[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:37

Bloodymary schreef:
Net een bespreking met klanten (ben belastingadviseur) hebben ze hun baby van een half jaar bij. Het ging om aankoop en financiering van een bedrijfspand, dus best een belangrijk gesprek. Maar de hele tijd moet de aandacht naar die baby. In een uur tijd is die drie keer borstvoeding gegeven en weer teruggelegd (waarom?). Brrrr... werd er niet goed van.

Ik zou die vrouw weggestuurd hebben en de zaken met de man afgehandeld hebben. Of als aanwezigheid van beiden noodzakelijk is een nieuwe afspraak in plannen wanneer ze oppas hebben geregeld.
Met zo'n baby erbij kan ik niet nadenken en dat lijkt me in geval van jouw werk toch vrij belangrijk.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:38

elnienjo schreef:
Bloodymary schreef:
Net een bespreking met klanten (ben belastingadviseur) hebben ze hun baby van een half jaar bij. Het ging om aankoop en financiering van een bedrijfspand, dus best een belangrijk gesprek. Maar de hele tijd moet de aandacht naar die baby. In een uur tijd is die drie keer borstvoeding gegeven en weer teruggelegd (waarom?). Brrrr... werd er niet goed van.

Ik zou die vrouw weggestuurd hebben en de zaken met de man afgehandeld hebben. Of als aanwezigheid van beiden noodzakelijk is een nieuwe afspraak in plannen wanneer ze oppas hebben geregeld.
Met zo'n baby erbij kan ik niet nadenken en dat lijkt me in geval van jouw werk toch vrij belangrijk.

Ik ben heel druk en een nieuwe afspraak plannen zou me veel meer tijd gekost hebben.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:46

Bloodymary schreef:
Ik ben heel druk en een nieuwe afspraak plannen zou me veel meer tijd gekost hebben.

En de vrouw met de baby naar een wachtkamer o.i.d. sturen was geen optie?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:54

Ik had dan wel een andere belastingadviseur gezocht als iemand me weg wilde hebben ;)
Zouden ze gaan huilen dan probeer ik te troosten of zou ik zelf weggaan.
Maar het rustigste waren ze bij mij aan de borst :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:56

elnienjo schreef:
Bloodymary schreef:

En de vrouw met de baby naar een wachtkamer o.i.d. sturen was geen optie?

Ik was bij de klant op het bedrijf. En wat hieronder gezegd wordt het zijn wel je klanten, dus daar blijf je beleefd en aardig tegen, dus doe je net of je die baby leuk vindt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:48

quera schreef:
Ik had dan wel een andere belastingadviseur gezocht als iemand me weg wilde hebben ;)
Zouden ze gaan huilen dan probeer ik te troosten of zou ik zelf weggaan.
Maar het rustigste waren ze bij mij aan de borst :+

Ik gruwel daarvan, ik zou mijn baas zeggen dat ik niet voor zo'n klant kan werken. Je neemt je honden toch ook niet mee naar een bedrijf waar je zakelijk moet zijn?
Vind dat eigenlijk wel 'n ongeschreven regel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:50

Bloodymary schreef:
Ik was bij de klant op het bedrijf. En wat hieronder gezegd wordt het zijn wel je klanten, dus daar blijf je beleefd en aardig tegen, dus doe je net of je die baby leuk vindt.

Dat is idd nog wat anders als je bij mensen thuis moet komen. Maar evengoed vind ik dat je dan zou moeten kunnen voorstellen om even op een rustiger plek te kunnen gaan zitten zonder afleiding om de zaken correct af te kunnen handelen.

Shaggy09

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:50

Kan toch keer voorkomen dat je je baby mee moet nemen? Als dit iedere week zo zou gaan had ik er ook iets van gezegd maar als het bij hun zo uitkomt dat de baby een keer mee moet is dat maar zo. Denk ook niet dat die klanten zelf het super prettig vonden.

En inderdaad, het zijn je klanten. Als je zo met je klanten omgaat kun je het schudden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:30

Nou eininjo, je reageert wel erg heftig en zwaar op de hand. Ik wilde gewoon even lekker klagen zoals waar dit topic voor bedoeld is. Ik ben het zelf al weer vergeten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:34

Ja inderdaad dames. Laten we niet vergeten dat dit topic ook een safe space moet zijn om je hart te luchten, het valt me op dat de laatste tijd er steeds meer vervelend en oordelend gereageerd wordt :n
Ik zie ook wel eens wat waarvan ik denk "nou mijn gedachte zou het niet zijn" maar het laten gaan is ook nog een optie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:35

Dat ^

Ik zou ook geen blote tieten willen zien als ik werk, laat staan dat er iets aanhangt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:40

hi allemaal, zijn jullie partners ook bewust kinderloos? of hoe ga je ermee om als dat niet zo is?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:46

Magrathea schreef:
Ja inderdaad dames. Laten we niet vergeten dat dit topic ook een safe space moet zijn om je hart te luchten, het valt me op dat de laatste tijd er steeds meer vervelend en oordelend gereageerd wordt :n
Ik zie ook wel eens wat waarvan ik denk "nou mijn gedachte zou het niet zijn" maar het laten gaan is ook nog een optie :)

Ik lucht mijn hart ook gewoon dus. Als ASS-er ben ik nóg gevoeliger op kindergejengel dus alleen al zoiets lezen dat iemand er gewoon gedurende een zakelijke afspraak mee geconfronteerd wordt geeft mij kippenvel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:03

Bloodymary schreef:
Nou eininjo, je reageert wel erg heftig en zwaar op de hand. Ik wilde gewoon even lekker klagen zoals waar dit topic voor bedoeld is. Ik ben het zelf al weer vergeten.

