Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:48

Nee zou ik ook niet doen met een zware koffer hoor... zo’n zware krijg ik trouwens niet eens de trein in en uitgetild vrees ik :=

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 08:53

Normaal ben ik niet zo vroeg onderweg, maar is het 's ochtends altijd zo'n bende? :')

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:05

Steeph schreef:
Normaal ben ik niet zo vroeg onderweg, maar is het 's ochtends altijd zo'n bende? :')

Jupp

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:10

Geen ergernis maar een verbazing. Er zit een wc in de sprinter. En die zit er normaal echt niet in. Het lijkt wel een ingebouwde dixie :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:28

Ik kan het niet zien maar aan het geluid te horen heb ik een nagelknipper in de bus..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:41

xPabloBokt schreef:
Ik kan het niet zien maar aan het geluid te horen heb ik een nagelknipper in de bus..

Getver

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:04

ierusju schreef:
Geen ergernis maar een verbazing. Er zit een wc in de sprinter. En die zit er normaal echt niet in. Het lijkt wel een ingebouwde dixie :')

De nieuwe sprinters hebben wc's!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:10

soloro schreef:
ierusju schreef:

Die nog steeds niet op mijn route rijden. -O- Hoorde van een medewerker van NS dat die pas ergens in 2019 daar gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:40

ierusju schreef:

Ook de oude wc loze sprinters (slt) worden zo langzaam aan omgebouwd met toilet. De nieuwe sprinters flirt en sgn hebben sowieso een toilet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 18:04

Vandaag anderhalf uur onderweg geweest en maar 1 station van huis geraakt... terug kon ik niet meer en vooruit ook niet. Gelukkig is een familielid me dan maar komen ophalen.
Weer de zoveelste springer fff.
Helaas een hele dag stage en een werkcollege met verplichte aanwezigheid gemist :/

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 00:39

soloro schreef:
ierusju schreef:

Haha maar het was dus geen nieuwe. Hier rijden geen nieuwe sprinters :( Hier rijden ze ook nog met raampjes die open kunnen ipv airco.
Hier waren dus echt stoeltjes weggehaald en een hokje neergezet, welke mij deed denken aan een dixie :=

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:15

Gister was een trein uitgevallen en die daarna had dikke vertraging, en toen moest ik bijna een uur in de kou wachten :') Gelukkig viel het mee en de trein met vertraging was gelukkig wel erg lang, waardoor er genoeg ruimte was voor iedereen :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:11

Vandaag ben ik met de trein weggeweest op de terugweg zat ik in de stiltecoupé maar ging er iemand zit te bellen. Dat was zo irritant. En er stapte zo'n enge man in de tram ik werd echt bang van hem. Hij zat me heel Hij stond mij heel eng aan te kijken En allemaal rare geluiden te maken. Toen ik uitstapte ging hij er ook uit en ik vond het echt eng Ik was echt bang dat hij mij ging achtervolgen.

Stiekem is dit topic ook echt wel leerzaam.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:17

Brrr Purny dat zou ik ook niet leuk vinden... erg onbehagelijk gevoel dan.

Ik ga op zo’n moment proberen iemand te bellen of als er een groepje mensen in de buurt is of misschien wel uitstapt daar even bij in de buurt lopen / staan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:20

Ineke2 schreef:
Brrr Purny dat zou ik ook niet leuk vinden... erg onbehagelijk gevoel dan.

Ik ga op zo’n moment proberen iemand te bellen of als er een groepje mensen in de buurt is of misschien wel uitstapt daar even bij in de buurt lopen / staan.

Was gelukkig niet alleen maar als ie me nog langer had achtervolgd was ik een café of de ap binnen gegaan voor hulp. Hij was echt heel eng

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:21

Ah ja goedzo!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:24

Bah, wat creepy purny!

Doet me denken aan deze zomer, heeft niks met OV te maken hoor. We waren met de auto in Italië, stonden voor een stoplicht stil in een klein dorpje. Het was avond dus al zo goed als donker. Rond dat kruispunt hing een vreemde gozer, zag er een beetje uit als een dakloze man. Hij liep langs alle stilstaande auto's, raakte ze aan en ging door het raam naar binnen kijken op de achterbank. En toen kwam hij onze kant op. Wat was ik blij dat de deuren op slot zaten en ik samen met mijn vader was :oo Die vent heeft echt een paar seconde naast onze auto gestaan, naar binnen kijkend alsof hij wilde gaan instappen. Ik had echt een hartslag over de 300 volgens mij :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:48

Oh my... deze man begon al met bidden toen de tram aankwam...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 10:32

Even geen ergernis maar respect voor het (veiligheids)personeel van NS. Net werd er een jongeman van de trein geplukt, moest vaan Amsterdam maar zat in een trein die absoluut niet naar Amsterdam gaat. Jongeman sprak geen Nederlands, Engels of Duits...
Waar het personeel van NS mee moet dealen, ik zou het niet kunnen... _/-\o_

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 10:36

Een moeder en kind die in een krappe vierzitter (trein) tegenover me kwamen zitten... kind heeft 10 minuten lang tegen mn schenen zitten schoppen, terwijl moeder er lachend naar zat te kijken... -O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 10:36

knap inderdaad! Laatst een keer iemand die boos werd op het treinpersoneel. Ze bleven super rustig, terwijl ze het hele alfabet naar hun kop geslingerd kregen (al zag je ze wel denken, rot op eikel), maar pfoe, ik weet niet of ik het had gekund.

Hier heeft de trein Arnhem - Zwolle vertraging door iemand langs het spoor. Hierdoor kon ik mooi de trein pakken die een half uur eerder zou komen, waardoor ik mn overstap super goed kon halen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 10:43

Banjer schreef:
Een moeder en kind die in een krappe vierzitter (trein) tegenover me kwamen zitten... kind heeft 10 minuten lang tegen mn schenen zitten schoppen, terwijl moeder er lachend naar zat te kijken... -O-

Maar.....heb je er zelf niets aan gedaan of van gezegd?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 10:48

Vuil kijken hielp niks... aanspreken ook niet... moeder deed ook niks, dus ineens schoot mn been uit... :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:18

Jezus Banjer...
ik had ook ineens last van een “spastisch trekje” als mij dat zou overkomen :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:40

Ik zou denk ik eerst verbouwereerd 10 minuten niet weten wat ik er dan van zou moeten zeggen. Dat die moeder er niks van zegt zeg...