Happy Postcrossing!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 16:19

Stil gevallen hier dus schopje!

Is iedereen nog bezig? Ik ga zo mijn eerste kaarten schrijven sinds februari. Ik kan dan ook al mijn slots schrijven dus dat word wel even een tijdsbesteding. _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 16:41

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het topic idd even helemaal vergeten was haha. Het ligt bij mij dan ook echt helemaal stil momenteel. Ik moet tzt eerst weer wat nieuwe postzegel kopen - heb er geloof ik nog 3 of 4 wel - maar ik kan inderdaad ook iets van 10 adressen aanvragen (gewoon de max van wat mogelijk is voor me). Misschien dat ik dat tijdens of na de vakantie ga doen volgende maand, want ik ga daar sowieso wel kaartjes shoppen.

Dat kan ik dan weer niet laten he, overal waar ik kom. Ook al schrijf/stuur ik maanden niks uit, maar kaartjes kopen gaat gewoon door :') Dus vanaf volgende maand kan ik wat Mallorca kaartjes gaan uitsturen. Dat vind ik dan altijd wel heel leuk, om kaartjes uit te sturen van waar ik ben geweest en te vertellen wat ik gezien/gedaan heb etc. :j

Siers83

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 17:36

Ik heb van het weekend weer wat geschreven, ook sinds een tijdje weer. En ik vind het toch ook weer leuk. Kon ff de zin niet vinden een tijdje

Houd er rekening mee dat de postzegels weer duurder worden per 1/7, met 0,10€. Dus ik heb maar weer wat besteld bij Postnl. En dan over een paar weken bestel ik weer wat denk ik, snel verdient zeg maar

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:52

Ik heb inmiddels 2 kaartjes binnen gekregen: Eentje uit Taiwan en eentje uit Amerika!

Ze hebben goed ver gereist, maar ben er superblij mee :)

Afbeelding
Afbeelding

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:10

cursebreaker, ik was de afgelopen tijd Bokt sowieso een beetje kwijt maar het Postcrossen ook sinds februari dus al haha. Kaartjes van vakantie zijn ook leuk ja. Ik strik ook mensen om voor mij mee te nemen als ze ergens zijn. Mijn vriend heeft veel meegenomen uit Rome. Stiekem houd ik er een paar zelf hoor. :Y)

Siers83, ja die postzegels was ook wel een reden dat ik er heel even klaar mee was. Nu weer in 1x een grote batch besteld dus kan sowieso even vooruit maar als ik echt 20 kaarten onderweg kan hebben denk ik niet dat ik al die slots altijd gevuld houd. Is niet leuk meer met zulke prijzen... Dan stuur ik eens in de x tijd wel een x aantal kaarten.

Pharootz, leuke kaarten zeg! Ik vind die van National Parks altijd tof. <3

--

Hier vanavond bezig geweest met adressen aanvragen, kaarten zoeken en adressen en ID's opschrijven. Lang zat mee bezig geweest dus morgen even wat schrijven.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 10:50

Hola!
Ik weet niet wie dit moet weten, maar ik heb zo'n klein printertje gekocht bij TEMU voor de adressen... Ik had 22 augustus adressen aangevraagd en de kaarten klaargelegd, waaronder eentje voor Rusland met geprint adres...

Ik was ze vergeten, pak ze nu weer op om te schrijven maar de tekst is helemaal vervaagd! Dus mijn tip; gebruik die printertjes niet voor de adressen, want als ze vervagen dan kan niemand meer lezen waar ze naartoe moeten...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 11:20

Ik print de adressen met een gewone printer en dus notmaal papier. Dat het vervaagd ligt wss aan het licht, is wss van dat papier met zo’n laagje net als kassabonnen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 22:06

Kan niet aan het licht liggen, heeft namelijk met de bedrukte kant omlaag op het bureau gelegen. Daar lagen nog meerdere kaarten bovenop ook.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 22:26

De keren dat ik printte, printte ik eigenlijk ook alleen met de gewone printer en echte inkt. Maar de keren dat ik print zijn echt nihil. Ik schrijf vooralsnog 9/10x echt alles met de hand uit, ook Russische adressen en Chinese of Japanse adressen. Heb daar ook 0 problemen mee gehad eigenlijk. Soms is printen alleen handiger omdat het minder plek in beslag neemt op de kaart, maar ik heb geen zin om de printer telkens uit te moeten halen daarvoor ook (ik verstuur namelijk niet altijd alle kaarten tegelijk en de printer staat in de kelder dus dat vind ik al 'gedoe')

Ik heb een keer zo'n printertje gehad voor de lol, maar vond het echt bagger dus ik hoef ze sowieso niet meer :')

Maar wel goed om idd dan even te melden, voor wie het ook doet of overweegt om zo te doen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 08:02

Ik twijfel al langer om een echte printer aan te schaffen, want voor Vinted heb ik hem ook soms nodig... mja ik vind het ook gewoon grote ondingen die in de weg staan :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 19:53

Bij mij staat de printer in de kast onder de trap. Uit het zicht en als ik m nodig heb plug ik m ff in en printen maar.

Morgen wil ik weer eens wat gaan schrijven. Is al een paar weken geleden dat ik dat gedaan heb

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-25 19:57

Wij hebben hem op een plankje onder de trap als je vanuit de kelder deur de kelder in wilt. Dus op zich zo gepakt, maar wel uit zicht.

Ik wil binnenkort eigenlijk ook echt weer eens wat gaan schrijven. Ik moet nog ergens een paar zegels hebben liggen. Dacht er toevallig een paar weken terug aan, maar het is er nog steeds niet van gekomen. Ik mis stiekem ook wel het krijgen van kaartjes. Het zijn zulke geluksmomentjes vind ik, als er weer wat in de bus ligt van 'waar dan ook' <3 En ik heb zelf ondertussen ook wel echt weer wat inspiratie over wat te schrijven :j