tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 08:58

LaScar schreef:
Nu weet ik hoe het is om dat wel te hebben, te denken dat het voor altijd is, en ook weer te verliezen, dat heeft toch een soort onschuldigheid of naïviteit bij mij weggehaald..

Echt precies zoals ik het nu ook voel en toch vertrouw ik erop dat er iets beters op mijn pad komt :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:28

Afbeelding

De rest van mn tekst maar verwijdert. Zit duidelijk niet oké in mn vel.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:55

xDenies schreef:
[ [url=m/Upvrur.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dikke knuffel denies :(:)
Pb staat voor je open als je wat kwijt wil!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:58

LaScar schreef:
xDenies schreef:
[ [url=m/Upvrur.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dikke knuffel denies :(:)
Pb staat voor je open als je wat kwijt wil!

Mwah, het is allemaal een beetje gejammer van hetzelfde.

Suzanne F.

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:41

Dikke knuf voor jullie allemaal!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 16:41

Knuffels en liefde voor wie dit leest en het nodig heeft deze dagen :* :(:)

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 00:43

Toch een beetje een verdrietige wending deze kerstdag, ik merkte dat mijn ex opnieuw -en heel snel- een instagram story had gezien die ik had geplaatst, en heel kort daarna had hij mij ineens geblokkeerd.. Ik moet mezelf maar overtuigen dat het uit zelfbescherming oid is geweest omdat hij steeds bleef kijken, maar dit voelt toch wel heel gek. Alsof ik degene ben die geblokkeerd moest worden, of alsof we heel slecht uit elkaar zijn gegaan. Ik zocht hem niet op, maar het voelt wel gek dat ik dat nu ook niet zou kunnen al zou ik het willen. He bah wat een macht heeft hij nog op mij en mijn humeur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:40

Lascar, mijn ex heeft me ook geblokkeerd op whatsapp en ik was daar ook heel boos over.. want waarom blokkeerde hij mij zo makkelijk en appte hij wel stiekem met zijn ex? Tot iemand opmerkte dat ik blijkbaar zo belangrijk voor hem was om te blokkeren, belangrijker dus dan de ex. Mij hielp het om er zo anders naar te kunnen kijken.

En wees blij dat ie jou nu heeft geblokkeerd, het beschermt jou ook :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:26

Relaxed schreef:
Lascar, mijn ex heeft me ook geblokkeerd op whatsapp en ik was daar ook heel boos over.. want waarom blokkeerde hij mij zo makkelijk en appte hij wel stiekem met zijn ex? Tot iemand opmerkte dat ik blijkbaar zo belangrijk voor hem was om te blokkeren, belangrijker dus dan de ex. Mij hielp het om er zo anders naar te kunnen kijken.

En wees blij dat ie jou nu heeft geblokkeerd, het beschermt jou ook :j

Mooi dat je het zegt. Ik begreep ook echt niet waarom ik nou toch geblokkeerd werd, maar die dame die hem maar bleef lastig vallen en zijn 'nee' niet kon respecteren blokkeerde hij niet. Want dat vond hij niet nodig.
Moet zeggen dat de blokkade daardoor wel extra veel pijn deed, maar goed.

Even Oud & Nieuw overleven en dan kan het normale leven weer beginnen.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:30

Fijn om het toch een beetje van de andere kant te kunnen bekijken, ik heb in die 4 jaar dat we samen waren nog nooit meegemaakt dat hij iemand anders blokkeerde en dacht echt dat hij dat maar onzin of overdreven vond. Tot nu..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:35

LaScar schreef:
Fijn om het toch een beetje van de andere kant te kunnen bekijken, ik heb in die 4 jaar dat we samen waren nog nooit meegemaakt dat hij iemand anders blokkeerde en dacht echt dat hij dat maar onzin of overdreven vond. Tot nu..

