Helderzienden, geloof jij het of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Helderzienden, geloof jij het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:59

Er hebben hier genoeg bewijzen gestaan en ik denk dat je daar mee moet doen Lachen
De wetenschap moet ook ontwikkelen in dingen en kan daar gewoon geen bewijs leveren wat sceptici willen zien...
Maar vroeger werd je ook voor gek versleten als je zei dat de aarde rond was, want er was geen bewijs... vind men...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:59

@ Slimmerik: Oee ik heb een denkbeeldige man belachelijk gemaakt, prima voor mij bestaat ie niet dus ik zit er niet mee. Jij wel? Dan voel je nu mischien hoe wij ons voelen als je ons belachelijk maakt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:02

Dat is voor mij ook hetzelfde
Daar is ook geen tastbaar bewijs voor, maar toch geloven veel mensen in een God of Allah
Van mij mogen ze, wie ben ik om hen te veroordelen daarin?
Waarom word je wel veroordeeld als je een gave zou hebben (die ik niet heb, maar wel genoeg gezien heb)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:03

Debo schreef:
@ Slimmerik: Oee ik heb een denkbeeldige man belachelijk gemaakt, prima voor mij bestaat ie niet dus ik zit er niet mee. Jij wel? Dan voel je nu mischien hoe wij ons voelen als je ons belachelijk maakt....

Ik geloof niet in jullie maar maak ik daarmee jullie belachelijk?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:05

Het is niet omdat andere je belachelijk maken dat je een toegangsbewijs krijgt om het zelf te doen. Ik heb niet graag dat yehovas me sektelid noemen, dan zal ik het zowiezo niet bij andere doen.

Maar goed, ik ga zowiezo dit topic verlaten nog geen discussieplezier Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:06

slimmerik schreef:
Debo schreef:

Ik geloof niet in jullie maar maak ik daarmee jullie belachelijk?

Dat doe je in mijn ogen ook niet. Het is maar net hoe zwaar iemand jouw woorden opvat en dat hebben zijzelf altijd nog in de hand Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:08

ik had een heel verhaal geschreven, maar ik ga er niet meer op in.. ben je een beetje beu slimmerik, t word tijd dat je dat enorme bord van voor je kop haalt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:10

Dat voel ik ook niet dat slimmerik me belachelijk maakt
Wel heb ik de vraag waarom voor het ene (spirituele) steeds om tastbaar bewijs wordt gevraagt terwijl er dat voor het ander (god)ook niet is?

Al vind ik voor mijn gevoel veel meer bewijs gegeven in bijv readers dan in God.
Maar nogmaals, dat vind ik een ander mag dat anders vinden. Lachen

Maar wordt je ook niet simpel als iedere keer iedereen je weer zou vragen, bewijs God eens?
Terwijl het voor jou als een paal boven water staat, zonder twijffel.
En morgen vragen ze het weer en dan weer...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:14

Voor wat een mens niet kan bevatten zal hij altijd bewijs vragen, omdat het niet in de menselijke aard ligt zich 'aan iets over te geven'. Meeste gelovigen achten God bewezen, omdat het voor hen in heilig geschrift staat.

Jezus himself was ook een healer, dus als een boek zoals de Bijbel je leidraad in dit leven is, dan geloof je ook in healing?
(Vraagje) Lachen

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:15

runningkawa schreef:
Dat voel ik ook niet dat slimmerik me belachelijk maakt
Wel heb ik de vraag waarom voor het ene (spirituele) steeds om tastbaar bewijs wordt gevraagt terwijl er dat voor het ander (god)ook niet is?

Al vind ik voor mijn gevoel veel meer bewijs gegeven in bijv readers dan in God.
Maar nogmaals, dat vind ik een ander mag dat anders vinden. Lachen

Maar wordt je ook niet simpel als iedere keer iedereen je weer zou vragen, bewijs God eens?

En weer, en weer, en weer, en dan worden ze nog boos dat je het niet wilt bewijzen... het is hetzelfde idee namelijk, heel dat kerkelijke...

Als je de bijbel goed leest, staan er niets anders dan spirituele verhalen in... hemelvaart bijvoorbeeld... is dat niet harstikke spiritueel, opgestaan uit het graf??? Kan toch ook niet dan???

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:17

Tsja, ik vind het ook vreemd dat er mensen zijn die daarin geloven maargoed dat is een hele andere discussie!
Ik probeer trouwens juist overtuigd te worden (helderziendheid,niet god)maar dat wil maar niet lukken.. Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:19

Omdat jij je blokt, zolang jij je blokt zul je het nooit ervaren Lachen
En dat is met alles in het leven, wil iemand bijv geen plezier maken in het leven maar ziet alles negatief, is dat ook je leven.
Ik ken wel van die mensen en zeggen dan, waarvoor ben ik hier, is niks aan grom grom.
Als ze zich openstellen voor het mooie in het leven, zien ze het ook Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:19

Ik begrijp dat jullie antwoord van mij willen hebben op jullie steekjes over God. Helaas ben ik niet bereid op godslastering in te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:20

Jij noemt dat godslastering, wij geloven gewoon niet. Lachen

Waarom zou jij niets hoeven bewijzen, maar readers wel?

