Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:07

Ik had van de week nog dat pakje een dag later werd bezorgd, met Mondial of DHL :)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:19

Ik heb juist de ervaring dat als ik via DHL iets laat komen het er met twee werkdagen wel is.
Homerr ging hier ook altijd goed, maar heb nu iets gekocht dat al twaalf dagen onderweg is. Nou heb ik geen haast ofzo dus ik wacht maar rustig af.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:37

Is het normaal/geoorloofd/toegestaan dat verkopers iets online zetten voor €1 met de bedoeling dat je gaat bieden (om het voor een hoger bedrag te kopen)?

Ik heb nou een boze Fransoos aan m'n spreekwoordelijke broek hangen omdat ik het gewoon gekocht heb en "te dom ben om de beschrijving te lezen" :+ }:0

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:42

Naborah schreef:
Is het normaal/geoorloofd/toegestaan dat verkopers iets online zetten voor €1 met de bedoeling dat je gaat bieden (om het voor een hoger bedrag te kopen)?

Ik heb nou een boze Fransoos aan m'n spreekwoordelijke broek hangen omdat ik het gewoon gekocht heb en "te dom ben om de beschrijving te lezen" :+ }:0

Zover ik weet is het juist niet de bedoeling om te bieden. Iig niet zoals hij het neerzet dan

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:16

Volgens mij zit die op de verkeerde site ofzo. Bij Vinted kan je naar beneden bieden maar het werkt toch voor geen meter om omhoog te bieden....

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:30

Je kan hoger bieden, maar dat doet niemand, waarom zou je dat doen? Als iemand belachelijk mag biedt op iets, zou ik wel eens hoger dan de oorspronkelijke prijs terug bieden, maar daar stopt het hoger bieden dan ook.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:32

Naborah schreef:

Volgens mij niet het idee van Vinted. Ik zag laatst ook een trui er voor €1 op. Stond inderdaad in de omschrijving dat je een bod kon doen. Dus ik bood €10,00. Maar ze wilde er €65 voor. Joh stel dan een vraagprijs in.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:33

Naborah schreef:

Yep, zag het van de week ook al voorbij komen. Heb de advertentie gerapporteerd, maar vindted doet er niks aan.

Dhl is hier de laatste tijd de volgende dag bezorgd binnen nederland

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:35

Ik zit net te kijken,maar heb 3 pakketten met dhl afgelopen tijd. 1 al binnen,maar duurde een week. En 2 waar ik nog op wacht, 1 dus nog steeds zogenaamd onderweg naar sorteercentrum en de ander is al een paar dagen onderweg naar afhaalpunt. :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:44

Naborah schreef:

Hahahahaaaa wat een idee ook! En trouwens, hoezo boos, dan annuleert die toch gewoon de koop?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:57

Dank allen, dan ligt het dus niet aan mij dat ik dit raar vond :+
De verkoop is inderdaad geannuleerd door de verkoper, maar ik vind de onaardige comments die ik erbij kreeg wel erg onnodig. Hoop dat ik de kans krijg om een review te schrijven. Weet iemand dat, hoe dat werkt als de verkoper annuleert?
Inmiddels staat het online voor €30 (wat imo heftig overpriced is, maar dat terzijde) dus ze hebben er wel iets van geleerd, lijkt het :Y)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:00

Meer bieden dan de prijs dat bij de advertentie staat is niet de bedoeling van vinted. Je kan niet zoals bij marktplaats aangeven dat het bieden vanaf is. Jammer dat vinted daar niks mee doet.
Hangt van de reden af dat de verkoper het geannuleert heeft denk ik. Als dit in overleg met koper is als reden dan kun je geen recensie schrijven. Anders zou je een bericht moeten krijgen van vinted in die chat met de verkoper dat je een eigen recensie kan plaatsen nadat zij een standaard 1* hebben gegeven.

Hier is het wisselend hoe snel DHL is, vandaag toevallig een Homer pakket opgehaald dat snel was met versturen maar ik moest daar regelmatig minimaal 2 weken op wachten vandaar dat het niet mijn keus is. Ik verstuur om die reden ook niet met Homer.
De Skechers die ik heb binnen gekregen waren perfect, 2 keer gedragen voor 18,- excl, erg leuk koopje, normaal staan deze rond de 50,- erop.