Ook hier weer herkenning. Met mijn ex heb ik natuurlijk eind 2014 een korte relatie gehad en ook daarna appte we nog wel eens. Nooit heeft hij me geblokkeerd. In 2016 hebben we toen zelfs weer een keer afgesproken en bloedde het weer dood, en toen in 2021 ineens weer wat resulteerde in een relatie vanaf sept 2022. Nóóit ben ik geblokkeerd of helemaal uit zijn leven verbannen.

Daarom doet het dubbel zoveel pijn dat hij nu doet alsof ik iets vre-se-lijks heb gedaan. Ik zal best verkeerde dingen hebben gedaan en had vast dingen anders moeten aanpakken. Maar eerlijk is eerlijk .. dit was niet mijn keuze (hoewel ik er op dat moment zó klaar mee was) en de fout kan absoluut niet volledig in mijn schoenen worden geschoven.

Maarja .. wie zit ik nu toch te overtuigen.
Ik moet door. Hoe fcked up ook.

Kerst overleefd. Ik had beter gewoon helemaal kunnen afzonderen en dat ze lekker met z'n drietjes de hort op waren gegaan en ik gewoon alleen thuis. Nu kon ik de hele avond steken onder water incasseren. Merry Christmas. |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:45

LaScar schreef:

Dus jij bent zo belangrijk voor hem dat hij jou wel blokkeert, onthoud dat! Het heeft niks met jou te maken, maar alles met hem! Jij ligt ook bij hem gevoelig, anders nam hij niet de moeite om je te blokkeren :n Die anderen die hij nooit blokkeerde waren dat dus niet waard, jij wel..

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 14:42

Zou het kunnen dat de ex in kwestie het misschien ook moeilijk heeft en uit zelfbescherming kiest voor blokkeren? Zoals Relaxed zegt, jullie zijn de moeite waard om te blokkeren.

Ik wens jullie alsnog hele fijne 2e kerstdag. :knuffel:

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 15:05

Ik kom weer een hart onder de riem steken voor wie het nodig heeft :(:)

Kerst overleefd hier (want vandaag lukt ook wel). Ben echt een oud & nieuw liefhebber en daar zie ik nog wel tegenop. Ik ben uitgenodigd door vrienden om het met hen te vieren. Maar zij zijn een stel en ik voel me een beetje het vijfde wiel aan de wagen. Nog geen idee wat ik ga doen…

Wel bizar… vorig jaar zat ik precies midden in relatie crisis. Toen proostten en huilden ex en ik bij de jaarwisseling en vroegen we ons hardop af of we nog samen zouden blijven in 2023. Wist ik veel dat hij allang een ander had en dat een maand voor ons vechten (heel januari 2023) eigenlijk geen zin meer had.

Nog even overleven. En daarna idd zoals Denies zegt, eindelijk weer door met het normale leven.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 15:47

De eerste keren zijn gewoon vrij pittig. :(:)

Wb het blokkeren:
Ik heb een aantal mensen geblokkeerd om diverse redenen.
De ene omdat die me bleef lastigvallen/contact bleef zoeken ondanks mijn zeer duidelijk aangeven geen belangstelling te hebben bij (verder) contact.
De ander omdat het teveel bleef lokken om diegene al dan niet stilletjes te blijven volgen.
Als het even kan kies ik voor ontvolgen, zodat de berichten vd persoon in kwestie niet telkens op mijn newsfeed voorbijkomen en muten op whatsapp zodat je zelf actief je whatsapp moet openen om te zien of diegene je een bericht heeft gestuurd.
Is dat niet voldoende dan verwijderen en als dat niet werkt dan (al dan niet tijdelijk) blokkeren.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 15:59

Blokkeren kan ook zijn uit zelfbescherming om ook los te kunnen laten en verder te kunnen.

