wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:37

saffire schreef:
nou ik vind het verbod nogsteeds ronduit belachelijk Clown
en ik denk dat de horeca ook verlies gaat draaien met dat verbod

Zal wel meevallen aangezien er een aantal landen ons voor gegaan zijn waaruit bleek dat het allemaal wel meeviel met het omzetverlies

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:42

Rashja schreef:
Go jij! Go jij! Super Go jij! Go jij!
Van mij had het veel eerder mogen komen.
Eindelijk een beetje frissen lucht als je uit eten gaat.
Dat vond ik altijd het ergste.
Ben lekker aan het eten zitten van die roker met hun stink sigarreten je eten te verpesten.

We hadden laatst een bbq met de groep waarmee we het menbewijs gehaald hadden. Iemand had kids meegebracht, een tweeling. Twee bengeltjes die zich van geen kwaad bewust zijn.
Jaron (een van de twee) heeft toen met zijn 10 jaartjes tegen onze leraar gezegd dat hij de sigaar uit moest doen als hij aan het eten was, want dat was niet lekker...! Onze leraar keek echt met joekelige ogen en maakte de sigaar uit...!

Echt prachtig Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:43

Les_Fjal schreef:
En nogmaals rokers....Jullie gunnen horecamedewerkers toch ook een rookvrije omgeving ? Of is het van.......... Dat hoort bij het werk ?!

Ik vind idd dat je weet waar je gaat werken. Roken heeft altijd een grote rol gespeeld in de horeca. Dus ja, ik vind dat als je niet tegen rook kan, je ook niet in een kroeg ofzo moet gaan werken, en vervolgens gaan lopen zeuren dat je niet tegen de rook kan. Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:48

Oh dus dan moet je dat maar accepteren omdat het erbij hoort? Wat een kolder zeg

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:50

MISTRAL94 schreef:
Oh dus dan moet je dat maar accepteren omdat het erbij hoort? Wat een kolder zeg

inderdaad Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:51

Needje schreef:
Ik vind idd dat je weet waar je gaat werken. Roken heeft altijd een grote rol gespeeld in de horeca. Dus ja, ik vind dat als je niet tegen rook kan, je ook niet in een kroeg ofzo moet gaan werken, en vervolgens gaan lopen zeuren dat je niet tegen de rook kan. Clown

Nou Needje, vanaf 1 juli mag er dus niet meer gerookt worden, dus hoeven die mensen ook niet meer te 'zeuren'.
Als de rokers dan ook eens stoppen met zeuren, kunnen we eindelijk genieten van het uit eten gaan en stappen zonder die smerige rook.... Go jij! Go jij!

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:55

Nadya schreef:
Needje schreef:

Nou Needje, vanaf 1 juli mag er dus niet meer gerookt worden, dus hoeven die mensen ook niet meer te 'zeuren'.
Als de rokers dan ook eens stoppen met zeuren, kunnen we eindelijk genieten van het uit eten gaan en stappen zonder die smerige rook.... Go jij! Go jij!

joehoeee Go jij! Go jij!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:59

MISTRAL94 schreef:

Ja, vind ik wel ja. Je KIEST er toch ook voor om in de horeca te werken?

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:03

Needje schreef:
MISTRAL94 schreef:

Inderdaad, ga dan ander werk doen waar niet gerookt word. Knipoog

[edit] Hoe willen ze dat trouwens gaan doen in coffeeshops?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:05

Needje schreef:
MISTRAL94 schreef:

Wat een onzin. Je kiest ervoor om in de horeca te werken maar waarschijnlijk niet met de reden om er zwarte longen van te krijgen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:08

Manon88 schreef:
Wat een onzin. Je kiest ervoor om in de horeca te werken maar waarschijnlijk niet met de reden om er zwarte longen van te krijgen.

