Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7087
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:43

Cer schreef:
Ff serieus mensen.. ik weet wat t betekent
[ [url=m/JSJiN5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vals negatief dmv fraude.. dus niet echt negatief maar “gekocht” negatief … zo duidelijk?


Oke, dat was niet duidelijk uit je vorige post. Ik wilde alleen maar dat lezers niet denken dat alle vals negatieve testen dan fraude zijn, want dat is hoe jouw vorige post gelezen wordt.

Daarnaast vraag ik me af hoe Van Ranst zeker weet dat dit fraude is. Dat hoeft namelijk helemaal niet, het kan gewoon nog steeds een normale vals negatieve test geweest zijn. Dat kan. Geen enkele test is 100% accuraat.

Suzanne F.

Berichten: 49443
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:55

JudithO schreef:
Daarnaast vraag ik me af hoe Van Ranst zeker weet dat dit fraude is. Dat hoeft namelijk helemaal niet, het kan gewoon nog steeds een normale vals negatieve test geweest zijn. Dat kan. Geen enkele test is 100% accuraat.


Dat een test een keer vals negatief aangeeft kan. Maar 61 keer?

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:56

DubbelFun schreef:
Gezien de nieuwe O-variant kun je nog beter (een lichte) covid-besmetting gehad hebben dan alleen een vaccin; de mRNA vaccins geven geen geheugen-cellen, de ziekte wel en dan heb je een betere basis qua herkenning en bestrijding van deze nieuwe variant.


*kuch*.

JOOP schreef:
Wat de nieuwe variant zo gevaarlijk maakt, is dat het maar liefst 32 mutaties in het spike-eiwit met zich meedraagt, het gedeelte wat door het lichaam wordt herkend als een virus dat bestreden moet worden, waarna het afweersysteem aan het werk gaat. Ook de coronavaccins bevatten het spike-eiwit als antigeen, wat het lichaam in staat stelt antistoffen aan te maken. Door de vele mutaties in Omikron is de kans groot dat het immuunsysteem niet weet wat het ermee aan moet, waardoor het virus de opgebouwde immuniteit – door vaccinatie of een eerdere besmetting – kan omzeilen. Wetenschappers spreken daarom ook wel van ‘de ergste variant tot nu toe’.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/omikron- ... -dan-delta

sureido schreef:
Karl66 schreef:
Wat is dat nou weer voor een rare en vooral domme bewering dat een vaccin geen geheugencellen geeft. Je lichamelijke reactie en dus ook de ontwikkelde afweer is na vaccinatie hetzelfde als na het doormaken van de ziekte. Het grote verschil is dat je van een vaccin niet ziek wordt, dat de bijwerkingen veel kleiner zijn en dat je een gecontroleerde reactie en dus ook gecontroleerde afweer krijgt. Het zou namelijk maar zo kunnen zijn dat die lichte coronabesmetting net te licht is geweest om voor voldoende afweer te zorgen. Dat is één van de problemen van ongecontroleerde blootstelling.

Niet ziek van het vaccin? Bijna iedereen die ik ken heeft 1-2 dagen plat gelegen van het vaccin :+ nog erger dan toen ze Corona hadden.


Grappig, ik ken maar 1 iemand die wat ziekjes is geweest n.a.v. Janssen. De rest had nergens last van (welk vaccin dan ook).
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 27-11-21 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas
Berichten: 13035
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:56

Kwa pcr kan dat gemakkelijk kwa tijdsduur. Stel je mag 72 of 48 uur van het voren testen… dan ben je negatief. En dan duurt je vlucht lang, of je test na drie dagen nog eens… dat is kwa incubatie tijd genoeg om ondanks je negatieve pcr toch een besmetting bij je te hebben en later positief te testen.

JudithO

Berichten: 7087
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:56

Suzanne F. schreef:
JudithO schreef:
Daarnaast vraag ik me af hoe Van Ranst zeker weet dat dit fraude is. Dat hoeft namelijk helemaal niet, het kan gewoon nog steeds een normale vals negatieve test geweest zijn. Dat kan. Geen enkele test is 100% accuraat.


Dat een test een keer vals negatief aangeeft kan. Maar 61 keer?



Dat snap ik, ben ik het mee eens.
Maar er dan vanuit gaan dat al die 61 dan fraude zijn, vind ik te ver gaan.

En ja, het kan dat een aantal nog in de incubatietijd zaten en daardoor voor vertrek negatief testten en nu wel positief omdat het virus nu wel actief is en toen nog niet. Om maar eens een verklaring te geven.