Mijn oud huisgenoot uit het verhaal wat ik een tijd geleden heb geplaatst , verwijderde mij ook van Facebook en Insta. In het begin dacht ik ook van bijzonder , ik had gezegd een pauze te willen om rust te pakken. Maar hij gunde mij die tijd blijkbaar niet en dan is het makkelijker om iemand overal uit je leven te verwijderen. Nu ben ik er wel blij om want ik hoef niet meer naar zijn kop te kijken :D dan wordt het ook lastig om los te laten. Ik weet ook wel dat hij slecht over mij praat , maar daar sta ik echt boven. De waarheid komt wel een keer uit , en dan vindt ik het heel fijn dat het niet mijn probleem meer is.

En waarschijnlijk omdat hij al een nieuwe vriendin heeft. Tja dan moet je ook wel van mij af om je leven vol leugens te laten kloppen.

Niet teveel achter zoeken, probeer het te zien als een oké nu is het echt klaar en krijgt diegene mijn aandacht nooit weer. ( stiekem kijken zo nu en dan of via vrienden is natuurlijk wel eens leuk doe ik net zo goed op sociale media).

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 16:03

lor1_1984 schreef:
De eerste keren zijn gewoon vrij pittig. :(:)

Wb het blokkeren:
Ik heb een aantal mensen geblokkeerd om diverse redenen.
De ene omdat die me bleef lastigvallen/contact bleef zoeken ondanks mijn zeer duidelijk aangeven geen belangstelling te hebben bij (verder) contact.
De ander omdat het teveel bleef lokken om diegene al dan niet stilletjes te blijven volgen.
Als het even kan kies ik voor ontvolgen, zodat de berichten vd persoon in kwestie niet telkens op mijn newsfeed voorbijkomen en muten op whatsapp zodat je zelf actief je whatsapp moet openen om te zien of diegene je een bericht heeft gestuurd.
Is dat niet voldoende dan verwijderen en als dat niet werkt dan (al dan niet tijdelijk) blokkeren.

Dat zijn ook dingen die ik doe en dus herken. Maar ik had geen reden om mijn ex te blokkeren en ik vind dat hij dat ook niet voor mij heeft gehad. Als hij had aangegeven van goh ik wil hier nu niet met je over praten, dan had ik gestopt. Maar ga niet een bommetje droppen waarvan je weet dat zij (ik dus) zorgen gaat maken om vervolgens te blokkeren.

Maar goed. We kunnen inderdaad ook alleen maar uit onze eigen situatie praten. Wij waren een groot voorstander van communiceren in de relatie en konden dat heel goed, tot het ineens finaal mis ging.

En ja. Ik baal er gewoon van. En deze kerst dagen maakt dat alleen nog maar meer een besefmoment.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 16:11

Kerst is ook gewoon stom, het beeld is ook dat je leuk samen moet zijn en het moet altijd gezellig zijn. Ik vindt dit altijd de stomste week van het jaar :+

Mijn tante heeft ook geen vriend , ben daar altijd wel blij mee op familie gelegenheden zoals dit

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 16:17

Klopt, Kerst is ook stom. Degenen zonder familie missen hun familie. Degenen met familie klagen over de verplichtingen. Het is een confronterende periode. Vol herinneringen. Van mooie momenten die er niet meer zijn maar ook van pijnlijke herinneringen.
Is voor heel veel mensen een moeilijke periode. En een eenzame periode.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 16:23

Ik las in een bericht van koper dat kerst eigenlijk een toneelstuk is naar de buitenwereld en ik kan me daar helemaal in vinden… kijk thuis ook nooit televisie maar deze week wel en vind het gewoon om te kosten om naar al die reclames te kijken waarin alles leuk en samenhorigheid is, dat maakt het voor mensen waar dat niet is, nog moeilijker…

Voor iedereen een knuffel die het kan gebruiken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 16:30

