Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:46

Urbanus schreef:
:(:)

Awww <3

Citaat:
UO: katholieke en christelijke scholen zijn niet meer van deze tijd.

en zondagsschool?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:47

Urbanus, dat liberale valt helaas echt tegen in grote groepen die zich associeren met iets dat religie heet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:48

Die worden niet betaald door de staat toch? Ik vind het zielig voor de kindjes maar ik heb er geen probleem mee verder.

Sizzle schreef:
Urbanus, dat liberale valt helaas echt tegen in grote groepen die zich associeren met iets dat religie heet.

Maar ik woon in het westen van Nederland. Hier is iedereen verdorven en gevaccineerd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:49

Mkango schreef:
Urbanus schreef:
Het woord 'moederlijk' is zo goor.
Ook een beetje ambigu. :=

nog meer fetisjhes :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:50

UO: Ik hou van verdorven en gevaccineerd <3

Ik ben nog steeds katholiek, maar verdorven begint me steeds meer aan te spreken <3

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:51

Urbanus schreef:
Maar ik woon in het westen van Nederland. Hier is iedereen verdorven en gevaccineerd.

*\o/*

Nou ja, ik ben vnl oud... das meer bedorven .. :')
Laatst bijgewerkt door Cer op 26-04-23 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Avalanche schreef:

Ik ben nog steeds katholiek, maar verdorven begint me steeds meer aan te spreken <3
Come to the dark side, we have vaccines and biscuits. <<)

Fly_high

Menino om nog terug te komen op paarden tekeknen nu dat gesprek 10000 kilometer verder is := ja dat is ook precies waar ik op doelde! geen rare seksueel getinte plaatjes met focus op dat geslachtsdeel maar gewoon paarden in normale paardenleven situaties, in de wei ofzo, die wel iets onder hun buik hadden hangen omdat het nou eenmaal zo is. Was om ene of andere reden absoluut not done :?

Sizzle schreef:
Maar los daarvan, eigenlijk is het treurig hoe jongeren aan hun lot overgelaten worden als het aankomt op practische zaken in het leven en het moeten hebben van de plaatsvervangende ouder die google heet.

Dat is meer stof voor biechtentopic denk ik := maar mijn klasgenoten en ik hebben alles over seks en dergelijke uit tienerbladen, onderling geroddel en gebrekkige internet van begin 00s moeten leren, echt een wonder dat het voor de meesten van ons enigszins goed is gekomen. Mijn tienerzelf zou eerder been in een houtversnipperaar willen stoppen dan het over menstruatie oid hebben met mijn moeder :') poging tot gesprek over seks wil ik niet eens aan denken :')

Katholieke school vond ik een zeer leerzame ervaring :j al heette het niet zo want alle Poolse scholen zijn per definitie katholiek

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:52

Oh hou op met die fetishes zeg :') TMI :')

Doe wat je wilt, geniet er vooral van, maar ik hoef niet álles te weten zeg maar :')

Mkango schreef:
Avalanche schreef:

Come to the dark side, we have vaccines and biscuits. <<)

Vaccins and biscuits????

Count me in!!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:53

[
Sizzle schreef:
Iets met 18+ en zo.

Spoiler:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&p=80773197&uf=53906#p80773197

Wow
Nu ben ik niet zo snel onder de indruk. Vind het vooral zorgwekkend gezien bokt niet volledig anoniem is :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:56

Westen= immigranten = moslims en katholieken.
Tevens is westen Hoekse waard = gereformeert = geen open internet
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 26-04-23 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:56

Mkango schreef:
Hoewel dat willekeurige, gestrooi met, komma's me wel echt op, m'n zenuwen werkt. Sommige veranderingen verlopen natuurlijk, andere zijn gewoon volslagen idioot.

Is ook zo. Ik vind sommige dingen ook wel echt lelijk, zoals het eerder aangehaalde sex in plaats van seks :D Maarja. Ik ben dan helaas ook niet de schepper van de Nederlandse taalontwikkeling, dus kan niet meer doen dan zelf seks proberen te schrijven.

Urbanus schreef:
UO: katholieke en christelijke scholen zijn niet meer van deze tijd.

Opzich mee eens, maar ik heb op 6 scholen gezeten en degene met een religieuze inslag waren van beduidend betere kwaliteit dan de openbare scholen waar ik op heb gezeten. Weet niet of dat toeval is, maar ik denk dat een school geworteld in tradities met sterke normen waarden (die niet eens zo zeer religieus waren overigens. Geen islamofobie of homohaat tegen gekomen iig) soms dus wel ten goede komt van die kwaliteit. Ik zou mijn hypothetische kids absoluut liever op een katholieke school doen dan een ipadschool ofzo, en ik heb niets met katholicisme an sich.

Wat dat betreft ook wel de hele unpopular opinion als agnostisch persoon dat we soms ook niet helemaal open staan voor de goede dingen van religie (zolang het tolerant en inclusief is en niet radicaal is) zoals zorgen voor elkaar, wat je binnen religie toch een stuk meer tegenkomt dan de rest van de steeds meer individualistische samenleving.

Dat gezegd hebbende vind ik het in de basis wel leip dat scholen een religieuze inslag hebben, maargoed. In de praktijk heb ik dus alleen de positieve kanten van ervaren (minus mijn toch wat discutabele godsdienstleraar, die als eerste schoolopdracht gaf dat we ons grootste geheim aan hem moesten schrijven :') ).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:00

Menino schreef:
(minus mijn toch wat discutabele godsdienstleraar, die als eerste schoolopdracht gaf dat we ons grootste geheim aan hem moesten schrijven :') ).

...wait... whut????
:oo

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:00

Avalanche schreef:
Goh, ik ben geen taalfanaticus, maar ik doe mijn best om niet te eindigen als een vastgeroest oud persoon :')

Taal is een leuk ding, dat ontwikkelt, dat groeit en reflecteert de tijdgeest. Ik vind dat prachtig.

Ik vind dat stom. Maar ik kan ook niet goed tegen verandering.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:12

Menino schreef:
Mkango schreef:
Hoewel dat willekeurige, gestrooi met, komma's me wel echt op, m'n zenuwen werkt. Sommige veranderingen verlopen natuurlijk, andere zijn gewoon volslagen idioot.

Is ook zo. Ik vind sommige dingen ook wel echt lelijk, zoals het eerder aangehaalde sex in plaats van seks :D Maarja. Ik ben dan helaas ook niet de schepper van de Nederlandse taalontwikkeling, dus kan niet meer doen dan zelf seks proberen te schrijven.

Ik ben ook geen purist maar sex ipv seks en kids ipv kinderen kan ik zo enorm slecht tegen :') heel erg wannabe cool vibes

Menino schreef:
Wat dat betreft ook wel de hele unpopular opinion als agnostisch persoon dat we soms ook niet helemaal open staan voor de goede dingen van religie (zolang het tolerant en inclusief is en niet radicaal is) zoals zorgen voor elkaar, wat je binnen religie toch een stuk meer tegenkomt dan de rest van de steeds meer individualistische samenleving.
.

Mee eens, ik moet zeggen dat ik religie nog steeds niet als iets volkomen negatiefs zie. Vond het in mijn jeugd ook best leuk om elke zondag naar de kerk te gaan, alle katholieke feestdagen vieren, 's avonds samen met mijn vader uit de Bijbel lezen enz. Ook nog nooit in de kerk gehoord dat we homo's moesten haten oid, was meer van dat veilige probeer je medemens te respecteren en goed voor elkaar te zijn, nou dat kan nog niet zoveel kwaad denk ik ;)

Maar zodra godsdienstleerkrachten zich gingen bemoeien met seksuele voorlichting op school en het over afgelikte boterhamen en nog wat hadden, rot dan maar lekker op >;)

Avalanche

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:37

Ik zie religie ook niet als iets negatiefs. Ik heb een issue (yes I wanna be cool :') ) met mensen die religie gebruiken als machtsmiddel of controlemiddel. Dat neemt soms echt extreme vormen aan, die mensen beschadigen.

(Ik ben nu extra op mijn grammatica aan het letten wel, merken jullie het? Maar ik kan er niks van :') )

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:42

Mkango schreef:
Vind het ook altijd zo mooi als je in een discussie woorden als 'veel' of 'de meesten' gebruikt en er altijd wel iemand is die reageert met "je hebt ongelijk, want deze ene uitzondering..." Daarom staat er ook 'veel' en niet 'alle,' Sandra. :')

Wat heb ik er nou weer mee te maken? :') Ik was er niet eens bij!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:44

Mijn spelling en gramatica is volledig in de soep.
Het was al niet best maar het is inmiddels Dengerlands.

Eerlijk gezegd: das can mij not schelen.
Ik heb de ultieme basisschoolfrustratie achter me gelaten waar je als beloning na een aantal foutloze pagina‘s aan de kroontjespen tafel mocht. Dat was voor mij net zo onhaalbaal als een tripje naar mars, waarbij ik dat laatste nog niets eens uit wil sluiten :P

Als het officieel moet zijn heb ik daar een spell en grammar check voor.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 26-04-23 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:48

Avalanche schreef:
Ik zie religie ook niet als iets negatiefs. Ik heb een issue (yes I wanna be cool :') ) met mensen die religie gebruiken als machtsmiddel of controlemiddel. Dat neemt soms echt extreme vormen aan, die mensen beschadigen.

(Ik ben nu extra op mijn grammatica aan het letten wel, merken jullie het? Maar ik kan er niks van :') )

Ik heb een issue met mensen die hun geloof opdringen :').

Cer

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:53

Ik weet niet of het een UO is, maar ik vind dat mensen met een vocal frye (stem kraken, ik weet niet of er een Nederlandse term voor is. Als dat zo is, geef t vooral even door) die veel "eeeuhhhh" zeggen, mogen niet meedoen aan Teams-meetings.. :Y)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:55

Cer schreef:
Ik weet niet of het een UO is, maar ik vind dat mensen met een vocal frye (stem kraken, ik weet niet of er een Nederlandse term voor is. Als dat zo is, geef t vooral even door) die veel "eeeuhhhh" zeggen, mogen niet meedoen aan Teams-meetings.. :Y)

Ah, je bedoelt de "ik ben 26 maar rook al 48 jaar zware shag" stem.

https://www.instagram.com/reel/Cq-qMxTt ... MyMTA2M2Y=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:55

Oh vocal frye, the horror inderdaad

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:57

_San87_ schreef:
Avalanche schreef:

Ik heb een issue met mensen die hun geloof opdringen :').

Eens, en dit zeg ik als gelovige :')

Hun moraal vind ik nog erger. Prima dat jij een probleem hebt met abortus, seks voor het huwelijk, homoseksualiteit of wat dan ook. Zelf weten. Maar ga dat niet bepalen voor een ander, of zelfs er landelijke wetten over maken.
En sowieso dat belachelijke emotionele taalgebruik in die dingen, met name als het om abortus gaat. Ik vind dat een heel oneerlijke manier van discussiëren. Als je een goed, solide punt zou hebben, had je het ook wel kunnen maken zonder anderen een schuldgevoel proberen te bezorgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:59

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 13:02

Ik heb het met mensen die altijd van die vage vochtgeluiden maken, geen idee hoe dat heet maar alsof ze met hun mond vol speeksel proberen te praten en tussendoor luidruchtig moeten slikken. De verschrikking :')