Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:40

Mijn voornemen is ook al die flauwekul argumenten van antivaccers te negeren.
Ik vind het vreselijk dom volk en sta bij sommigen echt versteld omdat ik ze veel hoger had ingeschat.

Zo ook hier. Een aantal moet je gewoon negeren of ze de pest hebben joh. Verspil er je energie niet aan want dat zijn die droeftoeters toch niet waard!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:44

Deze column is misschien nogal gechargeerd, maar ik vind dat Sander Schimmelpenninck hier wel een punt heeft als hij het heeft over narcismepandemie en burgerschapscrisis:
'De coronacrisis is inmiddels vooral een burgerschapscrisis'
https://www.volkskrant.nl/a-b9521ea7

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:48

Ik kan het niet anders dan met hem eens zijn. _O_

(Maar dat ben ik heel vaak. Hij kan soms wat schreeuwerig overkomen maar hij heeft wel vaak een gevoelig punt te pakken.)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:50

Nog een artikel uit de VK. Deze is voor diegenen die constant maar terugkomen op overgewicht, en dat de IC vol zou liggen met bierzuipende vreetzakken, hier een ietwat relativerende kijk op de oorzaken van obesitas van iemand die er écht verstand van heeft:
https://www.volkskrant.nl/cs-b2da105f

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:51

MarlindeRooz schreef:
Ik kan het niet anders dan met hem eens zijn. _O_

(Maar dat ben ik heel vaak. Hij kan soms wat schreeuwerig overkomen maar hij heeft wel vaak een gevoelig punt te pakken.)
Eens met dat tussen haakjes :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:53

Aksja Deze kan ik helaas niet lezen.

cer, omdat er al 10.000 keer is aangegeven dat mensen die te zwaar zijn daar meestal wat achter schuilgaat.
En dan heb ik het niet over die 5 kilo te veel van een gezeligheidshapje/drankje teveel.
Niemand is zomaar obees, daar zit meer achter.
Maar ook dat heb ik al 10.000 keer aangehaald en vertik het die herhaling weer in te gaan voor mensen die dat toch niet willen geloven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:55

DuoPenotti schreef:

cer, omdat er al 10.000 keer is aangegeven dat mensen die te zwaar zijn daar meestal wat achter schuilgaat.
En dan heb ik het niet over die 5 kilo te veel van een gezeligheidshapje/drankje teveel.
Maar ook dat heb ik al 10.000 keer aangehaald en vertik het die herhaling weer in te gaan voor mensen die dat toch niet willen geloven.

Niemand is ook zomaar anti-vaccer. Daar zit ook meer achter. Het blijft gewoon een feit dat het grootste deel van de te dikke mensen gewoon te veel vreet en te weinig beweegt. En dat is iets wat je kans vergroot om op de IC te komen.

Ik ben wel echt gezonder gaan eten en vitamines gaan bijslikken deze winter om de kans te verkleinen dat ik corona krijg. En nu ben ik zaterdag bij een feestje geweest waar denk ik 30-40 man was. Dus ik let de komende dagen even extra op of ik klachten krijg.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:57

DuoPenotti schreef:

Ik weet niet waarom je nu weer tegen mij begint, maar ik heb er niks over gezegd...
(vorige keer ook al niet trouwens)

Ga iemand anders aanspreken :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:58

Ik vind ook niet dat we alle te zware mensen nu als snowflakes moeten gaan behandelen. Het is een feit dat ongeveer 50 procent van de Nederlandse bevolking een te hoog BMI heeft (ik weet het, BMI zegt niet alles) en dat dat niet goed is. Juist wegkijken vind ik niet goed.

