Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:13

Ik was afgelopen weekend ook erg blij met marktplaats.

Item erop gezet voor een faire prijs en ook bijna deze prijs ervoor gekregen. De betreffende dame was er heel erg blij mee en was een heel erg lief mens. Kwam het ook meteen ophalen.

Ik heb zelf ook goede ervaringen met marktplaats al vaak leuke items voor een faire prijs kunnen kopen. Ik ben dan ook zo'n koper die meteen het geld overmaakt of indien in de buurt meteen het item wil komen halen.

Ik verwacht namelijk niet van mensen dat ze iets lang voor mij vasthouden.

Nu had ik laatst iemand waren eruit kwa prijs (waren borden van een bepaald servies..en heb liever ophalen dan versturen), zegt ze doodleuk maar ik ga eerst op vakantie en dan neem ik na 1 maart weer contact op. En ze was pas half maart bij mij in de buurt om op te halen...

en versturen doe ik gewoon liever bij deze items niet.....

(Heb de borden nu allang aan iemand anders verkocht) die wel op kon halen..en niet 1 maand later....

Ben benieuwd of ik nog wat van deze mevrouw hoor....................

2 jaar geleden had ik er Ti sento oorbellen opstaan, en ik was eruit met een mevrouw in Belgie. Prima ik verstuur alles naar overal. Wel vond mevrouw gewone post prima. Ik heb nog gezegd dat ik het opdat het sieraden betrof niet veilig vond zonder track/trace/verzekerd etc...maar nee daar wilde ze niet voor betalen.

Dus zo gezegd zo gedaan....en de oorbellen met gewone brievenbus post naar Belgie verzonden..en je raad het al niet aangekomen....was mij wel even ene gezeur en een lang lopende email discussie.

Ik heb daarin nog benadrukt dat het zeker niet mijn keuze was om dit zo te versturen en ik haar had aangeraden om dat niet te doen. Maar dat het haar keuze was dat ze niet meer wilde betalen voor het verzenden (bijna 10 euro was verzekerd met aangetekend ipv een eurotje of 3....) wat is 6 euro nou voor mooie oorbellen die nieuw 100 euro kosten.

Op den duur is ze opgehouden met emailen..gelukkig maar. Ik heb mijn plicht gedaan, als je dan toch eigenwijs bent...om ze op deze manier te willen laten versturen dan moet je zelf maar op de blaren zitten.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:35

Daarom zeg ik er ook altijd bij dat ik zelf de voorkeur geef aan track and trace pakketpost, of bij duurdere artikelen idd verzekerd verzenden ja :j Als ze dan toch nog graag goedkoop verzenden dan is het eigen schuld, dikke bult als het niet aankomt. In dat geval film ik wel het posten trouwens, geen zin in discussie... Vertrouw de post voor geen meter en wil wel bewijs hebben dat ik me iig netjes heb gehouden aan de afspraak.

Zul je altijd net zien bij zoiets duurs als zulke oorbellen dat het verdwijnt!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:51

Of dat het gewoon aankomt en dat de koper probeert er een slaatje uit te slaan.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:57

Kirsha schreef:
Of dat het gewoon aankomt en dat de koper probeert er een slaatje uit te slaan.

Je zou kunnen maar ik geloof wel oprecht dat ze niet zijn aangekomen en dat vind ik net zo goed vervelend.

Ik had ook nog gevraagd of ze ze niet op kon halen..dat heb ik sowieso nog het allerliefste.

Trouwens dat filmen van op de post doen vind ik wel een goede..................(moet ik onthouden voor de volgende x)

Ik ga trouwens zelf ook zoveel mogelijk dingen ophalen en anders laat ik het ook altijd versturen met track/trace + aangetekend..(aangetekend is maar een pietsje duurder) en dat bedrag heb ik er zelf altijd graag voor over

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:53

Renee1991 schreef:
Cayenne schreef:
Offtopic: Sammie :wow: Wat is er met je kleurtje gebeurd?

Hé inderdaad!
Soms staat zwart beter :j :D

Gydja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:11

Ik join de club x'D

Sinds ik wat spullen te koop heb gezet op marktplaats krijg ik toch echt veel rare reacties binnen. Ik heb bijv. voor mijn ouders 2 stoelen te koop gezet op marktplaats. Er word meer en hoger op geboden dan we hadden verwacht. Alleen maar goed natuurlijk. Maar nu kwamen er nu mensen vragen om de formaten van de stoelen. Zo als de diepte. Ik die door mailen maar nooit meer een reactie terug van ontvangen. Mailt een vrouw/man met de vraag wat ook de formaten zijn. Ik mail de maten door. Krijg ik nu een reactie met ''wil je zondag komen kijken?'' ehmn... wij willen helemaal nergens naar kijken :') ze heeft nog niet eens een bod gedaan en we wouden vanavond iemand anders gaan mailen die het hoogste bod had. Waar moeten wij dan naar gaan kijken? Of willen zij zondag naar de stoelen kijken? Maar dat is toch een rare manier van mailen?

