Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:13

Echt bloedirritant dat soort mensen. Ik was al na de eerste x klaar.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:31

Vorige week zondag iets gekocht .
Bod gedaan, meteen geaccepteerd, direct betaalverzoek betaald en nu, nog steeds geen product .
Paar keer een net bericht gestuurd wanneer ze denken te versturen, nou druk druk.

Melding op mp gedaan en nu gaan zij ermee aan de slag.

Vind dit zo bloed irritant, zodra er betaald is geen reactie meer.
Volgens mp geen oplichter, het gaat ook maar over 10 excl verzenden maar toch, kan hier niet zo goed tegen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:35

Dat zijn net 3 dagen, dat is toch nog niet zo gek?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:39

Een reactie is altijd wel ff fijn.

Zo stuur ik altijd een foto van de doos en meld ik altijd wanneer ik het naar het postkantoor breng.

3 dagen niks horen zou ik ook niet fijn vinden,geeft geen vertrouwen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:40

Caira schreef:

Ik neem aan niet afgelopen zondag maar de zondag ervoor.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:46

Ik ben nog op zoek naar een krabpaal maar die dingen gaan echt voor belachelijke prijzen

Stond er eentje te koop in de buurt. Het touw is kapot, mist een onderdeel en de zachte mandjes zitten en niet bij. Moest nog €40 kosten, nou daar pas ik voor

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:48

Stripe000 schreef:
Bod gedaan, meteen geaccepteerd, direct betaalverzoek betaald en nu, nog steeds geen product .
Paar keer een net bericht gestuurd wanneer ze denken te versturen, nou druk druk.

Volgens mp geen oplichter, het gaat ook maar over 10 excl verzenden maar toch, kan hier niet zo goed tegen.

Waar kan je de melding doen? Ik heb iets meer dan 2 weken een deal gesloten en betaald maar tot op heden nog niks gekregen en krijg ook geen reactie meer van de koper.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:26

Caira schreef:
Ohhh ik ben er alweer helemaal klaar mee

Ik wil een tripptrapp stoel en die krengen zijn duur!

Dus ik op mp zoeken, mooie set 7km hiervandaan voor 220, helemaal prima.

Afspraak gemaakt voor zondag avond, dus avond vrij gehouden en ik vroeg het adres en dat kwam maar niet. Op een gegeven moment al 19.00 dus nogmaals berichtje gestuurd. Ja we hebben opeens visite dus het kan niet (hoezo kun je niet even 5 minuten naar buiten stappen om een stoel te verkopen?) maar ok. Dan gisteren, duurde weer een eeuwigheid voor een tijd. Maar uiteindelijk 20.00, sorry maar dan zijn wij beiden aan het werk, nou verder kon ze niet. Ok doen we de dinsdag, ik ben niet zo moeilijk... mevrouw was thuis vanaf 15.15, dus ik vraag, einde van de middag ok? Rond 16.30? Ja helemaal prima. Top, dus ik vraag het adres, nog steeds geen gehoor.
Krijg ik een half uur geleden een berichtje: ja is 18.00 ok? Nou nee ik ga niet weer alles omgooien, hou je kinderstoel dan maar, dan ben ik er klaar mee ook. :')
Weer op marktplaats gekeken en nu een stoel op 3km afstand gezien die 165 kost en gelijk voor vanavond een afspraak gemaakt.

Facebookmarkt, al 2 keer voor 100 kunnen scoren.

Staat voor 60 euro een mooie in Purmerend.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:36

Caira schreef:

Nee hoor 10 dagen nu

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:38

annelieke92 schreef:
Stripe000 schreef:

Waar kan je de melding doen? Ik heb iets meer dan 2 weken een deal gesloten en betaald maar tot op heden nog niks gekregen en krijg ook geen reactie meer van de koper.

Via de puntjes bij het bericht van de verkoper
Nu kreeg ik via mp zelf een bericht of ik het product al heb omdat geld vrij gegeven zou gaan worden.
Ze houden het dus wel in de gaten bij een betaalverzoek via mp zelf.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:50

Mijn moeder heeft nog zo’n trip trap ding in de kelder (gaat ook mee naar de rommelmarkt) wel handig om te zien wat we er ongeveer voor kunnen vragen :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:40

Voor 220 euro zitten er een lading accessoires bij neem ik aan. Ik heb ze kaal voor zo'n 70 euro kunnen kopen per stuk. Dan nog 40 euro voor de new Born set en 30/40 euro voor zitje met dienblad.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:03

Betref krabpalen op mp... even voorzichtig zijn, kan behoorlijk fout gaan.

Ooit een complete kattenkamer gekocht, 3 grote krabpalen huisjes, mandjes speeltjes en nog veel meer voor totaal 100 euri... was een schot in de roos.