Er is vast geen reden die voor al die 61 gevallen geldt, maar er zijn heus wel meerdere verklaringen te geven dan alleen 61x fraude.
Laatst bijgewerkt door JudithO op 27-11-21 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

996981
Berichten: 9886
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:56

Suzanne F. schreef:
JudithO schreef:
Daarnaast vraag ik me af hoe Van Ranst zeker weet dat dit fraude is. Dat hoeft namelijk helemaal niet, het kan gewoon nog steeds een normale vals negatieve test geweest zijn. Dat kan. Geen enkele test is 100% accuraat.


Dat een test een keer vals negatief aangeeft kan. Maar 61 keer?

Dat is 10% op het aantal van 600. Dat is veel, maar de zelf testen zijn natuurlijk een stuk minder betrouwbaar dan de PCR

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37356
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:16

Ik moest een pick and collect ophalen vandaag helaas. Was iets kapot gegaan dat ik dringend nodig heb vandaag. Een mondkapje in de winkel, de dame waar ik moest zijn bij de infobalie. Overige collega's mondkapje loos en haar woorden covid ontkenner wappies. Die haar maar een aanstellerige zeikerd vonden met haar maatregelen. -O- Klanten meest ook zonder kapje, geen ontsmetting gebruiken. Het is dat ik al betaald had maar je zou omdraaien. Het hoofdkantoor van dit filiaal ga ik maandag bericht doen. 3 minuten binnen was me al drie minuten teveel.

Dan helpt natuurlijk geen enkele maatregel %)

Popstra
Berichten: 13853
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:16

Apart altijd, mensen die heel veel mensen om hun heen hebben die ziek werden van het vaccin of vreselijk last van bijwerking...

Ik ken werkelijk niemand die buiten een beetje spierpijn in de geprikte spier last had van bijwerkingen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:19

Er staat “optie”, niet dat t 61 keer fraude zou zijn…

En wie weet, misschien was er 1 bureau bij het vertrek punt waar mensen vlieg bewijzen konden “kopen”.. je weet t niet he.. kan hier ook, dus daar ook .. :+ just sayin ..

Klaarblijkelijk zaten er toch 60 mensen met Covid aan boord wat niet zou moeten kunnen maar toch gebeurd is :j

996981
Berichten: 9886
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:21

Cer schreef:
Er staat “optie”, niet dat t 61 keer fraude zou zijn…

En wie weet, misschien was er 1 bureau bij het vertrek punt waar mensen vlieg bewijzen konden “kopen”.. je weet t niet he.. kan hier ook, dus daar ook .. :+ just sayin ..

Klaarblijkelijk zaten er toch 60 mensen met Covid aan boord wat niet zou moeten kunnen maar toch gebeurd is :j

En dat terwijl het overgrote deel waarschijnlijk gevaccineerd is, om geen gezeur te hebben met testen voor toegang op vakantie

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:21

[CV] Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Hier hebben jullie vast al eens in gekeken waar genoeg mensen in staan die ziek zijn geworden van het vaccin.

Mijn ouders allebei ook, meerdere vrienden hebben ook ferme koorts gehad, en dan in een keer over, collega’s op werk. Ook mensen die nergens last van hadden zoals ik, die ken ik ook. Ik snap dat jullie pro vaccinatie zijn (ik ook) maar komop; jullie weten goed zat dat er genoeg mensen waren die koorts of wat anders hebben gekregen van het vaccin.
Laatst bijgewerkt door sureido op 27-11-21 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithO

Berichten: 7087
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:23

Cer schreef:
Er staat “optie”, niet dat t 61 keer fraude zou zijn…

En wie weet, misschien was er 1 bureau bij het vertrek punt waar mensen vlieg bewijzen konden “kopen”.. je weet t niet he.. kan hier ook, dus daar ook .. :+ just sayin ..

Klaarblijkelijk zaten er toch 60 mensen met Covid aan boord wat niet zou moeten kunnen maar toch gebeurd is :j


Zeker. Maar dat geeft ook aan dat geen enkel systeem waterdicht is.
Gevaccineerd kun je besmet zijn.
Eerder positief geweest kun je besmet zijn.
Negatief getest kun je besmet zijn, maar nog in de incubatietijd hebben gezeten of vals negatieve uitslag.

En sorry voor jouw eerste zin, dat is inderdaad een lees-foutje.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:24

996981 schreef:
En dat terwijl het overgrote deel waarschijnlijk gevaccineerd is, om geen gezeur te hebben met testen voor toegang op vakantie

Dat durf ik niet te zeggen want ik heb niet gelezen of het vakantie gangers waren of zaken mensen of familie reizen …
Waren het nls die terug kwamen van vakantie?

