Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:01

Bij ons is er niet gestaakt.
Vanochtend een duidelijke mededeling via de intercom dat laks (wat dat ook is) geen staking meer wilde en eerst het spoeddebat van woensdag(of dinsdag?) wil afwachten.
Wie wel ging staken mocht gezellig lang nakomen.

Maar goed, als er niks goeds uitkomt. Wordt er vrijdag dus weer gestaakt Nagelbijten / Gniffelen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:01

Misschien moet je even adem halen Sparky. Trek het je niet teveel aan, discuseren is prima maar dan wel op een normale manier waarbij iedereen kalm blijft. Knipoog

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:02

Net op het nieuws dat er scholieren op het spoor lopen en dat er nu geen treinen kunnen rijden daar!!!

Snappen die kinderen dan niet wat ze allemaal dan wel niet aanrichten!!!! Boos! Boos!

Ik word echt zo bos als ik zulke dingen hoor he!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:03

WHOEHOEEE STTAKEEEN Haha!
hahah sorryy. Lachen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:04

Ier schreef:
Bij ons is er niet gestaakt.
Vanochtend een duidelijke mededeling via de intercom dat laks (wat dat ook is) geen staking meer wilde en eerst het spoeddebat van woensdag(of dinsdag?) wil afwachten.
Wie wel ging staken mocht gezellig lang nakomen.

Maar goed, als er niks goeds uitkomt. Wordt er vrijdag dus weer gestaakt Nagelbijten / Gniffelen

Ja bij ons ook via de intercom toe gesproken.. maar toch gestaakt diricteur was wel boos. en morgen en vrijdag weer staken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:05

Ik denk touwens niet dat het staken zin heeft,
zeker niet dit relschoppen. Er is nu al een voorstel,
maar met al dit gezeur en die rellen heb je natuurlijk een grotere kans dat ze denken: Ja, laat nu maar.
Vind het ook niet echt een slimme actie.

Gaan ze vrijdag weer staken, maak ik gewoon van die gelegenheid gebruik om lekker naar huis te gaan Schijnheilig

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:08

wij wel gestaakt Lachen

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:13

Wij hebben ook ''gestaakt''. Een grote groep scholieren van scholen hier in regio ging rondjes lopen lang alle scholen. Wij kregen vrij, omdat ze hoorde dat de grote groep naar onze school kwam en ze geen ruzie wilde. Er zijn er bij ons 7 opgepakt hoorde ik, maar dat weet ik niet zeker. Er is ook een stoeptegel door een bus van de conexion gegooit met passagiers er zat een passagier achter het raam. Dat vind ik nergens op slaan dat gaat mij te ver. Waarschijnlijk woensdag weer staking bij ons op school dus dat betekend weer vroeg uit!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:16

_inge_ schreef:
Wij hebben ook ''gestaakt''. Een grote groep scholieren van scholen hier in regio ging rondjes lopen lang alle scholen. Wij kregen vrij, omdat ze hoorde dat de grote groep naar onze school kwam en ze geen ruzie wilde. Er zijn er bij ons 7 opgepakt hoorde ik, maar dat weet ik niet zeker. Er is ook een stoeptegel door een bus van de conexion gegooit met passagiers er zat een passagier achter het raam. Dat vind ik nergens op slaan dat gaat mij te ver. Waarschijnlijk woensdag weer staking bij ons op school dus dat betekend weer vroeg uit!

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Ik hoop dat ze hebben gezien wie dat waren, dat lijkt mij gewoon zware mishandeling/poging tot doodslag. Sigaar

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:22

ik vind het staken wel grappig.. maar onder staken versta ik niet dat soort ongein met stenen gooien enzo.. daaar doe ik ook echt niet aan mee. maar ik sta wel lekker mn keel schor te schreeuwen bij het stadhuis.

