Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:02

Vroeger nam ik voor dat soort figuren altijd mijn hond mee naar de deur. Dan hielt ik haar altijd vast alsof het de gevaarlijkste hond in de buurt was. Dan waren ze zo weer weg.
Tijd voor een nieuwe hond :')
Laatst bijgewerkt door wyoming op 03-11-23 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:02

Muizen in de auto. Binnen 24 uur 3 muizen gevangen. En de garage stelt gerust dat het mijn schuld is (ik moest een raam open hebben gehad, die staat dus nooit open), en het lieve beestje er al uit had moeten zijn want 'we konden hem niet vinden'. Oh en 'het is bijna niet mogelijk' :x

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:16

Was te hongerig om op de oven te wachten dus ik heb net half koude lasagne zitten kanen. :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 21:36

Ineke2 schreef:
Voor 25 euro vooraf betalen, ben ik bereid om naar je verhaal te luisteren.

Nou ja, ik heb vorig jaar wél geluisterd naar zo'n snel Ziggo mannetje en met het aanbod wat hij kon doen KPN gebeld die daar vervolgens onder gingen zitten. Helemaal top!

MarlindeRooz schreef:
Was te hongerig om op de oven te wachten dus ik heb net half koude lasagne zitten kanen. :=

Omg, beheers jezelf!

maralyn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:01

Vreetbui. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:02

Ik kijk gewoon zelf jaarlijks wat de concurrentie aanbied en bel mijn provider of ze mij als vaste klant iets leuks kunnen aanbieden? Komt altijd goed :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:09

Hond die al 2 nachten achter elkaar binnen heeft gepoept maar het nu wel weigert om het in donker nog een rondje te doen :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:17

De afgekeurd brug die schijnbaar door de gemeente vervangen moet worden. Gaat nog wel even duren dus.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:40

Ik snap niet hoe mijn vader elke dag half 7 weggaat naar zn werk, ik moest vandaag 7 uur beginnen en ben nu echt kapot, iets te verwend geworden? Of zal het ook komen omdat ik normaal op mn kont zit achter de kassa en vandaag vulploeg werkte :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:54

Paard met een dik been :\ Kon er ook nog wel bij.

tempura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:59

Ik kom soms huizen tegen op Funda en schrik dan wanneer je op de foto's ziet dat ze, niet alleen, paarden 'houden', maar ook 'hoe' ze ze houden.

Vandaag zag ik een huis op Funda verschijnen met een perceel van zo'n 450m2, waarvan de tuin zo'n 350m2 is. In die tuin zitten dus meerdere binnenstallen en een paddock waar 2 paarden op leven. Gewoon in een woonwijk.

Hoe is dit legaal, hoe mag dit?

Aan de andere kant denk ik wel; Waarschijnlijk zitten deze twee paarden wel 24/7 buiten op een goed gedrainneerde paddock van 300m2. En wie weet gaan ze wel in de zomer naar een wei in de buurt en gaan de eigenaren vaak met ze op buitenrit en/of betalen ze voor het gebruik van faciliteiten (zoals een bak) van een stal in de buurt... Zitten ze dan toch niet beter dan menig pension paard die 24/7 alleen op stal staat?

Zijn jullie dit soort dingen ook wel eens tegen gekomen op funda en wat vinden jullie hier van?

Ik wil de link niet meteen delen, wie weet zit de persoon hier op bokt en ik wil hem/haar niet aan de schandpaal zetten. Ik weet verder niet de situatie van die mensen is. Wie weet was het tijdelijk of zijn ze tot inzicht gekomen dat het beter kan.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:52

tempura schreef:
Ik kom soms huizen tegen op Funda en schrik dan wanneer je op de foto's ziet dat ze, niet alleen, paarden 'houden', maar ook 'hoe' ze ze houden.

Vandaag zag ik een huis op Funda verschijnen met een perceel van zo'n 450m2, waarvan de tuin zo'n 350m2 is. In die tuin zitten dus meerdere binnenstallen en een paddock waar 2 paarden op leven. Gewoon in een woonwijk.

Aan de andere kant denk ik wel; Waarschijnlijk zitten deze twee paarden wel 24/7 buiten op een goed gedrainneerde paddock van 300m2. En wie weet gaan ze wel in de zomer naar een wei in de buurt en gaan de eigenaren vaak met ze op buitenrit en/of betalen ze voor het gebruik van faciliteiten (zoals een bak) van een stal in de buurt... Zitten ze dan toch niet beter dan menig pension paard die 24/7 alleen op stal staat?

Zijn jullie dit soort dingen ook wel eens tegen gekomen op funda en wat vinden jullie hier van?

Ik wil de link niet meteen delen, wie weet zit de persoon hier op bokt en ik wil hem/haar niet aan de schandpaal zetten. Ik weet verder niet de situatie van die mensen is. Wie weet was het tijdelijk of zijn ze tot inzicht gekomen dat het beter kan.

