Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 15:52

veneri schreef:
Volgens mij is dat ergens juli 2024 ingegaan, dat tijdelijke contracten niet meer mogen(?) Voor die tijd mocht het nog wel.

Klopt dit is vanaf 2024 maar misschien ook wel vanaf 2025

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 20:16

Wat gaaf zebrastreep zo een huis waar je voor in aanmerking komt, spannend en dan ook nog een tuin erbij, heerlijk!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 10:23

En we wachten nog even verder :+

In ieder geval weten ze nu dat ik het huis wil hebben. Als goed is wordt ik zo snel mogelijk gebeld voor een afspraak om langs te komen. Pas dan checken zij mijn documenten ( zouden ze nu ook al kunnen doen alles staat online, maar goed) en als dat klopt , wat het ook wel doet maar dan twijfel ik over elk ding haha.

Zit niks anders op dan nog even last te hebben van de zenuwen.... maar het is al een geruststelling dat ze nu weten dat ik het graag wil gaan huren.

tiwi1969

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:21

Nog even spannend dus zebrastreep! Hopelijk heb je snel de sleutel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 12:45

Volgende week dinsdag een intake gesprek, dus we wachten nog even af. Maar we zijn weer wat verder in het proces. En ach de weken gaan toch zo snel voorbij dus dan deze vast ook wel

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:49

Een intake gesprek? Zo apart hoe woningorganisaties kunnen verschillen in hun manieren.
Ik kreeg via email te horen dat ik 1e stond, formulieren nagekeken en 'gefeliciteerd'. :+
Ik heb geen persoon aan de telefoon gehad of gezien. :=

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 13:29

Ik lees al een tijdje mee. Maar sta er echt van te kijken hoe lang je er over doet :wow:

Bij ons was het zodra de reactie tijd om was had je een week de tijd om te bezichtigen. Kon bij ons op donderdag.
Toen kregen wij vrijdag ochtend te horen dat wij voor maandag 12 uur de laatste gegevens moesten opvragen/inleveren. En maandag om 13:00 hadden we gehoord dat het huis voor ons was. Ging echt heel snel allemaal.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 13:31

Bellatrix schreef:
Een intake gesprek? Zo apart hoe woningorganisaties kunnen verschillen in hun manieren.
Ik kreeg via email te horen dat ik 1e stond, formulieren nagekeken en 'gefeliciteerd'. :+
Ik heb geen persoon aan de telefoon gehad of gezien. :=

Het verschilt behoorlijk, er zijn ook huizen waarbij je een hele motivatiebrief moet schrijven.

Soms is een sollicitatie voor een baan nog gemakkelijker :')

Maar als het goed is kan ik direct tekenen.

Ik denk ook met zoveel huisnood dat het toch allemaal een stukje sneller moet gaan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 13:33

Biebz schreef:
Ik lees al een tijdje mee. Maar sta er echt van te kijken hoe lang je er over doet :wow:

Bij ons was het zodra de reactie tijd om was had je een week de tijd om te bezichtigen. Kon bij ons op donderdag.
Toen kregen wij vrijdag ochtend te horen dat wij voor maandag 12 uur de laatste gegevens moesten opvragen/inleveren. En maandag om 13:00 hadden we gehoord dat het huis voor ons was. Ging echt heel snel allemaal.

Zo snel gaat dat ook bij de verschillende stichtingen waar ik ingeschreven sta.

En documenten deadline is ook strak, in ieder geval in Utrecht.

Een vriend van mij was op 1 geeindigd voor een leuk apartement in Utrecht. Wou het hebben.
Maar had documenten niet op orde op het moment dat het toegewezen werd.

En het apartement ging toen toch echt naar nummer twee.

De wachtlijsten zijn zo enorm dat ze niet gaan zitten wachten op mensen die traag zijn met aanleveren documenten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 13:37

Mijn documenten staan al ruim een jaar klaar inmiddels :') die kun je al uploaden en laatst alles weer even een update gegeven.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 13:53

Jeetje ZS, je wordt lekker in spanning gehouden! :=
De huurders die ons flatje overnemen stonden op zondag om 19u bovenaan, kregen een "we willen voor maandag 19u horen of je geïnteresseerd bent" mail en hadden daarna tot woensdag 12u om bij ons te komen bezichtigen.
Zij krijgen donderdag a.s. de sleutel (die wij morgen inleveren), dan heeft het al met al 20 dagen geduurd voor hen.
Dat is ook het eerste moment dat zij iemand van de verhuurder gaan zien, verder regel je alles online en onderling.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 13:55

Ik had zelfs een keer dat we een VOG aan moesten leveren voor een woning. :=

Maar ja krapte. Dus alles kan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 14:38

Ik wou al zeggen straks verwachten ze nog een VOG :+

Een screening is goed natuurlijk, dan ga ik er vanuit dat de buren ook allemaal gescreend zijn en geen overlast bezorgen.

