Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:18

Cayenne schreef:
Hoe kun je het beste bananen bewaren? Ik doe ze altijd in de koelkast maar na 3 dagen zijn ze superbruin tot bijna zwart :\

Je kan ze ook niet in de koelkast bewaren haha. Je kan ze het best gewoon op kamertemperatuur bewaren :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:19

Bananen mogen absoluut niet in de koelkast (Als je ze geel wilt houden). Ze moeten idealiter op een koele plek in de kamer (bijvoorbeeld de gang), weg van het andere fruit, uit het plastic/papier. En met boodschappen doen opletten dat ze niet op de ingevroren spullen ingepakt worden.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:20

Cayenne schreef:
Hoe kun je het beste bananen bewaren? Ik doe ze altijd in de koelkast maar na 3 dagen zijn ze superbruin tot bijna zwart :\

Donker bewaren en niet tegen ander fruit enzo aan. Koelkast is inderdaad een slecht idee.

Over de mandarijnen, er bestaan verschillende rassen (van heel veel fruit en groenten trouwens) dus grote kans dat er een ander ras in de winkel lag dan je gewend bent.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:37

:') Ik dacht dat ze dan juist verser bleven wanneer ze in de koelkast bleven, en om fruitvliegjes te voorkomen bewaar ik al het fruit in de koelkast.
Weer wat geleerd! :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:57

Dat waren Satsuma manderijnen, lekker hoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:58

Fruitvliegjes komen ook wel zonder fruit ;) Heb wel eens het idee dat het er vanaf hangt waar je woont.

Mijn ouders kunnen elke dag de gootsteen spoelen en schoonmaken, geen prullebak vol hebben. Peinzen er niet over om spul buiten de koelkast te laten (dan dus geen bananen) en hebben nergens in huis groenafval, gaat meteen de kliko in en hebben ze altijd en komen er niet weer vanaf.

Ik woon alleen, kan veel buiten koelkast bewaren en verschoon echt niet elke dag mijn prullebak, gebruik m niet eens elke dag. En heb nergens last van.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:00

Ze blijven veel beter als je ze in het donker legt. Hier gaan ze altijd in de broodtrommel. Dan trekken ze ook minder vliegen aan (en muizen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:12

Schijnbaar blijven bananen ook wat langer goed als je iets van vershoudfolie om dat steeltje bindt! :)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:39

Ik heb mn bananen altijd in de koelkast liggen (naast ander fruit) en die blijven echt wel mooi. Nooit geweten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:26

Bestaat er voor je haar, als je al slag/kleine golfjes van jezelf hebt, een spul waarmee je meer krul in je haar kan maken zonder van dat slierterige haar/vettige look te krijgen?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:03

Jaaaaaaa als iemand daar evengoed antwoord op weet och!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:43

Een krultang? Krulborstel? Krullers? Rollers? Papillotten? Rietjes? Sokken? Sponsjes?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:08

Shanna schreef:
Een krultang? Krulborstel? Krullers? Rollers? Papillotten? Rietjes? Sokken? Sponsjes?

Denk dat ze doelen op creme’s of mousses.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:16

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:57

Ik ben wel benieuwd of zonnebrand met name de hoge factoren je huid afschermt net als foundation. Dus dat het slecht is voor je huid als het om "ademen" gaat.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:02

PanamaD schreef:
Bestaat er voor je haar, als je al slag/kleine golfjes van jezelf hebt, een spul waarmee je meer krul in je haar kan maken zonder van dat slierterige haar/vettige look te krijgen?

Ik heb deze van Andrélon en gebruik 'm al jaren met veel tevredenheid;
Afbeelding

Of ik doe na het douchen, de krul mousse van Andrélon in mijn vochtige haar inbrengen.
Haren over je hoofd heen gooien zeg maar en dan van onderop inmasseren en dan met een föhn - het liefst eentje met een brede ronde kap - droog föhnen en dan heb je ook prachtige krullen.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:03

Janine1990 schreef:
Fruitvliegjes komen ook wel zonder fruit ;) Heb wel eens het idee dat het er vanaf hangt waar je woont.

