Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:27

Inderdaad, elke vaccin heeft bijwerken. Pfizer ook gewoon. AZ is veilig bevonden en helemaal voor de groep 61-64.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:29

Iedere keer heb ik het idee dat ik het vaccin moet verdedigen
Ik kon kiezen huisarts of ggd Pfizer
Bewust de eerste gedaan alleen al de negativiteit om.mij heen en op internet word ik gewoon naar van

Nee het is geen Aldi vaccin...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:32

Echwel schreef:
Bewust de eerste gedaan alleen al de negativiteit om.mij heen en op internet word ik gewoon naar van

Mijn buren noemen het een Lidl-vaccin...... "hebt u HET vaccin of het Lidl-vaccin gekregen?"
Als ik dan beken dat ik ZA gehad heb, willen ze meteen niets meer met me te maken hebben, want wie weet heb ik de ziekte C (zoals ze het noemen) onder de leden, want dat Lidl vaccin doet immers niets -O- :roll:

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:36

En dit soort opmerkingen slaat kant noch wal.

Zegt meer over die.mensen dan over jou....
Maar goed dat ze mij niet tegenkomen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:45

Morrie schreef:
Echwel schreef:

Mijn buren noemen het een Lidl-vaccin...... "hebt u HET vaccin of het Lidl-vaccin gekregen?"
Als ik dan beken dat ik ZA gehad heb, willen ze meteen niets meer met me te maken hebben, want wie weet heb ik de ziekte C (zoals ze het noemen) onder de leden, want dat Lidl vaccin doet immers niets -O- :roll:

Belachelijk. Bijzondere vraag ook. Daarbij is AZ in het nieuws geweest ivm bijwerkingen, niet omdat het geen effectief vaccin is. Maar ook Pfizer kent bijwerkingen. Elk vaccin of medicijn kent bijwerkingen.

Tegen mij is in een topic zelfs gezegd dat ik makkelijk praten had, omdat ik Pfizer heb gehad. Ook al zo’n belachelijke uitspraak. Nogmaals elk vaccin kent bijwerkingen en kleine risico’s, maar alle toegelaten vaccins zijn getest en effectief en veilig genoeg bevonden.

Ik ben blij dat hier in mijn vriendenkring het gesprek niet continu over Corona en vaccins gaat en iedereen wordt gerespecteerd, niks wordt opgedrongen en ieder gewoon moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Gewoon nuchtere Brabanders denk ik.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 21-05-21 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:46

Echwel schreef:
Relaxed schreef:
Ik vind dat echt heel raar eigenlijk, ze willen zo graag dat iedereen gevaccineerd wordt (juist die leeftijd!), in de tussentijd blijkt AZ niet helemaal lekker en dan ga je die kleine groep geen enkele andere optie geven..

Az is prima alleen de media maakt er een hype omheen

Ja idd, maar aan die hype heeft de jonge zelf ook meegewerkt. Ik vind eigenlijk ook dat mensen ook onder de 60 gewoon moeten kunnen kiezen dat ze hem willen, hoor er genoeg die hem wel willen. Het gaat gewoon allemaal zo star en bureaucratisch..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:48

al die mensen hier zijn boven de 70 en hebben Pfizer gehad, er zit een stel wappies bij die alles maar onzin vinden, een griepje, maak je niet druk maar de meeste zijn doodsbang (net als ik). Het liefst zouden ze een sticker met AZ op mijn naambordje plakken, zodat iedereen weet dat ik een, volgens hen, onwerkzaam vaccin heb gekregen.
De VVE weet mijn leeftijd, dus wist ook dat ik AZ heb gekregen. Ik ben de jongste hier in dit complex.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:50

Wat een idioten
Hier in de flat hetzelfde, maar niemand maakt er ophef of wat dan ook over.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:52

Nouja zeg. Wat een gestoorde zeg.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:55

Morrie schreef:
al die mensen hier zijn boven de 70 en hebben Pfizer gehad, er zit een stel wappies bij die alles maar onzin vinden, een griepje, maak je niet druk maar de meeste zijn doodsbang (net als ik). Het liefst zouden ze een sticker met AZ op mijn naambordje plakken, zodat iedereen weet dat ik een, volgens hen, onwerkzaam vaccin heb gekregen.
De VVE weet mijn leeftijd, dus wist ook dat ik AZ heb gekregen. Ik ben de jongste hier in dit complex.

Klinkt als veel verschillende uitersten bij elkaar. Het is ook lastig. Jij vindt iemand een wappie, omdat die alles maar onzin vindt. Terwijl een ander jou wellicht enorm vindt overdrijven. Dit is wat je gewoon ziet nu met Corona. Iedereen let ineens zo op elkaar.

Ik maak me niet meer druk om anderen en ga alleen maar om met mensen die er hetzelfde in staan. Die het wel serieus nemen, maar toch ook nog dingen blijven ondernemen, elkaar blijven bezoeken. Hier let niemand op de ander, wordt een ander niet aangesproken op gedrag/beslissingen rondom Corona en dat vind ik heel fijn. Iedereen staat er wel relaxed en nuchter in. Ik merk dat het veel verschil maakt als je alleen maar gelijkgestemden om je heen hebt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:06

behalve mijn echtgenoot heb ik niemand om me heen. Ik ben pas 1 x gevaccineerd dus kom nog nergens.
Bij mooi weer fiets ik een rondje en dan kom ik in de garage of het trappenhuis de VVE mannetjes tegen (helaas)
Het eerst wat ik 3 weken na mijn 2e prik doe is mijn bril in model laten zetten door de opticien en een afspraak bij de kapper maken, ik zie er nu al naar uit (vooral die bril, ding zakt voortdurend van mijn neus)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:58

M
Laatst bijgewerkt door BigOne op 21-05-21 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:09

Relaxed schreef:
Ik vind dat echt heel raar eigenlijk, ze willen zo graag dat iedereen gevaccineerd wordt (juist die leeftijd!), in de tussentijd blijkt AZ niet helemaal lekker en dan ga je die kleine groep geen enkele andere optie geven..

