Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Als je daar genoeg voor verdient ja
Als je op basis van je inkomen maar 170 had kunnen lenen had je rest aan eigen geld moeten hebben
daantjuhhh schreef:Sizzle schreef:Dat zou ik erg onverstandig vinden eigenlijk.
Dan speculeer je met fictief geld.
Nee. Dat is geen fictief geld.
Taxatie en dus waarde is toch hoger.
In mijn geval was mijn taxatie 10.000 meer dan aankoop. Maar dat was ook de waarde van het huis.
daantjuhhh schreef:[***] schreef:Als je daar genoeg voor verdient ja
Als je op basis van je inkomen maar 170 had kunnen lenen had je rest aan eigen geld moeten hebben
Dat ligt eraan hoe duur het huis is.
Als je een appartement van 150.000 aanschaft (wat hier in het noorden nog haalbaar is) en je laat die op 170.000 taxeren dan heb je geen eigen geld nodig.
Suzanne F. schreef:daantjuhhh schreef:
Nee. Dat is geen fictief geld.
Taxatie en dus waarde is toch hoger.
In mijn geval was mijn taxatie 10.000 meer dan aankoop. Maar dat was ook de waarde van het huis.
Maar dan leen je dus het volledige bedrag?
Dan heb je echt een berg schuld natuurlijk.
[***] schreef:daantjuhhh schreef:Dat ligt eraan hoe duur het huis is.
Als je een appartement van 150.000 aanschaft (wat hier in het noorden nog haalbaar is) en je laat die op 170.000 taxeren dan heb je geen eigen geld nodig.
Als je op basis van je inkomen maar 140.000 kan lenen, kun je dat nog steeds niet kopen hoe hoog het ook getaxeerd wordt als je geen eigen centen hebt
[***] schreef:Dan heb je geluk Daantjuhh
Als je net na aankoop ziek wordt of uit elkaar gaat, ontslagen wordt of wat dan ook en je moet verkopen dan heb je in een dalende markt een schuld te pakken en mogelijk een forse ook
Charaz schreef:[***] schreef:Dan heb je geluk Daantjuhh
Als je net na aankoop ziek wordt of uit elkaar gaat, ontslagen wordt of wat dan ook en je moet verkopen dan heb je in een dalende markt een schuld te pakken en mogelijk een forse ook
Vaak zijn de woonlasten met een hypotheek een stuk lager, ik heb in het verleden met mijn ex ook maximaal geleend, onze salarissen stegen wat en we konden de woonlasten makkelijk dragen.
[***] schreef:Dan heb je geluk Daantjuhh
daantjuhhh schreef:[***] schreef:Als je daar genoeg voor verdient ja
Dat ligt eraan hoe duur het huis is.