[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:36

Ik had een man die op LinkedIn connectie met mij gemaakt had en ik doe HR, dus ik accepteer vrij snel connectieverzoeken onder het mom van "groot netwerk"..

Hij had me al een PB gestuurd en keek elke dag op mijn profiel.

Heb hem maar geblokt. -O-

Ik had trouwens ook die foetus-post gezien en ik vroeg me hetzelfde af. Ik vond het mooi en goed dat erover gepraat wordt en het taboe eraf gaat, maar LinkedIn is niet de juiste plek imo.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:02

Foetusfoto’s delen op LinkedIn valt onder hetzelfde mommyjacking gedrag als jezelf voorstellen als ‘hoi ik ben *naam* en mama van 3 kids’ in werksetting.
Het uitkakken van kruisgespuis is geen relevante competentie :roll: Sneu als dat het eerste is wat je over jezelf kwijt wilt ipv wie je bent als mens, je opleidingen, ervaringen etc.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:06

Dan kun je er vast rekening mee houden dat ze om de haverklap niet op het werk komen omdat 1 van de kinderen ziek is..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:07

Das ergens bijna sympatiek te noemen :=

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:09

Dit is inderdaad zooo ergerlijk, of van die mensen die het in hun Facebook bio hebben staan. Meid, je bent toch nog wel wat méér dan alleen 'mama van'?

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:18

Ik heb van dat lijstje ook inderdaad twee HELE grote ergernissen.

- De gender reveal... WHO CARES of je nu blauwe of roze rotzooi moet kopen. Ik liep vroeger het liefst rond in een "genderneutrale" winnie de poeh jas maar tegenwoordig moet je blijkbaar altijd aan de buitenkant kunnen zien of t n piemel of n vagina heeft... 8)7

- "Ik moet even aan mijn man vragen of hij kan oppassen" Sorry hoor maar volgensmij als je ouder bent van een kind ben je niet aan het oppassen als de ander weg is maar gewoon ook aan het opvoeden. Mijn vader was vroeger altijd overdag thuis voor mij en mijn broertje en dat was echt geen oppassen, mijn moeder die er dan 's avonds was deed ook niet oppassen. Ze waren allebei evenveel verantwoordelijk voor mijn opvoeding. Oma kwam wel eens oppassen, maar daar kreeg ik dan ook altijd extra koekjes van. :Y)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:22

Oh ja genderreveal… om dan vervolgens koter in genderneutraal kamertje met genderneutrale kleuren en kleding te steken want ‘kind hoeft niet in een hokje’ :=

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:25

Plop1997 schreef:
Ik heb van dat lijstje ook inderdaad twee HELE grote ergernissen.

- De gender reveal... WHO CARES of je nu blauwe of roze rotzooi moet kopen. Ik liep vroeger het liefst rond in een "genderneutrale" winnie de poeh jas maar tegenwoordig moet je blijkbaar altijd aan de buitenkant kunnen zien of t n piemel of n vagina heeft... 8)7

- "Ik moet even aan mijn man vragen of hij kan oppassen" Sorry hoor maar volgensmij als je ouder bent van een kind ben je niet aan het oppassen als de ander weg is maar gewoon ook aan het opvoeden. Mijn vader was vroeger altijd overdag thuis voor mij en mijn broertje en dat was echt geen oppassen, mijn moeder die er dan 's avonds was deed ook niet oppassen. Ze waren allebei evenveel verantwoordelijk voor mijn opvoeding. Oma kwam wel eens oppassen, maar daar kreeg ik dan ook altijd extra koekjes van. :Y)

DIT!!! Precies dit, allebei!

Ik word tante en mijn broer had laatst een genderreveal georganiseerd, waar ik niet onderuit kwam. Het halve land even door om in 5 minuten tijd een ballon doorgeprikt te zien worden waar vervolgens roze confetti uit kwam. Er werd taart uitgedeeld die zo zoet was dat ik er hoofdpijn van kreeg en ik kon weer gaan. Aan de andere kant moet ik natuurlijk allang blij zijn dat we geen raadspelletjes oid hoefden te doen... De absolute horror!

En over vaders die oppassen heb ik ook geen goed woord over... Vond de opmerking van Amanda Abbington, inmiddels ex-vrouw van Martin Freeman, zo mooi toen haar op de rode loper werd gevraagd of Martin op de kinderen pastte die avond. "uuh, you do know they're his kids too, right?"

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:28

Mars schreef:
Oh ja genderreveal… om dan vervolgens koter in genderneutraal kamertje met genderneutrale kleuren en kleding te steken want ‘kind hoeft niet in een hokje’ :=

Mijn ouders wisten ook nog niet wat het ging worden toen ik en mijn broertje erna geboren werden. Ik had een super schattige eendjes/pinokkio babykamer en mijn broertje had een winnie de poeh kamer.

Toen ik een paar jaar ouder was toen werd het wel echt een pony/prinsessen kamer maarja dat mocht ik lekker zelf kiezen. Niet altijd de beste combinaties met knalgeel en knalroze maar ik mocht tenminste zelf kiezen _O-
Mijn broertje kreeg uiteindelijk een race auto bed en had cars posters op zijn kamer maar dat had hij ook allemaal zelf uitgekozen.