En ik heb beide zijden van de medaille gezien. Altijd ondergewicht gehad en nu -mede door medicatie- iets te zwaar.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:01

marlinde, en dat vele vreten, zoals jij dat onfatsoenlijk noemt, heeft dus meestal een onderliggende reden.
Maar daar ga jij lomp aan voorbij.
Maar heeft geen zin dat uit te leggen want dat wil je gewoon niet horen.
Daarnaast zijn er een heleboel die minder eten dan slanke, maar ook dat wil je niet horen, dat is al lang gebleken in dit topic.
Dus ja, ik ga weer stil zijn erover...heeft toch geen zin, weet het uitroepteken wel te vinden.

Cer, jij vroeg mij wat, daar antwoord ik op, dus ja dan ga ik daar op in....
edit:ow sorry, deze keer was ik wel abuis, needje moet dat zijn

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:05

Snap dat het gevoelig ligt hoor. Maar het is en blijft gewoon een feit dat meer dan 50% van de Nederlanders te dik is en dat aantal is sinds corona niet echt gedaald. En ik geloof echt niet dat al die mensen te dik zijn door zware problematiek. En als dat wel zo is kan je daar ook mee aan de slag gaan. Het is wel heel makkelijk om het af te schuiven. Er zijn altijd voorbeelden te bedenken van mensen die daadwerkelijk wel een ziekte hebben waardoor ze aankomen. Maar dat is echt maar een kleine groep.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 01-11-21 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:05

Ho maar wacht even. De gezondheidsrisico’s van overgewicht kunnen best besproken worden, niks mis mee. Sterker nog, vind ik een goede ontwikkeling.

Maar in dit geval werd een nare persoonlijke opmerking gemaakt over een man, die een voorstel voor een maatregel gaf.

Dat is geen snowflakegedrag maar imo gewoon asociaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:06

En een gevaccineerde iets te zware persoon heeft minder kans om ernstig ziek te worden dan een niet gevaccineerde. Worden niet gevaccineerde mensen met een te grote buik omvang wel ziek hebben ze eenmaal op de ic vaak meer kans om er goed vanaf te komen dan de slanke dennen. De risico’s zitten niet in een bmi van 30 maar in het buikvet . Lang niet iedereen heeft een dikke buik maar is wel te zwaar volgens z’n bmi. Dat geldt z’n beetje voor de helft van de Nederlanders .

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:07

marlinde
ja moet je vooral die ggz met zoveel wachttijd hebben....dat werkt wel mee ja

Ja dus er moet mee aan de slag, dat spreek ik niet tegen, maar ik denk idd wel dat bij obesitas meer onder ligt.
50% te dik is niet obees hè.
Daar valt iemand met 5 kilo ook onder en die komen niet eerder op de ic.

996981

“De slanke dennen”…. Iemand met overgewicht een dikkerd noemen is uit den boze, iemand met gezond gewicht mogen we wel op zo’n manier aanspreken?

MarlindeRooz

bigone schreef:
En een gevaccineerde iets te zware persoon heeft minder kans om ernstig ziek te worden dan een niet gevaccineerde. Worden niet gevaccineerde mensen met een te grote buik omvang wel ziek hebben ze eenmaal op de ic vaak meer kans om er goed vanaf te komen dan de slanke dennen. De risico’s zitten niet in een bmi van 30 maar in het buikvet . Lang niet iedereen heeft een dikke buik maar is wel te zwaar volgens z’n bmi. Dat geldt z’n beetje voor de helft van de Nederlanders .

Ja dat klopt, ik heb "geluk" dat mijn vet niet op mijn buik zit. Maar ik zou ook makkelijk 10 kilo kunnen missen voor het optimale.

996981 schreef:
“De slanke dennen”…. Iemand met overgewicht een dikkerd noemen is uit den boze, iemand met gezond gewicht mogen we wel op zo’n manier aanspreken?

Wat een aanstelgedrag. Slanke den heeft helemaal geen negatieve connotatie. :roll:
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 01-11-21 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:09

DuoPenotti schreef:
marlinde
ja moet je vooral die ggz met zoveel wachttijd hebben....dat werkt wel mee ja

Ja dus er moet mee aan de slag, dat spreek ik niet tegen, maar ik denk idd wel dat bij obesitas meer onder ligt.
50% te dik is niet obees hè.
Daar valt iemand met 5 kilo ook onder en die komen niet eerder op de ic.

