tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 17:21

Wauw @leeslampje en @Relaxed wat goed om te horen! In 2024 gaan we voor een dikke 10! :j

xDenies

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 17:39

Ik heb gister tijdens een film zitten janken omdat het wat triggerde en net ook een behoorlijke jankbui gehad na een discussie. Weer terug bij af voor mijn gevoel. Bagger zooi.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 17:45

:(:) Je bent niet terug bij af xDenies. Hoort erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 18:32

xDenies schreef:
Ik heb gister tijdens een film zitten janken omdat het wat triggerde en net ook een behoorlijke jankbui gehad na een discussie. Weer terug bij af voor mijn gevoel. Bagger zooi.

:(:) Je bent sowieso niet terug bij af.. je hebt al zoveel stappen gemaakt!

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 19:45

@xDenies Je bent zeker niet terug bij af. Je gaat met kleine stapjes vooruit en soms een klein stapje terug.
Wijs jezelf niet af, je doet het juist super goed! :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 08:50

Ik weet het. Het benauwde me even dat de kerstdagen op de loer liggen, het nieuwe jaar. En het is niet zo fantastisch als afgelopen jaar (hoewel dat ook niet perfect was). Wij verdiende een échte eerste keer. En toen het hier thuis weer over verplicht gezellig doen en met een glimlach in een restaurant te zitten barstte bij mij even de bom. Bovenal omdat ik weer gepushed werd en er totaal aan me voorbij werd gegaan. Maarja ik heb een auto, dus ik moet er wel bij zijn :')

Ik wil dit jaar gewoon lekker geen verplichtingen, in mn joggingpak op de bank zitten met god weet wat ik allemaal wil doen. Geen zin in verplichtingen. En misschien heb ik daarna spijt, jammer dan. Volgend jaae nieuwe kansen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 09:01

Maar die verplichtingen kun je toch afzeggen? Ik vind echt dat je je feestdagen moet kunnen vieren zoals jij het wil :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 09:06

Relaxed schreef:
Maar die verplichtingen kun je toch afzeggen? Ik vind echt dat je je feestdagen moet kunnen vieren zoals jij het wil :j

Mijn oma is eerste kerstdag jarig en die wilt het gewoon graag uitgebreid vieren. Je weet niet hoelang ze er nog is. Dus ik snap het, maar ik heb vorig jaar dubbel en dwars alles uit de kast gehaald. Dit jaar kan ik me er gewoon echt even niet toezetten als hier thuis gourmetten of iets niet gewoon oké is. Maar toen kwam vanochtend toch weet de taxi-vraag |o

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 09:19

Kun je tweede kerstdag een momentje voor jezelf pakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 09:25

Ah ja, de verjaardag van oma snap ik wel, maar dan zijn er daarbuiten vast nog momenten die je voor jezelf kunt invullen? 2e kerstdag lekker vrijhouden voor jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 10:03

Nou blijkbaar heeft de tamtam op mijn werk zijn werk gedaan. Collega vertelt net dat onze leidinggevende en een andere collega bij haar waren geweest om te vragen of mijn relatie over was.. Tegen mij zeggen ze er niks over, vragen nergens naar.. Mensen zijn raar.. :n

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 10:05

Mensen vinden dat ongemakkelijk denk ik en willen je niet in verlegenheid brengen. Wellicht het eerst checken voordat ze je ermee confronteren en zichzelf voor l.u.l vinden staan.......het is niet altijd naar bedoelt dat weet ik zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 10:06

Oh maar dat snap ik wel, ik heb dit ook heel erg ervaren toen ik ging scheiden van mijn 1e ex. Mensen vroegen dan aan mijn vriendin (zus van..) hoe het met me ging..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 12:09

Relaxed schreef:
Ah ja, de verjaardag van oma snap ik wel, maar dan zijn er daarbuiten vast nog momenten die je voor jezelf kunt invullen? 2e kerstdag lekker vrijhouden voor jezelf.

Verjaardag kan ook lekker knus thuis gevierd worden ipv een restaurant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 12:23

xDenies schreef:
Relaxed schreef:

Verjaardag kan ook lekker knus thuis gevierd worden ipv een restaurant.