Gister ook een studio anneloes broek binnen gekregen, zelf korter gemaakt met een plak strip waardoor de lengte nu helemaal goed is. Voor zulke koopjes vind ik vinted ideaal.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:44

Ik was laatst toch wel blij met de optie om zelf te annuleren. Kon een soort barbiepop niet identificeren dus voor een dumpprijs op vinted met wat random kleertjes, verkocht snel. En ja hoor, toen vond ik ze wel online, aan de hand van de kleding die droeg en die ik dus ook had liggen. Toen heb ik ook eerlijk gezegd waarom en geannuleerd en als set weer online gezet.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:17

[/quote]
Gaat je echt niet lukken. Dhl is met vinted ook niet snel.[/quote]

Ik heb nog geen problemen met dhl via vinted. Gebruik het regelmatig.
Tot nu toe altijd binnen 2 max 3 dagen op het afleverpunt. En zoals ik kan zien komt het pakketje morgen al aan.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:24

Hier doet DHL nu een week over een aankoop op vinted en nog niet bekend wanneer het binnen komt. Loopt weer vast bij sorteren. Eerder een maand moeten wachten, toen heeft vinted het bedrag uitgekeerd en twee weken later kon ik het ineens ophalen bij de dhl punt. DHL is niet altijd hier betrouwbaar/snel dus.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:53

Ik heb maandag wat afgegeven bij Dhlpunt en dat is vanmiddag al afgeleverd op het punt waar het heen moet. Dus het kan wel snel. Moet zeggen dat dhl meestal snel is bij mij

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:57

Dat dacht ik ook idd, dingen die ik sneller wilde hebben. Maar gaat toch vaak niet zo snel hier de laatste tijd blijkbaar. Dat is gewoon vervelend, want dat wad de reden om voor dhl te kiezen.

Ik heb een foutmelding bij 1 gesprek. Zij heeft bericht gestuurd, ik typte een bericht terug en kreeg foutmelding, daarna kreeg ik nog wat berichten en ik kan het gesprek niet meer openen en geen idee of mijn bericht verzonden is en wat zij stuurt. Irritant. Alleen dat gesprek, de rest kan ik normaal openen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:28

Hier hetzelfde MWM..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:03

Via de computer ook niet?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:17

Gaat lekker met vinted en alle storingen :=

Hier is dhl tot nu toe wel snel. Vaak volgende dag al geleverd.

Hoe zit het met mensen die hun pakket niet ophalen?
Krijgen die een slechte review en krijgen die het hele bedrag terug incl verzendkosten?

Heb nu 2x pakketje terug gehad omdat het niet opgehaald wordt.
Daar baal ik van. Want het pakket punt is 15km rijden voor mij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:23

Indien niet opgehaald krijg jij je geld maar de koper niets.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:30

Andersom toch?
De koper krijgt toch zijn geld terug en ik het pakket?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:36

C_arola schreef:
Via de computer ook niet?

Heb ik niet. := En het is alleen het gesprek met die koper. Nieuwe chat geopend en daar 1 bericht kunnen sturen en ontvangen, maar vervolgens weer foutmelding en niet kunnen openen.

Toch raar dat het er 1 is, oké bij de rest heb ik niks gestuurd. Maar die kan ik gewoon openen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:57

DHL is hier altijd wel lekker vlot. 1 a 2 werkdagen.

Ik pak altijd alles vanaf €5 als een cadeautje in. Zijdevloepaier in mooie print, een bedankt-sticker erop en meestal in een fleurige verzendzak van gerecycled plastic.
Nou heb ik al een paar die me 2 dagen op mijn centen laten wachten maar nog meer die gewoon een automatische review laten geven -O- Ik vind het zelf heel leuk om te doen maar toch vind ik het wat flauw dat je dan niet even een leuke, geschreven review krijgt.

Ik kreeg net een heel leuk pakje. Het zat gewikkeld in een tekening van een peuter (gekras dus maar toch :') ) en een plastic transparante tas eromheen. Zag er heel gezellig uit. Er zat ook kinderkleding in.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:29

Sorriso schreef:
Is dit safe?
Ik had een bod van iemand gekregen en krijg later bericht dat er iets mis gegaan was en dat het bod van haar dochter had moeten komen. Nu dus bod geaccepteerd van het andere account maar die heeft 0 ervaringen. Is dit trucage? :+

Zou te maken kunnen hebben met de vervoerder. Soms heeft bv mijn man wel bv dhl er tussen staan en ik niet.