"F*CK 1040"

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:23

fiets 1040, en dan maar niet begrijpen waarom het niet serieus genomen wordt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:26

MissJ schreef:
fiets 1040, en dan maar niet begrijpen waarom het niet serieus genomen wordt Clown

Idd. Huilen van het lachen..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:26

MissJ schreef:

Neen inderdaad, ik snap het niet enige wat ik kan hopen he, dat er een zware verstrenging gaat zijn, want sommige kinderen hebben het duidelijk nodig. Maakt me echt droevig, ik passeer vanmorgen nog veel mensen zonder huis zonder iets, ook dat is in ons land, en dan hoor je een stel breinloze kinderen zo doen. Begrijp dat echt niet

spijtig voor de kinderen die hersennen hebben en zich normaal gedragen zij krijgen ook de stempel mee

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:27

Dominiqueee schreef:
Bij ons op school mochten we vandaag absoluut niet staken, als er vrijdag nog niks is veranderd krijgt de hele school vrij om te staken. Heb er nu al zin in! Haha!

Ja jeuj staken, woeptidoe Gestoord

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:30

Waar gaat dit heen?

Ja het is verschikkelijk tegenwoordig de lessen, en het is belachelijk hoe hard de kwaliteit achteruit gaat en terecht dat hier tegenin gegaan word. Maar dit kan toch niet wat er nu gebeurd.

Dit is geen staken, als je staakt ga je voor het gemeentehuis zitten of gewoon niet meer naar school. Maar dan ga je geen rel schoppen of vernielen. En dan ook nog zeggen ik verheug me op het staken. Volgens mij weet de helft van de 13 en 14 jarige nog niet eens wat politeik enz inhoud. Dit is voor het meerendeel gewoon sensatie-zoekerij, misselijkmakend is het!

Heb mijn zusje toch duidelijk gemaakt als ze waagt eraan mee te doen dat ze voor de lol een nachtje op het politie bureau mag door brengen. Gelukkig is het kind verstandiger als de meeste mede-leerlingen.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:33

Hier foto's van onze staking:

Afbeelding

Afbeelding

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:33

mijn school ligt in de buurt van amersfoort en daar hebben we net ook gestaakt bij het gemeente huis en station. Het bleef best wel rustig er werd geen vuurwerk afgestoken en ook niks gegooid. Duivel

alleen het verkeer had er last van Knipoog

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:34

Ik vind die 'stakingen' zo belachelijk. Als je het niet eens bent met die 1040 uur, wacht dan eerst dat spoeddebat op en ga anders vrijdag met z'n allen naar Den Haag om te demonstreren ofzo.
Maar dit is gewoon dom relschoppen Rolleyes

Op mijn school werd vandaag niet gestaakt, maar op andere scholen wel(onze school werd voor de zekerheid maar wel afgesloten toen ze met zn allen de rotonde voor onze school bezet hielden) Ze gingen dus met een hele grote groep door de stad, een aantal hebben ook dingen vernield en gevochten met de politie enzo geloof ik. Rolleyes

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:36

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:37

Ik was dus niet in de les gekomen omdat ik aan het staken was en nu ziet mjn mentor dat als spijbelen en moet ik super veel nakomen en belachelijk en verder hoeft niemand iets die gestaakt hebben!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:37

Beetje jammer dat de rest geen straf krijgt dan. Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:38

kijk, en dat vind ik nu een goede actie
je hebt gespijbeld, dus je moet de consequenties ook aanvaarden
als je een les mist, spijbel je

wie zijn billen met zijn volle verstand erbij brandt, mag ook op de blaren gaan zitten

ik hoop dat alle stakers goed gestraft worden!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:40

Maureenn schreef:
Ik was dus niet in de les gekomen omdat ik aan het staken was en nu ziet mjn mentor dat als spijbelen en moet ik super veel nakomen en belachelijk en verder hoeft niemand iets die gestaakt hebben!

Jij hebt gespijbeld, daar zitten nou eenmaal consequenties aan vast. Niks belachelijks aan. Je had ook gewoon in de les kunnen blijven. Dat anderen niet gestraft worden is jammer, maar mazzel voor hen.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:41

Misschien dat ik 40 uur krijg.. en ben benieuwd of de rest gestraft wordt. (niet dat het helpt hoor) zijn al weer zat plannen voor morgen en woensdag/vrijdag Scheve mond Ik vind staken geen spijbelen, al vind de leraar dat wel omdat de staking niet mocht..

hahaha: http://www.lokaaldotcom.nl/index.php?op ... Itemid=306
Laatst bijgewerkt door waterval123 op 26-11-07 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:43

Laatst bijgewerkt door sandervd op 26-11-07 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt