Secret Santa: Boekeneditie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 14:21

Dag Santa! Ik kreeg net de vraag of het boek melancholisch mag zijn. Zeker en vast mag dat :j

Qua leesplek lees ik het liefst lekker buiten tegen een boom of in het gras op een picknickdekentje. Of luilekker in een tuinstoel in de zon. Als ik dat laatste doe heb ik wel altijd het risico dat ik uiteindelijk in slaap val _O- Ik lees ook wel graag 's avonds in mijn bed. Dan duik ik er wat vroeger in en heb ik even geen screen-time. Schijnt ook beter te zijn voor je slaap.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 15:51

Mijn favoriete plakje om te lezen is een rustig of stil plekje :') al kom ik daar niet heel vaak aan toe :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 17:08

Favo leesplekje.. Maakt niet echt uit waar, als de katten maar op schoot liggen haha!

Ik had ook een hangmat, Urbanus! Maar daar ben ik meermaals uitgedonderd, dus nevermind, ik heb ze weggegeven :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 18:25

LWDaisy schreef:
Favo leesplekje.. Maakt niet echt uit waar, als de katten maar op schoot liggen haha!

Ik had ook een hangmat, Urbanus! Maar daar ben ik meermaals uitgedonderd, dus nevermind, ik heb ze weggegeven :')

:') :') _/-\o_ _/-\o_

Geen idee waarom maar ik zie dit zo voor me.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 19:41

Oops al wat vragen gemist..... Maar favo leesplekje is binnen in huis die ene stoel waar ik altijd om moet vechten met de poes Roetje.... We zijn momenteel samen thuis in een best groot huis en ze moet altijd persé in die zelfde stoel als waar ik zit..... Als het goed weer is lees ik ook erg graag in de tuin, en dan vooral de picknickbank die uitzicht op de pony's heeft.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 19:51

Veel kattenmensen hier.

Binnenkort heb ik hopelijk tijd zat om te lezen als mijn jongste poes kittens krijgt. :D

Dat is wel het beste lezen met uitzicht op een nestje pasgeboren kittens.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 20:49

Suliko schreef:
Ik vind een vraag per week te weinig, dus ik gooi er nog een in die misschien ook nuttig is om tot een goede keus te komen voor je lootje. :D

Welke aspecten of thema's vind jij een boek tot een goed verhaal maken? En welke aspecten of thema's zijn absolute no-go's?

Beetje laat, maar ik beantwoord deze vraag toch nog even.

Ik vind het leuk als boeken vanuit meerdere perspectieven geschreven worden. Bij moordzaken of spannende boeken vanuit het slachtoffer en de dader bijvoorbeeld, of iemand die ergens meer van weet. Voorwaarde is wel dat het uiteindelijk wel allemaal samenkomt en een duidelijke uitleg krijgt. Niets is zo vervelend als met vragen over details te blijven zitten! Voor de no-go's sluit ik me bij de andere antwoorden aan. Clichés, slecht gedrag goed praten, contsant domme dingen doen etc.

Qua favoriet plekje heb ik er thuis helaas geen :( we hebben een heel klein huis en helaas heb ik nergens een plekje waar ik me helemaal kan terugtrekken in stilte. Vaak gebruik ik wel mijn noise cancelling oordopjes, maar toch raak ik snel afgeleid door allerlei dingen. Ooit hoop ik te verhuizen en dan een fijn hoekje voor mezelf te kunnen maken!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 11:24

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie fan zijn van Harry Potter, welke boeken je al hebt en of je de testen bij de Wizarding World hebt gedaan?

Ik ben groot fan, ik ben een Ravenclaw en mijn patronus is een Lynx :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:26

Marjo schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie fan zijn van Harry Potter, welke boeken je al hebt en of je de testen bij de Wizarding World hebt gedaan?

