Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:09

Het gebeurd toch al. De meeste mensen met idd goede opleidingen en dito banen, maken er echt niet zoveel als dat mensen die het slecht hebben doen.

rien10

Een kind kinderbijslag, de rest niet zou een prima regel kunnen zijn. Maar heeft niets te maken met het verbieden op het krijgen van kinderen.
Ja, er zijn kinderen de dupe. Maar er zijn ook kinderen de dupe in gezinnen die er van de buitenkant heel netjes en mooi uit zien. Dat kinderen de dupe zijn/kunnen zijn van hun ouders is inherent aan het leven. Helaas.

elnienjo

En kindertoeslagen als mensen hun kinderen ergens mee naartoe willen nemen ipv kinderkortingen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:10

rien10 schreef:
Een kind kinderbijslag, de rest niet zou een prima regel kunnen zijn. Maar heeft niets te maken met het verbieden op het krijgen van kinderen.
Ja, er zijn kinderen de dupe. Maar er zijn ook kinderen de dupe in gezinnen die er van de buitenkant heel netjes en mooi uit zien. Dat kinderen de dupe zijn/kunnen zijn van hun ouders is inherent aan het leven. Helaas.

Maar dat was ik al met je eens hè :D

Citaat:
En het totaal verbieden nee. Maar minder aantrekkelijk maken, ja waarom niet.

En ja helaas verder met je eens :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:13

Ik snap wel dat het een UO is. Voornamelijk ook omdat je niet verder lijkt te kijken dan de korte termijn consequenties. De economie vaart bijvoorbeeld als behalve wel bij een degelijke bevolkingskrimp

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:28

Urbanus schreef:
De 1 april grap op bokt is echt allang over de datum.

Eensch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:35

rien10 schreef:
Een kind maximaal. China doet het. Gaat lekker daar he?
China deed het, inmiddels is dat afgeschaft.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:37

996981 schreef:
Ik snap wel dat het een UO is. Voornamelijk ook omdat je niet verder lijkt te kijken dan de korte termijn consequenties. De economie vaart bijvoorbeeld als behalve wel bij een degelijke bevolkingskrimp

Heb je het tegen mij?

Hihi, vind ik ergens toch knap; dus dan zouden al die mensen met grote gezinnen met kinderen het allemaal beter weten voor de economie en de welvaart. En zijn het de slimmeriken ( ik heb het bewust niet over IQ, want die kunnen nog wel eens wereldvreemder zijn dan de rest) die het niet goed inschatten door vaak of helemaal geen of maar 1 kind te nemen.

Sheran

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:40

UO: economie vind ik een slecht argument. 'Maar dit is slecht voor de economie'. So what. Economie is veruit ondergeschikt aan een leefbare planeet. Ik krijg werkelijk kriebels van economische belangen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:41

IQ is niet erfelijk overigens, dus mensen met een laag IQ krijgen niet per se kinderen met een laag IQ. Al is er natuurlijk meer van invloed op je verstand dan alleen IQ.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:42

Sheran schreef:
UO: economie vind ik een slecht argument. 'Maar dit is slecht voor de economie'. So what. Economie is veruit ondergeschikt aan een leefbare planeet. Ik krijg werkelijk kriebels van economische belangen.

Dit idd. De economie is gemaakt, en zal gewoon weer herstellen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:01

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:04

neetoch schreef:
996981 schreef:

Heb je het tegen mij?

Hihi, vind ik ergens toch knap; dus dan zouden al die mensen met grote gezinnen met kinderen het allemaal beter weten voor de economie en de welvaart. En zijn het de slimmeriken ( ik heb het bewust niet over IQ, want die kunnen nog wel eens wereldvreemder zijn dan de rest) die het niet goed inschatten door vaak of helemaal geen of maar 1 kind te nemen.

Kinderen krijg je over het algemeen niet om de delicate economische balans in de toekomst te kunnen waarborgen, maar omdat je kinderen leuk vindt of vanuit een oer verlangen. Voor je eigen economische toestand is het krijgen van (veel) kinderen helemaal niet zo voordelig :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:12

Er is al begeleiding voor mensen in armoede, maar nog veel te weinig en vaak te betuttelend.