Als die er niet ziek van worden door hun vaccinatie is er toch niet echt een probleem?

JudithO

Berichten: 7087
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:25

Waarom niet? Je kunt ook drager zijn maar zelf niet ziek worden.
Genoeg gevallen bekend waar mensen positief testen maar zelf nul last hebben.

Zebrastreep

Berichten: 9843
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:25

sureido schreef:
[CV] Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Hier hebben jullie vast al eens in gekeken waar genoeg mensen in staan die ziek zijn geworden van het vaccin.

Mijn ouders allebei ook, meerdere vrienden hebben ook ferme koorts gehad, en dan in een keer over, collega’s op werk. Ook mensen die nergens last van hadden zoals ik, die ken ik ook. Ik snap dat jullie pro vaccinatie zijn (ik ook) maar komop; jullie weten goed zat dat er genoeg mensen waren die koorts of wat anders hebben gekregen van het vaccin.


Dat zijn de normale bijwerkingen die krijg je ook van andere vaccinaties. Ze doelen meer op de zeldzamer bijwerkingen.

Ik was er zelf ook niet lekker van maar als ik verhalen hoor viel het bij mij reuze mee. Ik had geen koorts alleen zware vermoeidheid. Binnen 2 dagen weer over.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:26

JudithO schreef:
Waarom niet? Je kunt ook drager zijn maar zelf niet ziek worden.

Ja dat kan, en als gevaccineerden er niet ziek van worden is er toch niet echt een probleem?

Belasten ze iig niet de zorg (en ze zitten nu toch in quarantaine?)

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:28

sureido schreef:
[CV] Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Hier hebben jullie vast al eens in gekeken waar genoeg mensen in staan die ziek zijn geworden van het vaccin.

Mijn ouders allebei ook, meerdere vrienden hebben ook ferme koorts gehad, en dan in een keer over, collega’s op werk. Ook mensen die nergens last van hadden zoals ik, die ken ik ook. Ik snap dat jullie pro vaccinatie zijn (ik ook) maar komop; jullie weten goed zat dat er genoeg mensen waren die koorts of wat anders hebben gekregen van het vaccin.


Ja want dit is een goede methode om statistieken te verzamelen :+.

Ten eerste zal de titel al meer mensen aantrekken die (ergere) bijwerkingen hebben gehad, dus is de verhouding niet representatief.

Ten tweede ontken ik niet dat er mensen ziek worden, maar jouw reactie impliceert dat vrijwel iedereen ziek wordt, maar dat klopt niet. Vind het persoonlijk sowieso apart dat 'bijna iedereen die jij kent' 1 a 2 dagen letterlijk plat heeft gelegen omdat ze ziek waren, maar goed.

Ten derde: een dagje wat koortsig/ziekig is niet een hele erge bijwerking, zoals Zebrastreep al aankaart.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:30

Zebrastreep schreef:
sureido schreef:
[CV] Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Hier hebben jullie vast al eens in gekeken waar genoeg mensen in staan die ziek zijn geworden van het vaccin.

Mijn ouders allebei ook, meerdere vrienden hebben ook ferme koorts gehad, en dan in een keer over, collega’s op werk. Ook mensen die nergens last van hadden zoals ik, die ken ik ook. Ik snap dat jullie pro vaccinatie zijn (ik ook) maar komop; jullie weten goed zat dat er genoeg mensen waren die koorts of wat anders hebben gekregen van het vaccin.


Dat zijn de normale bijwerkingen die krijg je ook van andere vaccinaties. Ze doelen meer op de zeldzamer bijwerkingen.

Ik was er zelf ook niet lekker van maar als ik verhalen hoor viel het bij mij reuze mee. Ik had geen koorts alleen zware vermoeidheid. Binnen 2 dagen weer over.

Daar gaat het niet om, er werd hier gesteld dat je van een vaccin niet ziek wordt en ik heb daarop gereageerd dat dat wel degelijk zo kan zijn, en dan gaan mensen hier daarna doen alsof ze echt nog nooit gelezen of gehoord hebben dat iemand koorts/ziekig is geworden van het covid vaccin :+ of dat het heeel apart is dat je mensen kent die ziek zijn geweest.

Dat is gewoon niet apart, er zijn echt veel mensen die (erge) klachten hadden na vaccinatie.

En bij mij zaten er echt veel mensen bij die ook echt in bed hebben gelegen of niet geslapen hebben van de koorts.

