Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rien10 schreef:Een kind kinderbijslag, de rest niet zou een prima regel kunnen zijn. Maar heeft niets te maken met het verbieden op het krijgen van kinderen.
Ja, er zijn kinderen de dupe. Maar er zijn ook kinderen de dupe in gezinnen die er van de buitenkant heel netjes en mooi uit zien. Dat kinderen de dupe zijn/kunnen zijn van hun ouders is inherent aan het leven. Helaas.
Citaat:En het totaal verbieden nee. Maar minder aantrekkelijk maken, ja waarom niet.
996981 schreef:Ik snap wel dat het een UO is. Voornamelijk ook omdat je niet verder lijkt te kijken dan de korte termijn consequenties. De economie vaart bijvoorbeeld als behalve wel bij een degelijke bevolkingskrimp
neetoch schreef:996981 schreef:Ik snap wel dat het een UO is. Voornamelijk ook omdat je niet verder lijkt te kijken dan de korte termijn consequenties. De economie vaart bijvoorbeeld als behalve wel bij een degelijke bevolkingskrimp
Heb je het tegen mij?
Hihi, vind ik ergens toch knap; dus dan zouden al die mensen met grote gezinnen met kinderen het allemaal beter weten voor de economie en de welvaart. En zijn het de slimmeriken ( ik heb het bewust niet over IQ, want die kunnen nog wel eens wereldvreemder zijn dan de rest) die het niet goed inschatten door vaak of helemaal geen of maar 1 kind te nemen.
poes schreef:Er is al begeleiding voor mensen in armoede, maar nog veel te weinig en vaak te betuttelend.
Vrijheid afnemen werkt averechts. Ondersteun mensen en voorkom armoede, dat zijn volgens mij de 2 successtrategieën. Niet dingen verbieden of opleggen.
Aantal kinderen beperken: kijk naar China. Werkt niet.
Bepaalde mensen verbieden om kinderen te krijgen: ook al lang en breed geprobeerd (en wordt nog steeds toegepast bij mensen met een beperking): werkt ook niet.
In beide gevallen komen er schrijnende toestanden van.
Het laatste veronderstelt overigens ook dat 1 mening beter is dan de ander. Want 1 iemand krijgt dan het gezag om de mening van een ander (= de kinderwens) te overrulen. Naast dat dit simpelweg onderdrukking is, zorgt het voor verdeeldheid, en duwt het kinderen krijgen gegarandeerd in de criminaliteit. Wees maar zeker dat er illegaal kinderen zullen geboren worden, verdwijnen, etc.
En ook het houden van dieren is voor iedereen een recht. Dat niet elke verkoper je een dier meegeeft, wil niet zeggen dat je geen dier kunt vinden.
Ik blijf erbij: investeren in opleiding, goede medische zorg en faciliteiten voor iedereen, voorlichting en vrijheid: dat zijn de sleutels.
996981 schreef:Ik snap wel dat het een UO is. Voornamelijk ook omdat je niet verder lijkt te kijken dan de korte termijn consequenties. De economie vaart bijvoorbeeld als behalve wel bij een degelijke bevolkingskrimp
DuoPenotti schreef:Nee want dan worden we allemaal crimineel
Waarom zou het niet kunnen, 1 kind kinderbijslag en alle andere toeslagen, meer kinderen op eigen kosten?
Oke, de kinderen gaan de dupe zijn want sommige hun fokdrift is hoger dan het verstand...
Maar ja daar vind ik wat van... UO... al hoor ik om me heen steeds minder unpopulair .