Vrijheid afnemen werkt averechts. Ondersteun mensen en voorkom armoede, dat zijn volgens mij de 2 successtrategieën. Niet dingen verbieden of opleggen.

Aantal kinderen beperken: kijk naar China. Werkt niet.
Bepaalde mensen verbieden om kinderen te krijgen: ook al lang en breed geprobeerd (en wordt nog steeds toegepast bij mensen met een beperking): werkt ook niet.

In beide gevallen komen er schrijnende toestanden van.

Het laatste veronderstelt overigens ook dat 1 mening beter is dan de ander. Want 1 iemand krijgt dan het gezag om de mening van een ander (= de kinderwens) te overrulen. Naast dat dit simpelweg onderdrukking is, zorgt het voor verdeeldheid, en duwt het kinderen krijgen gegarandeerd in de criminaliteit. Wees maar zeker dat er illegaal kinderen zullen geboren worden, verdwijnen, etc.

En ook het houden van dieren is voor iedereen een recht. Dat niet elke verkoper je een dier meegeeft, wil niet zeggen dat je geen dier kunt vinden.

Ik blijf erbij: investeren in opleiding, goede medische zorg en faciliteiten voor iedereen, voorlichting en vrijheid: dat zijn de sleutels.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:16

poes schreef:
Er is al begeleiding voor mensen in armoede, maar nog veel te weinig en vaak te betuttelend.

Vrijheid afnemen werkt averechts. Ondersteun mensen en voorkom armoede, dat zijn volgens mij de 2 successtrategieën. Niet dingen verbieden of opleggen.

Aantal kinderen beperken: kijk naar China. Werkt niet.
Bepaalde mensen verbieden om kinderen te krijgen: ook al lang en breed geprobeerd (en wordt nog steeds toegepast bij mensen met een beperking): werkt ook niet.

In beide gevallen komen er schrijnende toestanden van.

Het laatste veronderstelt overigens ook dat 1 mening beter is dan de ander. Want 1 iemand krijgt dan het gezag om de mening van een ander (= de kinderwens) te overrulen. Naast dat dit simpelweg onderdrukking is, zorgt het voor verdeeldheid, en duwt het kinderen krijgen gegarandeerd in de criminaliteit. Wees maar zeker dat er illegaal kinderen zullen geboren worden, verdwijnen, etc.

En ook het houden van dieren is voor iedereen een recht. Dat niet elke verkoper je een dier meegeeft, wil niet zeggen dat je geen dier kunt vinden.

Ik blijf erbij: investeren in opleiding, goede medische zorg en faciliteiten voor iedereen, voorlichting en vrijheid: dat zijn de sleutels.

Helemaal mee eens :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 15:43

996981 schreef:

Correctie: klassiek kapitalisme is uitsluitend gebaseerd op groei.
Maar feitelijk is dat Kapitalisme net zo failliet als het Communisme.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 16:06

DuoPenotti schreef:
Nee want dan worden we allemaal crimineel :D

Waarom zou het niet kunnen, 1 kind kinderbijslag en alle andere toeslagen, meer kinderen op eigen kosten?

Oke, de kinderen gaan de dupe zijn want sommige hun fokdrift is hoger dan het verstand...
Maar ja daar vind ik wat van... UO... al hoor ik om me heen steeds minder unpopulair .