Mijn ouders kunnen elke dag de gootsteen spoelen en schoonmaken, geen prullebak vol hebben. Peinzen er niet over om spul buiten de koelkast te laten (dan dus geen bananen) en hebben nergens in huis groenafval, gaat meteen de kliko in en hebben ze altijd en komen er niet weer vanaf.

Ik woon alleen, kan veel buiten koelkast bewaren en verschoon echt niet elke dag mijn prullebak, gebruik m niet eens elke dag. En heb nergens last van.

Wat ik altijd doe:
- Soort trechtertje vouwen van papier (net zoals die schietpijltjes vroeger) met een gaatje waar ze net doorheen passen.
-laagje bier in een glas.
-glas afdekken met vershoudfolie en het trechtertje daar doorheen prikken.

Ben altijd binnen no time van die stomme vliegjes af. :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:05

Hier blijven die schijt vliegjes terugkomen telkens (ze zijn er Nog niet dit jaar gelukkig),
ondanks alle huis/tuin/keukenmiddeltjes die ik geprobeerd heb of gekocht heb met de jaren.
Ik probeer het al tegen te gaan door goed op te letten met geen fruit buiten de ijskast, koffie apparaat schoonhouden, prullenbak buiten zetten e.d.

Ik heb me een paar dagen terug 3 soorten vleesetende planten gekocht,
waarvan 2 soorten ook fruitvliegjes vangen dus ik ga hopen dat DIT de oplossing is voor mij haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:25

PanamaD schreef:

Als ik de andrelon perfecte krul van mijn vriend gebruik, dan heb ik veel meer slag/krul.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:22

Vleesetende planten moeten niet veel vliegen vangen, gaan ze dood van. Komt omdat het vangen en verteren ervan veel energie kost. (vooral bij die plant met het mondjesblad)

Wist ik ook niet, maar heb ik van partnerlief geleerd. En mijn ervaring is ook dat je er niet echt veel vliegen mee vangt...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:24

Riddershow schreef:
Vleesetende planten moeten niet veel vliegen vangen, gaan ze dood van. Komt omdat het vangen en verteren ervan veel energie kost. (vooral bij die plant met het mondjesblad)

Wist ik ook niet, maar heb ik van partnerlief geleerd. En mijn ervaring is ook dat je er niet echt veel vliegen mee vangt...

als je de venus vliegenval hebt sowieso ja. De bekjes sterven af na zo'n 7/8 vangsten inderdaad of soms nog eerder en ze vangen met name gewone vliegen.
Maar ze maken ook weer nieuwe bekjes aan, als de plant gewoon gezond is enz.
Dus in principe kunnen ze best wel wat vliegen vangen als je eentje hebt met veel gezonde bekjes.
Maar de venus vliegenval heb ik eigenlijk gekocht omdat ik 'm gewoon onwijs schattig vind haha.
Hij heeft zelfs een naam gekregen - yep, ik ben zo'n weirdo :') _/-\o_ :')

Maar ik heb voor de fruitvliegjes 2 soorten bekerplanten,
en daar zou het minder snel bij dat ze afsterven omdat ze de vliegjes op een andere manier vangen en verteren.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:28

Ik vind de bekerplanten ook heel gaaf, vooral die met hangende bekers. De zonnedauw deed het hier ook goed met fruitvliegjes alleen heeft het jaar niet overleeft.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:32

@HelmerG... jij bent niet de enige, ik had Hebbus als 'huisdier' :')

Maar die bekerplant is wellicht ook een goed idee

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:37

Venus Flytrap deed het hier ook goed. Helaas is Brutus overleden nadat hij een wesp te pakken kreeg.
Die viel niet goed geloof ik :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:41

Hebbus is een hele wrede dood gestorven...
Mijn kat is er op gaan liggen :(:)