Zeker niet maar ben absoluut Slytherin.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:42

Ik ben wel een Potterhead en 'zit' bij Ravenclaw. Mijn patronus is geloof ik een bruinbont paard. Ik heb alle boeken gelezen en lees ze nu aan mijn zoon en man voor. De boeken vind ik eerlijk gezegd niet meer zo fantastisch als vroeger. :o

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:52

Ik heb alle hp boeken in mijn kast staan. Vind ze echt wel leuk om te lezen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:35

Hier ook fan van Harry Potter. Geen idee alleen welke afdeling ik zou zitten :Y)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:36

LWDaisy schreef:
Eef_Bam schreef:
Ik ben dol op historische romans en een beetje avontuur. Vind het mooi als er nog wat gereis te paard bij komt maar het hoeft niet om de paarden te draaien (liever niet zelfs). Wat ik een afknapper vind is te veel fantasy/magie. Een klein beetje kan als dat als doel heeft om te verklaren waarom er door de tijd gereist heeft, maar als het te onrealistisch word kan ik daar slecht tegen.

Oh, heb je De paardenjongen - Rupert Isaacson al gelezen? Die vond ik héél mooi!

Heb ik niet gelezen, spreekt me ook niet zo aan.. Be meer van de fictie dan de non-fictie. Moet zeggen dat ik uberhaubt een beetje afknap op verhalen over psychishe aandoeningen in combinatie met paarden.. Heb een achtergrond in de psychologie en vind dat de "helende werking" van paarden vaak erg geromantiseerd word :o . Ik lees liever over een fictionele held(in) die op zijn/haar ros op avontuur gaat :D.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:43

Ik vond het echt een vreselijk boek trouwens :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:18

Marjo schreef:

Ik ben mega fan! Heb ook echt een aparte kast voor mijn HP-boeken :') Ik heb de gewone edities, en de geïllustreerde van Jim Kay. En een Gryffindor-editie. En dan veel extra boeken :')
Ik ben een Gryffindor, mijn patronus is een Tonkanees (kat).

Eef_Bam en Urbanus: oooh, nou ja, ieder zijn ding natuurlijk haha! Ik heb het boek jaren geleden gelezen en was wel fan :j Maar ik begrijp wat je bedoelt met de romantisering, Eef_Bam!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 14:22

Ik ben geen Potter head.. :')

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 16:30

Hier ook niet echt een potterhead. Heb de boeken ook nooit gelezen, alleen de films gezien. Potterhead vrienden noemen me een slytherin :')

Een favoriete leesplek heb ik niet eigenlijk. Als ik dan toch moet kiezen ergens op vakantie in de natuur. In realiteit lees ik het meeste thuis op de bank en onderweg naar werk/paard op de fiets (luisterboeken in dit geval uiteraard).

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:23

Ik heb de boeken nooit gelezen en denk drie films gezien?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:46

Geen Potter head hier. Ik vind de films wel eens leuk om te zien maar ben er geen groot fan van ofzo.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:57

Of ik diehard fan ben? Geen idee. Wel heb ik enorm genoten van de boeken en de films!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:27

Ik heb de films en boeken met plezier gekeken en gelezen, maar ik kan mezelf geen fan/potterhead noemen ;)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:01

Ik heb wel alle boeken gelezen en de films vinden we hier ik huis heerlijk :j

Ik heb alle boeken wel staan. Inclusief de luisterboeken voorgelezen door Jan Meng O:)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:43

Even aan mijn Santa - ik ben vanaf morgen een weekje weg naar Frankrijk. Ik ga de smartphone achterwege laten en even offline gaan. Dus moest ik een weekje niet reageren op een vraag oid, geen stress. :)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:51

Marjo schreef:

Ik ben wel fan van Harry Potter, heb alle boeken gelezen of geluisterd, ben naar bijna elke première gegaan en kijk nog steeds vaak naar de films. Maar ik ben helaas nog nooit bij een Experience geweest, al zou me dat wel heel leuk lijken!

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 08:37

Harry Potter? Ja, boeken gelezen en ook de films gezien, ook Fantastic beast films, maar zou mijzlef geen super fan noemen. Gewoon leuk :o