Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:24

Goed uitgelegd, enamorada :j
Ik heb ook het idee dat jongeren veel sneller 'oud' zijn, toen ik 13 was zag ik er echt niet uit, legde mijn moeder vaak een broek en shirt voor mij klaar, had 1 potje nagellak voor verjaardagen of whatever, als ik nu die meisjes van die leeftijd op instagram voorbij zie komen dan slik ik ook wel. Die horen ook gewoon door de blauwe-oogschaduw-lellykellyschoenen-fase te gaan :(

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:26

Thanks ! :)
Gewoon actief op social media snap ik wel hoor, dat hoort nu eenmaal bij het huidige leven en de afstand ( letterlijk dan ) tussen de woonplaatsen van vrienden en familie. Maakt het leven in dat opzicht ook wel een stuk makkelijker uiteraard.
Ik bedoelde dus die groep die gewoon 24/7 aan de telefoon '' gekluisterd '' zit zeg maar, de verslaafden dus :+ Dan komt er toch echt niks anders meer uit je handen? Ik bedoel maar, ik zie mezelf nog geen aardappelen schillen terwijl ik nog snel 2 foto's van mijn katten moet posten omdat ze net zo leuk sliepen :+ Geeft dit niet een enorme overload aan prikkels en informatie waardoor je hersenen op termijn een tikkeltje van streek raken?

Likes en views verzamelen in plaats van barbies... :') geweldig !

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:51

Pandora2 schreef:
Thanks ! :)
Gewoon actief op social media snap ik wel hoor, dat hoort nu eenmaal bij het huidige leven en de afstand ( letterlijk dan ) tussen de woonplaatsen van vrienden en familie. Maakt het leven in dat opzicht ook wel een stuk makkelijker uiteraard.
Ik bedoelde dus die groep die gewoon 24/7 aan de telefoon '' gekluisterd '' zit zeg maar, de verslaafden dus :+ Dan komt er toch echt niks anders meer uit je handen? Ik bedoel maar, ik zie mezelf nog geen aardappelen schillen terwijl ik nog snel 2 foto's van mijn katten moet posten omdat ze net zo leuk sliepen :+ Geeft dit niet een enorme overload aan prikkels en informatie waardoor je hersenen op termijn een tikkeltje van streek raken?

Likes en views verzamelen in plaats van barbies... :') geweldig !

Ik denk dat je op den duur gewoon (al dan niet bewust) gaat filteren. Of bepaalde zaken/mensen keihard negeren. :+

...maar eigenlijk kan ik niet echt meepraten. Ik heb wel FB, maar geen smartphone. En tot op heden heb ik nog nooit iets gehad van "dit had ik echt wel een (halve) dag eerder moeten weten!!!"

Maar ik denk dat de samenvatting hierboven "likes verzamelen, ipv echte dingen" wel aardig gevonden is :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:22

Ik denk dat het mensen ook een gevoel van belangrijkheid geeft. En het idee dat je mee wil doen in de 'perfecte' cultuur. Op facebook ziet niemand dat het niet perfect is. Je kunt, ook als je sociaal niet handig bent, meepraten met mensen. En het lijkt alsof mensen interesse hebben in jouw leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:23

Op de site Picmonkey kan je foto's bewerken, en ze hebben ook het effect 'mirror', echter moet je hier voor betalen, nu vraag ik me af: is er ook een programma waar je dit makkelijk gratis kan laten doen? :D
Edit: al gevonden, een app mirror photo Editor & Collage, super gaaf!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:53

Een 18+ vraagje

Wat normaal wordt gezien als 'figuurtje' daar down under. En dan normaal he? Niet van een onrealistische P... Zender

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 01:07

Dat waar je jezelf prettig bij voelt ;)
Bij mij wisselt het nog al eens, en mn vriend heeft ook geen duidelijke voorkeur. Hij vind alles wel mooi, ook omdat het dan weer eens wat anders is dan altijd maar het zelfde :D

Moet zeggen dat ik nu ook wat anders mooi vind dan toen ik 18/19 was.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-07-16 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 01:09

Ik weet dat ook nooit, scheer gewoon minstens 2x in de week alles weg :P

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 01:15

EskeGirl schreef:

Ik vond mijzelf al oud.. Dat ik zoiets dus niet weet. Maar er zijn meer mensen die dat niet weten?

