Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:17

Wederom slecht geslapen, paar uur uit bed geweest en nu koud en heel moe… Maar ik heb om 8 uur al de eerste afspraak.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:42

TessaxQuincy schreef:
Knallende hoofdpijn, want geen parecetamol genomen gisteravond.
En verschrikkelijke jeuk in m'n keel. |o Iemand daar tips voor toevallig? Heb het al 3 dagen en het is zooo naar.

Misschien last van hooikoorts? Seizoen begint langzaamaan weer helaas en dan heb ik deze klachten ook.

Hier last van waarschijnlijk een verkeerde beweging waardoor alles niet zo soepel loopt en krijg….

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:56

Schuur_ schreef:
Ik ga rustig weg als die draait maar als hij bijna klaar is wacht ik zodat ik de was kan ophangen. Als ik dan savonds terug kom van het werk kan ik meteen de gedroogde was opruimen en is het hele wasgebeuren klaar. Anders kan ik pas savonds ophangen en de volgende dag pas opruimen.

Als je de machine niet opent kan het geen kwaad om de was een paar uur klaar in de machine te laten trouwens. Mijn machine heeft ook een stand dat die elke paar minuten de gedane was een keer omgooit maar die gebruik ik nooit

Ik ben veranderd van werk en hierdoor moet ik nu ook mijn droomauto afgeven en voor het eerst in mijn leven een eigen auto kopen. Ik heb er dit weekend eentje online gezien en ben gisteren langs de garage gereden maar hij stond er niet. Dadelijk bellen en hopen dat hij er nog is!
Ik vind het doodeng om zelf een auto te kopen en alles te moeten regelen. Voorlopig kom ik op inschrijving/wegenbelasting en verzekering uit maar vergeet ik niet iets dat ik in orde moet hebben?

Inschrijving wordt vanzelf gedaan als je de auto overschrijft, ze weten je echt wel te vinden. En je verzekering is 1 belletje naar je verzekeringsmaatschappij als je de auto over geschreven hebt, hij is dan gelijk verzekerd als je weg rijdt.

Vwb elektrische apparaten aan laten als je weg gaat: wasmachine kan prima, droger en het opladen van batterijen/accu’s niet doen, dat werd bij mijn laatste BHV weer even duidelijk gemaakt.

Mellow

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:59

Ook een wasmachine kan in de brand vliegen hoor.
Hier zelf mee gemaakt. Gelukkig was ik nog thuis en door de stekker er uit te halen was ik op tijd maar er kwam al aardig wat rook uit.
Nu bleek dit type wasmachine wel vaker problemen te geven.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:20

Eeuwige tig duizend keer wakker worden vanwege mijn lijf ben ik nu wel weer even klaar mee.... grmbl.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:21

Op het moment gewoon alles zodra ik mijn ogen open

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:32

Ik wilde een lekker broodje met scrambled eggs maken, is het eerste ei dat ik in de kom doe helemaal bloederig %) :r

Dan maar een broodje kaas :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:14

Berdien schreef:
Ik wilde een lekker broodje met scrambled eggs maken, is het eerste ei dat ik in de kom doe helemaal bloederig %) :r

Dan maar een broodje kaas :+

Getver! Komende maanden geen zin meer in ei....

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:50

Had gedroomd dat mijn wekker ging, dus wakker geworden om mijn wekker uit te zetten.. :')

En ik moet douchen alleen mijn zus zit onder de douche dus ik zeg van joh ik moet ook nog douchen, zegt dat kreng ja is jouw probleem _-:(

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:07

fotolijstje schreef:
Had gedroomd dat mijn wekker ging, dus wakker geworden om mijn wekker uit te zetten.. :')

En ik moet douchen alleen mijn zus zit onder de douche dus ik zeg van joh ik moet ook nog douchen, zegt dat kreng ja is jouw probleem _-:(

Oh dan zou ik de stop eruit draaien: zo nu is het jouw probleem…

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:23

Mellow schreef:
Ook een wasmachine kan in de brand vliegen hoor.
Hier zelf mee gemaakt. Gelukkig was ik nog thuis en door de stekker er uit te halen was ik op tijd maar er kwam al aardig wat rook uit.
Nu bleek dit type wasmachine wel vaker problemen te geven.
Alles electrisch kan fikken natuurlijk, zeker bij ontwerkfouten zoals wat jij beschrijft. Probleem met drogers specifiek is echter dat ze stof verzamelen in de achterkant, en waar men de stoffilter netjes leegt halen ze niet de achterplaat eraf om daaronder schoon te makem. En dat stof is dus bijzonder flambaar. Het was altijd de nummer 1 oorzaak van huisbranden. Dus daarom staat die appart.

Was, omdat opladenende batterijen/accu's hun hebben ingehaald. Vooral telefoons die naast je bed opladen terwijl je slaapt, gezien je gezicht eerder verbrand dan je rookalarm afgaat. En gezien batterijen boem doen, je waarschijnlijk ook niet optijd wakker wordt. Electronica van AliExpress/Temu/etc gaat ook relatief vaak de fik in omdat dat gewoon niet aan Europese veiligheidsstandaarden voldoet, en die er voor een reden zijn.

Mijn ervaring is dat bij gewone Europese producten goedkope adapters vooral het probleem zijn. Dus die van de Action en AliExpress ipv Sony en Apple zelf, zeg maar. Dus zou zelf daar niet op besparen en gewoon A-merk kopen.

