Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Naar mijn idee vinden de meeste besmettingen thuis plaats of op scholen (gezien basisscholen die weer half in quarantaine zitten).. ik zou het niet vreemd vinden als de cijfers door deze maatregelen juist toenemen.
bigone schreef:pien_2010 schreef:Manlief krijgt zo zijn 3de prikje.
Fijn Pien.
IHN schreef:Askja, voor jouw info:ik ben geen antivaxxer, ben gewoon geent. Ben heel benauwd, dokter? vraagt alleen of je geent bent. Gisteravond naar notdirnst in ziekenhuis na bellen. Zelf ff een thuistest gedaan, wat ik zei in het ziekenhuis:ow, wat fijn! Dankjewel dat je daaraan denkt.
Daar gaat het dus al fout, niemand die ff zegt:wil je ff een testje doen voor je komt? En ik was dus serieus de 1e!die dat zelf had bedacht.
Maar goed, de antivaxxers lipen onbesmet naar binnen en besmet naar biiten. Die besmetting krijgen ze dan dus van een gevaccineerde.
Zou het dan niet veel logischer zijn om iedereen zich te laten testen?
Dan hoeft er geen lockdown.
Ik vind het bizar dat mensen roepen:ik ben gevaccineerd dus ik heb aan mijn plicht voldaan. Een antivaxxer die afstand houd en nergens heengaat en test verspreid minder dan gevaccineerden.
boyca schreef:En dat geldt dus ook voor gevaccineerden maar ja die hebben een groen vinkje
boyca schreef:En dat geldt dus ook voor gevaccineerden maar ja die hebben een groen vinkje
bigone schreef:Dan ben je niet de enigste Purny, ik heb zelf de 1,5 meter ook niet losgelaten alleen geen mondkapje op( tot het weer moest) maar voor de rest? Ondanks vaccinatie gewoon je verstand gebruiken.
Zoolgangster schreef:eilleen333 schreef:2g, genezen of gevaccineerd. Jammer dat het voor de particulier niet mogelijk is om te laten checken of ik (symptoomloos) Corona gehad hebt en dus gewoon alleen een groen vonkje had gehad
Dat vind ik ook erg jammer, dat je niet kan laten testen of je al voldoende antistoffen hebt.
janderegelaa schreef:Zoolgangster schreef:[quote="eilleen333"
2g, genezen of gevaccineerd. Jammer dat het voor de particulier niet mogelijk is om te laten checken of ik (symptoomloos) Corona gehad hebt en dus gewoon alleen een groen vonkje had gehad
[/quote
Dat vind ik ook erg jammer, dat je niet kan laten testen of je al voldoende antistoffen hebt.
Dat kan wel op bloedwaardentest.nl
pien_2010 schreef:Niet alleen wat een wereld, wat heb je dan van het hele gedoe rondom covid slecht begrepen. Dit is zo vreselijk dom. Covid verkiezen boven een prikje.Echt dan spoor je gewoon niet, en ja ik weet dat er mensen zijn die er zo gemakkelijk doorheen komen, maar ik ken persoonlijk ook mensen in Nederland zeer jong, 24 jaar oud, die nu goed gaat, maar o zo ziek was en dat 2x nl 1x in maart 2020 (kon nog niet vastgesteld worden toen, maar huisarts gaf aan dat hij 100% alle verschijnselen had dus gaat uit van covid) en de andere keer in maart 2021.
Voor alle duidelijkheid, ik laat me nooit inenten tegen influenza, heb mijn kinderen een ander inentingsschema gegeven toen ze baby waren, daar ik een zeer kritische vaccer ben en was. Alleen covid als voorkeur zien boven een prikje dan heb je totaal niet door wat de enorme schadelijke gevolgen zijn en kunnen zijn van het hebben van covid. Zelfs bij mensen die niet in het ziekenhuis komen en thuis uit kunnen zieken.
Het hele verhaal van immuniteit opbouwen via het krijgen van covid klopt ook niet, daar er iedere keer mutaties zijn. De kinderen van mijn man en zijn klein kinderen (alleen de mannen en jongens) hebben inmiddels covid al twee keer gehad voordat ze gevaccineerd konden worden.