Mag jij het verschil uitleggen Lachen

Jij word nu een beetje boos, snap je ook dat readers ook wel eens boos worden om steeds uitleg te moeten geven, wat voor hun net zo duidelijk is, als dat voor jou het geloof is?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-07 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:21

slimmerik schreef:
Ik begrijp dat jullie antwoord van mij willen hebben op jullie steekjes over God. Helaas ben ik niet bereid op godslastering in te gaan.

Wie vind je hier precies godslasterlijke taal uitslaan, want ik stelde een serieuze vraag waar ik best graag antwoord op zou willen indien mogelijk natuurlijk Lachen

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:22

slimmerik schreef:

Is toch precies hetzelfde dan??? En wij moeten met bewijzen komen... genoeg verteld hier in dit topic... doe er mee wat je wilt, laat het nog eens voorbij komen, probeer een verklaring te vinden... ik heb hem niet... en niemand niet denk ik... ook dit is wetenschappelijk niet te verklaren namelijk.. maar het gebeurd allemaal wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:34

wij hebben last van spirituelelastering... Tong uitsteken maargoed dit wilde ik er dus mee berijken.. gelukkig snapt iedereen het behalve slimmerik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:34

runningkawa schreef:

Yep, dat is precies hetzelfde als dat anderen moeten bewijzen dat healers, reading etc. etc. bestaan.

En wat ik dan raar vind, is dat er niet gevraagd mag worden om bewijzen te leveren dat god bestaat (Wat is daar zo erg aan? Serieuze vraag, want ik geloof niet in god en heb dus helemaal geen verstand van wat wel of niet 'mag' op dat gebied)?

'Wij' weten uit ervaring dat dingen als readings bestaan, en echt zijn.

Waarschijnlijk vind jij hetzelfde van God (al vraag ik mij dan weer af hoe iemand daar bewijzen van kan krijgen, dit bedoel ik niet l*llig maar vraag ik mij gewoon serieus af aangezien ik geen verstand heb van god/ kerkdingen Lachen ).

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:41

Ik geloof in God maar niet in Christus zoals hij verwoordt wordt met zijn wonderen. Idd simpel omdat ik er niet bij ben geweest. Miljoenen mensen doen dat wel en die respecteer ik en maak ze niet belachelijk.

Wat readings en zo betreft. Er zijn meer aanwijzingen dat ze hardstikke vals zijn en geld kosten als dat ze waar zijn en helpen.

edit: Bovendien worden de zgn. belevingsverhalen steeds groter en gekker hier. En voor mij steeds onbetrouwbaarder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:43

nou vertel dan, waarom geloof je in god? heb je hem wel eens gezien??? Heeft ie ooit wat voor je gedaan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:44

slechte reclame gaat altijd sneller dan goede Lachen
Dus dat vind ik geen aanwijzing Lachen

Waarom dan geen respect voor readers en worden ze uitgemaakt voor bedriegers ed?

Ik noem mensen die ik god, allah jezus enz geloeven toch ook geen leugenaars?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:44

Tuurlijk zullen er slechte mensen tussen zitten (dmv cold reading kun je een heel eind komen).

Maar het voorbeeld wat ik genoemd heb, over het communiceren met dieren, wat iemand over mijn kat en huis noemde terwijl ik er expres met een stalen gezicht bij zat, is voor mij één van de vele bewijzen die ik gehad heb, van iemand die het weldegelijk kan. Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:45

De God waar ik in geloof valt niet onder de titel van dit topic en hou ik voor mezelf.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:46

slimmerik schreef:
Ik geloof in God maar niet in Christus zoals hij verwoordt wordt met zijn wonderen. Idd simpel omdat ik er niet bij ben geweest. Miljoenen mensen doen dat wel en die respecteer ik en maak ze niet belachelijk.

Wat readings en zo betreft. Er zijn meer aanwijzingen dat ze hardstikke vals zijn en geld kosten als dat ze waar zijn en helpen.

Er zijn ook miljoenen mensen die geloven in het spirituele, dus ook de readings etc.. Het is echt niet alleen het kleine groepje mensen hier die dat geloven...

Geef dan de aanwijzingen maar dat er een reading vals is gedaan... ik heb er nog geeneen gezien namelijk.. Wat betreft het geld.. dat gaat grotendeels naar goede dierendoelen in mijn geval, verder onderhoudt ik er mijn studies van. De kerk kost ook geld, gaat ook naar goede instellingen etc. Wat is het verschil???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:46

slimmerik schreef:
De God waar ik in geloof valt niet onder de titel van dit topic en hou ik voor mezelf.

whahaha niets te bewijzen zeker Tong uitsteken damn meid wat ben jij naief!