Nou gelukkig schreef je het op, kun je het fijn onthouden :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:06

Magrathea schreef:

Dat.
Zou het ook bloedirritant vinden en daarover even ventileren is juist oa waar dit topic voor bedoeld is. Oooowh en aaaah roepen over kinderen en bany’s kan op genoeg andere plekken.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:07

brokjes schreef:
hi allemaal, zijn jullie partners ook bewust kinderloos? of hoe ga je ermee om als dat niet zo is?

Ja, mijn partner wil ook geen kinderen. We zijn sinds onze 17/18e samen en hebben gaandeweg samen besloten geen kinderen te willen en hebben hier ook veel over gepraat. Communicatie is m.i. het belangrijkste, zeker als er ook maar iets veranderd met hoe je er eerder instond. Voor mij zou een partner die heel graag kinderen wil een dealbreaker zijn in een relatie, omdat ik het niet van diegene wil afnemen maar het zelf absoluut niet ga doen.
Laatst bijgewerkt door Mews op 03-07-19 16:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:09

Ik ga mee met de rest, echt niet tof dat je in je werk verplicht tegenover een voedende moeder moet zitten.. En ja, het is een klant, dus je houdt het netjes. Maar hier mag je daarover best je gal even spuwen.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:13

elnienjo schreef:
Ik wil er een rekening in kunnen stoppen en dat er daarna cash uit komt. Of een vliegticket, dat mag ook! :D

Ik vind eigenlijk alles wel best zolang die baby maar verdwijnt }>

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:34

Ik voer ook dagelijks belangrijke tot zware gesprekken met klanten maar ik zou er ook echt niet om staan te springen om een baby tijdens het gesprek, laat staan eentje die gevoed wordt. Nood breekt wet, maar zeker als je bij de klant op bezoek komt dan kan er wel wat geregeld worden?

Niet alleen omdat ik echt niet dol ben op baby's, maar het leidt ook verschrikkelijk af. En dat is niet altijd handig als je ingewikkelde dingen moet uitleggen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:45

Relaxed schreef:
Ik ga mee met de rest, echt niet tof dat je in je werk verplicht tegenover een voedende moeder moet zitten.. En ja, het is een klant, dus je houdt het netjes. Maar hier mag je daarover best je gal even spuwen.

Ze is eigen baas volgens mij.

En andersom, ik kan me niet voorstellen dat ik bij zo'n gesprek wil voeden, maar goed, ik ken de situatie niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:58

Ik kom gelukkig geen voedende moeders tegen in mijn job, wel blote tieten :+ (werk in de bejaardenzorg)

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je met een kind, voedend of niet, wel goed bij dat gesprek kan blijven. Het gaat toch om belangrijke informatie die daar uitgewisseld wordt. Het is voor niemand fijn als er door de "stoorzender/aandacht vragend kind" misverstanden ontstaan omdat de aandacht niet (volledig) bij dat gesprek zat.

Maar goed, soms zal je als moeder ook echt eens niet kunnen en dan moet je een oplossing zoeken. Bij ons is dat iig niet je kind meebrengen naar het werk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:24

Nou ik ken iemand. No way dat zij haar kind voor wat dan ook weg brengt. Vroeger gingen ze wekelijks uit eten, cinema etc. Sinds kind 1 er is, is dat allemaal gedaan. Wat er ook gebeurt, de kinderen moeten er bij zijn. Ik zie haar ook nog met een kind aan de tiet op een afspraak verschijnen...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:09

DeMolenhoek schreef:
Nou ik ken iemand. No way dat zij haar kind voor wat dan ook weg brengt. Vroeger gingen ze wekelijks uit eten, cinema etc. Sinds kind 1 er is, is dat allemaal gedaan. Wat er ook gebeurt, de kinderen moeten er bij zijn. Ik zie haar ook nog met een kind aan de tiet op een afspraak verschijnen...

Ook bij de kapper?, fysiotherapie, schoonheidssalon en wat nog meer.. da's toch onhandig lijkt me
Laatst bijgewerkt door Christiene op 03-07-19 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:24

Jep. Onvoorstelbaar... Wil haar man nog eens met hun 2tjes uit eten gaan, wil ze niet. Want je krijgt toch geen kinderen om met jullie 2’en dan apart wat te doen. Lekker voor die man...

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:33

Tijdje terug iemand die tegen me zei dat als je kinderen krijgt samen, dat je kind dan op nummer èèn komt. Ik zeg lekker dan, dus als partner sta je ineens op twee _O- Nee, niks voor mij die parasieten _O-

Ik zag mijn buurjochie van de week iets stelen. Ik heb er gauw wat van gezged... gekke dingen doen kinderen soms... %)

Wat betreft een partner. Ik zoek alleen maar vrouwen die net als ik ook geen kind willen :evaw: Gelukkig heb ik haar gevonden <3