Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 23:35

E
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Plop1997

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 13:51

Wij waren op zoek naar gratis tegels om de poetsplaats te betegelen, kwam ik desbetreffende advertentie tegen:

Stoeptegels 30x30 gratis af te halen.
- Zo goed als nieuw.
(en dan een foto erbij van groene scheve tegels die wellicht al langer in de achtertuin liggen dan dat ik oud ben.)

Voor ons maakt het niet uit in welke toestand de tegels zijn als ze maar heel zijn. Maar alsnog hebben we hele andere definities van zo goed als nieuw. _O-

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 15:28

Nu ben ik de rare op marktplaats.

Ik had gereageerd op een advertentie.
Maar het product was niet nieuw en had waarschijnlijk wat nieuwe onderdelen nodig.
Daardoor afgezien van de deal.

Nu heeft de aanbieder de prijs weggehaald en er 'bieden' van gemaakt.
Dus ik weer gereageerd toen deze oppopte, maar mp liet niet de oude conversatie zien.
Dus daar werd ik op aangesproken via de app. Kon wel door de grond zakken

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 23:47

Ik heb pruimenbomen van ongeveer 170cm op marktplaats staan.
Best wel een aardig formaat en hebben al eerder pruimen gegeven.

Ik vraag 20 euro voor één boom en 35 euro voor twee bomen.
Als je op internet kijkt liggen de prijzen van dit formaat ongeveer rond de 50/60 euro.

Één iemand wilde wel vijf bomen voor 50 euro. En een ander twee voor 25 euro.
Heb nu maar erbij gezet dat de prijs vast is :+

Ook iemand die bij het eerste bericht gelijk om een telefoonnummer vroeg. Deze geef ik meestal pas als het een serieuze koper lijkt te zijn en als het nodig is (voor de bomen wel i.v.m. de plaats waar ze staan).
Toen ik daar niet op reageerde kreeg ik:

Volgens mij vroeg ik ook om je telefoonnummer.......

Dan ben ik er al klaar mee.

Sorry, heel verhaal geworden zie ik :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 09:05

Ik vraag ook direct om telefoon nummer, juist omdat ik oprecht geïnteresseerd ben. Al dat heen en weer met de berichtjes daar kan ik werkelijk niks mee.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 09:19

Ik was op zoek naar stoelen, 2 weken geleden berichtje gestuurd dat ik interesse had en of ik die dag mocht komen kijken. nee, 3 maart pas. Aangegeven dat ik dan helaas iet kon maar wel 4 maart meteen kon komen. dat was prima.
Ok, ik afgewacht, ondertussen nog eens een berichtje gestuurd of kijken evt eerder kon komen kijken, meenemen deed ik dan wel als het hun paste . Nee kon niet eerder.
Kreeg ik gisteren een berichte dat ze verkocht waren

N ben ik echt geïrriteerd, was vlakbij, al aantal keren eerder weg gaan kijken en bleken ze toch te zeer beschadigd of doorgezeten te zijn en nu heb ik diverse stoelen aan mij voorbij laten gaan voor niks

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 10:16

StalNollie schreef:
Ik vraag ook direct om telefoon nummer, juist omdat ik oprecht geïnteresseerd ben. Al dat heen en weer met de berichtjes daar kan ik werkelijk niks mee.

Ik ben een aantal jaar geleden telefonisch nogal lastig gevallen dus ik geef hem niet zomaar meer :o
Moet wel een goed gevoel bij een koper hebben. Ik kreeg nog een bericht toen ik niet reageerde en die was ook nogal dwingend en eisend.

@Lynn_Nikita
Dat is echt banketstaaf :(
Ik hoop dat je snel mooie stoelen vindt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 10:18

Ik had iets super goors van de week.

Ik verzamel My Little Pony. De oude generatie 1.

Een setje gevonden op marktplaats. Foto een beetje donker, maar ze leken er goed uit te zien.

Ik betaald, op laten sturen. Komt het binnen, nee, niet normaal zo smerig! Helemaal onder de schimmel, helemaal verroest. Alles onder een dikke laag drap. Staarten gewoon “krokant” van het vuil en de roest.

Ik ben mijn beklag gaan doen. Onbruikbaar, zelfs na weken, schrobben en aceton.