Bijna iedereen was misschien wat overdreven. Maar dan hoop ik net zo overdreven als dat je niemand kent die ziek is geweest.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:31

Definieer "echt veel mensen" [die (erge) klachten hadden na vaccinatie].

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:36

IMANDRA schreef:
Definieer "echt veel mensen" [die (erge) klachten hadden na vaccinatie].

Ik denk zo 7 op de 10 als ik terug denk van mijn vriendenkring/collega’s, die het echt goed hebben geweten dat ze er eentje hadden genomen. Eerder naar huis zijn gegaan van etentjes, met vier dekens in bed hebben gelegen etc. Zeker in die periode dat mijn leeftijdsgroep mocht. Wij mochten op werk zelfs 2 dagen na vaccinatie onze beschikbaarheid niet aanzetten omdat ze bang waren voor uitval van personeel nadat de eerste collega’s zich ziek hadden gemeld.

Kan ook zijn dat mijn leeftijdsgroep gewoon wat sterker op dat vaccin gereageerd heeft. Las hier wel eens dat sterk immuunsysteem ook een sterkere reactie kon geven. Weet niet of dat waar is :+

JudithO

Berichten: 7087
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:38

Cer schreef:
JudithO schreef:
Waarom niet? Je kunt ook drager zijn maar zelf niet ziek worden.

Ja dat kan, en als gevaccineerden er niet ziek van worden is er toch niet echt een probleem?

Belasten ze iig niet de zorg (en ze zitten nu toch in quarantaine?)


Zij zelf niet, maar de mensen die zij besmetten (eventueel) wel.
Wie controleert dat ze in quarantaine zitten (is dat zo? Geen idee hoor)?
Wie zegt dat ze niemand zien in die periode?

Dus ja als gevaccineerde drager zijn is niet per see geen probleem.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:47

sureido schreef:
IMANDRA schreef:
Definieer "echt veel mensen" [die (erge) klachten hadden na vaccinatie].

Ik denk zo 7 op de 10 als ik terug denk van mijn vriendenkring/collega’s, die het echt goed hebben geweten dat ze er eentje hadden genomen. Eerder naar huis zijn gegaan van etentjes, met vier dekens in bed hebben gelegen etc. Zeker in die periode dat mijn leeftijdsgroep mocht. Wij mochten op werk zelfs 2 dagen na vaccinatie onze beschikbaarheid niet aanzetten omdat ze bang waren voor uitval van personeel nadat de eerste collega’s zich ziek hadden gemeld.

Kan ook zijn dat mijn leeftijdsgroep gewoon wat sterker op dat vaccin gereageerd heeft. Las hier wel eens dat sterk immuunsysteem ook een sterkere reactie kon geven. Weet niet of dat waar is :+


Griepachtige klachten (waaronder koorts):
AstraZeneca: 1 op de 3 mensen
Janssen: 1 op de 10 tot 1 op de 3 mensen
Moderna: 1 op de 10 tot 1 op de 3 mensen
Pfizer: 1 op de 10 tot 1 op de 3 mensen

En dan zijn dit griepachtige klachten, dus niet eens per se een dag of 2 plat liggen, dus die incidentie zal zelfs lager liggen.

https://www.apotheek.nl/medicijnen/covid-19-vaccin-vaxzevria-coronavaccin-astrazeneca#wat-zijn-mogelijke-bijwerkingen
https://www.apotheek.nl/medicijnen/covi ... in-janssen
https://www.apotheek.nl/medicijnen/covi ... jwerkingen
https://www.apotheek.nl/medicijnen/covi ... jwerkingen


Dus nee, niet de meeste mensen krijgen koorts.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:48

De mensen in mijn directe omgeving met Moderna wel echt last gehad (ziek). Pfizer niet echt.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:52

En hoeveel mensen melden daadwerkelijk bij het Lareb wat bijwerkingen waren van het vaccin? :+

Ook vind ik dit anders alsnog vrij hoge cijfers om hier te stellen dat je van vaccinatie niet ziek wordt.

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... jwerkingen
Bij een groot deel van de mensen treden bijwerkingen op als koorts, hoofdpijn en moeheid na vaccinatie met COVID-19-vaccins.

Vrouwen en jongeren ervaren vaker bijwerkingen. Zie: vragenlijstonderzoek van Lareb.

Suzanne F.

Berichten: 49443
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:54

Maar wat maakt dat nou uit dan? Dat je wat ziek wordt van een vaccin? Het beschermt je tegen ziekenhuisopname en erger. Wat maakt die ene dag wat ziek dan uit?