Ja dat kan, maar ik neem aan dat oma dat zelf beslist? Het is tenslotte haar verjaardag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 12:35

Grr even zeuren over mijn zusje hoor.. Ik heb natuurlijk een paar weken geleden aangegeven even geen contact te willen omdat zij het wederom enorm liet afweten en er niet voor me was. Via mij moeder hoor ik dan dat zij zichzelf vooral weer het slachtoffer vindt, want ze kan nooit iets goed doen bij mij.. Waarop ik zei dat ik idd in dit geval wel een sorry verwacht. Gisteren was mijn zwager jarig, dus hem netjes een felicitatie gestuurd en kreeg ook een dank je wel terug (nog steeds niet de vraag hoe het gaat oid)
Mijn moeder roept steeds dat ik vooral niet teveel moet verwachten, waardoor ik het gevoel krijg dat ze vindt dat ik overdrijf terwijl ik toch echt vind dat ik geen onredelijke verwachting heb. Een appje op zijn tijd kost je letterlijk 3 seconden, als dat al teveel gevraagd is?
Kom ik er net ook nog achter dat mijn zusje me heeft geblokkeerd op Whatsapp, het is toch werkelijk te triest voor woorden, wat een figuur.. :') }:0

Nou ja, dat sterkt mij vooral in het besluit de bal bij haar te leggen en daar blijft ie dus ook :Y)

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 12:36

Relaxed schreef:

Exact, ik weiger verplichtingen.
Betekent dat ik het ene jaar gezellig mee vier en het andere jaar lekker mijn eigen ding doe.
Zo ongeveer morgen verwacht ik mijn ene hond loops, dan zijn we bij het ene adres niet welkom en bij mijn moeder loopt een (gecastreerde) reu die haar dan niet met rust laat.
Als ze net een paar dagen later gaat vloeien valt dat precies over de kerstdagen heen dus ik heb besloten om lekker thuis te blijven. :)
Geen gestress of ze wel precies op tijd loops is en of ik alternatieven moet gaan bedenken oid.
En hoe ik die dagen alleen invul?
Vaak met zonsopgang naar het losloopveld om de honden daar even te laten uitrennen terwijl ik mijn thermosbeker koffie/thee leegdrink, dan weer naar huis en nog ff terug in bed of op de bank met een dekbed, daarna brunchen met een kerstfilm ofzo erbij, in de middag kerstfilms kijken, dutjes doen, cadeautjes uitpakken (eerste kerstdag) en wanneer zo ongeveer heel Nederland aan het gourmetten oid is pak ik een lange wandeling met de honden en schuif ik bij thuiskomst mijn eten in de airfryer.
En dan 's avonds weer films/series kijken denk ik.
Gewoon alles mag en niets moet dagen zegmaar. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 12:36

Relaxed schreef:
Ja dat kan, maar ik neem aan dat oma dat zelf beslist? Het is tenslotte haar verjaardag :)

Je snapt duidelijk mijn punt niet. Het is niet voor de hele heppie family heh.
Maargoed. Ik verdwijn onder mn meeleessteen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 12:43

Relaxed schreef:
Grr even zeuren over mijn zusje hoor.. Ik heb natuurlijk een paar weken geleden aangegeven even geen contact te willen omdat zij het wederom enorm liet afweten en er niet voor me was. Via mij moeder hoor ik dan dat zij zichzelf vooral weer het slachtoffer vindt, want ze kan nooit iets goed doen bij mij.. Waarop ik zei dat ik idd in dit geval wel een sorry verwacht. Gisteren was mijn zwager jarig, dus hem netjes een felicitatie gestuurd en kreeg ook een dank je wel terug (nog steeds niet de vraag hoe het gaat oid)
Mijn moeder roept steeds dat ik vooral niet teveel moet verwachten, waardoor ik het gevoel krijg dat ze vindt dat ik overdrijf terwijl ik toch echt vind dat ik geen onredelijke verwachting heb. Een appje op zijn tijd kost je letterlijk 3 seconden, als dat al teveel gevraagd is?
Kom ik er net ook nog achter dat mijn zusje me heeft geblokkeerd op Whatsapp, het is toch werkelijk te triest voor woorden, wat een figuur.. :') }:0

Nou ja, dat sterkt mij vooral in het besluit de bal bij haar te leggen en daar blijft ie dus ook :Y)