Hier wordt aan degenen met een 1ste AZ de optie gegeven om de 2de met Pfizer te doen.
Degenen die de 1ste niet wilden,... niets.
Ach ja. Heel logisch :roll:
Maar goed, voor mij dan maar niets hoor; ik toch geloof steeds minder van alle informatie.

Vanwege economische belangen wordt ons van alles door de strot geduwd wat nergens op slaat voor het individu in het belang van het ´grotere belang´.
Hier in Spanje het toerisme bijvoorbeeld.
Britten gaan vrijwel zonder beperking toegelaten worden per maandag. En wij ondertussen verplicht altijd en overal met masker. Is inmiddels 30 graden hier vandaag.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:10

Maar morrie voelt zich daar niet goed bij dus laat haar lekker zichzelf zijn en dat pas doen als ze beide vaccinaties achter de rug heeft.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:11

bigone schreef:
Morrie, kapper en opticien kun je gewoon heen gaan, één op één met mondkapje kan prima.

Precies, zo in angst leven is zowat nog schadelijker dan Corona.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:34

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je kunt doen waar je je goed bij voelt en dat dat gerespecteerd wordt.

Ik merk ook wel dat ik het soms best heftig vind om te horen dat mensen echt nergens meer komen, niemand meer zien, ouders, kinderen of kleinkinderen al lange tijd totaal niet meer zien. Ik ken zelf niemand die zo angstig is om Corona te krijgen waardoor ze dit allemaal niet meer doen. Ik had het zeker gerespecteerd, maar ik ben blij dat ik al die tijd wel gewoon mijn ouders, vrienden en familie gezien heb. En ook dat mijn broer en schoonzus het oké vonden dat we van begin af aan met ons pasgeboren babyneefje mochten kroelen. Het is gewoon belangrijk dat de anderen waar je direct mee te maken hebben hetzelfde erover denken. En anders is het respecteren dat een ander het anders wilt. Ik zal zoiets ten alle tijden respecteren, maar ik zou het wel heftig vinden.

Morrie, twee weken na je tweede vaccinatie AZ ben je trouwens al optimaal beschermd hoor!
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vaccins/werking

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:39

Dank je voor deze link
Kan ik zelf ook meer ondernemen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:39

Het lijkt mij onmogelijk dat de opticien mijn bril kan afstellen als ik een mondkapje op heb. Hij/zij kan dat ook niet op anderhalve meter afstand.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:02

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:46

Vaag onderzoek. Wat daar staat was al bekend. Maar het stoffen votje word niet over gesproken. En dat gebruiken veel mensen nog steeds. Dat was waarom het kabinet ook geen voorstander was want toen was het chirurgisch nog amper aan te komen.
Laat staan de FFP2.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 22:21

bigone schreef:
Kapper kan wel ! Allebeide mondkapje op en als allereerste klant gaan.

Eindelijk definitief bewijs dat mondkapjes werken, stellen wetenschappers

https://www.destentor.nl/wetenschap/ein ... ~ab64224f/

Als mensen het op de correcte manier gebruiken wel ja, maar 95% van de mensen doen dit niet, waaronder het kabinet

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 23:11

DuoPenotti schreef:
Vaag onderzoek. Wat daar staat was al bekend. Maar het stoffen votje word niet over gesproken. En dat gebruiken veel mensen nog steeds. Dat was waarom het kabinet ook geen voorstander was want toen was het chirurgisch nog amper aan te komen.
Laat staan de FFP2.

Het gaat ook over het stoffen vodje.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 23:51

De helft van de mensen bij de Hornbach droegen ook onder de neus snap niet dat de beveiliging er niks van zeg, want dat liep zat rond. 8)7

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 00:27

Ik begrijp echt niet dat in NL een jaar na dato nog stééds over het masker gezeverd wordt.

Ze zijn net als condooms:
- niet 100% maar beschermen wel
- hoe beter het fabrikaat hoe betrouwbaarder
- als je ze verkeerd gebruikt zijn ze niet effectief

Wil jij n@@ken met iemand die het niet wil gebruiken omdat ze toch niet 100% effectief/betrouwbaar zijn?

Ondertussen is hier het leven vrijwel weer normaal zij het gemaskerd en nachtleven tot 02.00 uur.

Vanavond is de Feria van Antequera begonnen zelfs. Zeg op 60% van normaal en met maskers.

Politie/bewaking zorgt streng voor handhaving.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 08:06

bigone schreef:
DuoPenotti schreef:
Laat staan de FFP2.

Het gaat ook over het stoffen vodje.

dan is dit een ander artikel dan ik straks heb gelezen want daar werd er geen woord over gerept, dacht dat deze dezelfde was, gaat weer lezen :)

edit:
waar zie jij dat staan dan?
Ze hebben het over een chirurgisch mondkapje.
Niet over zo'n (zelf gemaakt) lapje stof

Citaat:
De conclusie: in een omgeving of ruimte met een lage virusconcentratie kan het gebruik van een eenvoudig chirurgisch mondmasker het reproductiegetal al duidelijk verlagen. In een omgeving waar meer virusdeeltjes rondwaren, zoals in ziekenhuizen of slecht geventileerde binnenruimten, is een simpel mondkapje volgens de onderzoekers niet genoeg. Daar is betere bescherming nodig, zoals een FFP2- of N95-masker.

En dat deze werken is altijd al bekend geweest, bij goed gebruik.