Sociale uitsluiting collateral damage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:52

Manlief krijgt zo zijn 3de prikje.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:54

2g, genezen of gevaccineerd. Jammer dat het voor de particulier niet mogelijk is om te laten checken of ik (symptoomloos) Corona gehad hebt en dus gewoon alleen een groen vonkje had gehad

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:55

pien_2010 schreef:

Fijn Pien.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:00

Askja, voor jouw info:ik ben geen antivaxxer, ben gewoon geent. Ben heel benauwd, dokter? vraagt alleen of je geent bent. Gisteravond naar notdirnst in ziekenhuis na bellen. Zelf ff een thuistest gedaan, wat ik zei in het ziekenhuis:ow, wat fijn! Dankjewel dat je daaraan denkt.
Daar gaat het dus al fout, niemand die ff zegt:wil je ff een testje doen voor je komt? En ik was dus serieus de 1e!die dat zelf had bedacht.

Maar goed, de antivaxxers lipen onbesmet naar binnen en besmet naar biiten. Die besmetting krijgen ze dan dus van een gevaccineerde.

Zou het dan niet veel logischer zijn om iedereen zich te laten testen?
Dan hoeft er geen lockdown.

Ik vind het bizar dat mensen roepen:ik ben gevaccineerd dus ik heb aan mijn plicht voldaan. Een antivaxxer die afstand houd en nergens heengaat en test verspreid minder dan gevaccineerden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:01

idinn schreef:
Naar mijn idee vinden de meeste besmettingen thuis plaats of op scholen (gezien basisscholen die weer half in quarantaine zitten).. ik zou het niet vreemd vinden als de cijfers door deze maatregelen juist toenemen.

Nee, de meeste besmettingen waarvan de oorzaak te achterhalen is vinden plaats thuis en op school. Niet per se omdat men daar ook echt het meest besmet raakt, maar vooral omdat het in die gevallen vrij goed te achterhalen is. Met name bij thuisbesmettingen is het goed om te bedenken dat er wel een grote kans is dat je als huisgenoot ook besmet raakt, maar dat dat bijna altijd pas is omdat er eerst iemand ergens buitenshuis besmet is geraakt en het dan pas meeneemt naar huis.

Meer thuis en minder weg maakt dan wel degelijk behoorlijk uit, wat je niet mee naar huis neemt, kan ook niet overspringen op een huisgenoot.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:18

bigone schreef:
pien_2010 schreef:

Fijn Pien.

Thanks
En het zit er weer in. Ik zei tegen de infirmière (verpleegkundige) dat het mij iedere keer weer verbaast dat dit land dat zo slecht administratief is geregeld dat vaccineren zo soepel en efficient afhandelt. Ze moest daar zo om lachen.....

Ik mag begin December. (60++).
Manlief krijgt gelijk qr code, dus ben benieuwd of die gemakkelijk in de telefoon te krijgen is. Dus zijn qr code blijft geldig *\o/*

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:26

IHN schreef:
Askja, voor jouw info:ik ben geen antivaxxer, ben gewoon geent. Ben heel benauwd, dokter? vraagt alleen of je geent bent. Gisteravond naar notdirnst in ziekenhuis na bellen. Zelf ff een thuistest gedaan, wat ik zei in het ziekenhuis:ow, wat fijn! Dankjewel dat je daaraan denkt.
Daar gaat het dus al fout, niemand die ff zegt:wil je ff een testje doen voor je komt? En ik was dus serieus de 1e!die dat zelf had bedacht.

Maar goed, de antivaxxers lipen onbesmet naar binnen en besmet naar biiten. Die besmetting krijgen ze dan dus van een gevaccineerde.

Zou het dan niet veel logischer zijn om iedereen zich te laten testen?
Dan hoeft er geen lockdown.

Ik vind het bizar dat mensen roepen:ik ben gevaccineerd dus ik heb aan mijn plicht voldaan. Een antivaxxer die afstand houd en nergens heengaat en test verspreid minder dan gevaccineerden.

