Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:54

tokedri schreef:
Een zelfstest is snel weer negatief
Anders als de pcr
Dus testen heeft wel zin
Na twee weken kun je opnieuw Corona hebben helaas was pas in t nieuws

Bron?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:55

Je kunt zelf 3 varianten tegelijk hebben (was vorig jaar een geval van in het nieuws). De vraag is meer waarom je wilt testen als je verder gewoon fit bent.
Immers kun je het na ieder contact oplopen dus zelfs als je vandaag nefatief bent kun je morgen alweer positief zijn.

Vayo

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:59

Persoonlijk vind ik dat geen doen en zou dit zelf ook nooit doen. Het nut ontgaat me echt als je 0 klachten hebt om zo snel weer te testen. Maar als het iemand gerust stelt!?

Van mij mag heel dat testen eraf. Sommige slaan er echt in door vind ik.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:08

Inderdaad, dat testen moet maar eens stoppen. Vorige week was ik verkouden, voor het eerst sinds 2,5 jaar. Maar het voelde gewoon als een normale verkoudheid. Dat bestaat immers ook nog. Niet getest en ook niet thuis gebleven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:25

Ik zou ook niet testen. Niet eerder dan dat je klachten hebt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:54

https://nos.nl/artikel/2444607-who-ziet ... eind-lopen

Wat een mooi bericht! Ondanks dat wij er hier al maanden niet meer bij stilstaan en gewoon ons leven leiden zonder enige beperking, bleef soms toch die angst voor opnieuw maatregelen. Nu lijkt dit gelukkig echt van de baan!!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:02

Ik heb alweer weken dat allerlei afspraken worden afgezegd omdat mensen ziek zijn - hoezo toch dat fabeltje dat maatregelen zo beperkend werken? Ziek zijn zelf heeft veel meer impact. Er gaat nu meer niet door dan toen er iets meer voorzorgen waren, omdat mensen ziek zijn. (En sommige ervan langdurig.)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:03

Ik las juist vandaag dat er zo ontzettend veel mensen verkouden en ziek zijn door andere normale virussen (inhaal slag) dat ze wel weer denken aan maskers en extra griepprikken. Ik wacht het maar gewoon af.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:10

Hoor her en der toch nog corona besmettingen, maar doorgaans niet gigantisch ziek. Nu ook weer een collega, maar hoest en niest wat en kan nog gewoon werken (vanuit huis).
Ik ben momenteel in Italië en zie al het winkelpersoneel en receptionisten nog met ffp2 maskers werken, geen idee of dat hier verplicht is voor de werknemers.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:12

Het vervelende is is dat er veel andere virussen nu de kop opsteken.

Zo hadden wij op werk laatst 3 waarbij allemaal je beschermende kleding aan moest ( corona , noro en een wat bijzonder buikgriep waardoor bewoners en personeel enorm uitviel )

Echt alles kwam tegelijk. Nu hadden we door de beschermende kleding gelukkig weinig zieke personeelsleden en kwamen we daar niet mee in de knoei.

Ik heb 5 dagen gewerkt en moet wel zeggen dat het vooral erg warm was en ook wel zwaar. De buikgriep heb ik in ieder geval wel gehad. Is nog steeds twijfel of het nu combinaties waren of alleen puur corona.

Maar het verloop van de andere virussen is ook echt wat heftiger met name voor de cliënten. Met een goede weerstand kom je er soms ongeschonden door.

Maar ik hoop niet dat wel elke keer dit soort grapjes hebben. Regelmatig is iedereen snotverkouden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:19

Ik heb ook voor het eerst corona.
1,5 week geleden kreeg ik klachten. Een paar dagen na mij werd mijn man ook ziek. De kinderen hebben het al een keer gehad en werden vorige week ook ziek. Heel jammer want daardoor missen ze hun eerste schoolweek, en ze hebben hier al 9 week vakantie gehad :+
Ze moeten de hele week thuis blijven en zondagavond weer testen. Hebben geen klachten maar ik vermoed dat een thuistest na een week ook nog wel positief aan zal geven, of is dat niet zo?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:21

Valt niets over te zeggen, soms wel, soms niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:03

Ik ben het echt allang vergeten dat er nog corona is.
Ik wacht alleen nog op de uitnodiging voor de booster en dan is het klaar qua boosters laten zetten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:03

Ik ga de laatste booster al niet meer ophalen. Ben hem voor de vakantie gelukkig niet nodig anders was ik nog wel geweest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:05

Zebrastreep schreef:
Ik ga de laatste booster al niet meer ophalen. Ben hem voor de vakantie gelukkig niet nodig anders was ik nog wel geweest.

Ik ga over 2 maanden naar Amerika en volgende maand naar Berlijn.
Was dit niet op de planning geweest dan had ik hem hoogstwaarschijnlijk niet genomen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:08

purny schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik ga over 2 maanden naar Amerika en volgende maand naar Berlijn.
Was dit niet op de planning geweest dan had ik hem hoogstwaarschijnlijk niet genomen

In Amerika is een vaccinatie nog verplicht toch? Althans dat hoorde ik laatst als je er naar toe wilt reizen.

