Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:57

Weet iemand waarom het grijze vlak gebeurd en hoe ik dat kan oplossen?

Het zijn niet alle foto's die zo zijn geworden na importeren iPhone 12 naar laptop (Windows), maar sommige wel :') Vandaar dat ik het zo vaag vind. De bestandsexetensie is gewoon jpg dus dat zou ook niet het probleem moeten zijn. Op mijn telefoon zijn ze nog normaal zonder grijs vlak

Afbeelding

Mizora

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:11

Dan is de file corrupt. Je niet ze nog een keer kopiëren/downloaden en zorgen dat het snoertje/ Verbinding echt niet verstoort wordt, ook wachten met pompoenen totdat het helemaal klaar is.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:13

Mizora schreef:
Dan is de file corrupt. Je niet ze nog een keer kopiëren/downloaden en zorgen dat het snoertje/ Verbinding echt niet verstoort wordt, ook wachten met pompoenen totdat het helemaal klaar is.

Ah thanks, dan ga ik dat even proberen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:18

Wat hoort pompoenen te zijn?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:21

Loskoppelen, denk ik?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:26

Lalidan schreef:
Loskoppelen, denk ik?

Ah oké, thanks.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:41

Denk ik, hoor :)) maar zoiets moet het haast wel zijn, lijkt mij.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 19:40

Ik pompoen, jij pompoenpt en wij hebben gepompoenpt :')

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 21:23

Is er een manier om mijn haar te laten knippen, zodat het wat minder plat is? Ik heb stijl haar dat aan de bovenkant echt gewoon plat is. Waardoor het er al snel vettig uit ziet.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 21:46

TessaxQuincy schreef:
Is er een manier om mijn haar te laten knippen, zodat het wat minder plat is? Ik heb stijl haar dat aan de bovenkant echt gewoon plat is. Waardoor het er al snel vettig uit ziet.

Jazeker!

Ga hiervoor naar een goede kapper want die kan ook adviseren hierin.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 22:46

Lalidan schreef:
Denk ik, hoor :)) maar zoiets moet het haast wel zijn, lijkt mij.

Het was inderdaad loskoppelen *\o/* . Ik word af en toe een beetje gestoord van de auto-correct op mijn tablet, maar het typen op het onscreen toetsenbord lukt me niet dusdanig foutloos dat het zonder auto-correct te doen is.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:22

Ik krijg maar niet voor elkaar hoe een rijstkoker werkt. Elke keer loopt het over. Doe ik er dan gewoon teveel in? Ligt het aan de rijst? De verhouding?

Iemand uitleg over hoe je rijst in zo'n rijstkoker klaar moet maken? :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:24

Waarschijnlijk doe je hem te vol. Heb je de handleiding nog? Begin eens met 50g rijst en voeg qua volume 1.5x zoveel water toe? (Dus bij 1 maatschepje rijst, 1.5 maatschepje water) en kijk eens wat dat doet.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:26

Ik zou graag core stability/ buikspier oefeningen enzo willen doen, om naast cardio (fietsen/hardlopen) fitter te worden. Ik zoek een handige (gratis) app maar zie door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie tips?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:27

Meliaforever schreef:
Ik krijg maar niet voor elkaar hoe een rijstkoker werkt. Elke keer loopt het over. Doe ik er dan gewoon teveel in? Ligt het aan de rijst? De verhouding?

Iemand uitleg over hoe je rijst in zo'n rijstkoker klaar moet maken? :')

Als je een elektrische hebt doe je de rijst erin en dan een vingertop water dus je vinger moet net de rijst raken.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:44

TessaxQuincy schreef:

Ik heb dun slap haar. Het hangt gewoon naar beneden en that's it :+
Als ik het kort knip (schouder lengte) zit er veel meer volume in. Daardoor oogt het in iedergeval niet meer plat.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 08:02

Ik kwam gisteren in het bos een hoopje ingewanden tegen. Gewoon alleen de inhoud van een lichaam maar geen huid of botten ergens.
Kan het zijn dat dit van een aangereden dier is en ze dit in het bos dumpen om op te laten ruimen door andere dieren?

Foto in spoiler:
Spoiler:
Afbeelding

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 08:46

Illegale jacht?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:14

Jachtopzichters geven stoffelijk overschot wel eens terug aan de natuur om het op te laten ruimen, maar volgens mij halen ze dan nooit huid er vanaf. Heel bijzonder…

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:00

Dat lijkt me het resultaat van stropen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:37

Wat gek, die stapel ingewanden. Gewoon ergens langs het pad, Captain?

Heeft iemand verstand van hortensia’s? Ik heb er twee, al geruime tijd, maar afgelopen jaar kwam er nauwelijks blad aan. Wel bloemen, maar veel minder groot of uitbundig dan voorgaande jaren.
Ik snoei ze nooit, moet ik dat misschien een keer doen? Of hebben ze speciale voeding nodig?

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:38

Nyaleti schreef:
TessaxQuincy schreef:

Ik heb dun slap haar. Het hangt gewoon naar beneden en that's it :+
Als ik het kort knip (schouder lengte) zit er veel meer volume in. Daardoor oogt het in iedergeval niet meer plat.

Vroeger had ik altijd dik haar. Sinds paar jaar is het bij mij ook dun slap geworden.

Kort knippen wil ik echt niet, paar keer geprobeerd maar vind het niet mooi staan :o

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:38

Indy_Mouse_9 schreef:

Heeft iemand verstand van hortensia’s? Ik heb er twee, al geruime tijd, maar afgelopen jaar kwam er nauwelijks blad aan. Wel bloemen, maar veel minder groot of uitbundig dan voorgaande jaren.
Ik snoei ze nooit, moet ik dat misschien een keer doen? Of hebben ze speciale voeding nodig?

Ik neem even aan dat je het over hortensia’s buiten hebt?

Wij hebben er een heleboel, doen er niets bijzonders mee en ze doen het uitstekend.
Wij snoeien ze soms een heel eind terug in het najaar, en dan bedoel ik ook echt tot plm 30 cm boven de grond. Heb ooit gelezen dat ze in september/oktober al knoppen vormen voor het nieuwe seizoen, dus snoei je te laat dan knip je die al af.
Degenen die we niet snoeien daar laten we de uitgebloeide bloemen aan zitten tot het voorjaar. In de zomer geven we wel sloten en sloten water en eens per 3-4 weken bloeiende tuinplanten voeding. Halen we bij het tuincentrum en is bedoeld voor geraniums en petunia’s etc.
Wij hebben hier echt heel armetierige grond, zitten op de Veluwe.
Weet niet of het van belang is, maar wij hebben allemaal hortensia’s die oorspronkelijk uit de vensterbank komen. Als ze lelijk worden gaan ze de tuin in

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 14:25

Indy_Mouse_9 schreef:

Beide. En het snoeien hangt af van het soort hortensia wat je hebt. Dat zou je even moeten googlen.
Maar snoeien doet bloeien (let op, sommige hortensia’s bloeien op oud hout dus 1 jaar geen bloemen als je fors gesnoeid hebt) en mest doet groeien. Ik snoei elk najaar terug en in het voorjaar een handje mest ertussen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:02

Dank thequeensmum en Suzanne! Dan ga ik ze dit voorjaar bijmesten en in het najaar maar eens snoeien.