Tegenwoordig helemaal geen: ''Hallo [naam of meneer/mevrouw]'' en niet eens ''groetjes [naam]'' nee gewoon. ''wat zijn de maten?'' ''Wil je zondag komen kijken'' >;) Het is geen soepele manier van communiceren en ik raak er gestrest van omdat het blijkbaar moeilijk is om volledige zinnen/mail te maken. Waardoor ik het niet snap...

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:16

ik richt mijn pijlen altijd op meerdere personen.

Stel je hebt biedingen van 68 en 70 euro en je vind beide prijzen acceptabel dan neem ik sowieso met beide mensen contact op. Heel veel mensen laten het alsnog afweten..dus door beide meteen te emailen..maak je meer kans om iig je item verkocht te krijgen..

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:18

studiemiep schreef:

Stel je hebt biedingen van 68 en 70 euro en je vind beide prijzen acceptabel dan neem ik sowieso met beide mensen contact op. Heel veel mensen laten het alsnog afweten..dus door beide meteen te emailen..maak je meer kans om iig je item verkocht te krijgen..

Dat heb ik dit keer ook geprobeerd en allemaal reageren ze niet meer terug. -O-

Meneer van de aquariumfilter is niet in de gelegenheid het op te halen zei hij. Dus adres gevraagd zodat ik de kosten kon berekenen bij het postkantoor. Blijkt dat hij superdichtbij woont. Heb nu aangeboden het te brengen voor brandstofkosten (die al onder de 6,95 "normaal" verzenden vallen, laat staan de verzendkosten voor zo'n zwaar pakket!). Ben benieuwd!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:20

studiemiep schreef:

Dat heb ik in dit geval ook gedaan. Ik heb dus die vrouw (nr 4) laten weten wat de maten enzo zijn. En die andere vrouw (nr 2) was simpel weg het eerste en met het hoogste bod na enkele boden. Maar dat je dan reageert met (mevrouw 4) ''wil je zondag komen kijken'' is toch wel zeer raar. Want ik wil nergens naar kijken, weet niet eens hoe ze heet en wat ze er voor wil geven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:48

Dan geef je toch aan dat je niet snapt wat ze bedoeld? Kleine moeite lijkt mij.. Misschien heeft ze wel twee e-mails door elkaar gehaald.

Ik had laatst ook iets met mn trailer. Eerst bieden dan er pas achterkomen dat het aan de andere kant van het land is. Dan vragen of ik de trailer een keer via mn werk kan brengen (alsof ik dan een trailer achter mijn auto kan binden, kom je daar bijv. als verkoper bij een drogisterij met monsters). Ik kom daar trouwens nooit met mijn werk. maar dan nog vind ik het een vreemd iets. Heb zo vaak naar de andere kant van het land gereden om iets specifieks op te halen. Daar ga je niet dood van :D . Heb wel aangeboden tot halverwege te rijden voor benzinekosten. Niks meer van gehoord :D :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:04

Nou dat vind ik nog schappelijk. Ik zocht destijds met opzet in een straal van max 80km. Dat was wat ik ervoor over had als t niks bleek te zijn.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:16

Ik kom steeds advertenties tegen met daarin 'vaste prijs', maar vervolgens mag je wel bieden. Dat is dan ook knap zinloos :+

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:21

Of 'vaste prijs' waarvoor jij het dan wil kopen, maar dan is het ineens 20+ euro duurder..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:37

Lokkertjes dus. ;)
Ik zet hem altijd op vaste prijs maar meld in de advertentie dat een goed bod ook geaccepteerd kan worden.
Zo heb ik nu iets voor €20,- verkocht ipv €25,-, die €20,- was voor mij ook het minimum wat ik accepteer.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:37

colunder schreef:
die is wel heel erg!!
cros95, dat zou heel mooi zijn.

Sorry heb even gekeken om de 52e en de 53e, maar niet de 54e. :(

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:18

Sammie schreef:
Heb zo vaak naar de andere kant van het land gereden om iets specifieks op te halen. Daar ga je niet dood van :D .

Ja, wij ook!
Echt superleuk ook om te doen.
Die mensen beseffen dan heel goed dat je van ver komt en zijn reuze nieuwsgierig vaak.
Ooit een dagje Friesland gedaan met diverse adressen op 1 dag en een bus van de zaak.
Mensen maakten gewoon tijd om ff te beppen en te helpen met inladen.
Koffie met gebak stond toen ook klaar! Hoe lief is dat! :D

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:33

CRos95 schreef:
colunder schreef:
die is wel heel erg!!
cros95, dat zou heel mooi zijn.

Sorry heb even gekeken om de 52e en de 53e, maar niet de 54e. :(

Jammer ,in ieder geval bedankt voor het kijken!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:46

Ik had het vandaag.
Iemand reageerde gister dat ze mijn telefoon wilde ophalen voor de vraagprijs dezelfde dag nog.
Nu is het probleem dat ik altijd bereikbaar moet zijn, vrouw woonde hier om de hoek (1 straat) en klonk geinteresseerd. Dus ik een nieuwe telefoon gehaald, want daar verkocht ik deze voor.
Gemaild dat ze morgen (vandaag) kon komen, 3 keer gehoord dat het prima was ect. Vanmiddag 30min voor afspraak een mail dat ze toch afhaakt, ik een mailtje gestuurd beetje nukkig. 5 minuten erna dat ze toch wil komen. Gelukkig is die opgehaald _O-

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:36

Gisteravond onze konijnenkooi op een wel heel aparte wijze het pand zien verlaten...
Vrouw kwam de kooi halen, er werd aangebeld door 3 kids die stuiterend voor de deur stonden.
We komen voor de kooi!
Mams kwam er ook aan, kooi laten zien en toen zagen we de auto waar ze mee waren.
Nou ja, auto...
Daar ging de kooi nooit in passen, dus tralies los van de bak.
Onderbak in achterklep, maar die kon niet meer dicht, dus iets anders verzinnen.
2 kids weer in de auto, kooi over hun heen, voorstoel weer goed, 1 kid op de voorstoel en de onderbakbak voor haar snufferd.
Echt: het was geen gezicht!
2 'gekooide apies' op de achterbank en 1 voorin met een bak voor dr koppie. _O-
Ze hadden allemaal dikke lol en wij dus ook!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:40

Hahahaha waar kwamen ze mee dan? Een suzuki alto?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:19

Pfff had er 1 op Marktplaats...
Iets voor 22,50 te koop.
Zet het bieden nooit uit, vind dat te veel werk, dus er werd 11,25 euro geboden via MP en een mailtje erachteraan dat ze 11,25 euro bood.
Dus ik netjes gemaild dat het daar niet voor weg gaat.

Paar dagen later krijg een bod van 13 euro op het zelfde artikel (bewaar mailtje met onzin biedingen niet, dus die eerdere ook niet).
Daar weer netje een mail op gezonden dat het daar niet voor weg gaat, en de prijs minimaal 22,50 euro is.

Kreeg ik me een mail terug met het verhaal dat ze al hoger had geboden dan eerder, en dat ik maar akkoord moest gaan, want de vorige keer was het ook al niet goed.
En dat ik maar een bieden vanaf in moest stellen enzenzenz.

Heb haar keurig netjes terug gemaild dat ze best bieden mag, maar zolang ze onder de vraagprijs blijft bieden ik zeker niet akkoord ga, daar er ook heel duidelijk in de advertentie staat dat het te bestellen is via de webshop van ons.
En heb in die mail erbij gezet dat ze ook boven de vraagprijs kan bieden, dat ik dan wel akkoord zal gaan.

Heb dr verder nog veel succes op MP gewenst met haar instelling.

Gaat mij eff de les lezen hoe ik adverteren moet 8)7

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:56

Pfff stomme poedersuiker penny! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:41

Ik ben wel heel blij vwb marktplaats! Heb vijf jaar geleden een best goede gitaar gekocht voor €100,-. Alleen toch bijzonder weinig op gespeeld en nu staat hij sinds we verhuisd zijn te verstoffen in de studeerkamer.. Zonde dus. Had de gitaar dus vandeweek maar op marktplaats gezet en nu kreeg ik net een mailtje van een vrouw dat ze hem erg graag voor haar dochter wil hebben. Komen vanmiddag dus kijken, en zijn bereid om de vraagprijs er voor te betalen (70 euro). Yes! *\o/*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:07

Pff. we hebben een droger te koop staan (luchtafvoer). Hebben m de ad op bieden gezet, maar nu heb ik al twee mensen die om de vraagprijs vragen. 50 euro is toch niet gek? Zit geen afvoerslang bij, maar die is zo te halen. Verder is ie nog in prima staat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:09

Sammie schreef:
Pff. we hebben een droger te koop staan (luchtafvoer). Hebben m de ad op bieden gezet, maar nu heb ik al twee mensen die om de vraagprijs vragen. 50 euro is toch niet gek? Zit geen afvoerslang bij, maar die is zo te halen. Verder is ie nog in prima staat.

Hangt denk ik van merk en bouwjaar af...
Zelf vind ik 50 euro voor een droger vet weinig...