Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11565
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:44

Brutus!!! Zo heb ik de venus vliegenval ook genoemd heheheh. En een wesp?! Wat een vangst!
Was dan iets teveel van het goede. Kreeg de plant de wesp niet verteerd? Jammer dat ie dan daardoor dood is gegaan.
Je zou verwachten dat de andere bekjes dan toch nog blijven leven, niet?

c_alsemgeest ah gossie, dat is wel echt een hele sneue dood zeg! :')
En Hebbus is ook een geweldige naam haha! Ik kan er ook echt niet typisch naar kijken alsof het een plant is, ze brengen iets in me naar boven waardoor ik inderdaad namen wil geven en ze wil behandelen alsof ze haast een 'huisdier' zijn :') :') :')

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:55

Waarom staan er hele kleine rondjes op mijn nieuwe brillenglazen?
Niet in het zicht en je moet echt heel erg goed kijken. Niet schoon te maken en in beide glazen op exact dezelfde plek. Gespiegeld.

Nyaleti

Berichten: 6339
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:09

Wat is een 'normale' hoeveelheid calorieën in een pak of fles frisdrank? Bij de Plus heb je van die handige bordjes erbij hangen, wat veel suikers / calorieën bevat en wat weinig maar heb geen plus in de buurt :+

Sjolvir

Berichten: 25313
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:06

casperzazoe schreef:
Wat is een 'normale' hoeveelheid calorieën in een pak of fles frisdrank? Bij de Plus heb je van die handige bordjes erbij hangen, wat veel suikers / calorieën bevat en wat weinig maar heb geen plus in de buurt :+


Gewoon op de fles kijken??
Typische gewone cola is al snel 42 kcal per 100 ml, daar zit gewoon suiker in zeg maar, dus als je daar liter van drinkt per dag heb je al een maaltijd op aan kcal.

En dan heb je de andere varianten met suikervervangers in diverse soorten en maten...
frisdrank fruitwater lidl bv 7 kcal per 100 ml
En je hebt ook varianten frisdrank met 1 of minder kcal 100 ml

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:00

Ik heb er een paar:
Waarom wassen we handdoeken want we zijn toch schoon als we ze gebruiken?
Als een ambulance onderweg is om iemand te helpen maar iemand aanrijdt, bij wie stoppen ze dan?
Waarom heten het appartementen als ze allemaal aan elkaar vast zitten?
Zouden gevangenissen nooduitgangen hebben voor gevangenen?
Kun je jezelf laten schrikken?

Froukje
Forever young

Berichten: 10857
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:08

Handdoeken zijn niet meer schoon als je ze gebruikt, huidcellen enzo.

De ambulance moet blijven staan, doorrijden na een ongeval is ook voor een ambulance niet oké.

Sheran

Berichten: 17253
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:21

Je bent nooit helemaal schoon (tenminste, ik was me niet met chloor en dettol), en je boent ook huidschilfers eraf :)
Tweede: bij degene die ze aanrijden (gezien). Want doorrijden is ook wel erg aso.
Het zijn afzonderlijke wooneenheden. Appartement verwijst naar een deel (pars) van het gebouw.
Rest weet ik niet zeker :)

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:27

M_ontana schreef:
Ik heb er een paar:
Waarom wassen we handdoeken want we zijn toch schoon als we ze gebruiken?
Als een ambulance onderweg is om iemand te helpen maar iemand aanrijdt, bij wie stoppen ze dan?
Waarom heten het appartementen als ze allemaal aan elkaar vast zitten?
Zouden gevangenissen nooduitgangen hebben voor gevangenen?
Kun je jezelf laten schrikken?


Volgens mij worden ze bij geval van brand oid opgevangen op zo'n binnenplein. Lekker makkelijk als ze allemaal vrij naar buiten mogen met brand :P

Mizora

Berichten: 18137
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:28

Appartement: Ontleend aan Frans appartement [17e eeuw; Rey] < Italiaans appartamento [1559; Rey] < Spaans apartamiento ‘(o.a.) kamer’ bij apartarse ‘zich afzonderen, scheiden’, afleiding van parte ‘deel’,

Het gehele gebouw het een appartementencomplex (of flat).

xSCWx
Berichten: 7080
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:43

M_ontana schreef:
Zouden gevangenissen nooduitgangen hebben voor gevangenen?
Kun je jezelf laten schrikken?

Nee een gevangenis heeft geen nooduitgang voor gevangenen, wel evacuatie plannen.
En of je jezelf kunt laten schrikken, ik wel hoor :+ als ik denk dat er in het donker om een hoekje iemand staat, ik de hoek om loop en iets denk te zien wat op een persoon lijkt schrik ik :+ maar dat is misschien meer jezelf mind f*cken

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 00:20

Ik schrik heel vaak van mijzelf. Vooral wanneer ik een foto wil maken en hij staat nog op selfie stand.

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:40

Fellow schreef:
M_ontana schreef:
Ik heb er een paar:
Waarom wassen we handdoeken want we zijn toch schoon als we ze gebruiken?
Als een ambulance onderweg is om iemand te helpen maar iemand aanrijdt, bij wie stoppen ze dan?
Waarom heten het appartementen als ze allemaal aan elkaar vast zitten?
Zouden gevangenissen nooduitgangen hebben voor gevangenen?
Kun je jezelf laten schrikken?


Volgens mij worden ze bij geval van brand oid opgevangen op zo'n binnenplein. Lekker makkelijk als ze allemaal vrij naar buiten mogen met brand :P


Een celdeur zal niet automatisch opengaan. Bewakers doen dat voor je. Als ze besluiten dat het beter is dat gevangenen eruit moeten. Een cel heeft ook zo zijn eigen bescherming en soms wordt er ook voor gekozen ze te laten zitten en een kleine brand te bestrijden. Mocht het niet succesvol blijken of de brand in beginsel al te groot gaan ze over tot het openen van de celdeuren.


Daarna worden ze met taywrap geboeid naar een ander brandcompartiment gebracht. Vanaf daar kunnen ze of wachten of ze worden met busjes (in een sluis) afgevoerd naar een andere plek als de brand zich flink voortplant. Al die tijd worden ze begeleidt en geboeid.

Een gevangenis zal dit jaarlijks oefenen. Soms met studenten en soms met gevangenen zelf.
En geloof mij dat er nog veel fout gaaf in een oefening. Zo bleek er eens een toegangsdeur niet afgesloten te zijn... gelukkig had niemand het door.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:43

SavannahNx schreef:
Shanna schreef:
Een krultang? Krulborstel? Krullers? Rollers? Papillotten? Rietjes? Sokken? Sponsjes?


Denk dat ze doelen op creme’s of mousses.

Idd!

Ik zal eens kijken naar die link en perfecte krul!

Indy_Mouse_9

Berichten: 2135
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:50

oomens schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:
Worden matroesjka poppen (van die geneste Russische popjes) gemaakt uit 1 stuk hout?

Dat lijkt mij niet. Hoe wil je die dan draaien? Dat wat je er als houtkrullen afdraait of uitfreest krijg je toch nooit meer samengevoegd tot een kleiner binnenpoppetje?


Ik dacht misschien een groter stuk doormidden, en dan heel voorzichtig een stuk uithalen waar je een volgend poppetje van maakt.

Mooi is wel dat je mijn vraag opvatte zoals ik hem bedoelde. Het kon ook nog anders, en dat blijkt de waarheid te zijn (http://www.madehow.com/Volume-6/Matryoshka-Doll.html).
Citaat:
It is essential that the full set of matryoshka be made from one piece of wood because the expansion-contraction characteristics and moisture content of the wood are unique; making a set of dolls from different pieces of wood would result in a set that almost certainly would not fit together properly.

Ze worden dus wel uit dezelfde stam / tak gemaakt, maar niet uit hetzelfde 'blok', om het zo maar te zeggen.

eilleen333

Berichten: 12855
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:26

Waar kan ik een bestand van 60 paginas enigzins voordelig printen? Het is wel privacy gevoelige informatie. Of zal ik dan toch mijn antieke printer aan de praat moeten proberen te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:53

eilleen333 schreef:
Waar kan ik een bestand van 60 paginas enigzins voordelig printen? Het is wel privacy gevoelige informatie. Of zal ik dan toch mijn antieke printer aan de praat moeten proberen te krijgen?


Daar zijn wel bedrijven voor, misschien even google printen en je woonplaats intypen..

eilleen333

Berichten: 12855
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:56

dees_daan schreef:
eilleen333 schreef:
Waar kan ik een bestand van 60 paginas enigzins voordelig printen? Het is wel privacy gevoelige informatie. Of zal ik dan toch mijn antieke printer aan de praat moeten proberen te krijgen?


Daar zijn wel bedrijven voor, misschien even google printen en je woonplaats intypen..

Dan kom ik echt op een drukkerij enzo. Hoopte dat het bv in een bieb kon oid, of zoals foto's bij de kruidvat. Maar de printer wil gelukkig wel printen, alleen niet meer dan 1 velletje per keer. Dus ik heb in elk geval wat te doen vanmiddag ;) .

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:05

Als je een pasje hebt kan het soms bij de bieb ook maar ik zou er dan thuis even de tijd voor nemen idd.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:33

Een copycenter? :+

iirrssjjee

Berichten: 5958
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:37

Wij kunnen in de jumbo gewoon printen 5cent per blaadje, als het zwart wit is.

eilleen333

Berichten: 12855
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:01

Heb de printer meerdere keren vervloekt, maar het is gelukt :)

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:25

Hoe kan het dat mn whatsapp foto wazig is terwijl die bij mn afbeeldingen wel gewoon scherp is?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:11

PanamaD schreef:
Hoe kan het dat mn whatsapp foto wazig is terwijl die bij mn afbeeldingen wel gewoon scherp is?

Compressie?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:18

oomens schreef:
PanamaD schreef:
Hoe kan het dat mn whatsapp foto wazig is terwijl die bij mn afbeeldingen wel gewoon scherp is?

Compressie?

Je bedoeld te groot formaat?

Hoe kan ik ze dan wel geschikt ervoor maken?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:50

PanamaD schreef:
oomens schreef:
Compressie?

Je bedoeld te groot formaat?

Hoe kan ik ze dan wel geschikt ervoor maken?

Nee, ik bedoel dat veel programma's en apps standaard foto's comprimeren om bandbreedte/datagebruik te besparen.