Ik ben het weleens tegengekomen. Idd vaak met wei in de buurt. Zonder wei en jaarrond vind ik het niet oke.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 00:10

Ineke2 schreef:
Ik kijk gewoon zelf jaarlijks wat de concurrentie aanbied en bel mijn provider of ze mij als vaste klant iets leuks kunnen aanbieden? Komt altijd goed :)

Nou, dat is mij nog nooit gelukt. Misschien horen ze t aan m'n stem ofzo? Ooit eens gebeld, kreeg ik doodleuk 'nou dan moet u idd maar overstappen'.

En dan doe je dat. En dan word je opeens plat gebeld met extra korting of ja aaaaaalsjeblieft wilt terug komen want die 14 dagen bedenk tijd... Ja, nu ben je te laat. Daaaaaag.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 01:22

Mensen voor ons bij concert die maar bleven praten. Ook door gevoelige liedjes. Joh ga op café als je zo veel te vertellen hebt of ga samen wandelen. Maar ik zat 2u in de trein om het echt te horen dus kwek dicht. Tegen stoel schoppen hielp niet. Het gesssshhhht van mijn buurvrouw ook niet.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 04:53

tempura schreef:

Een vriendin van mij had een soortgelijke situatie. Die reed bijna dagelijks buiten en had aan het einde van de straat een weilandje. Beestje stond lekker in een open stal met aangrenzende paddock. Een stuk verderop in het dorp woonde iemand met een veel groter terrein en een bak aan huis, waar ze ook kon rijden. En anders reed ze in de wei.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 07:38

Wakker, al vanaf 5 uur. Geen oog meer dicht gedaan. En dat in mijn vrije weekend -:(-

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 08:58

Accu van de auto is los geweest en nu vereist mijn radio een radiocode. Zo lang ik die niet heb, doet die niks :+ maar ik weet die code helemaal niet en online moet je ervoor betalen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 08:59

TheNovelist schreef:
Accu van de auto is los geweest en nu vereist mijn radio een radiocode. Zo lang ik die niet heb, doet die niks :+ maar ik weet die code helemaal niet en online moet je ervoor betalen.

Oh dat is een oudje dan zeker? Vroeger ook weleens gehad. Radiocode bewaarde ik in het boekje wat in het handschoenenvak lag. Daar al gekeken? Of bij je kenteken?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 09:12

TheNovelist schreef:

Oh, heel irritant! Had ik laatst ook met accu verwisselen, gelukkig was de overige eigenaar zo slim de code in het boekje op te schrijven. Maar neem aan dat je die ook niet meer hebt dan? Of al gekeken..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 09:51

TheNovelist schreef:

Code staat vaak in het boekje of op de radio zelf. Maar dan moet je die er ff uittrekken en daarop kijken

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 10:58

Vorige eigenaar van de auto is overleden dus dat kan ik het helaas niet meer navragen. Ook gekeken in de boekjes die in de auto lagen maar daar staat niks in. Is idd een oudere auto (20 jaar oud).
Zal dit weekend wel even de radio eruit halen om te kijken of daar wat op staat!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:07

Is er niet toevallig een liefhebber groep op Facebook? Die kunnen je ook vaak helpen met een radiocode :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:11

tempura schreef:

Ik merk dat ik de behoefte heb om hierop te reageren. Zelf hebben wij vorig jaar ook ons huis verkocht en onze paarden leefde ook op deze manier. En ook op social media vonden mensen het nodig om hier op deze manier op te reageren. Dierenmishandeling, paarden leefde op een postzegel etc.
Mijn paarden (grote kwpn-er, en een IJslander. Na het overlijden van onze IJslander hadden we een mini shet erbij staan) hadden een 3x3 stal die altijd open stond. Daaraan vast een half open schuilstal met gedraineerde paddock van 6x12.
Ik kon dagelijks rijden in de bak aan de andere kant van het dorp en had een wei van 1ha tot ons beschikking. Dat wordt vaak niet in het verkoop verhaal meegenomen waardoor veel ‘vooroordelen’. Moet zeggen dat ik het persoonlijk heel naar vond om te lezen, mijn paard was namelijk onwijs opgeknapt sinds hij niet meer hele dagen in een 3x3,5 stal stond in de winter, maar gewoon zelf kon kiezen waar hij stond en vrij kon bewegen de hele dag door.
Nee het was niet groot, maar dan ben je er altijd zelf bij hoeveel beweging je je paard nog dagelijks ernaast gaf, net als wanneer ze op een pension stal staan.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:17

2 dingen op Vinted besteld maar ze worden beide maar niet verzonden :(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:21

Maar kwam hij in de winter dan ook in die wei, of was het in de winter enkel die stal plus kleine paddock

Bij dat laatste vind ik het echt niet oke. En nee dat vind ik het ook niet bij de stallen in de winter de paarden hele dagen op stal hebben staan met enkele een uurtje/ paar uurtjes paddock per dag

leuk in 1980, nu al lang niet meer...

Ik erger me aan mijn paasei stofzuiger
duur ding en het is echt een maandag morgen ding