Het is ook niet zo dat ik elke vrouw in de gemeenschappelijke douches zit te bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 01:20

Hahaha er is ook geen maatstaaf voor, de een doet alleen bikinilijn, de ander bredere bikinilijn, de ander streepje, weer een ander alles kaal. Dan heb je ook nog vrouwen die het aanwezige haar lang laten of juist trimmen. En de waxers/ harsers/ scheerders. Het is echt net wat je zelf het fijnste vind.
Ik persoonlijk ben niet meer van het helemaal kale, vind dat toch te kinderlijk en bloot. Maar toen ik 18/19 was vond ik haar juist helemaal niks. Een streepje is voor mij vrijwel niet haalbaar dus dan wordt het toch al meer haar. En om eerlijk te zijn, ik vind het best wel sexy en vrouwelijk! :D

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:45

Ben ik weer met een vraagje over Spotify, waar is de lyrics/songteksten-knop gebleven? Ben ik zo blind of is hij echt foetsie? Een vriendin van me heeft hem nog wel..
Afbeelding
Normaal zit hij ergens tussen het balkje van hoelang het nummer is en dat knopje met drie lijntjes. Ik vond het altijd zo'n fijne functie XD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:53

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:55

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:39

Knert schreef:
EskeGirl schreef:

Ik vond mijzelf al oud.. Dat ik zoiets dus niet weet. Maar er zijn meer mensen die dat niet weten?

Het is ook niet zo dat ik elke vrouw in de gemeenschappelijke douches zit te bekijken.

Nou.. Niet weten.. Mij interesseren dat soort dingen echt niet. Dat daar überhaupt mode voor is.. :') dat je de nieuwste tassenlijn nog bespreekt oké, maar in een kroeg streepjes vs figuurtjes of toch maar helemaal kaal bespreekt... Akward!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:13

Wat is er mis met het woord Kijken,waarom noemen vele dat nu Monitoren?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:14

Monitoren is in mijn beleving meer "in de gaten houden", regelmatig observeren.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:17

gohya schreef:
Wat is er mis met het woord Kijken,waarom noemen vele dat nu Monitoren?

Dat zal wel de trend zijn om overal engelse woorden voor te gebruiken :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:20

Dat is toch ok een gewoon Nederlands woord? Maar imo wel met het observeren idee er achter

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:22

Kan wel een nedrlands woord zijn,maar voorheen hoorde je dit woord nooit.Dan zeiden ze Observeren of In de gaten houden,das toch gewoon net zo duidelijk.Er zijn genoeg mensen die het woord Monitoren niet eens kennen.Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan,dus voor íedereen begrijpbaar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:24

Nou erm.. Ik hoor het tegenwoordig niet vaak, vroeger meer dan nu hoor. En ik ken het al heel lang. := zal beroepsdeformatie zijn :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:25

Sammie schreef:
Nou erm.. Ik hoor het tegenwoordig niet vaak, vroeger meer dan nu hoor. En ik ken het al heel lang. := zal beroepsdeformatie zijn :D

Ow? ik had het echt nog nooit gehoord,ik hoorde het voor het eerst in de Politiek. Wist eerst ook niet wat het betekende. :)

Hetzelfde met het woord Prematuur,wat Te vroeg betekend.Toevallig ken ik dit woord vanuit de medische wereld,maar vele weten niet eens wat dit woord betekend. Zeg dan gewoon Te vroeg. ;)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:02

prematuur is gewoon een normaal Nederlands woord sinds.... altijd? :o?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:35

Piekosjj schreef:
prematuur is gewoon een normaal Nederlands woord sinds.... altijd? :o?

Ja voor in de medische wereld wel ja.Algemeen in de nederlandse taal zegt men Te vroeg en niet Prematuur.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:38

gohya schreef:
Sammie schreef:

Ow? ik had het echt nog nooit gehoord,ik hoorde het voor het eerst in de Politiek. Wist eerst ook niet wat het betekende. :)

Hetzelfde met het woord Prematuur,wat Te vroeg betekend.Toevallig ken ik dit woord vanuit de medische wereld,maar vele weten niet eens wat dit woord betekend. Zeg dan gewoon Te vroeg. ;)

Net zoiets als het woord "onbestaanbaar". Dat is opeens hip geworden in politieke uitspraken. Iets bestaat wel, of niet. Maar onbestaanbaar wekt de suggestie dat het een soort spookverschijning is. Het kan niet, maar het is er toch. 8)7

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:43

Hm. Nee? Dat is denk ik gewoon een soort van klasse-verschil waarin de hogere klassen duurdere/lastigere woorden gebruiken dan de lagere klassen. Overigens is prematuur niet enkel een Engels woord maar wordt het in het ook in de Romaanse talen als Frans, Spaans en Roemeens gebruikt.

Nu ik 't over Roemeens heb :D Komt het woord 'romaans' als in Romaanse taal van het land/taal Roemenie/Roemeens af of vanuit het Roman empire/Rome? En is de Romaanse taalfamilie dan afkomstig vanuit Roemenie of vanuit Rome?