Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:42

pien_2010 schreef:
Mjammie Hollandse nieuwe, is altijd een vd eerste dingen die ik koop en zo opeet als we in Nederland zijn. Ik vraag altijd of ze hem willen schoonmaken waar ik bij sta. Zo vreselijk lekker......ben jaloers...
j

Ik ook!
Er is niets wat ik speciaal mis aan Nederland......behalve haring :') :Y)
Toen ik zwanger was waren we rond haring tijd in NL. Nadat ik er 3 of zo gegeten had dacht ik ineens: oeps was er niet zoiets als rauwe vis vermijden? :o
Kind is er ook gek op :D

Ik ga volgende weer eens de grens over (tandarts afspraak) ben benieuwd of het drukker is of normaal.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:50

bigone schreef:
elnienjo schreef:

Ik dacht dat ze in Amerika op mensen gingen testen met dat vaccin? Of was dat weer 'n andere?

Ze gaan in België 500 en in USA 500 proefpersonen gebruiken. De helft krijgt het middel en de andere helft niet. En dan hopen dat het werkt en er immuniteit optreed en geen heel vervelende bijwerkingen. Alhoewel dat laatste zeer waarschijnlijk dik meevalt want ze gebruiken een onklaar gemaakt verkoudheidsvirus waar een stukje covid dna in is geplakt .

Het Jan Palfijn ziekenhuis is er in elk geval klaar voor ! :Y)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200612_04988972

Ik heb geen abo, dus kan het hele artikel niet kopiëren. Had wel graag geweten wat het opbrengt als je meedoet :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:38

Meestal zijn de vergoedingen afhankelijk van de duur en het risico van het onderzoek. Varieert in Nederland van 500 tot meerdere 1000 den euro’s . Enkele bedragen gevonden. Twee keer vaccineren a 250 euro en 11 x 60 euro voor bezoeken nadien. Valt me tegen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 13-06-20 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:44

Maar dan nog.... is het het echt waard om je leven op het spel te zetten? Ik zou in dit geval overslaan

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:45

Ze hebben blijkbaar heel veel aanmeldingen al binnen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:51

CharleyT schreef:
moonfish13 schreef:
Karretjes schoonmaken en max bezoekers werd hier ook nauwelijks nog op gelet.
En meerdere plaatsen waar echt je karretje niet meer gereinigd wordt.
Hier verslonst het echt enorm, een vrouw flikte het zelfs terwijl ik bij een koeling wat pakte in mijn nek hijgend ff wat weg te grissen.

Oh jeetje toch, een hijger in je nek. Kan het niet beamen wat je allemaal meemaakt, woon zeker in een dorp met relatief brave mensen denk ik.
Maar als je je er niet lekker bij voelt snap ik dat je alles ziet en registreert, en dus over nadenkt en je opvreet van binnen. Probeer het toch een klein beetje van je af te zetten, laat je niet gek maken door de situatie.

Oh ik laat me ook niet gek maken, maar het valt gewoon op.
Iedereen heeft hier echt overal schijt aan.
En lekker sociaal ook om in iemands nek iets uit de koeling te rukken als diegene een mondkapje draagt.
Zelfde geld zit ik in een rits chemo’s en draag ik hem daarom.
Dit is een kwestie van tijd tot ze de teugels weer heel kort moeten gaan nemen hier.

Het contrast is erg groot, toen de horeca open ging dacht iedereen hier. :evaw:
Dat zie je overduidelijk.
Ik zelf heb dubbel katoenen mondkapjes met hepa filters erin.
En er zit bij mijn noodmedicijnen een ffp2 mondkapje en handschoentjes, zodat als iemand mij helpt in nood dat kapje kan pakken.
Als ze dat fijn vinden mag dat.
Er zit ook een briefje bij in het zipzakje dat het kapje nieuw is en hem mogen gebruiken.
En een dankjewel voor het helpen als afsluiter.
Zonder mensen die mij dan helpen ga ik dood, dus ik vond een mondkapje erbij netjes.
Als je dan in de zorg werkt bijvoorbeeld kun je het pakken, ik waardeer het al enorm dát iemand me helpt dan is dit een kleine moeite.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 13-06-20 20:00, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:53

Morgen is hier de officiële persconferentie maar nu al is bekend dat de grenzen maandag open gaan binnen de EU. Zo blij mee *\o/* . Dus mensen kunnen gewoon komen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:05

sureido schreef:
SusanH schreef:
Als ik dit artikel goed lees is wat we nu hebben wat het is, iig na de versoepelingen die er op 1 juli mogelijk nog aankomen: https://nos.nl/artikel/2337112-rivm-exp ... pelen.html tot er een vaccin is.

Zo fijn, lekker het laatste deel van m’n jeugd/studententijd verpest als dit grapje nog 5 jaar gaat duren. -O-

Ben blij dat je niet in 1940 studeerde ...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:10

Fijn Pien!!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:03

bigone schreef:
Jongens, Blussem is totaal niet serieus te nemen, zij kent niemand met Corona dus het bestaat niet .
Gewoon verder niet op haar reageren want ze slaat de plank regelmatig mis.

Dat iemand de plank misslaat gebeurt ons allemaal weleens, geen reden om te negeren.(Hoewel ik ook wel eens denk: deze sla ik effies over, zonde van mijn goede humeur).
Persoonlijk vind ik dit soort berichten wel iets hebben, ze prikkelen je om even na te denken. Zo van: waaaaat??? staat daar nu geschreven. En dan een reactie geven of niet, afhankelijk van mijn bui :):).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:13

pien_2010 schreef:
Morgen is hier de officiële persconferentie maar nu al is bekend dat de grenzen maandag open gaan binnen de EU. Zo blij mee *\o/* . Dus mensen kunnen gewoon komen.

