Indy_Mouse_9 schreef:Wat gek, die stapel ingewanden. Gewoon ergens langs het pad, Captain?
Heeft iemand verstand van hortensia’s? Ik heb er twee, al geruime tijd, maar afgelopen jaar kwam er nauwelijks blad aan. Wel bloemen, maar veel minder groot of uitbundig dan voorgaande jaren.
Ik snoei ze nooit, moet ik dat misschien een keer doen? Of hebben ze speciale voeding nodig?
Ik neem even aan dat je het over hortensia’s buiten hebt?
Wij hebben er een heleboel, doen er niets bijzonders mee en ze doen het uitstekend.
Wij snoeien ze soms een heel eind terug in het najaar, en dan bedoel ik ook echt tot plm 30 cm boven de grond. Heb ooit gelezen dat ze in september/oktober al knoppen vormen voor het nieuwe seizoen, dus snoei je te laat dan knip je die al af.
Degenen die we niet snoeien daar laten we de uitgebloeide bloemen aan zitten tot het voorjaar. In de zomer geven we wel sloten en sloten water en eens per 3-4 weken bloeiende tuinplanten voeding. Halen we bij het tuincentrum en is bedoeld voor geraniums en petunia’s etc.
Wij hebben hier echt heel armetierige grond, zitten op de Veluwe.
Weet niet of het van belang is, maar wij hebben allemaal hortensia’s die oorspronkelijk uit de vensterbank komen. Als ze lelijk worden gaan ze de tuin in