Deze woningstichting blijkt ook erg streng te zijn. Collega van mij huurt van dezelfde verhuurder en gaf dit al aan. Ook dat het huis compleet leeg moet. De vloer en de afzuigkap wil ik graag overnemen. Maar de rest mag van mij wel weg.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 14:44

Wow zelfs een VOG? :oo

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 14:48

Woningstichting of particuliere huur?

Ik weet dat er soms wel een huurdersverklaring gevraagd wordt, bij eerdere verhuurder. Gaat dan volgens mij om overlast problematiek en of betalingsachterstanden.

Maar een echte officiele VOG heb ik nog niet eerder gehoord bij een woningbouwstichting

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 14:50

Huurdersverklaring had ik alleen moeten inleveren als ik van een andere woningstichting kwam. Maar ik zat al bij deze dus hoefde dat niet.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 14:55

ik weet wel dat ze sommige wijken proberen op te krikken vandaar soms de screening.

Succes met de laatste stappen Zebrastreep

Ik heb zojuist hier een nieuwe voorrangsregel gezien bij het overkoepelende reageer gedeelte: Voorrang voor huurders die al meer dan 3 jaar huren van de eigen corporatie.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 01:00

Voor mij kan de week niet snel genoeg gaan :') gelukkig heb ik 6 dagen vrij en kan ik wel gaan opruimen. Ook als het feest niet doorgaat is het al wel fijn om de boel eens goed op te ruimen.

Ik heb al wel een lijst gemaakt met benodigdheden. Kleine spullen kan ik wel gaan aanschaffen. Dat blijft wel liggen wat dat betreft.

Vrijdag ga ik met mijn beste vriendin even op pad om langs wat winkels te gaan. Alleen even kijken is natuurlijk al hartstikke leuk :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 18:01

Spannend Zebra, hopelijk lukt het!

Ik heb weer eens gereageerd op een lotingwoning, en ik zie nu dat het loting is omdat bij de vorige ronde (op inschrijfduur) ze die woning aan geen van de eerste vijftig (!) kandidaten kwijt konden.

Wat the fiets is er mis met dat appartement? :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 18:13

Ik ben ooit eens bij zo'n geval wezen kijken en daar was het addertje dat er een plan was voor een grootschalige renovatie, waarbij je na een halfjaar wonen dus voor 3 maanden eruit zou moeten, om vervolgens dan terug te mogen komen voor 200 euro meer huur :+
Ik heb bedankt.

Maar dat waren andere tijden, met de huidige markt zou ik dat denk ik wel hebben geaccepteerd. Ben benieuwd wat bij dit appartement het verhaal is.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 18:22

Oh netjes dat ze dat bij jou nog meldden, mijn zusje had net drie maanden een huis en hoorde toen dat het over een jaar gesloopt zou worden. Ben je ook klaar mee :=

Ja, ik ben ook heel benieuwd. Moet haast wel iets zijn als een gekke buurman of een spook ofzo, want het kan niet dat vijftig mensen hun papierwerk niet op orde hebben :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 18:33

Daar zou ik echt kwaad om worden. :x

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 18:38

Ja ze krijgt wel een flinke oprotpremie en urgentie voor een nieuwe woning, gelukkig. En eerlijk: het flatje dat ze had was gebouwd in de jaren 50 en ergens in de jaren 80 voor het laatst gerenoveerd, dus echt ideaal was het ook niet. Maar goed, relatie uit dus ze moest iets. En nu nieuwe relatie, dus ze heeft opties en het komt ook wel goed, maar ze was inderdaad niet blij :=

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 19:44

Dat is wel balen als je dat zo kort wonen hoor, vooral als je er veel tijd en geld in hebt gestoken om het naar je zin te maken.

Ik heb een keer in een sloopflat gewoond, maar dat wist ik. Daar heb ik goedkope vloerbedekking in gegooid, de woonkamer gesausd en op de slaapkamers posters opgehangen waar het behang niet zo mooi meer was.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 12:42

Okay bijgedraaid wilde eerst graag in de flat van mijn oom blijven. Is eigenlijk ook gewoon een droom geweest.

Maar laat maar lig niet aan de mede bewoners, maar aan de flat zelf. Moet teveel gebeuren.

Nieuwe verwarmingsketel, douche gaat ook iets niet goed. Bad weet ik niet daar ligt een wasrek over om wasgoed te drogen. Eerst maar even navragen voor ik externe zwembad maak.

Met een nieuwe verwarmingsketel moet ook ventilatie gat aangepast worden. Ze hadden een offerte maar met aanbetalen voorschot heeft bedrijf erna faillissement aangevraagd. Weg geld. :=

Laat maar.

Enige wat mij wel opvalt is hoe droog de flat van mijn oom is. Dan is er in mijn flat een serieus vocht probleem nu hopen dat het met nieuwe ventilatie opgelost is. :=

Nu zijn er tijdens renovatie ook al dingen gevonden als lekkende leidingen. :=