In mijn moeilijke periode had ik het daar inderdaad erg moeilijk mee. Al dat neppe blij doen, verplicht gelukkig zijn met elkaar. Kijk eens wat een blije familie we zijn. Ik was dolblij als het weer 2 januari was.
Inmiddels sta ik er iets nuchterder in maar doe ik vooral wat mijzelf blij maakt. En kijk en waardeer ik wat belangrijk is. Niet wat ik niet (meer) heb maar wat ik wel heb. En dat helpt me goed deze periode door.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 16:32

Ik vind de Albert Heijn reclame wel mooi. Maar afgelopen jaar gewoon een hele andere soort kerst mogen meemaken. Onze familie is al jaren niet meer compleet en normaal moest ik gewoon werken, vorig jaar voor het eerst niet en dan samen met je vriend en je schoonfamilie doorbrengen. Tsja, ik heb oprecht genoten.

Nu is dat wéér anders, was er geen begrip voor dat ik geen zin had in uitbundig gedoe, dusja allemaal lekker dubbel. En dus verplicht thuis. Heb drie dagen bij mijn paard doorgebracht :') Heeft ook zo z'n voordelen maar ook weer nadelen.

De bios was vol, dus daar kan je ook momenteel niet heen. Gewoon jammer. Het komt allemaal wel goed, maar dat prikt de grote wolk boven mijn hoofd niet even weg :')

Sidenote: Ik geniet altijd wel heel erg van kerst, maar niet als er daarvoor net dingen zijn verandert zoals dit nu. Ik geniet onwijs van de lichtjes op straat, iedereen die aan het versieren is enz. Maar het hele samen zijn kan me nu gewoon gestolen worden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 16:34

Nou dat!
Ik kom niet op auditie bij mijn ouders of schoonmoeder omdat dat verwacht wordt….
Gisteren lekker gezwommen met de kinderen en als eten kaas, worst en chips omdat wij daar blij van worden :)

Vanmorgen lekker spelen bij de monkey town en waarom?
Gewoon omdat wij daar blij van worden :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 17:25

Ik kies elk jaar wat ik die kerstperiode ga doen.
Dit jaar verwachtte ik 1 van mijn honden de 19e loops en omdat haar cyclus niet altijd keurig op tijd is had ik al visioenen dat ik mijn plannen last minute kon gaan cancelen.
Dus besloten lekker thuis te blijven.
En dat was maar goed ook want ze is nog niet loops. :+
Zo heb ik geen stress qua de deur uit moeten met een hond die evt daar loops wordt of (wanneer ze op tijd was) nog zou navloeien, geen gekrijs omdat één van mijn moeders honden haar niet met rust kan laten etc.
Gewoon lekker uitslapen, lange wandelingen maken, Harry Potter marathon houden met een dekbed op de bank en een pot thee erbij terwijl de honden op schoot liggen, wat luxer maar toch makkelijk eten en wat cadeautjes uitpakken. <3

En heb ik er eens helemaal geen zin in dan vier ik het niet.
Wanneer ik wel plannen heb eis ik ook gewoon 1 dag voor mezelf op waarop ik kan uitrusten etc.
Net zoals ik tussen 20 december en 5 januari maar 2 afspraken heb staan dit jaar (trimsalon en mijn moeder& stiefvader die op bezoek komen), mijn vaste afspraken heb ik afgemeld zodat ik kerstvakantie kon nemen.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 17:44

Ik vind kerst altijd heel leuk en gezellig, zijn echt mijn favoriete feestdagen, maar inderdaad erg anders als het even daarvoor uit is gegaan. Nou was het vorige kerst tussen mij en hem ook al uit (leuk zo’n knipperlicht relatie, op een gegeven moment hou je het niet meer bij), maar waren we oud & nieuw wel weer samen met zijn 2en (niet officieel als relatie maar wel samen gevierd, daarna weer 3 weken geen contact en toen kwam ie weer terug). Kerst kom ik nu dus ook wel door met familie maar oud en nieuw wordt echt de eerste in 4 jaar zonder hem…