Wat fijn Pien!!!!
En wat zullen ze genieten!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:30

moonfish13 schreef:
pien_2010 schreef:

Wat fijn Pien!!!!
En wat zullen ze genieten!

Ja dinsdag team overleg over hoe te poetsen Corona vrij en later extra inkopen doen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:55

Hier voor het eerst sinds half februari ongeveer op visite geweest bij anderen. Buiten, met allemaal een eigen pizza vd pizzeria.. wat een opluchting om even weer normaal te doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:12

opisop_shop schreef:
Hier voor het eerst sinds half februari ongeveer op visite geweest bij anderen. Buiten, met allemaal een eigen pizza vd pizzeria.. wat een opluchting om even weer normaal te doen.

+:)+ leuk en gezellig en vooral blijven doen want we weten niet wat corona in de winter gaat doen. Anders is het gewoon niet op te brengen het goed opletten zo'n lange tijd.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:59

bigone schreef:
elnienjo schreef:
Ik dacht dat ze in Amerika op mensen gingen testen met dat vaccin? Of was dat weer 'n andere?

Ze gaan in België 500 en in USA 500 proefpersonen gebruiken. De helft krijgt het middel en de andere helft niet. En dan hopen dat het werkt en er immuniteit optreed en geen heel vervelende bijwerkingen. Alhoewel dat laatste zeer waarschijnlijk dik meevalt want ze gebruiken een onklaar gemaakt verkoudheidsvirus waar een stukje covid dna in is geplakt .

Heel interessant! Ik snap ook wel dat iemand meedoet, je kunt de wereld redden :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:39

bigone schreef:
Meestal zijn de vergoedingen afhankelijk van de duur en het risico van het onderzoek. Varieert in Nederland van 500 tot meerdere 1000 den euro’s . Enkele bedragen gevonden. Twee keer vaccineren a 250 euro en 11 x 60 euro voor bezoeken nadien. Valt me tegen.

Dat is inderdaad geen vetpot. :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:40

moonfish13 schreef:
En lekker sociaal ook om in iemands nek iets uit de koeling te rukken als diegene een mondkapje draagt.

Je weet toch wel dat je een mondkapje draagt om anderen te beschermen, niet jezelf ?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:43

pien_2010 schreef:

Fijn !
Ik dacht dat Macron dit al bekendgemaakt had vorige week? Of heb ik dat gedroomd ? :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:09

Pandora2 schreef:
pien_2010 schreef:

Fijn !
Ik dacht dat Macron dit al bekendgemaakt had vorige week? Of heb ik dat gedroomd ? :')

Iedereen deed alsof gezegd was dat de grenzen open zouden gaan, maar Philippe zei: "dat de intentie er is om de binnengrenzen vd EU zsm open te doen en dat ze hier rond 15 juni op terug zouden komen". Gelijk overal *\o/* de grenzen gaan 15 juni open. Zo bizar.

Moniek hoe gaat het met je man?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:41

Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 14-06-20 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:45

Pandora2 schreef:
pien_2010 schreef:

Fijn !

Yes! Lekker weer aan de slag. Het is je gegund!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:27

Pandora2 schreef:
moonfish13 schreef:

Je weet toch wel dat je een mondkapje draagt om anderen te beschermen, niet jezelf ?

Beiden.
Met een virusbeschermend exemplaar bescherm je jezelf ook weldegelijk.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:23

En de Spaanse grenzen gaan dus ook open voor de Schengenlanden. De grenscontroles met Portugal blijven nog even, die grens wordt feestelijk geopend door de beide presidenten in aanwezigheid van de koning of zo, eind juni.

En Pien vraagt hoe het met Albert gaat. Het gaat goed!! Hij loopt sinds donderdag, weliswaar soms nog met een kruk, maar goed. Hij kan steeds langer zitten en gaat alleen nog naar bed voor een siesta ´s middags.

En vandaag heeft hij uitgebreid voor me gekookt!!

Esmee is donderdag naar Nederland gevlogen en helemaal happy met haar nieuwe plekje. Het ziet er allemaal weer voorspoedig uit.

Deze week de auto naar de keuring, hopelijk naar de kapper (bizar, de provinciegrenzen gaan dus nu gelijk open met de landsgrenzen!) en dan gaan we ons plan trekken! Ik hoop binnen twee weken in Nederland te zijn!

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:28

Wat fijn Monique dat Albert al weer zich beter voelt. Je maaltijd ziet er heerlijk uit.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:29

sureido schreef:
SusanH schreef:
Als ik dit artikel goed lees is wat we nu hebben wat het is, iig na de versoepelingen die er op 1 juli mogelijk nog aankomen: https://nos.nl/artikel/2337112-rivm-exp ... pelen.html tot er een vaccin is.

Zo fijn, lekker het laatste deel van m’n jeugd/studententijd verpest als dit grapje nog 5 jaar gaat duren. -O-

Ik schrik ervan dat je dit zo zegt. Ik zie grote ellende voorbij komen. Ouderen die depressief raken, onze crisisopvang raakt vol omdat thuissituaties niet meer te handelen zijn en de psychiatrische aandoeningen doen versterken. Ik vind het heel heftig dat je dit zegt. Ik vind het ook echt niet fijn en ontzettend jammer, maar hey ik ben gezond en dat is toch het belangrijkste?