Dat is dus niet zo. Je kunt 24 uur geleden getest zijn en 12 uur geleden besmet. Daar zit het punt. Ik ben voor 2G.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:48

En dat geldt dus ook voor gevaccineerden maar ja die hebben een groen vinkje

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:50

boyca schreef:

Klopt, maar zij zijn beschermd tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:05

boyca schreef:

Maar worden wel minder ziek en zijn minder besmettelijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:17

boyca schreef:

Klopt maar de kans dat zij er zo ziek van worden is vele male minder, net als de kans dat zij drager zijn van het virus. Zucht , waarom wordt dit nu niet gewoon aangenomen. Niet in willen enten, ik vind het prima, maar hou je dan wel aan de feiten.
Die feiten zijn:
1. Iedereen mag nog steeds kiezen om wel of niet te enten;
2. Niet enters hebben verhoogd risico om ziek te worden en op de IC te komen
3. Niet enters zorgen dus voor verhoogd risico dat het virus wederom kan muteren en meer mensen ziek kan maken
4. Persoonlijke mening→ ja ik vind het allemaal heel erg sneu voor alle partijen, zowel voor de enters als de niet enters, maar ontken nu eens niet dat er wereldwijd erg veel aan de hand is al jaren en dit klauwen met geld overal kost en dat de zorg het in Nederland totaal niet meer aankan.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:03

boyca schreef:

Dat groene vinkje betekent niet dat je je niet meer aan de maatregelen hoeft te houden. Ook gevaccineerd moet je testen bij klachten, en bij een positieve test in quarantaine.

Of mensen dat doen is een tweede, dat is weer die verdraaide eigen verantwoordelijkheid die velen nogal demonstratief aan hun laars lappen 'omdat ze er genoeg van hebben'.
Ja, wie niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:08

Ik zag laatst ergens een onderzoek waaruit bleek dat gevaccineerden zich vaker lieten testen bij het idee klachten te hebben als ongevaccineerden.

Ik test ook gewoon nog telkens braaf, want dat ik die prik heb, maakt niet dat ik niet alsnog besmet kan raken. En ik wil niet iemand om mij heen (geprikt of niet) besmetten. Ik ga nog net niet 2x per week, want ben herfst/winter altijd super vaak verkouden en aan de kwakkel. Helemaal nu we vorig jaar zo afstand hielden is het dubbel zo erg haha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:58

Ook al ben ik gevaccineerd ik hou me nog steeds aan de maatregelen. 1,5 meter in de supermarkt, geen handen schudden en geen andere mensen op bepaalde manieren begroeten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 16:57

eilleen333 schreef:
2g, genezen of gevaccineerd. Jammer dat het voor de particulier niet mogelijk is om te laten checken of ik (symptoomloos) Corona gehad hebt en dus gewoon alleen een groen vonkje had gehad

Dat vind ik ook erg jammer, dat je niet kan laten testen of je al voldoende antistoffen hebt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 16:58

Dan ben je niet de enigste Purny, ik heb zelf de 1,5 meter ook niet losgelaten alleen geen mondkapje op( tot het weer moest) maar voor de rest? Ondanks vaccinatie gewoon je verstand gebruiken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:03

bigone schreef:
Dan ben je niet de enigste Purny, ik heb zelf de 1,5 meter ook niet losgelaten alleen geen mondkapje op( tot het weer moest) maar voor de rest? Ondanks vaccinatie gewoon je verstand gebruiken.

Dit dus..
Wij Frankrijk oude en nieuw afgezegd
Beter nu gewoon niet verplaatsen zeker niet over de grenzen..

Waardeloos honden weer in de stress met vuurwerk
Maar ja voor het goede doel he

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:31

Zoolgangster schreef:
eilleen333 schreef:

Dat vind ik ook erg jammer, dat je niet kan laten testen of je al voldoende antistoffen hebt.

