Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:09

Ik heb nu voor de 2e keer gelijk oversteken gedaan. Het is jammer dat je als verkoper op je geld moet wachten maar gelukkig komt het wel.

Ik had nu een dame waar het contact al lastig mee ging, moeilijk doen over de prijs en het vervolgens toch nemen tegen mijn vaste prijs. Betaald met gelijk oversteken. En nu beweren dat het artikel nep is, stuk is en stinkt..... Ik heb het zelf nieuw in de winkel gekocht, in mijn kast gehangen en omdat ik het niet draag op MP gezet. Dus als het nep is ben ik zelf ook bedonderd, ik heb het artikel voor opsturen helemaal nagekeken en niets vreemds gezien of geroken..... Heb het idee dat mevrouw hoopte op deze manier haar geld via marktplaats terug te krijgen......

Ik kan me best voorstellen dat een artikel dat je via MP koopt soms tegenvalt maar daar ben je als koper zelf ook voor een deel verantwoordelijk voor als je de gok neemt om het ongezien op te laten sturen.

Vandaag gelukkig weer een gemakkelijke koper die gewoon rechtstreeks op mijn rekening wil storten en zelf zegt, stuur maar op wanneer je het geld binnen hebt.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:15

Kom ik vandaag eerder thuis van mijn werk omdat er om 17 uur iemand mijn telefoon zou ophalen. Krijg ik een kwartier voor tijd, toen ik dus al onderweg was, een berichtje dat ie niet kan, want zijn werk loopt uit.. Of ie morgen niet om 17 uur kan. Aangegeven dat ie maar vanavond komt, omdat ik er nu al eerder voor ben weggegaan en dat niet nog een keer ga doen :n

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:20

Relaxed schreef:
Kom ik vandaag eerder thuis van mijn werk omdat er om 17 uur iemand mijn telefoon zou ophalen. Krijg ik een kwartier voor tijd, toen ik dus al onderweg was, een berichtje dat ie niet kan, want zijn werk loopt uit.. Of ie morgen niet om 17 uur kan. Aangegeven dat ie maar vanavond komt, omdat ik er nu al eerder voor ben weggegaan en dat niet nog een keer ga doen :n

Daarom kom ik nooit hiervoor eerder uit mijn werk. Ze komen maar als ik klaar met werken ben (hele avond beschikbaar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:23

Nou hij wou eerst om 14 uur, dus dit was een mooie oplossing zo. Maar goed, voor deze knakker doe ik het idd niet meer ;)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:07

nou ja misschien heeft ie wel echt pech en liep zijn werk uit.

heeft die dame bij gelijk oversteken wel aangegeven dat ze het ontvangen heeft? want anders krijg je je geld nog niet of wel?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:30

Bij gelijk oversteken krijg je je geld na 1 week automatisch. Als de koper aangeeft dat hij het ontvangen heeft dan krijg je je geld eerder. Ik heb het nu 2 keer gedaan en beide keren heeft de koper het niet aangegeven dat hij of zij het pakketje ontvangen had. Dan zie je aan de track en trace dat het ontvangen is maar doet de koper geen moeite om het bij marktplaats te melden.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:33

Ah oke, is wel redelijk veilig dus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:46

NenaC schreef:
nou ja misschien heeft ie wel echt pech en liep zijn werk uit.

heeft die dame bij gelijk oversteken wel aangegeven dat ze het ontvangen heeft? want anders krijg je je geld nog niet of wel?

Zijn werk liep idd uit tot 21 uur, maar dat wist ie vanmiddag om 15 uur ook wel denk ik ;)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:55

Ik doe wel aan gelijk oversteken, bij mij thuis, aan de voordeur.
Ik vind het zo'n omslachtig iets en wil geen week op mijn geld wachten.
Het betalen via MP vind ik wel ideaal, de koper weet dat de verkoper nooit kan zeggen geen geld ontvangen en verkoper is ten alle tijden zeker van betaling.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:56

Gelijk oversteken is redelijk veilig. Als verkoper krijg je een melding dat het geld is overgemaakt en dan stuur je zelf het pakketje op. Je krijgt je geld gestort als de koper heeft aangegeven dat hij het pakketje heeft ontvangen of anders automatisch na 1 week. Het kan dus gebeuren dat de koper het pakje de volgende dag al in huis heeft maar dat jij nog 1 week moet wachten op je geld. (dat is mij beide keren overkomen) Dus niet helemaal gelijk oversteken maar je geld krijg je uiteindelijk wel.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:57

SusanH schreef:
Hoort dat bij het spel? Ik vind het asociaal. Vandaag helaas door trieste reden alle spullen van de pony op marktplaats gezet. Meeste amper gebruikt. En de prijzen die mensen durven te bieden terwijl de vraagprijs er duidelijk bij staat. Niet een paar euro er onder. Maar bijvoorbeeld 20 bieden euro terwijl onze vraagprijs 65 is. Ik snap dat niet. En dan gepikeerd zijn als wij er niet op in gaan. Als ik wil dat er geboden zou worden hadden we er wel teab bij gezet ipv een vraagprijs.

Dit is zo herkenbaar.

Gewoon aso reacties/biedingen die je krijgt..
En dan nog zeggen; ja maar dan ben je er vanaf als je niet akkoord gaat met een bod.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 19:26

Ik kan daar ook heel slecht tegen..