Berlijn in ieder geval niet maar goed wie weet hoe het over een maand is dan maar het zekere voor het onzekere

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:11

Alleen de eerste 2 vaccinaties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:42

Shadow0 schreef:
Ik heb alweer weken dat allerlei afspraken worden afgezegd omdat mensen ziek zijn - hoezo toch dat fabeltje dat maatregelen zo beperkend werken? Ziek zijn zelf heeft veel meer impact. Er gaat nu meer niet door dan toen er iets meer voorzorgen waren, omdat mensen ziek zijn. (En sommige ervan langdurig.)

Maar dat is omdat je, doordat het corona is, dan niks mag.. ik hoor echt niemand meer die dusdanig ziek zijn dat ze daarom thuisblijven/ziek op bed liggen..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:22

Momenteel hebben helaas de maatregelen (de isolatie) zoveel impact dat veel mensen maar gewoon voor het gemak niet meer testen als ze iets belangrijks gaan doen :n

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:56

En ergens snap ik dat goed. Gelukkig zijn de meeste mensen er zo weer bovenop en houden ze er niks aan over. Ziekenhuiscijfers blijven mooi laag als het gaat om corona. En als je dan nog eens gaat kijken naar de leeftijden van de mensen die wel opgenomen zijn, dan is dat vooral 80-89 en 90+.
Je ziet ook duidelijk dat kwetsbaardere ook makkelijker door een besmetting heen komen en goed herstellen. Mijn oom met ernstig ondergewicht en ondervoeding heeft corona gehad midden in zijn kanker behandeling. Die was wel ziek, maar gewoon zoals bij een flinke griep.

Wij testen inderdaad ook niet meer als er weer eens iemand verkouden is. Dat doet bijna niemand om ons heen. Wij zijn gaan leven met corona, maar zonder al die beperkingen van isolatie, afstand, sociaal leven beperken e.d.

Hier is laatst een ongeval geweest waarbij 2 kinderen en hun moeders omgekomen zijn. En er zijn de laatste tijd zoveel andere ongevallen met jonge mensen en kinderen geweest waarbij er doden gevallen zijn. Dan ga je toch even anders tegen de dingen aan kijken. Genieten, want het kan zo voorbij zijn. En we stappen ook gewoon dagelijks in de auto en begeven ons in het verkeer. Risico’s en gevaar horen helaas bij het leven. Ik geniet er het liefst zo optimaal van, want ik heb gezien hoe snel zoiets om kan slaan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:05

Ik zou willen dat er gewoon wat leefbare regels over komen. Want nu moet je nog in isolatie, maar bijna niemand test meer echt en ik vind dat zelf wel kwalijk. Ik vind dat men zich gewoon aan de regels moet houden :'). Ik ben zelf wel heel braaf en wil nog steeds testen met ieder kuchje, maar laatst merkte ik dat ik dacht: ja hallo, ik ga zaterdag naar het concertgebouw, ik wil dat wel laten doorgaan! Maar heb uiteindelijk toch getest omdat ik mezelf anders niet in de spiegel aan zou kunnen kijken :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:22

Maar de ziekenhuiscijfers blijven laag en ik denk persoonlijk dat iedereen het toch wel een keer zal krijgen. Op noro of andere virussen zoals griep testen we ook niet. Momenteel zijn het enkel adviezen en is niets meer verplicht. Ziek is ziek en dan blijf je vanzelf thuis. Verder leven we ons leven gewoon.

En we gaan het najaar in dus verkoudheden zijn normaal. Alles is zoveel duurder geworden.
Ik ga echt geen geld uitgeven aan zelftesten of benzine oprijden om naar een teststraat 25 min verderop te gaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:46

Ik ben ook niet meer voor testen. Het is nu zelfs zo afgezwakt dat het een griep is of een stevige verkoudheid.
Ik heb nog wel een stuk of 10 zelftesten liggen in de kast. Na deze 10 testen komen er ook geen nieuwe meer in huis

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 12:49

Sheran schreef:
Momenteel hebben helaas de maatregelen (de isolatie) zoveel impact dat veel mensen maar gewoon voor het gemak niet meer testen als ze iets belangrijks gaan doen :n

Ja dit herken ik ook. Als je niet test dan is het er ook niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 12:57

Vayo schreef:
Maar de ziekenhuiscijfers blijven laag en ik denk persoonlijk dat iedereen het toch wel een keer zal krijgen. Op noro of andere virussen zoals griep testen we ook niet. Momenteel zijn het enkel adviezen en is niets meer verplicht. Ziek is ziek en dan blijf je vanzelf thuis. Verder leven we ons leven gewoon.

En we gaan het najaar in dus verkoudheden zijn normaal. Alles is zoveel duurder geworden.
Ik ga echt geen geld uitgeven aan zelftesten of benzine oprijden om naar een teststraat 25 min verderop te gaan.

Er wordt zeker wel getest op noro met name in verzorgingshuizen en instelling. Noro is eigenlijk nog vervelender dan corona. Je moet 60 uur klachtenvrij zijn voordat je uit isolatie mag en daarbij moet je nog meer beschermend werken dan met corona. Zelfs al bij een vermoeden van.

Doe mij maar liever corona patiënten dan noro patiënten als ik eerlijk ben. Ik vond dat wel zoveel gedoe dat opruimen moet ook zo en niet anders.

Nadeel is dat de uitslag van een test vaak zo lang duurt dat de patiënt alweer beter is en dan de uitslag pas volgt.