Toen kwam het. “Ja, ze zijn oud”

Ik heb gevraagd om mijn geld terug. Wilde ze wel doen, maar dan moest ik ze ook nog even terug sturen op mijn kosten. Ofwel, ik ben 10 euro kwijt aan het heen en terug sturen van deze gore ellende en heb niks.

Daar heb ik echt heel lelijk moeten doen en druk moeten zetten om het geld terug te krijgen, maar ze verwacht dus wel dat ik het nog even op mijn kosten terug stuur. Dit terwijl dit gewoon een enkeltje vuilnisbelt waardig is.

Nou vragen mensen waarom ik het nog terug stuur. Maar dat is nou eenmaal afgesproken.

Wat zouden jullie doen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 10:26

Niet-franco terugsturen ...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 10:28

Tja, je hebt nou eenmaal afgesproken het terug te sturen. Je had kunnen voorstellen de verzendkosten te delen.

Dus ja, vervelend, maar ik zou die €10 zien als leergeld.
En de volgende keer bij onduidelijke foto's vragen om foto's buiten bij daglicht.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 10:29

DubbelFun schreef:
Niet-franco terugsturen ...

Hoe doe ik dat? Want het is mij geleverd met DHL. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 10:31

Roodvos schreef:
Tja, je hebt nou eenmaal afgesproken het terug te sturen. Je had kunnen voorstellen de verzendkosten te delen.

En de volgende keer bij onduidelijke foto's vragen om foto's buiten bij daglicht.

Ja, verzendkosten delen, schadeloos stellen, ik heb het allemaal voorgesteld, maar ze vertikte het.

Ik werd ook genegeerd toen ik om een oplossing vroeg. Ze stelde op een bepaald moment “een sopje” voor.

Ik ben nu weer aan het leuren om haar e-mailadres voor de bevestiging. Echt geen beweging in te krijgen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:05

Tallie1979 schreef:

Dat houdt niet in dat het persé met DHL terug moet :)
Je kunt naar een postkantoor gaan (of verkooppunt) en zegt dat je het pakket ongefrankeerd wilt verzenden. Dan moet de ontvanger bij ontvangst betalen aan de postbode óf het pakket weigeren.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:02

Tallie1979 schreef:
Roodvos schreef:

Ja, verzendkosten delen, schadeloos stellen, ik heb het allemaal voorgesteld, maar ze vertikte het.

Ik werd ook genegeerd toen ik om een oplossing vroeg. Ze stelde op een bepaald moment “een sopje” voor.

Ik ben nu weer aan het leuren om haar e-mailadres voor de bevestiging. Echt geen beweging in te krijgen.

Maar heb jij inmiddels wel je geld teruggekregen? Zo niet dan zou ik er ook maar vanuit gaan dat ze niet van plan is dit nog te doen.

Heeft ze wel al geld terug gestuurd maar moet je nu veel moeite doen voor haar gegevens dan zou ik er echt niet meer achteraan gaan en laten voor wat het is. :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:07

DubbelFun schreef:
Tallie1979 schreef:

Je kunt naar een postkantoor gaan (of verkooppunt) en zegt dat je het pakket ongefrankeerd wilt verzenden. Dan moet de ontvanger bij ontvangst betalen aan de postbode óf het pakket weigeren.

Oh joh. Dat kan ik wel doen :)

En inderdaad, ze heeft het aankoopbedrag minus de verzendkosten heen terug gestort. Maar ze reageert niet op mijn vraag waar het heen moet, of wat het e-mail adres is.

Dat bedoel ik dus ook met in beweging komen. Ik ben al 3 dagen bezig om gegevens te krijgen en uit te leggen dat dit niet kan. Dan krijg ik 1 “reactie” en is ze vervolgens weer weg (uren lang weer geen reactie)

En natuurlijk zit niet iedereen 24/7 op marktplaats. Maar als er een klacht is, dan handel je dat toch even af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:11

Haha er is vrijwel geen pakket punt die dat nog doet hoor ongefrankeerd verzenden want zij kunnen er niks mee omdat tegenwoordig die systemen compleet automatisch zijn. Ze zijn ook filantropische instelling.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:52

Citaat:

En inderdaad, ze heeft het aankoopbedrag minus de verzendkosten heen terug gestort. Maar ze reageert niet op mijn vraag waar het heen moet, of wat het e-mail adres is.