Dat kan wel op bloedwaardentest.nl

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:46

janderegelaa schreef:
Zoolgangster schreef:
[quote="eilleen333"
[/quote

Dat kan wel op bloedwaardentest.nl

Maar krijg je dan ook een QR code? Want anders is het dus efficiënter om nog even snel proberen COVID te krijgen, dan heb je het snelst een

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:20

Ja of een bed in het ziekenhuis.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:59

Misschien even informeren bij iemand die in het ziekenhuis werkt.

Afbeelding

Wat een wereld.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:27

Ik was vergeten een sarcastische smiley te plaatsen :o :D maar je opzettelijk besmetten is natuurlijk een idioot idee

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:28

Niet alleen wat een wereld, wat heb je dan van het hele gedoe rondom covid slecht begrepen. Dit is zo vreselijk dom. Covid verkiezen boven een prikje. %) Echt dan spoor je gewoon niet, en ja ik weet dat er mensen zijn die er zo gemakkelijk doorheen komen, maar ik ken persoonlijk ook mensen in Nederland zeer jong, 24 jaar oud, die nu goed gaat, maar o zo ziek was en dat 2x nl 1x in maart 2020 (kon nog niet vastgesteld worden toen, maar huisarts gaf aan dat hij 100% alle verschijnselen had dus gaat uit van covid) en de andere keer in maart 2021.

Voor alle duidelijkheid, ik laat me nooit inenten tegen influenza, heb mijn kinderen een ander inentingsschema gegeven toen ze baby waren, daar ik een zeer kritische vaccer ben en was. Alleen covid als voorkeur zien boven een prikje dan heb je totaal niet door wat de enorme schadelijke gevolgen zijn en kunnen zijn van het hebben van covid. Zelfs bij mensen die niet in het ziekenhuis komen en thuis uit kunnen zieken.
Het hele verhaal van immuniteit opbouwen via het krijgen van covid klopt ook niet, daar er iedere keer mutaties zijn. De kinderen van mijn man en zijn klein kinderen (alleen de mannen en jongens) hebben inmiddels covid al twee keer gehad voordat ze gevaccineerd konden worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:37

pien_2010 schreef:
Niet alleen wat een wereld, wat heb je dan van het hele gedoe rondom covid slecht begrepen. Dit is zo vreselijk dom. Covid verkiezen boven een prikje. %) Echt dan spoor je gewoon niet, en ja ik weet dat er mensen zijn die er zo gemakkelijk doorheen komen, maar ik ken persoonlijk ook mensen in Nederland zeer jong, 24 jaar oud, die nu goed gaat, maar o zo ziek was en dat 2x nl 1x in maart 2020 (kon nog niet vastgesteld worden toen, maar huisarts gaf aan dat hij 100% alle verschijnselen had dus gaat uit van covid) en de andere keer in maart 2021.

Voor alle duidelijkheid, ik laat me nooit inenten tegen influenza, heb mijn kinderen een ander inentingsschema gegeven toen ze baby waren, daar ik een zeer kritische vaccer ben en was. Alleen covid als voorkeur zien boven een prikje dan heb je totaal niet door wat de enorme schadelijke gevolgen zijn en kunnen zijn van het hebben van covid. Zelfs bij mensen die niet in het ziekenhuis komen en thuis uit kunnen zieken.
Het hele verhaal van immuniteit opbouwen via het krijgen van covid klopt ook niet, daar er iedere keer mutaties zijn. De kinderen van mijn man en zijn klein kinderen (alleen de mannen en jongens) hebben inmiddels covid al twee keer gehad voordat ze gevaccineerd konden worden.

Het klinkt hard maar laten ze het dan maar krijgen. En goed ook... en dan moeten ze niet op medeleven rekenen vind ik...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:44

Swah schreef:
Misschien even informeren bij iemand die in het ziekenhuis werkt.

[ [url=m/QRCeu9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een wereld.

Makkelijk zat, loop even een cohort afdeling of IC binnen.
Kunnen ze meteen zien wat evt hun voorland is…