Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Aksja Deze kan ik helaas niet lezen.
cer, omdat er al 10.000 keer is aangegeven dat mensen die te zwaar zijn daar meestal wat achter schuilgaat.
En dan heb ik het niet over die 5 kilo te veel van een gezeligheidshapje/drankje teveel.
Niemand is zomaar obees, daar zit meer achter.
Maar ook dat heb ik al 10.000 keer aangehaald en vertik het die herhaling weer in te gaan voor mensen die dat toch niet willen geloven.
DuoPenotti schreef:Aksja Deze kan ik helaas niet lezen.
cer, omdat er al 10.000 keer is aangegeven dat mensen die te zwaar zijn daar meestal wat achter schuilgaat.
En dan heb ik het niet over die 5 kilo te veel van een gezeligheidshapje/drankje teveel.
Niemand is zomaar obees, daar zit meer achter.
Maar ook dat heb ik al 10.000 keer aangehaald en vertik het die herhaling weer in te gaan voor mensen die dat toch niet willen geloven.
bigone schreef:En een gevaccineerde iets te zware persoon heeft minder kans om ernstig ziek te worden dan een niet gevaccineerde. Worden niet gevaccineerde mensen met een te grote buik omvang wel ziek hebben ze eenmaal op de ic vaak meer kans om er goed vanaf te komen dan de slanke dennen. De risico’s zitten niet in een bmi van 30 maar in het buikvet . Lang niet iedereen heeft een dikke buik maar is wel te zwaar volgens z’n bmi. Dat geldt z’n beetje voor de helft van de Nederlanders .
996981 schreef:“De slanke dennen”…. Iemand met overgewicht een dikkerd noemen is uit den boze, iemand met gezond gewicht mogen we wel op zo’n manier aanspreken?
DuoPenotti schreef:marlinde
ja moet je vooral die ggz met zoveel wachttijd hebben....dat werkt wel mee ja
Ja dus er moet mee aan de slag, dat spreek ik niet tegen, maar ik denk idd wel dat bij obesitas meer onder ligt.
50% te dik is niet obees hè.
Daar valt iemand met 5 kilo ook onder en die komen niet eerder op de ic.
Fitzroy schreef:Ik ben het wel met DP eens, dat te zware mensen hier wel heel makkelijk weg worden gezet als bierdrinkers en allesvretend om het maar even gechargeerd te zeggen. Daar gaat vaak een wereld van verdriet en ellende achter schuil.
Fitzroy schreef:Ik ben het wel met DP eens, dat te zware mensen hier wel heel makkelijk weg worden gezet als bierdrinkers en allesvretend om het maar even gechargeerd te zeggen. Daar gaat vaak een wereld van verdriet en ellende achter schuil.
DuoPenotti schreef:marlinde, en dat vele vreten, zoals jij dat onfatsoenlijk noemt, heeft dus meestal een onderliggende reden.
Maar daar ga jij lomp aan voorbij.
Maar heeft geen zin dat uit te leggen want dat wil je gewoon niet horen.
Daarnaast zijn er een heleboel die minder eten dan slanke, maar ook dat wil je niet horen, dat is al lang gebleken in dit topic.
Dus ja, ik ga weer stil zijn erover...heeft toch geen zin, weet het uitroepteken wel te vinden.
Cer, jij vroeg mij wat, daar antwoord ik op, dus ja dan ga ik daar op in....
edit:ow sorry, deze keer was ik wel abuis, needje moet dat zijn
DuoPenotti schreef:Fitzroy schreef:Ik ben het wel met DP eens, dat te zware mensen hier wel heel makkelijk weg worden gezet als bierdrinkers en allesvretend om het maar even gechargeerd te zeggen. Daar gaat vaak een wereld van verdriet en ellende achter schuil.
dank je.
Precies daar gaat het om.
Niet over het feit dat er meer mensen met obesitas opgenomen worden.
Maar de manier waarop er over gesproken word. Hoe lomper hoe leuker het lijkt.
Zoals die burgemeester niet op zijn inhoud maar op zijn uiterlijk.
Dat kan gewoon niet.