Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:21

Sammie schreef:
Pff. we hebben een droger te koop staan (luchtafvoer). Hebben m de ad op bieden gezet, maar nu heb ik al twee mensen die om de vraagprijs vragen. 50 euro is toch niet gek? Zit geen afvoerslang bij, maar die is zo te halen. Verder is ie nog in prima staat.

Vragen naar een vraagprijs is toch niet raar? blijkbaar vinden mensen het prettig om een vraagprijs te horen.

Qimm

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:39

Ik vind iets waarvan ik de waarde moeilijk in kan schatten zonder vraagprijs ook heel moeilijk

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:54

misschien ben ik nu wel een rare... vrouw wil een deken van mij kopen.. maar ze zei, ik maak er 6.75 extra bij over.. ik heb aangegeven dat de verzendkosten 6.95 zijn...dacht achteraf toen ik het verstuurd had... ow, misschien wel gierig om over 0.20 ct te gaan ''zeuren''

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:39

Dott schreef:
Hahahaha waar kwamen ze mee dan? Een suzuki alto?

Niet op gelet.
Maar wel op de inhoud, hahahahaaa! :+

Ik vraag ook wel eens naar de vraag/richtprijs als er bieden staat: als iemand bv 50 euro ervoor zou willen krijgen, heeft het geen zin om 20 euro te bieden, zeg maar.
Sommige dingen zijn gewoon wat lastig in te schatten.

Pas geleden heb ik er ook naar gevraagd, omdat het bieden met 50 cent steeds omhoog ging.
Kreeg ik een mail terug dat ze niet verkocht via mail.
Dat was mijn vraag ook helemaal niet... :roll:
Uiteindelijk was ik wel de hoogste bieder en heb het netjes ontvangen, maar om daar dan 3 weken bieden met 50 cent verhogingen aan vooraf te laten gaan..?
Had binnen 1 week gekund.
Naja, de 'buit' is binnen. :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:45

Citaat:
Vragen naar een vraagprijs is toch niet raar? blijkbaar vinden mensen het prettig om een vraagprijs te horen.

Dat zeg ik toch ook niet ;) stond alleen bij bieden omdat wreen vraagprijs zelf ook wt lastig vonden. Heb nu drie mensen die m willen :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:49

Ceetje_bokt schreef:
Sammie schreef:
Pff. we hebben een droger te koop staan (luchtafvoer). Hebben m de ad op bieden gezet, maar nu heb ik al twee mensen die om de vraagprijs vragen. 50 euro is toch niet gek? Zit geen afvoerslang bij, maar die is zo te halen. Verder is ie nog in prima staat.

Sammie weet gewoon niet zo goed wat ze moet vragen, ze vindt het niet raar dat mensen een vraagprijs willen horen ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:24

Vriendin van mij geeft mooi een zadel op de kop getikt voor mij voor 37 inclusief verzendkosten :Dank zit alleen een klein gaatjes in 1 wrong zadel is goed gebruikt maar voor de rest in prima staat !! Ben er erg blij mee. Is een ainsley dressuur. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:29

little_birdy schreef:
Vriendin van mij geeft mooi een zadel op de kop getikt voor mij voor 37 inclusief verzendkosten :Dank zit alleen een klein gaatjes in 1 wrong zadel is goed gebruikt maar voor de rest in prima staat !! Ben er erg blij mee. Is een ainsley dressuur. :D

Dat zou ik dus nooit doen... Zo goedkoop voor een merkzadel, dan klopt er iets niet...
Dikke kans dat de boom scheef op stuk is. Daar ben je dan mooi lekker mee...

Hoop natuurlijk niet dat dat het geval is... Maar goedkoop is bijna altijd duurkoop.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:30

Het zadel is echt netjes .. hebben hem laten checken . Hij is gewoon duidelijk gebruikt kwa slijtage en alles :) oftewel leer is niet mooi meer enz

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:04

Of gejat... Nja miss ben ik wel wat achterdochtig haha

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:05

Ik heb jaren geleden een oud zadel hier op bokt gekocht ook een schijntje en
later voor het dubbele kunnen verkopen op een rommelmarkt.

Aangezien ik niks meer via FB verkoop doet het zus het voor ons maar wat we nu weer
eens hadden.

We hadden een duur merk (hond/kat) transport box te koop voor €20,- nieuw zijn ze in die maat €150,-
Vorige week krijgt me zus een pb van een mevrouw die wilt op Zaterdag graag komen kijken dus mijn zus spreekt af voor 10.00 uur komen want daarna had ze een afspraak.

Deze mevrouw komt dus niet op dagen want ze was het even vergeten en ze was aan het werk en of
het Maandag avond kon. (van mij had ze de pl..ris kunnen krijgen)

Prima, dus ze komt kijken maar vind hem te klein terwijl de maten stonden vermeld nou dan houdt het op zou je denken.

Nu wordt mijn zus de rest van de week al lastig gevallen door deze mevrouw of ze hem toch mag komen halen voor €10,- met talloze smoesjes :')

De box is trouwens vandaag verkocht voor €15,00 en diegene nam het gelijk mee.

En ook kreeg mijn zus vragen of ze hem gratis weg wou doen met een hele zielige verhalen erbij maar
ook mijn zus is nu dus genezen van verkoop via Facebook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:10

SharonIndezz schreef:
Of gejat... Nja miss ben ik wel wat achterdochtig haha

Vind ik niet, een vriendin van mij heeft voor veel meer geld een Ainsley gekocht met kapotte boom... Maar niet de prijs waarvoor een Ainsley normaal tweedehands goed gebruikt verkocht wordt hoor...

