Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Appels haal ik bij de voerhandel![]()
Ze hebben een palletbak vol liggen, kun je zelf uitzoeken, voor 50 cent per kilo. En gewoon mooie appels van verschillende rassen door elkaar.
Vorige week heb ik nog 4 liter appelsap gemaakt ervan, ideaal!
MyWishMax schreef:Maar de tijd dat vakantiegeld ook gebruikt kon worden voor vakantie is wel achter ons hoor. In ieder geval bij een deel van de mensen. Hier wordt het gebruikt om een keer iets te kunnen kopen qua kleding, want anders is er geen budget (en dan nog de goedkope merken en 2rhands) of anders om rekeningen te betalen. En zo ken ik echt wel heel wat mensen.
mvdende schreef:Neonlight schreef:Mijn eigen gekookte maaltijden komen echt niet boven die 5,50 per persoon uit, en dan hoef ik niet op de centen te letten.Pizza of eten halen doen we ook nooit. Uit eten misschien 1 keer per half jaar. Lunch zijn eigen gemaakte boterhammen.
Auto's zijn eigenhandig betaald (geen lease dus) en de ene is een Aygo van nu 13 jaar oud, de andere een Golf van 26 jaar oud.![]()
![]()
![]()
Geen streaming diensten/abonnementen of iets dergelijks, stereotoren is analoog en 30 jaar oud.![]()
Telefoonabbonementen van 10 euro, SIM only, met telefoons van respectievelijk 2,5 jaar oud en 8 jaar oud.
Ik denk dat wij zuiniger leven dan de meeste anderen.
Misschien dat je met een simpele AVG nog onder de €5 per avondmaaltijd blijft, als je diepvries groentes koopt en vlees in de aanbieding. Maar een simpele hamburger zonder aanbieding is nu al €1,75 per stuk bij de Jumbo. Verse sperziebonen ruim €1,15 per 200g. Aardappelen z'n 0,83 per 500g (1 maaltijd voor 1 persoon) €0,25 aan bak en braad en dan is dat bij elkaar al €4. En dan doe ik helemaal niets geks, geen extreem dure groentes als bloemkool, asperges oid en geen biefstuk of zalm, maar gewoon een simpele hamburger en normale groentes.
Ga je iets "luxer" zoals een boerenkool stampot, een bloemkool ovenschotel met room enz of een Knorr wereldgerecht dan zit je echt wel boven die €5.
Ik eet trouwens absoluut geen vega of vega vervangers, dat is standaard kokhalzen.
juval schreef:Benzz schreef:Dat vind ik best knap Juval, of zijn jouw tieners geen bodemloze putten?
ja met vlagen wel. Ik doe 1 keer in de week boodschappen, en daar doen ze meestal 3 dagen mee, de rest van de week lopen ze te zeuren dat er niets in huis is. tja. (ze verhongeren niet hoor)