Heb zelf ook veel problemen gezien met Samsung accu's en überhaupt stroom bij dat merk. Ik ga zelf dus altijd voor andere A-merken. Maar wellicht heb ik in dat laatste wat te veel bias.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:26

Mijn ergenis: koste me een uurtje en toen was ik alweer klaar met werk :+ . Nog 3,5e dag dan begin ik bij m'n nieuwe baan...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:36

M'n werk. Hebben ze bovenop weer een of andere deadline bedacht voor aankomende vrijdag, en mogen waarschijnlijk mijn collega en ik weer alles uit onze handen laten vallen om dat te gaan regelen (gaat niet om ons dossier, die bewuste collega is op vakantie. Waarom zetten ze de deadline dan niet gewoon op volgende week vrijdag, zodat de bewuste collega die overal van af weet het zelf kan doen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:57

Vanmorgen een vrachtwagen die 70 voor me reed op een N weg
Hun mogen toch wel harder?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:01

Ja ze mogen 80.
Maar hoe ziet die weg er uit?
Tussendoor veel kruisingen oversteekplaatsen?
Dat hij nu met het natte weer zijn remweg te hoog vind om 80 te rijden?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:14

Tancreda4 schreef:
M'n werk. Hebben ze bovenop weer een of andere deadline bedacht voor aankomende vrijdag, en mogen waarschijnlijk mijn collega en ik weer alles uit onze handen laten vallen om dat te gaan regelen (gaat niet om ons dossier, die bewuste collega is op vakantie. Waarom zetten ze de deadline dan niet gewoon op volgende week vrijdag, zodat de bewuste collega die overal van af weet het zelf kan doen?

Ik denk zomaar dat ze van hogerhand niet hebben nagedacht over wie er wel of niet op vakantie is :o
Zo ver word er meestal niet meegedacht met de uitvoerende medewerkers.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:15

fotolijstje schreef:

Ik heb al paar keer voorgehad dat ik vergat mijn wekker te zetten, en op het normale uur droomde ik dat de wekker ging, en werd ik wakker :) Wel handig, zo'n biologische klok :D

Shirley schreef:
Verdorie...je voelt je dan zo schuldig, hè?
Kan de beste overkomen! :(:)

Hopelijk valt alles mee!

Ja, gelukkig lijkt ze wel ok, ik voel zelfs niet of nauwelijks warmteverschil meer (kan ook zijn dat dat verschil nooit helemaal weggegaan is, ik besteed er normaal niet zoveel aandacht meer aan, en heb meestal handschoenen aan bij de paarden).

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:17

Pfff ik ben mijn huisarts gewoon en die is erg strak op de tijd maar nu ben ik voor iets bij een andere en dat loopt al bijna een uur uit en er is nog 1 iemand voor me. Daar gaat de lunchpauze. Hopelijk besluit hij niet net voor mijn beurt zelf pauze te houden :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:38

Dat ik gewoon 9 tot 10 uur als een blok slaap. Zelfs de katten krijgen mij niet wakker.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:41

Hoe is dat een ergernis? :+

Ik vind het maar guur weer vandaag :brr: Mag niet te hard klagen, want het is droog en het lijkt droog te blijven maar dit windje is wel pittig.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:48

Mijn schoonzus
In de familie groepsapp zeg ze dat ze dezelfde kwaal aan haar arm heeft als ik, wat mij al bijzonder lijkt aangezien het geen veel voorkomende kwaal is (25 op 100.000 mensen, de kans dat je het in je leven krijg is dus nihil). Maar weet je, het zou kunnen, dus mij best: voordeel van de twijfel. Maar nu zit ze er ook allerlei dingen erover te vertellen die niet kloppen, over de operatie, over het herstel, over de hersteltijd. Zij is overtuigd van 2 weken herstel, en even een maand niet autorijden. Toen ik haar erop wees dat die 2 weken enkel de wondgenezing is en niet het herstel van de zenuw, en ik na 4 maanden nog steeds niet terug de oude ben en ik nog steeds bij een handtherapeut loop kreeg ik de opmerking terug: dat zal per persoon verschillen.

Ik weet gewoon niet wat ik hiervan moet maken, gelooft zij nou echt in een soort sprookje dat ieders zenuwen langzaam genezen en die van haar spontaan magisch met 2 weken weer goed zijn, of probeert ze mij hier een aansteller te noemen, ik weet het niet. Ik heb haar maar sterkte gewenst en voor haar geduimd dat ze de operatie niet hoeft, want ze onderschat hem enorm, of ze overschat zichzelf enorm

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:53

Niet teveel over nadenken Telpeva, wordt je vooral verdrietig en onnodig onzeker van zulk soort gedrag. :(:)

Het blijft gewoon de hele dag regenen en waaien, zucht. Ik ga me maar naar stal slepen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:04

Zulke mensen komen zichzelf wel tegen.
En een ander een aansteller noemen of zelfs het suggereren ervan, vind ik echt zo sneu...

Het weer valt best mee, minder koud dan aangegeven!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:09

Mijn ochtend was leuk totdat ik naar beneden ging....
Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:09

Je hoeft er niets mee Telpeva. Echt niet. Lekker laten gaan.

Ik erger mij aan mijzelf. 2 klanten met dezelfde naam. Ik stuur een bericht aan de ene, wat bestemd die voor de ander. Sukkel

Edit: Holy FOK novelist!