Precies!
Wat een onzin dat horeca en rookvrij niet samen gaan, nog een kleine maand en dan is het al zover

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:09

Ik zeg nergens dat horeaca en rookvrij niet samengaan. Ik weet ook dat er per 1 juli niet meer gerookt mag worden.
Maar NU hoort roken er nog bij. En vind het raar dat iemand die niet tegen rook kan, dan wel in de horeca gaat werken en vervolgens gaat zeiken om de rook. Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:11

Needje schreef:
Ik zeg nergens dat horeaca en rookvrij niet samengaan. Ik weet ook dat er per 1 juli niet meer gerookt mag worden.
Maar NU hoort roken er nog bij. En vind het raar dat iemand die niet tegen rook kan, dan wel in de horeca gaat werken en vervolgens gaat zeiken om de rook. Clown

Ik vind het raar dat iemand maar een andere jobwinning moet kiezen omdat er mensen zijn die hun klasse a kankerverwekkend rookstofje niet kunnen laten

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:12

Ik vind het SUPER, hierdoor gaat mijn vader stoppen met roken (zegt hij dan) Hopelijk lukt het en hopelijk stoppen hierdoor nog vele anderen Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:12

katiavl schreef:
Needje schreef:

Ik vind het raar dat iemand maar een andere jobwinning moet kiezen omdat er mensen zijn die hun klasse a kankerverwekkend rookstofje niet kunnen laten

Heet dat niet het toppunt van egoisme? *LOL*

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:13

Je zult maar zwanger zijn in de horeca werken. Geen hond die rekening met je houdt en je krijgt echt geen vervroegde zwangerschapsverlof. Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:13

Katiavl, roken hoorde nou eenmaal onlosmakend bij het uitgaan. Net als alcohol. (ben overigens benieuwd wanneer dat verboden gaat worden, aangezien daar wekelijks meer mensen door omkomen Clown)

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:14

ik ben na 13 jaar roken (á een pakje per dag) nu 1.5 jaar een niet roker...Ik moet eerlijk zeggen dat ik een rook verbod in de horeca een beetje tèver vindt gaan. Een beter idee zou ik vinden dat er bijvoorbeel cafe`s komen waar roken idd verboden is, en cafe`s waar roken wel mag.. Zo heeft nog iedereen de keuze. Een compleet rookverbod vindt ik zelfs nog een beetje te ver gaan...En geloof me ik vindt het roken nu echt smerig, maar vindt niet dat rokers nu benadeelt moeten worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:14

Echt mensen, je KIEST ZELF waar je gaat werken!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:16

Needje schreef:
Echt mensen, je KIEST ZELF waar je gaat werken!

Ontzettend egoistisch reactie. Ook die mensen hebben recht op een rookvrije ruimte

Twiggy2008

En als je nou in een restaurant werkt? Waarom moet er gepaft worden in een restaurant? Het is goor bij het eten, zeker voor andere mensen om je heen en het verpest je smaak ook. Tong uitsteken
Ik zie er echt het nut niet van in om daar te roken. Dat je bij je drankje in de kroeg zo'n ding opsteekt, a la, daar kan IK zelfs nog wel wat bij voorstellen, maar bij het eten niet. Laat staan in een lunchroom of iets dergelijks. Gelukkig is dat over een paar weken KLAAR. Haha!

Violaaa

Ookal 'kan' je tegen rook het blijft schadelijk, mijn beste vriendin haar moeder heeft jarenlang in een horeca gewerkt waar veel gerookt werd, opzich had ze er geen problemen mee, maar ze lijdt nu aan longkanker dat verspreid is en niet veel meer aan te doen is.. Bij deze gedachte ben ik ook blij voor de medewerkers in de horeca Ja

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:18

Egoistisch? Heeft er niets mee te maken.
Als jij weet dat ewrgens gerookt wordt, en je daar niet tegen kan, ga je daar niet werken. PUNT. Heel simpel. Heeft niets met egoisme te maken.
Als je niet tegen bloed kan ga je ook geen BHV-er worden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:19

wat een vergelijking van niks maar goed ik reageer verder maar niet meer op jou. Sorry dat ik het zeg maar wat je roept slaat werkelijkwaar nergens op

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:20

Violaaa schreef:
Ookal 'kan' je tegen rook het blijft schadelijk, mijn beste vriendin haar moeder heeft jarenlang in een horeca gewerkt waar veel gerookt werd, opzich had ze er geen problemen mee, maar ze lijdt nu aan longkanker dat verspreid is en niet veel meer aan te doen is.. Bij deze gedachte ben ik ook blij voor de medewerkers in de horeca Ja

Wat naar seg Verdrietig