Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:Suzanne: het is juist wel een goed teken als de lonen mee stijgen denk ik?
[***] schreef:poes schreef:Suzanne: het is juist wel een goed teken als de lonen mee stijgen denk ik?
Maar als de lonen stijgen stijgen de productiekosten ook, bovenop de stijging van de afgelopen tijd. Dat bedoelde ik.
Het geld voor de hogere minimumlonen moet ergens vandaan komen, en dat wordt uiteindelijk weer doorberekend aan de kopers.
MarlindeRooz schreef:[***] schreef:Maar als de lonen stijgen stijgen de productiekosten ook, bovenop de stijging van de afgelopen tijd. Dat bedoelde ik.
Het geld voor de hogere minimumlonen moet ergens vandaan komen, en dat wordt uiteindelijk weer doorberekend aan de kopers.
Dat is niet per se waar hoor. Genoeg voorbeelden van in andere landen.
MarlindeRooz schreef:Er spelen echt heel veel andere dingen mee bij bedrijven om de prijzen te bepalen. Zoals je kan zien zijn de lonen echt weinig gestegen en de prijzen best wel veel. Dus het is niet zo simpel als 1 + 1 = 2. Daarbij zal de koopkracht van vele mensen ook toenemen = meer omzet voor bedrijven.
Canon schreef:Omdat mijn freelance werk niet meer loopt in coronatijd heb ik gisteren een super lieve motivatie van mijn vriend gekregen.
Vandaag heb ik mooi de schouders eronder kunnen zetten in een onwijs fijn sollicitatie-gesprek.
In de wandeling om het te vieren heb ik een nieuw winkeltje in mijn stad ontdekt en daar een superaardige meid leren kennen waar ik uren mee heb kunnen kletsen. Morgen haal ik daar een supermooie jurk op om voor het eerst nieuwjaar met mijn vriend te vieren.![]()
Na alle stress van afgelopen weken voelde dit alles zo goed!