58

sanso schreef:
Als ik vrijgezel en op jacht was dan zou ik ook geen partner willen met kinderen van een ander. Ook niet als ze ouder zijn.
Punt 1 omdat het dingen ingewikkeld maakt, punt 2 omdat hij ze dus op een bepaald punt wel gewild (en gemaakt) heeft punt 3 kleinkinderen en punt 4 omdat ik kinderen van een ander ook écht niet leuk vind (nee echt, ik kan geen een leuk kind van welke leeftijd dan ook opnoemen)

Daardoor weet ik dus bij voorbaat al dat ik ongelukkig zou worden en een relatie moet een aanvulling zijn geen beperking.
Ben er ook vrij zeker van dat mocht deze relatie die ik nu heb over gaan dat ik daarna single blijf. Fijne is dat ik daar gewoon met mijn partner over kan praten, we hebben echt een hele fijne, goede en vooral eerlijke relatie met weinig grenzen.

En zo hoort iedere relatie te zijn _/-\o_ open en eerlijk zijn naar elkaar en dan weet je ook waar je aan toe bent.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:38

elnienjo schreef:
Ik zocht ook altijd bewust kindvrije mannen. Mannen met kinderen bij een ander zijn ook een no go. Nu ik 50 ben zie ik ook de nadelen van kleinkinderen dus een man met volwassen kind is ook geen goed plan.

Oh ja, dat heb ik ook. Dan zeggen mensen, ja maar die kinderen zijn toch allang het huis uit. En dan staan straks zeker elke week die kleinkinderen op de stoep. Of nog erger, dat er op gepast moet worden.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:55

Quera mee eens. Maar ik zie het té vaak (meer dan dagelijks) om mij heen gebeuren dat dat niet zo is en dat is in mijn ogen echt wagelijk. Dan heeft een relatie imo geen toegevoegde waarde op je leven en dat hoort het juist wél te zijn.
En soms gaan mooie dingen ook gewoon over. We zijn ook maar mensen, die kunnen veranderen. Gelukkig durven we daar ook eerlijk over tegen elkaar te zijn, dat als het goed is het ook echt goed is en je beter zonder elkaar verder kunt.

Soms vraag ik mij af ervaren alle mensen dit in een relatie en of dit wel ‘gezond’ is (letterlijk nooit ruzie, altijd op 1 lijn etc etc) maar het is prima zo. En ik zou niet anders willen.
De topics op Bokt die ik soms voorbij zie komen, met relatietwijfels- of problemen breken mijn hart dan ook, verspilling van je kostbare tijd.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:59

Hier in bijna alle gevallen op 1 lijn.
Al merk ik dat mijn ziekte wel wat heeft lopen hakken in de relatie. Maar niets wat niet uit te praten was of te repareren. Maar dan moet je wel al een sterke relatie hebben iid :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:12

sanso schreef:
Soms vraag ik mij af ervaren alle mensen dit in een relatie en of dit wel ‘gezond’ is (letterlijk nooit ruzie, altijd op 1 lijn etc etc) maar het is prima zo. En ik zou niet anders willen.
De topics op Bokt die ik soms voorbij zie komen, met relatietwijfels- of problemen breken mijn hart dan ook, verspilling van je kostbare tijd.

In mijn huidige relatie (daarom ben ik er ook mee getrouwd :+ ) eigenlijk ook nooit ruzie, heeeel soms wat irritatie wat dan uitmondt in even een uurtje ofzo ' koude oorlog ' , en met bijna alles op 1 lijn. Maar bij ons is ook heel veel bespreekbaar en als een van ons een idee heeft dan zal de ander daar ook altijd naar luisteren.

Ik krijg daar meestal heel veel energie van, terwijl ik met mijn ex altijd het gevoel had aan een dood paard te sleuren om iets gedaan te krijgen. Nu juist het omgekeerde, we versterken elkaar in de dingen die we doen :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:47

Ik denk dat je niet altijd op 1 lijn hoeft te zitten om een gezonde relatie te hebben. Het gaat uiteindelijk denk ik om het gevoel dat je erbij hebt.
Je hoeft het niet over alles met elkaar eens te zijn, maar als je je echt stelselmatig gaat ergeren aan bepaalde visies of karaktereigenschappen is dat natuurlijk niet helemaal goed.
Ervaar het zelf de laatste tijd namelijk heel erg en dat is een slecht teken, dat weet ik.

Terwijl ik vroeger in het begin van onze relaties zijn visies op dingen juist te gek vond, vind ik het nu soms dom of denk ik er gewoon heel anders over. En bij sommige dingen heb ik zoiets van, wij verschillen en dat is niet erg. Maar bij sommige zaken vraag ik me toch af of we niet te ver uit elkaar liggen qua mening.