Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:36

Vanochtend een uur te laat op school, omdat de trein een kwartier vertraging had :+ Ik moest van Almere Buiten naar Den Bosch. De trein had vertraging, waardoor ik de overstap op Almere Centrum niet zou halen. Het advies was omreizen via Diemen Zuid en daar met de metro naar Amstel. Dus ik dat doen, gaat alles mis :+ Meer vertraging, metro ingang op Diemen Zuid gesloten, omleiding die nergens op sloeg (ben een woonwijk ingestuurd), trein die niet reed en toen was ik een uur te laat :') Eigenlijk kon ik er wel om lachen en gelukkig stelde de les niet veel voor.

Zoe_97

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 15:41

vrijdag anderhalf uur onderweg geweest om te belanden op 1 station van mijn beginstation af (normaal 7 minuten) om dan niet meer verder of niet meer terug te kunnen. waarop ik niet op een verplicht werkcollege geraakt ben en niet op stage :/ Vannochtend mijn2e trein afgeschaft en die van ene half uur later ook, waardoor ik op brussel noord vast zat, dan maar betaald voor ene vieze stinkende tram waar ik bijna ene uur heb in gezeten :(

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:06

Zoe_97 schreef:
vrijdag anderhalf uur onderweg geweest om te belanden op 1 station van mijn beginstation af (normaal 7 minuten) om dan niet meer verder of niet meer terug te kunnen. waarop ik niet op een verplicht werkcollege geraakt ben en niet op stage :/ Vannochtend mijn2e trein afgeschaft en die van ene half uur later ook, waardoor ik op brussel noord vast zat, dan maar betaald voor ene vieze stinkende tram waar ik bijna ene uur heb in gezeten :(

Ohhjeejtje dat is echt vervelend :(:)

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:52

Meer mensen die met mij willen meeklagen over de vertraging tussen Utrecht en Nijmegen? Driekwartier staan blauwbekken en dan ben ik straks pas in Arnhem ipv Nijmegen.. vanuit daar maar weer verder kijken hoe ik thuiskom. Zat vanmorgen al om 7.15 uur in de trein en moet straks bij thuiskomst nog koken, hatelijke dag :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:02

EmmaK95 schreef:
Meer mensen die met mij willen meeklagen over de vertraging tussen Utrecht en Nijmegen? Driekwartier staan blauwbekken en dan ben ik straks pas in Arnhem ipv Nijmegen.. vanuit daar maar weer verder kijken hoe ik thuiskom. Zat vanmorgen al om 7.15 uur in de trein en moet straks bij thuiskomst nog koken, hatelijke dag :')

Mijn vriend zat net in de trein van Veenendaal naar Arnhem. Hij had dus een trein die eigenlijk om 17.12 moest komen, maar die kwam kwart voor 6 :?

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:20

Ja die trein had ik ook precies. Over 10 minuten eindelijk op station Nijmegen

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:06

Wat ik net meemaakte. De bus reed de stad in op een 50km/uur weg. Een meisje drukte toen de bus al bij de halte was, die kon dus nooit meer stoppen. Ik dacht nog, zo zij drukt vroeg voor de volgende halte. Toen reed hij dus verder, begon ze zo dramatisch te zuchten en zei: ‘Jezus, hoe moeilijk is het om te stoppen!’ Ze bleef zuchten en de dramaqueen uithangen. Toen ze uitstapte en voor de voorkant liep stak ze of haar vuist of middelvinger op, dat zag ik niet. Maar wat een figuur. Ik stond echt te perplex om wat ervan te zeggen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:55

Danielleeee_ schreef:
Vanochtend een uur te laat op school, omdat de trein een kwartier vertraging had :+ Ik moest van Almere Buiten naar Den Bosch. De trein had vertraging, waardoor ik de overstap op Almere Centrum niet zou halen. Het advies was omreizen via Diemen Zuid en daar met de metro naar Amstel. Dus ik dat doen, gaat alles mis :+ Meer vertraging, metro ingang op Diemen Zuid gesloten, omleiding die nergens op sloeg (ben een woonwijk ingestuurd), trein die niet reed en toen was ik een uur te laat :') Eigenlijk kon ik er wel om lachen en gelukkig stelde de les niet veel voor.

Die omleiding bij Diemen Zuid slaat inderdaad tien keer nergens op die ze hebben aangegeven.
Ze laten je helemaal omlopen namelijk, je kan ook gewoon langs de weg lopen en dan ben je er zo :')

Maar het duurt sowieso al ontzettend lang daar met die ‘verbouwing’. Mijn zusje woont daar en we verbazen ons er echt om.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:32

Even geen ergenisje, maar wel te maken met het OV. Ik ben maandag onwel geworden in de trein en petje af voor het NS personeel, die snel reageerde en fijn dat er mensen waren die ze hadden geroepen. Nadat ik weer enigszins bij was gekomen na een paar uur maakte mijn vriend de opmerking: Ach je hebt gewoon de NS een keer terug gepakt, normaal heb jij altijd vertraging :+. Ik had even veroorzaakt dat 2 treinen +10 werden := .

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:53

Ben je weer een beetje opgeknapt, FelineNanet?

Ik heb wat uurtjes doorgebracht in een Italiaanse trein afgelopen dagen. Wat wiebelen/rammelen die dingen zeg!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:09

Helaas ben ik er de komende week/weken nog niet vanaf en zit ik vooral met pijn (pleuritis/ontsteking van de longbladen). Onwel was waarschijnlijk een combinatie van te veel pijn met te weinig lucht. Gelukkig heeft de NS me goed geholpen daar :).

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:15

Geen ergernis hier zit namelijk naast zwarte piet die heerlijk naar pepernoten ruikt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:21

Haha lekker!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:50

Geen ergenis maar juist een leuk moment, vrolijke conducteur die mijn ov kaart pakt: 'zo jij hebt veel o's in je naam :oo

Ja. Dat klopt ja. Vier stuks maar liefst *\o/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:55

Leuk altijd!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:43

Dat deze trein gigantisch naar poep ruikt :r

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:21

Mensen tegenover je die je ongegeneerd gaan zitten aankijken :?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:13

Een huilende baby in de bus...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:53

Een buschauffeur die met 50 over drempels heen stoekt. Wist niet dat ik kon vliegen :+.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:56

Rennen voor de trein zodat je op tijd bent, maar er van de conducteur er niet meer in mogen. Ik was echt gewoon op tijd _-:(

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:03

CupCakes_ schreef:
Rennen voor de trein zodat je op tijd bent, maar er van de conducteur er niet meer in mogen. Ik was echt gewoon op tijd _-:(

Misschien had de conducteur al gefloten? Dan mag je idd niet meer instappen. Hoeveel minuten had je nog?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:17

De trein stond er nog ruim 5 minuten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:27

CupCakes_ schreef:
De trein stond er nog ruim 5 minuten

Misschien een technisch mankement waardoor de trein 5 minuten later vertrok? Of hoorde de trein ook pas 5 minuten later te gaan? Dan is het wel raar ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:16

Of een trein die eigenlijk al te vol was qua aantal reizigers.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:08

Ik moest naar de wc in de trein en ik heb veel trein wc's gezien (en ik ben ook echt niet moeilijk met wc's of vieze wc lucht), maar dit was echt te goor. Ik wilde mijn riem losmaken, maar ik kon die geur niet verdragen en ben de wc uitgestapt. Daarnaast was de hele vloer nat en ik kon mijn tas dus nergens laten, of ik moest hem in de plas willen leggen. Maar mijn god, die geur. Was gewoon niet te doen. :=