Ik denk dat je probleem dan is dat intelligente mensen toch al minder kinderen krijgen en het beter doordenken dus dat het al een tang op een varken slaat. Als ik naar mezelf en mijn man kijk (niet dat wij nou het voorbeeld van mega intelligent ofzo zijn hoor) wij houden het bij max 2 kinderen om verschillende redenen. Onder andere: ik wil ze wat mee kunnen geven (financieel en qua tijd/aandacht), dit lijkt mij meer dan genoeg belasting voor de wereld (en nee ik hoef geen discussie over beter geen kinderen te krijgen, van moraalridders wordt ik recalcitrant) terwijl ik er qua gevoel wel 4 zou willen. Verstandig vind ik dat niet dus doen we dat niet. Alleen al waar ga ik al die kinderen laten. Dus doordacht? Ja tot op zekere hoogte. Zijn wij afhankelijk van de toeslagen? Nee, die 200 euro in de 3 maanden zet geen zoden aan de dijk. Dat houdt mij niet tegen of motiveert mij meer kinderen te krijgen Op verdere toeslagen hebben wij geen recht. Klein stukje uitleg waarom ik denk dat het niet zo werkt. Hetzelfde met de kinderbijslag en eventuele alimentaties, het is ook nog niet gezegd dat de kinderen daarvan netjes in de kleren gaan/op schoolreisje kunnen/gezond eten krijgen he?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 19:54

Dat bedoel ik ook poes en benoem ik in de post. Begeleiding en helpen in keuzes. En af en toe ook moeten zeggen 'stop'.

Als er weer eens verwaarloosde dieren in beslag worden genomen wordt er meteen gegild op verbod op het houden van dieren. Maar X mag na 5 uit huis geplaatste en verwaarloosde kinderen zonder pardon voor nummer 6 gaan?

De reactie van pien duidt dus precies wat ik bedoel aan mening die nergens op slaat. Tuurlijk ga ik niet beslissen wie wel en niet iets mag. Ik denk dat daar heel weinig mensen toe in staat zijn om objectief een correcte visie over te hebben over een langere periode. Daarom benoem ik ook dat je geen grens kan trekken.

Maar als zij/hij dan zegt een kind is een recht want dat is een mens en de rest zijn maar dieren? Sorry, een dier is ook een levend wezen met gevoelens, gedachtes en een graad van afhankelijkheid. Voor mij is er geen verschil.

Geen toeslagen na het 2de kind is al een prima regeling trouwens. In BE hebben ze het systeem verandert maar dat was echt absurd. Had je 4 kinderen of meer trok je er al een compleet maandloon van aan toeslagen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:39

Ik ben niet mee Schuur: mag dat verwaarlozend gezin nu wel of niet voor nummer 6 gaan en zo niet: wie mag dat dan beslissen?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:49

Dat verwaarlozend gezin mag in deze maatschappij voor een 6de kind gaan zonder dat er iemand ook maar iets van mag zeggen maar niet voor een 6de hond.

En dat vind ik verkeerd.

Wie dat mag beslissen? Dat is het moeilijke aan de hele kwestie want wie ben ik om dat uit te maken? Of een rechter? Of de overheid?

Ontmoedigingsbeleid, anticonceptie vrij beschikbaar, voorlichting en begeleiding zou op in gezet moeten worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:52

Er mag ook wel meer gekeken worden naar het (ongeboren) kind.
Dat zijn toch een soort van slachtoffers
En eigenlijk word er alleen maar gekeken naar de wens van de vrouw.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:53

DuoPenotti schreef:
Er mag ook wel meer gekeken worden naar het (ongeboren) kind.
Dat zijn toch een soort van slachtoffers
En eigenlijk word er alleen maar gekeken naar de wens van de vrouw.

Nee, er wordt gekeken naar het zelfbeschikkingsrecht. Iets dat in NL een erg groot goed is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:55

Dus de vrouw met het kind zonder stem...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:59

DuoPenotti schreef:
Dus de vrouw met het kind zonder stem...

De vrouw. Het kind is nog niet gemaakt. En bestaat derhalve niet.

Mensen hebben het recht zich vrij voort te planten.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:03

Dacht dat zulke gezinnen onder begeleiding stonden en dan vaak kind weghalen na de geboorte.
Maar ik lees dat er dan wel ernstige gevaar ed moet zijn.

Las ik niet ooit op bokt of artikel van gezin dat net zolang doorging tot ze kindje mochten houden. :\ Was dat niet gehandicapten ouder gezin?
Laatst bijgewerkt door 8Eveline op 01-04-22 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt