Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:51

Wij hebben hier op Nieuwerkerk ook maar aan een kant een draaibord hangen, en dat is richting Gouda. (Mijn kant gelukkig) maar ben verder ook helemaal afhankelijk van het omroepsysteem.

Wat wel zo is, als hij gaat is het 9 van de 10 keer een kwartier vertraging, oftewel er valt er eentje uit. En altijd die naar Amsterdam valt uit waardoor ik een half uur extra reistijd heb Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:51

mariska1989 schreef:
Ja, ik heb er vandaag 3 uur en 40 minuten over gedaan om vna anna paulowna in overveen te komen, echt trein in, trein uit, bus in, bus uit, wat een drama!

En dan zit je in de stress omdat je een belangrijk tentamen heb, gelukkig komt een groot deel uit de klas uit deze richting dus iedereen had last van uitgeest, echt wat een drama!

Overveen woont collega van me, die heeft er vanmorgen naar Amsterdam ook een stuk langer over gedaan dan normaal Ja

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:37

Horsefreak schreef:
Op Nieuw Vennep hebben we alleen de omroepberichten, maar niet. Op mijn uitstapstation hebben ze zo ongeveer alles, maar ja, dat is dan ook Utrecht Centraal en ook op mijn overstapstations hebben ze ook vanalles (Schiphol en soms Leiden Centraal).

Leiden centraal vind ik absoluut niet volledig. Bijv op Utrecht Centraal zie ik 4 verschillende berichten over trajectstoringen en op Leiden CS geen 1. (op die borden.. want ja ik ben toch volledig afhankelijk van die borden want hoor dat omroepberichten niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:53

Die digitale borden hebben wij hier ook niet, wij hebben niet eens rokerszones dus iedereen rookt maar wat af, en de liften worden elke keer gesloopt door vandalen hier..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:19

Wat dat betreft vind ik Utrecht en Gouda wel prima stations, alles vaak goed aangegeven.
Toen er laatst veel vertraging was door die kabelbreuk ook gratis koffie enzo. Ja

Ik hoop alleen heel hard dat er morgen geen storing is naar Utrecht, heb weer tentamen.. Nagelbijten / Gniffelen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:21

Digitale borden heb ik vandaag in Eindhoven gezien. Er was een aanrijding geweest ('met een persoon') tussen Ehv en Helmond, werd overal keurig aangekondigd, ook bij de trap naar het perron (op zo'n verrijdbaar bord dus) en het werd ook tig keer omgeroepen.

Gisteren via Arnhem/Nijmegen naar Ehv gereisd, vandaag via Utrecht terug. Geen vertraging gehad en heerlijk kunnen werken. Wel een apart idee dat Ehv voor mij net zo lang treinen is als Keulen. Clown

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:24

Unwritten schreef:
Wij hebben hier op Nieuwerkerk ook maar aan een kant een draaibord hangen, en dat is richting Gouda. (Mijn kant gelukkig) maar ben verder ook helemaal afhankelijk van het omroepsysteem.

Wat wel zo is, als hij gaat is het 9 van de 10 keer een kwartier vertraging, oftewel er valt er eentje uit. En altijd die naar Amsterdam valt uit waardoor ik een half uur extra reistijd heb Scheve mond

Een vriendin van me woont in Nieuwekerk en die heeft ook best vaak problemen met de trein naar Utrecht Nagelbijten / Gniffelen Ben blij dat ik altijd de intercity maandags en vrijdags van Heerlen naar Utrecht of andersom heb, die rijdt eigenlijk altijd wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:28

MarrieLeen schreef:
Wat dat betreft vind ik Utrecht en Gouda wel prima stations, alles vaak goed aangegeven.
Toen er laatst veel vertraging was door die kabelbreuk ook gratis koffie enzo. Ja

Ik hoop alleen heel hard dat er morgen geen storing is naar Utrecht, heb weer tentamen.. Nagelbijten / Gniffelen

Toen ben ik met de bus gegaan, vanaf Nieuwerkerk naar Den Haag, en vanaf daar met de trein, wat ben ik toen lang onderweg geweest zeg Bloos! Vandaag werd er volgens mn collegas op Alkmaar ook gratis koffie beloofd, maar ze konden het alleen nergens krijgen Clown

@ Tara, ja de kant van Utrecht op is altijd dramatisch, Rotterdam net zo, valt er ook regelmatig eentje uit, maar die kant op gaan ze gewoon allemaal niet verder dan Rotterdam.. richting Utrecht is altijd naar Amsterdam, 2keer per uur, en in de spits ook 2 naar Gouda Goverwelle, en die rijden wel altijd, altijd die naar Amsterdam vallen dan uit Verward

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:29

Tenzij er 'iets' op het spoor zit op traject Heerlen-Utrecht. Vork Ik heb een keer gehad dat ze iets geraakt hadden, maar ze wisten niet wat.
Gelukkig geen mens, maar wel helemaal onderzoek wat het nou was geweest, 1,5 uur vertraging gehad. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:30

Een aanrijding met Iets heb ik nog nooit op het bord zien staan Vork

Van de week tussen Breda en Dordrecht was er een aanrijding met een Koe. Zou dat dan ook op het bord staan?

Aanrijding met een persoon vind ik altijd zo cru, is er dan onbewust iemand onder de trein gekomen, of toch gesprongen, ik stel mezelf dan altijd die vraag.. er ligt in ieder geval wel bijna altijd een lijk op het spoor dan.. tenzij je zoveel mazzel hebt dat je zo'n klap overleefd..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:36

Zo'n klap is niet te overleven denk ik.. En anders wil ik niet weten hoe. Nagelbijten / Gniffelen

Heb in de 3e ofzo een keer NS-project gehad, kwamen er 2 conductrices vertellen over zinloos geweld in de trein,
agressiviteit, en ook zelfmoordgevallen, en de weg daar naartoe zeg maar.
Nu ben ik iemand met erg veel inbeeldingsvermogen, dus dat werd me even te veel.
Word je echt niet vrolijk van. Plus dat ik het echt een onwijze klap vind voor de machinist.
Die doet ook z'n werk, en is vaak voor de rest van z'n leven getraumatiseerd.

Enne, denk niet dat er koe bij staat dan. Vork Gewoon 'aanrijding'.
Stond bij mij toen ook geen iets, zat in de trein zelf. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:41

Aanrijding met een Koe had wel grappig geweest op de borden, er waren ook nog heel wat koeien te vangen voor de treinen weer konden rijden. Zouden de mensen in de trein meteen Biefstuk gehad hebben? Vork

Ja, ik vind het ook een enorme klap voor de machinist, ook voor de mensen die op het station staan waarvanaf gesprongen wordt, hier in Nieuwerkerk en bij Schollevaar springen ze ook 'veel' echt heftig gewoon

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:44

Ik hoef maar van weert naar eindhoven, das een kleine 20 minuutjes, en vind het treinen helemaal niet erg, heb bijna nooit vertraging (ofja 5 minuutjes dan), vind het meestal wel gezellig, of gewoon even rustig zitten Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:47

Ik vond het ook best cru idd, die toevoeging 'met een persoon'. Vroeg me ook meteen af of het om een ongeluk ging of om iemand die moedwillig voor de trein was gesprongen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:49

MarrieLeen schreef:
Tenzij er 'iets' op het spoor zit op traject Heerlen-Utrecht. Vork Ik heb een keer gehad dat ze iets geraakt hadden, maar ze wisten niet wat.
Gelukkig geen mens, maar wel helemaal onderzoek wat het nou was geweest, 1,5 uur vertraging gehad. Nagelbijten / Gniffelen

Hopen dat dat nooit gebeurd. Maakt niet uit wat er onder een trein komt, lijkt me nooit prettig om mee te maken. Zijn ze er nog achter gekomen wat het was dan? Huilen van het lachen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:05

@ Tara: Nope, voor zover ik weet niet. Wij hebben het iig niet gehoord. Vork

Pff, ik zou echt niet goed worden als ik iemand zou zien springen. Daar krijg je echt wel een trauma van.. Scheve mond

Volgens mij zijn aanrijdingen met persoon 9 vd 10x zelfmoord.. Tenzij bij onbewaakte spoorwegovergang oid.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:34

MoonChloe schreef:
Leiden centraal vind ik absoluut niet volledig. Bijv op Utrecht Centraal zie ik 4 verschillende berichten over trajectstoringen en op Leiden CS geen 1. (op die borden.. want ja ik ben toch volledig afhankelijk van die borden want hoor dat omroepberichten niet)

Op die borden staat idd lang niet alles, alleen van daar in de omgeving. In Utrecht staat meestal alles wel op de borden, waar er in Nederland storingen zijn. Op Schiphol heb ik die borden nog nooit gevonden, daar is het meestal omroepen en die vertrekkende treinen borden op Schiphol zijn ook hopeloos, ik kan mijn trein daar niet tussen vinden. Wel lastig idd als je de omroepberichten niet kan horen. Maar op Nw-Vennep is het helemaal hopeloos, alleen als er iets mis is tussen Leiden CS en Schiphol krijg je het te horen. Ik ben dus wel aantal keer eerst naar Schiphol gegaan, daar achter komen dat er naar Utrecht niets rijdt en dan terug naar Leiden om naar Utrecht te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:21

Het was abnormaal druk in de trein vanmorgen.. bij Nieuwerkerk was er nog maar 1 zitplek, en ik zat daar niet Clown Heb tot aan Amsterdam ArenA gestaan.. NS zou toch eens moeten overwegen extra treinen tussen Gouda en Amsterdam te doen, een intercity ofzo, scheelt echt een uur staan Ja

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:35

Unwritten schreef:
Het was abnormaal druk in de trein vanmorgen.. bij Nieuwerkerk was er nog maar 1 zitplek, en ik zat daar niet Clown Heb tot aan Amsterdam ArenA gestaan.. NS zou toch eens moeten overwegen extra treinen tussen Gouda en Amsterdam te doen, een intercity ofzo, scheelt echt een uur staan Ja

Of nog een treinstel erbij plakken en als het geen dubbeldekker is een dubbeldekker gebruiken.
Bijv Utrecht-Leiden altijd dubbeldekkers, dan is het al vrij vol in spits. Nou heb ik helaas paar keer moeten mee maken dat er tijdens spits een IC reed... AAAAHHRGGGG Zitten we met z'n allen als sardientjes in blik (en een keer was het zelfs tijdens een hele warme dag.. bah)

Idd Horsefreak, daar ben ik dus ook altijd bang voor want ik reis meestal vrij ver. Leiden-Groningen, Leiden-Bunnik (toch al wel 1 uurtje met trein), Leiden-Amsterdam is nog vrij dichtbij (30 tot 40 min met trein). Dan vrees ik altijd voor dat als ik in Schiphol aankom dat er geen treinen rijden naar amersfoort/Groningen.. brr..
Gelukkig nog nooit gebeurd.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:36

MarrieLeen schreef:
Kwam erachter dat het idd vooraan veel rustiger was, sinds vandaag stap ik ook vooraan in. Tong uitsteken

Slim OK dan!
Ik ben weer 2 keer achter elkaar met zo'n typisch treintje van Roosendaal naar Den Haag gemoeten. En zoals gewoonlijk iedere dag stapt iedereen voorin in. De mensen daar zitten als sardientjes in een blik terwijl er acherin nog zat vrije zitplaatsen zijn.

Als jullie een keer op een station staan te wachten zou je eens moeten kijken hoeveel deuren er tijdens het instappen niet of nauwelijks gebruikt worden. Vaak zijn dat juist de deuren waar de minste mensen bij zitten. Hoe vaak het voorkomt dat we met een trein met 12 rijtuigen (=24 deuren) nog moeten wachten omdat er meerdere mensen nog door 1 deur naar binnen willen.

Karin schreef:
Ik vond het ook best cru idd, die toevoeging 'met een persoon'. Vroeg me ook meteen af of het om een ongeluk ging of om iemand die moedwillig voor de trein was gesprongen.

Waarom die toevoeging "met persoon" er bij zit? De precieze reden weet ik niet, maar feit is wel dat de mensen, sinds dat er bij staat, bij een aanrijding meer begrip voor de situatie hebben. Al zullen er helaas altijd van die lui blijven bestaan die vinden dat we er "gewoon" overheen moeten rijden tot eide dienstregeling Gestoord .

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:40

Dat is waar, de het zal een stuk meer begrip opbrengen ja. Ja

Hoefde gelukkig vanochtend niet naar Den Haag, daar was weer fijn vertraging. Slapen
Terug van Utrecht naar Gouda was ook even onduidelijk, moesten allemaal treinen wachten op binnenkomende treinen.
Uiteindelijk 10 min. later vertrokken, viel mee. Het was wel ontzettend mistig trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:13

De trein sochtends is al vrij lang, 2 driedelige sprinters, maar zo vol als deze week hebben ze nog nooit gezeten. Soms zijn er wel dubbeldekkers, maar die zijn niet altijd beschikbaar, en die dubbekdekkers kunnen net zo veel personen herbergen als een twee treinstellige sprinter, omdat er geen langere dubbeldekkers beschikbaar zijn.

Ik ben echt voor een extra treindienst, Gouda - Amsterdam. Heb er ook al met de NS overgebeld en ze waren al op de hoogte van het probleem, en dat was een paar weken terug Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:25

Unwritten schreef:

Weetje wie er wel op die ene laatste zitplek was gaan zitten, zo voor mijn neus Bloos!

Anyway, ik heb geen zin in vertraging naar huis, wil beetje op tijd thuis zijn vandaag Sigaar

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:50

Unwritten schreef:
Unwritten schreef:

Weetje wie er wel op die ene laatste zitplek was gaan zitten, zo voor mijn neus Bloos!

Anyway, ik heb geen zin in vertraging naar huis, wil beetje op tijd thuis zijn vandaag Sigaar

Die ene jongen? Bloos! Heb je nu wel wat tegen 'm gezegd? Tong uitsteken

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:16

Als het DIE jongen was, gewoon op zijn schoot gaan zitten en vertellen hoe leuk jij hem niet vindt Haha!