Dus niets achterdochtigs aan... :n

Paddington, het is toch ongelooflijk he? Ongelooflijk... :n

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:33

Het heeft vaak bar weinig nut om een vraagprijs of vaste prijs neer te zetten.
Stel je in dat het bieden vanaf een bepaalde prijs is bieden ze via de mail lager (ook al staat er duidelijk bij dat lager bieden geen zin heeft).
Zet je een vaste prijs neer gaan ze je mailen met wat je bodemprijs is.......
Veel mensen hebben gewoon een giga bord voor hun kop lijkt het wel.

Maar goed lezen doen ze vaak ook niet. Alle info staat in de advertentie en dan nog een mail sturen met wat de vraagprijs is.

Nu een Kieffer zadel te koop staan. Zadel is wel wat ouder maar volgens de zadelmaker nog in prima staat, wel moet tzt de wol vervangen worden.
Gaat er iemand per mail bieden en opend met de zin "aangezien het zadel uit *jaartal* is bied ik €
Jammer voor degene maar er is al het dubbele geboden, en heb dat ook netjes gemaild maar kreeg de neiging om het anders te formuleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:26

Heb ik ook Kiki. Via het nummer op mijn Bates aan de onderkant kan ik laten achterhalen van welk jaar het zadel is, maar mij maakt dat niet zoveel uit. Het is in goede staat, goed onderhouden etc. Dat is toch voornaamste?

Krijg ik van mensen de opmerking "uw zadel is niet het nieuwste model én tweedehands met gebruikssporen, daarvoor wil ik niet meer dan €200 geven".
Eh, is het niet belangrijker dat het in prima staat is, ongeacht welk model? Als je een nieuw model wil, dan ga je maar naar de ruiterzaak...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:00

Dat zijn sowieso geen serieuze kopers Varekaj. Als je serieus bent koop je een zadel omdat het in orde is. Niet om of het mooi is, dat ziet toch niemand want je zit precies op de gebruikerssporen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:04

Bates is op zich geen slecht merk, het is dat het gewoon niet meer past. Zelf reed ik er (erg) graag mee. Ik weet alleen van de zadelmaker dat dat merk in deze regio betrekkelijk weinig gevraagd wordt, laat staan verkocht. Daarom heeft hij het ook uit zijn assortiment gehaald. Het blijft toch de naam "de leren wintec" houden. Prestige is hier top of the bill, samen met Stübben en dan Kieffer (al is dat ook op de terugweg qua populariteit). Daarop ben ik dus wel voorzien en heb ik ook geduld met de verkoop. Maar het excuus "het is een ouder model", da's toch de eerste keer dat ik dat hoor :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:36

vandaag met het zadel gereden en pony sjouwde er super onder. beter dan met het andere zadel zelfs :D maar goed. soms heb je gewoon echt geluk met dat soort dingen. Ze moest er gewoon vanaf blijkbaar.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:10

ik heb net ook gevraagd om de rekeninggegevens van iemand voor een barefootzadel hier op bokt! tot nu toe super fijn contact, maar ben toch wel nerveus al heb ik er veel vertrouwens in dat alles goed gaat! Al is het toch een behoordlijk bedrag

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 20:27

Gisteren skeelers gekocht! :) 15 km verderop. Maar ff fietsend geweest, werd fris aangeboden maar ik wilde zsm weer richting huis, het was al bijna half 5 namelijk... maar vandaag 40 minuutjes op rondgegaan, heel rustig 4/4,5 km gedaan en best tevreden!

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:34

Wat is dat toch, dat mensen (hier op bokt) niet reageren op een mail n.a.v. hun eigen advertentie. Het is nu de tweede in korte tijd dat ik een vraag stel en geen antwoord krijg. Terwijl je gewoon kunt zien dat ze online zijn geweest. -:(-

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 14:09

Ren@te schreef:
Wat is dat toch, dat mensen (hier op bokt) niet reageren op een mail n.a.v. hun eigen advertentie. Het is nu de tweede in korte tijd dat ik een vraag stel en geen antwoord krijg. Terwijl je gewoon kunt zien dat ze online zijn geweest. -:(-

Had het laatst dat iemand mij mailde, geen idee meer wie en ben die mail kwijt.
Waarschijnlijk verwijderd met alle andere standaard mails die ik van bokt krijg.
Mij kun je dus beter een PB zenden ipv een mail.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 14:11

Jammer hier, heb die vrouw/man van de rijlaarzen mijn bankrekening nummer gegeven, kreeg daarna nog een mail wat ibac code is omdat ze in België woont, adres van haar/hem ook al gehad maar nooit geld overgemaakt.
Jammer, had toch echt gehoopt dat het serieus was, nog maar goed dat ik de laarzen niet een dag bij de paarden aan heb gehad in de modder, nog een mail erachteraan gestuurd maar geen reactie meer, had voor dat geld best een rondje slop en slootrace willen doen met de laarzen haha.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 14:13

ik heb hier de andere kant.. iemand wilde mijn deken overnemen.
Ze deed alles telefonisch want ze kon niet via marktplaats mailen.
Ik heb het adres opgeschreven op een briefje. Laat ik nu dat briefje kwijt zijn.
Ik heb geen mailadres van de dame. geen telefoonnummer meer. Dus ik zit al een week te wachten op een telefoontje van haar. mijn adv. staat nog steeds op marktplaats, dus mij tel nr kan ze zo opzoeken. Als ik na het weekend niets gehoord heb dan stort ik het bedrag maar terug denk ik..

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 14:22

Misschien kun je 1 cent terug storten met de mededeling contact op te nemen met jou?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 14:27

Valentijn schreef:
Misschien kun je 1 cent terug storten met de mededeling contact op te nemen met jou?

dat is een idee ja. bedankt voor de tip!