No-Buy-January

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saga

Re: No-Buy-January

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 19:04

Nee, daar heb ik geen problemen mee, juist niet.
Je gebruikt gewoon boter of olie.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 19:05

Ik heb ook een paar gietijzeren pannen en een gietijzer grill, en dat werkt perfect :j Ze zijn wel zwaar, dat vind ik het enige nadeel. Maar pfas vrij en gaan een leven lang mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 19:40

foxy80 schreef:
Gietijzer bakt toch aan?

Nee joh, goed heet en olie gebruiken. Mijn pannen zijn van plaatstaal, ingebrand en gaan met die banaan, daar bakt niks in aan :).

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 10:47

Heeeelp :+ ik twijfel heel erg of ik deze uitzondering moet maken op mijn no-buy

https://www.vinted.nl/items/6953205953- ... iste-femme

Waarom wel?

Ze zijn normaal niet in NL (of zelfs europa) te krijgen
    Het is tweedehands
    Ik ben er al lang heel nieuwsgierig naar

Waarom niet?
    Het zijn schoenen, en ik heb op dit moment geen nieuwe schoenen nodig

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 13:57

Geen uitzondering zou ik zeggen haha

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 16:46

Wilde je ze al hebben voordat je ze op vinted zag? Is het iets waar je regelmatig aan denkt, of waarvan je nu denkt "oeh", omdat ze nu beschikbaar zijn?

Sowieso kan liken op vinted geen kwaad, vaak doen verkopers nog wel iets van de prijs af.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 16:58

Vjestagirl schreef:
Wilde je ze al hebben voordat je ze op vinted zag? Is het iets waar je regelmatig aan denkt, of waarvan je nu denkt "oeh", omdat ze nu beschikbaar zijn?

Sowieso kan liken op vinted geen kwaad, vaak doen verkopers nog wel iets van de prijs af.

Ik heb de five fingers van vibram gehad maar vond die te dun qua zool. Deze zijn wat dikker qua zool. Ik heb er specifiek op vinted naar gezocht omdat ze dus eigenlijk echt te duur zijn om zelf te importeren, maar iemand uit Frankrijk heeft ze dus al gekocht en verkoopt ze nu weer, toevallig in mijn maat en de kleur die ik zou willen hebben.

De verkoper heeft er al een tientje afgehaald en er zelf meer dan 200 voor betaald

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 17:00

Probeer nog een beetje te handelen, misschien krijg je er nog iets af en dan zou ik het proberen. Soms heb je van die uniekere dingen die maar af en toe voorbij komen. Dan moet je soms je kans grijpen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 18:51

Heb nog voor 85 geprobeerd maar ze blijft helaas bij 100 :(

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 19:13

Tsja, gisteren heb ik op Vinted iets direct gekocht voor mijn zoon. Het is precies waar hij eerder naar vroeg. Het stond net pas een goed uur op Vinted en was al meer dan 20 keer geliked. Ik ben wel echt van het handelen (proberen) maar ik heb direct op 'kopen' geklikt voor de vraagprijs....
Ik hield het al langer in de gaten en dit kwam er ook niet vaak op te staan, nu wel. En dus gekocht voor hem. Ik werd er wel blij van, hij gaat er blij mee zijn.

Dus als dit is wat je al langer wilt en het is zo moeilijk aan te komen en het is voor de helft van het geld... Je hebt er al ervaring mee maar deze is waarschijnlijk beter voor je. Ik zou zeggen, koop het.
Bevalt het je niet dan maak je fotos en zet je het weer op Vinted, misschien verlies je er wat aan maar misschien ook niet en je weet dan in ieder geval of het iets voor je is of niet.
Succes

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 20:28

Bij mij verschilt het of het een product is waarvan ik denk: ohja, hier heb ik weleens over gedacht.
Of dat het een product is wat ik al lang hoog op mijn lijst heb.

In dat eerste geval blijf ik dingen kopen. Want er is altijd wel een mooi moment om iets nieuws te testen. Dus zou ik nu zeggen nee. Als je nieuwe schoenen nodig hebt, kan je dan kijken wat er qua aanbod is. En als deze daarbuiten valt omdat hij niet in Europa verkrijgbaar is. Dan vindt je wel een fijne schoen die wel in Europa verkrijgbaar is.

Maar als je echt al langere tijd andere schoenen wilt, hier specifiek op zoekt en dit voelt echt als een duurzame koop dan zou ik zeggen: niet perse nodig nu, maar een mooie kans misschien.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 15:00

Uiteindelijk had ik het besteld, voelde het helemaal niet zo goed of leuk als vroeger om iets onnodigs te kopen :+ dus weer geannuleerd. Verkoopster niet blij natuurlijk en een negatieve vinted review erbij, but oh well.