Mensen worden steeds onbeschofter.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:43

Op ons bed krijg ik alleen maar rare en vage berichten. In het Arabisch, Pools, Chinees etc etc. En of ik het ff naar Amsterdam kan brengen en dan dik onder de helft van de vraagprijs bieden.... Zucht

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:43

Ik doe niet aan gelijk oversteken, want mocht er iets mis gaan met het versturen en het komt niet over, dan ben je als verkoper de pineut. Dan krijg je dus geen geld, maar heb je wel het item verstuurd. Ik vind dat de koper het risico neemt om het te laten versturen en dus ook het risico moet lopen mocht het niet overkomen via de post. Vind niet dat dat bij de verkoper hoort te liggen, zoals het met gelijk oversteken van marktplaats dus wel is.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:37

Heb een gloednieuwe bucas Smart Extra deken, nog in verpakking, te koop np rond de 200 euro, kreeg een bieding van 75 euro..

Helaas dat wordt hem niet, dus ik antwoord dat de deken niet voor dat bedrag weg gaat. Krijg ik terug, jammer, waarop ik heb geantwoord. Staan genoeg bucas dekens te koop in die prijsklasse op mp..

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:52

Ik kreeg gister een reactie op mijn salontafel. "Geef adres." Ik heb terug gemaild dat ik mijn adres geef als er een concrete afspraak staat. "Ik wil kijken." Dat begreep ik al. Terug gemaild met een voorstel voor een tijd. "Ok." In de avond is de salontafel opgehaald door erg vriendelijke mensen, waar ik zelfs nog een tijd mee heb staan te babbelen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:02

En dat waren dezelfde mensen Chabby? Mensen kunnen in berichten natuurlijk anders overkomen dan 'in het echt', maar soms is het verschil wel heel groot.

Zelf heb ik vorige week eindelijk een serieuze kijker voor mijn veulen gehad. Ze leek er wel enthousiast over, maar wilde er toch nog even over nadenken. Helaas nog niets gehoord, maar hopelijk komt dat nog, want ze leek me erg geschikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:03

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-22 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:39

Met je veulen wil het nog niet vlotten? Bij mij schoot het ook niet op en woensdag de advertentie verlengd (week ervoor al een keer omhoog gezet). Donderdag 2 bellers en vrijdagochtend nog een bericht van een 3de om een afspraak te maken. Vrijdag zou de eerste beller komen, maar vanwege een autobrand een lange file. Die zijn omgedraaid en zouden zondag komen. Maar ook degene die het via berichten deed, kreeg gelijk met het belletje dat ze omdraaien van die de vraag voor zondag. Heb die dus verteld dat ik anderen die eerder waren toch als eerste wilde laten komen, die file was overmacht en ook niet wenselijk voor de terugreis met een net gespeend veulen (stond aan 2 kanten file). Degenen die vrijdag zouden komen hebben hem zondag gekocht en meegenomen. De 2de had er alle begrip voor en die hem gekocht hebben waren blij dat ik zo netjes was om hun eerste kijkers te houden.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:56

In dit geval ben ik bij 2 adressen niet komen opdagen vandaag :\

Mijn telefoon ging gister kapot dus ik heb meteen via marktplaats een andere kunnen vinden. Daarnaast via fb een kast uitgezocht.

Ik kon allebij mooi uit het werk ophalen, ware het niet dat mijn 'noodtelefoon' dus ook overleed tijdens het werk. Weg adressen en navigatie :x bij thuiskomst meteen de telefoon aan de lader en hun een bericht gestuurd en gelukkig nieuwe afspraken kunnen maken

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:40

Wat is de goedkoopste verzend manier naar een ophaal punt?

(mij lukt het maar niet om een label online te kopen bij ups/ (voorheen kiala) a 4.19

Wat zijn de andere alternatieven behalve dhl (5 euro)?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:25

Annet_Dottie schreef:
cobiie schreef:
Annet, kan je met die nieuwe broek niet terug naar de winkel (als die idd net nieuw is) of (zelf) repareren als het probleem bij 1 naad is?
Direct reageren kan ik soms ook niet ondanks, maar binnen 1 dag wel en vindt dat ook redelijk logisch. Sommige verkopers zullen vaak wachten met reageren als ze bijna een deal hebben met een andere koper.

De scheur is niet te maken gezien hij bij de naad gescheurd is maar ook gelijk is gaan rafelen, zoals gezegd heb ik hem voor mijn opleiding gekocht dus 6 week geleden. Heb alleen geen bon meer dus is de vraag of ik er wat mee kan maar ga zeker nog even terug. Gelukkig heb ik na vandaag vakantie dan kan ik rustig op zoek naar een andere broek.
Direct reageren lukt mij ook niet altijd hoor dus ik zal de laatste zijn die binnen/na een dagje gaat zeggen ohh ze reageren niet, maar ben nu wel 3 dagen verder en de meeste berichten hebben ook de blauwe vinkjes waar mp tegenwoordig ook al mee werkt :') :+

Ik had een broek online besteld bij h&m. Geen bon of email meer. Heen gegaan na 8 weken want er zat een scheur bij mijn kruis idd. Dat hoort niet na 8 weken. Kon meteen een nieuwe uitzoeken daar. Dacht ook day ik geen kans van slagen had maar wie niet waagt wie niet wint

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:58

studiemiep schreef:
Wat is de goedkoopste verzend manier naar een ophaal punt?

(mij lukt het maar niet om een label online te kopen bij ups/ (voorheen kiala) a 4.19

Wat zijn de andere alternatieven behalve dhl (5 euro)?

DPD is 4.50 euro naar een ophaalpunt. Deze is bij mijn weten de goedkoopste. PostNL is de duurste.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:36

Ik heb van de week een pakje verstuurd, zie aan de T&T dat het is bezorgd, maar koper laat voor het gemak niet weten of het in goede orde is ontvangen. -O-

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 00:45

hmmm wat raar tallie