Genderneutraal werkt prima maar uiteindelijk zelf laten kiezen is denk ik het belangrijkste. Enja dan wordt het niet altijd een esthetische kamer maar mijn broertje en ik zijn allebei erg creatief :#

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:29

Ik ben uitgenodigd voor een babyshower :') Nou ja, het is een high tea en ik ben samen met 2 andere de enige die (nog) niets geworpen heeft. Dus ik denk dat ik maar bij hen ga zitten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:35

Je kunt natuurlijk ook gewoon niet gaan?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:36

Ik zou echt niet naar dat soort dingen gaan. :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:37

Wij hebben met de genderreveal gewacht tot de geboorte. Tamelijk ouderwets natuurlijk.

Babyshowers doe ik ook niet meer. Ik houd van ongemakkelijk maar ik heb zo m'n grenzen.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:53

Oh dat 'mama van' vind ik zoiets achterlijks. Heb je dan geen eigenwaarde meer ofzo?

Sommigen hebben het zelfs als Facebook naam. Please.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:54

Ik ben misschien naïef (want ik heb nog nooit een babyshower meegemaakt) maar (famous last words) 'hoe erg kan het zijn' Ik vind het voor haar natuurlijk heel leuk, dus, ach. We gaan het meemaken :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:55

Qimm schreef:
Ik ben uitgenodigd voor een babyshower :') Nou ja, het is een high tea en ik ben samen met 2 andere de enige die (nog) niets geworpen heeft. Dus ik denk dat ik maar bij hen ga zitten :')

High tea is wel lekker!

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:55

Qimm schreef:
Ik ben misschien naïef (want ik heb nog nooit een babyshower meegemaakt) maar (famous last words) 'hoe erg kan het zijn' Ik vind het voor haar natuurlijk heel leuk, dus, ach. We gaan het meemaken :')

Ik heb er ook nog nooit een meegemaakt maar mijn schoonzus is zwanger dus ik ben er bang voor...

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:56

Qimm schreef:

ik ben een paar jaar geleden ook naar een babyshower geweest.
Ik ging daar heen voor die vriendin van mij die zwanger was.
Omdat ik het voor haar wel super leuk vond dat ze zwanger was.
heel eerlijk, ze was zo super blij dat ik er was, omdat ze eigenlijk niet verwacht had dat ik zou komen.
Dat was voor mij alle spelletjes en alle gekkigheid meer dan waard.

& ik hou van lekkere (zoete) dingen
en wat is er toevallig in overvloed <3
Allemaal zoete hapjes, taartjes, chocolade *\o/*

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:56

Tancreda4 schreef:
Qimm schreef:

High tea is wel lekker!

Ja precies, dat vind ik wel leuk. Hopelijk niet te veel poespas erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:59

Qimm schreef:

High tea is wel gezellig, maar reken op veel bevallingsverhalen, dat schijnt vertelt te moeten worden om de zwangere gerust te stellen :')

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:01

Relaxed schreef:
Qimm schreef:

High tea is wel gezellig, maar reken op veel bevallingsverhalen, dat schijnt vertelt te moeten worden om de zwangere gerust te stellen :')

Hahaha elk bevallings verhaal is voor mij weer een extra punt op mijn lijstje waarom ik nooit zwanger wil worden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:34

Ik heb er een paar meegemaakt, van chill aan een high tea in een leuk kleinschalig tentje tot hysterisch gedoe met chocoladevla uit een luier eten (??) tot babyhapjes proeven en raden welke smaak het is :r

Ik doe het niet meer, hoe lief ik je ook vind :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:42

Nee, ik weiger ook categorisch. Net als kinderverjaardagen, daar weiger ik ook nog langer naar toe te gaan. De enige optie waar ik moeilijk onderuit kom zijn de verjaardagen van mijn neefjes. Maar ik heb de afspraak staan dat ik mijn familie doe en mijn vriend zijn familie. Zo blijft het leed bij mij beperkt tot 2 keer per jaar. En als ik het een beetje slim plan 1 keer per jaar aangezien een van de twee jarig is op een moment dat je prima legitiem op vakantie kunt zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:42

Oh dat voorstellen met "ik ben de mama van..."

Mijn teammanager doet dat ook altijd als hij zich voorstelt aan kandidaten in sollicitatiegesprekken. "Ik ben Klaas, werk 30 jaar bij dit bedrijf. Ik ben getrouwd met Anja, ben de vader van twee kinderen, Jaap en Jip, we wonen in Amersfoort en onze kat heet Frida, en de hond Kees."

En iedere keer weer denk ik 'DUDE, who cares!', vertel gewoon wat je doet binnen het bedrijf!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:43

Relaxed schreef:
Qimm schreef:

Oh net als met de kaakchirurg dus. Daar hebben mensen ook altijd geruststellende horrorverhalen bij.

Goed beschouwd is het resultaat ook wel een beetje hetzelfde natuurlijk... zowel na de bevalling als na de kaakchirurg heb je een uiterst pijnlijke krater in je lichaam :')