Dat bedoel ik dus ook met in beweging komen. Ik ben al 3 dagen bezig om gegevens te krijgen en uit te leggen dat dit niet kan. Dan krijg ik 1 “reactie” en is ze vervolgens weer weg (uren lang weer geen reactie)

En natuurlijk zit niet iedereen 24/7 op marktplaats. Maar als er een klacht is, dan handel je dat toch even af?

Dan zou ik het laten voor wat het is :+ ging er echt niet meer achteraan om der spullen terug te sturen als ze zelf niet meer/lastig/amper reageert.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:09

Tallie1979 schreef:
DubbelFun schreef:

Dus jij mag dubbele verzendkosten gaan betalen??

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:42

ogidni schreef:
Dus jij mag dubbele verzendkosten gaan betalen??

Ja, dat was haar idee. En daar was ze niet vanaf te brengen.

Maar inmiddels nog steeds geen antwoord, dus ik vind het inmiddels meer dan best, ze gaan gewoon de vuilnisbak in. :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:03

Dhl kost toch maar 4,50 en geen 10 euro?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:30

€4,95 Pakket versturen naar DHL ServicePoint
€5,95 Pakket versturen naar een huisadres

en het is heen en terug natuurlijk

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 11:10

bridgetF schreef:

Ik heb de heenreis betaald en ze verwacht dat ik de terugreis ook betaal. Dus dan kom ik wel op 10 euro. ;)

En dan sta ik dus met lege handen.

Maar heb het al opgelost hoor, die vieze bende ligt in de kliko, waar het hoort. Ze reageert gewoon niet, dus dan ben ik er klaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:54

Tallie1979 schreef:
bridgetF schreef:

Ik heb de heenreis betaald en ze verwacht dat ik de terugreis ook betaal. Dus dan kom ik wel op 10 euro. ;)

Maar heb het al opgelost hoor, die vieze bende ligt in de kliko, waar het hoort. Ze reageert gewoon niet, dus dan ben ik er klaar mee.

Ik zou aangifte doen.
Weet je bij jou € 10,- bij een ander ook dat bedrag en 5x per week. }>
Ik ging het schip in voor iets meer dan €10,-. Heeft even wat moeite gekost maar de bank werkte wel mee. Bedrag is teruggekomen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:03

Morganlefay schreef:
Tallie1979 schreef:

Ik zou aangifte doen.
Weet je bij jou € 10,- bij een ander ook dat bedrag en 5x per week. }>
Ik ging het schip in voor iets meer dan €10,-. Heeft even wat moeite gekost maar de bank werkte wel mee. Bedrag is teruggekomen.

Nou, dat is ook wat too much.
Tallie heeft de verzendkosten betaald bij de aankoop (bijv 10 euro + 5 euro verzendkosten = 15 euro betaald). Ze heeft na klagen betaalde bedrag minus verzendkosten retour gekregen (bijv 15 euro betaald -/- verzendkosten 5 euro = 10 euro netto terugbetaling).
Afgesproken is dat Tallie het gekochte terug zal sturen, waarbij Tallie de kosten van verzending zal betalen. En zo is het dat Tallie 2x 5 euro verzendkosten betaald.

Geen van die euro's komt toe aan de verkoopster, die 2x 5 euro zal worden betaald aan post of dhl. Maw: verkoopster is geen oplichtster omdat ze 2x verzendkosten in haar zak zou steken. Al zou ze dit idd 5x per week flikken, dan nog verdient ze echt geen ene euro aan de verzendkosten.
Wel kun je wat vinden van het verkopen (en leveren!) van een smerig stukje speelgoed, maar om daar nou onze landelijke politie mee te belasten... ;)

Nu verkoopster niet eens de moeite neemt om haar gegevens te delen om het smerige stukje speelgoed terug te krijgen, denk ik idd dat zij daar niet zoveel belang bij heeft :D Ik had het ook in de kliko gegooid.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:46

Nee, aangifte ga ik er niet van doen. Had ik wel gedaan als er niet was terugbetaald. Maar daar is geen sprake van.

Na dagen vragen, geen antwoord gehad. Dus het ligt op de bodem van mijn kliko. Wat ik overigens ook heb medegedeeld en ook geen reactie op is gekomen. :')