Je kan het ook lezen als 'je weet hoe ze is, daar kun je niet teveel van verwachten'. Ik kan me niet voorstellen dat ze dan niet net zo laks is naar andere mensen als naar jou en dat mensen wel door hebben hoe ze is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 18:25

Nou ik kreeg vanmorgen een mail van mijn ex, eigenlijk een hele mooie, oprechte en lieve mail.. excuses voor alles, dat hij hoopt dat ik ooit geloof dat hij echt echt echt niet is vreemdgegaan, dat hij hoopt dat ik hem ooit kan vergeven voor het appen met zijn ex. Dat hij dat niet had moeten doen en niet weet waarom ie het deed. Hij wenste me fijne feestdagen en een geweldig nieuwjaar. Ben er de hele dag al emotioneel om, wil hem ook graag vergeven maar dan vooral voor mezelf. Heb vrij kort geantwoord, hem bedankt voor de lieve mail en hem ook een goed Nieuwjaar gewenst.

Ik vind het vooral fijn dat dit de nodige afsluiter zou zijn, geen ruzie, maar liefdevol.. <3

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:43

Oh wow, positieve wending Relaxed! Wat goed dat het dan nu niet meer op een vervelende manier is afgesloten, lijkt me aan de andere kant ook wel weer lastig. Bij mij zouden er dan echt veel gevoelens terugkomen denk ik..
Goed dat je het kort en bondig hebt kunnen antwoorden, blij voor je dat het nu positieve lading heeft!

Hier weinig nieuws, al betrapte ik hem er laatst op dat hij mijn instagram stories had bekeken (terwijl we elkaar niet meer volgen) en hij me dus heeft opgezocht om dat te doen. Daarna heeft ook een meid waarmee hij in een van onze breaks dingen gedaan heeft ze bekeken, dus wat ik daarvan moet denken weet ik niet (die was voor mij totaal uit de picture en heeft me dus ook ineens opgezocht).
Nou goed, kleine dingen die ik niet te groot moet maken, maar toch voelde het gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 09:00

Vandaar ook de emoties, betrapte me er zelfs even op of dat ik me afvroeg of we het niet nog weer zouden moeten proberen.. Ook om iets anders wat ie nog schreef, maar die gedachte kon ik gauw weer ontkrachten gelukkig :+

Je kunt je Instagram stories toch ook zo zetten dat hij het niet meer kan zien? Alleen voor volgers ofzo? Dat zou ik geloof ik doen als ik jou was..

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:20

Ah ja kan ik me wel voorstellen.. Bij mij moet het echt nog even duren voordat ik dat niet meer zou overwegen, hoe stom ook.

Ja, ik denk dat ik dat inderdaad maar ga doen als het blijft aanhouden. Ik plaats bijna nooit wat dus dat scheelt wel

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 17:25

Ik denk dat het een normale reactie is. Ik heb dat ook nog steeds wel eens. Het is niet alleen de liefde die je kwijt raakt, maar ook het leven dat je dacht te hebben of te kunnen hebben. Als er hoop is, is er ook gelijk weer een opening. En het heeft echt tijd nodig. Het is ook iets moois want het betekent dat je een groot hart hebt.

Inmiddels ben ik wel zo ver dat ik geen man nodig heb om te kunnen realiseren wat ik graag zou willen. Het heeft me sterker gemaakt, maar ik merk ook dat ik mijn hart nu moeilijker kan openen voor iemand. En dus ook voor mijn huidige vriend. Al ben ik echt ontzettend blij met hem, ik ben veel voorzichtiger.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 16:56

Precies wabisabi, en mooi dat je tot die realisatie bent gekomen. Wel lastig dat je dat nu merkt met je huidige vriend, ik denk dat ik dat zelf ook heel erg heb nu ik dit intense verdriet om iemand heb meegemaakt. Hij was mijn eerste liefde en serieuze relatie, daarvoor was ik totaal niet op zoek en had ik niemand nodig. Nu weet ik hoe het is om dat wel te hebben, te denken dat het voor altijd is, en ook weer te verliezen, dat heeft toch een soort onschuldigheid of naïviteit bij mij weggehaald..

Ik hoop dat iedereen een mooie kerst heeft precies zoals je die zelf wil :)