Jaar later kom ik nog een passende krabpaal tegen op mp ,moest 75 kosten.
Dus ik afspraak gemaakt, gekeken, zag er leuk uit ,betaald en meegenomen...

Ja, meegenomen... incl 1000 kleine exrta nieuwe huisgenoten.

Never nooit aan gedacht om dat ding eerst buiten te laten, schoon te maken en te ontvlooien .

:+

Heeft mij maanden gekost om van die rotdingen weer af te komen .

Sindsien ben ik voorzichtig en alles wat tweedehands honden of kattenspullen betreft wordt eerst geschrobbd, gespoten en wat nog alles :o

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:21

cobiie schreef:
Voor 220 euro zitten er een lading accessoires bij neem ik aan. Ik heb ze kaal voor zo'n 70 euro kunnen kopen per stuk. Dan nog 40 euro voor de new Born set en 30/40 euro voor zitje met dienblad.

Klopt, alles zit erbij

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:32

Ik denk dat ik nu zelf een raar mens op marktplaats ben :+

Stonden nog wat dingetjes op die ik de eerstvolgende keer naar de stort zou brengen. Toevallig 2 dingen die iemand wilde kopen maar ben een beetje druk de laatste tijd dus heb het buiten onder overkapping gezet en berichtje gestuurd doe het geld maar door de brievenbus of betaalverzoek(die stuurde ik ook gelijk mee.

Kreeg blije berichtjes en ik ben 35 euro rijker :D zo is marktplaats prima te doen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:33

Krabpalen of ander speelgoed voor katten koop ik nooit (meer) tweedehands. Mijn katten werden super gestresst van de andere kattengeur en inderdaad kans op vlooien.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:19

Jegh vlooien :x "fijn een extra cadeautje"

Idd iets wat je makkelijk vergeet,net als kippenhokken met bloedluis...

De bieder die extra laag bied bood nogmaals -ruim onder de vraagprijs-
Vriendelijk voor bedankt en ik zoek wel een andere koper :P

Heb oa lichaamsverzorging producten op mp staan,staan er inmiddels een maand op en het bleef rustig qua reacties en nu op 1 avond 3 mensen die het allemaal willen overnemen :):)

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:22

Buiten insprayen met anti vlo is wel een goede tip, niet aan gedacht

Mijn katten reageren verder niet op de katten geur dus dat komt goed. Heb nu ook een krabpaal van marktplaats

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 21:41

Die vlooien-tip ga ik proberen te onthouden, hier wel eens hondenmand+kussen van MP nooooit aan gedacht, maar is wel echt een risico natuurlijk...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:05

Ik heb een vage koper, spreekt Engels. Heeft een zadel gekocht en betaald. Geeft haar adres op, maar volgens post.nl moet er een toevoeging achter. Ze beweert dat het niet zo is. Gebeld met de post, moet toch echt nog iets achter. Hoe kan ik het nu opsturen? Er wonen 12 mensen op dat nummer, met dus een toevoeging erachter. Kan toch moeilijk iets verzinnen, dan krijgt iemand anders dat zadel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:08

Tinka schreef:
Ik heb een vage koper, spreekt Engels. Heeft een zadel gekocht en betaald. Geeft haar adres op, maar volgens post.nl moet er een toevoeging achter. Ze beweert dat het niet zo is. Gebeld met de post, moet toch echt nog iets achter. Hoe kan ik het nu opsturen? Er wonen 12 mensen op dat nummer, met dus een toevoeging erachter. Kan toch moeilijk iets verzinnen, dan krijgt iemand anders dat zadel.

Versturen met DHL naar een ophaal punt?
Of met PostNL als je voor een ophaal punt kan kiezen. Bij DHL kan dat sowieso

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:09

Tinka schreef:

Dat is raar, ik zou aan haar vragen welke toevoeging erbij moet, omdat je anders niet kan verzenden.
Zonder zou ik niet versturen, krijg je straks een boel gezeik dat ze hem niet ontvangen heeft ect.

Of een postpunt afspreken om daarheen te verzenden. Dan moet ze hem echt zelf ophalen

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:15

Ikheb haar gevraagd om een toevoeging, is er niet volgens haar. Ze spreekt Engels, had de straat al verkeerd gespeld en de postcode omgekeerd. Beetje vaag allemaal.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:21

Dat is wel heel vaag, nogmaals vragen en voorstellen naar een postpunt versturen. Anders de koop ongedaan maken? Dat zou ik doen als beide opties niet kunnen/lukken

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:35

Heb je vermeld dat verzenden eigen risico is?

Handigste wat je kunt doen is aangeven dat je het laat versturen naar het dichtstbijzijnde pakketpunt in de buurt en vragen om haar email zodat ze het kan gaan halen als het daar aangekomen is.