Wat lekker genuanceerd “die komen niet op de IC”. Zo denkt een gezonde 20-er ook. Maar O wee als die zich niet laat vaccineren…

DuoPenotti

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:10

Slanke denk hoeft van mij overigens ook niet, slank volstaat.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:10

Ik ben het wel met DP eens, dat te zware mensen hier wel heel makkelijk weg worden gezet als bierdrinkers en allesvretend om het maar even gechargeerd te zeggen. Daar gaat vaak een wereld van verdriet en ellende achter schuil.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:12

89797745
niet eerder staat er, eerder
Er staat niet die komen niet op de ic.
Dat heet verdraaien van berichten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:14

Fitzroy schreef:
Ik ben het wel met DP eens, dat te zware mensen hier wel heel makkelijk weg worden gezet als bierdrinkers en allesvretend om het maar even gechargeerd te zeggen. Daar gaat vaak een wereld van verdriet en ellende achter schuil.

dank je.
Precies daar gaat het om.
Niet over het feit dat er meer mensen met obesitas opgenomen worden.
Maar de manier waarop er over gesproken word. Hoe lomper hoe leuker het lijkt.
Zoals die burgemeester niet op zijn inhoud maar op zijn uiterlijk.
Dat kan gewoon niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:14

Fitzroy schreef:

Ik vind dat wel meevallen. Maar je mag wel zeggen "een groot % mensen op de IC heeft geen vaccin dus dat moet aangepakt worden". Maar niet "een groot % mensen op de IC is obees dat moet echt aangepakt worden".

Dat is krom. Ik zeg niet dat je niet moet vaccineren of dat obees mensen niet op de IC mogen. Maar het verdient wel onze aandacht in de bestrijding van deze pandemie. Ik blijf me bijvoorbeeld verbazen hoe het aanbod in de supermarkt is. Eigenlijk zou 70% van je boodschappen moeten bestaan uit "niet-houdbare" producten zoals groente, fruit, brood, boter, olie, (nep) vlees etc. Maar helaas is het aanbod van ongezonde troep vaak groter en goedkoper. Waar ik zelf ook vaak intrap he. :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:16

DuoPenotti schreef:
89797745
niet eerder staat er, eerder
Er staat niet die komen niet op de ic.
Dat heet verdraaien van berichten.

Je hebt gelijk. Te snel gelezen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:16

DuoPenotti schreef:
marlinde, en dat vele vreten, zoals jij dat onfatsoenlijk noemt, heeft dus meestal een onderliggende reden.
Maar daar ga jij lomp aan voorbij.
Maar heeft geen zin dat uit te leggen want dat wil je gewoon niet horen.
Daarnaast zijn er een heleboel die minder eten dan slanke, maar ook dat wil je niet horen, dat is al lang gebleken in dit topic.
Dus ja, ik ga weer stil zijn erover...heeft toch geen zin, weet het uitroepteken wel te vinden.

Cer, jij vroeg mij wat, daar antwoord ik op, dus ja dan ga ik daar op in....
edit:ow sorry, deze keer was ik wel abuis, needje moet dat zijn

Als jij denkt dat iedereen met ook maar een beetje overgewicht een achterliggend probleem heeft denk ik dat je zelf nog veel te leren hebt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:17

DuoPenotti schreef:
Fitzroy schreef:

dank je.
Precies daar gaat het om.
Niet over het feit dat er meer mensen met obesitas opgenomen worden.
Maar de manier waarop er over gesproken word. Hoe lomper hoe leuker het lijkt.
Zoals die burgemeester niet op zijn inhoud maar op zijn uiterlijk.
Dat kan gewoon niet.

Nouja als je niet wil vaccineren wordt je direct weggezet als wappie of troll. Ook niet heel netjes