ingedebruijn schreef:Poeh ik vind het wel heel hard en kort door de bocht eerlijk gezegd. Ik ken niemand die denkt..laat mensen maar lekker ziek worden. Boeit me niet.
Daar zit echt wel meer achter dan zo zwart wit. En als ik voor mezelf spreek.. Ik denk ook niet dat je iedereen kunt redden van alle ziektes. Nu is het corona maar er is zoveel meer waar mensen aan overlijden. Dat hoort ook bij het leven hoe hard ook.
Ik denk dat je de essentie van shadows uitleg niet snapt. Zij vind dat de mensen die het beleid maken en het voor het zeggen hebben niet ter verantwoording worden geroepen over beslissingen, nu vooral mbt Corona beleid en wij dat allemaal toelaten. Wij = maatschappij .
Het gaat erom dat in haar ogen er door het halfslachtige beleid na de eerste lockdown ( imo) ontzettend veel mis peren zijn gemaakt met als laatste grote klapper Dansen met Janssen.
Het vaccineren gaat nu goed maar had veel beter georganiseerd kunnen zijn, daar hebben we mensen voor met veel ervaring en die zijn door de Ggd aan de kant geschoven, niet nodig. Ict problemen, app problemen, omt leden die bij monde van Van Dissel zegt dat mondkapjes, aerosolen, ventilatie niet belangrijk zijn.
Mensen in de zorg die geen bescherming hadden en zo onbedoeld voor heel veel extra doden in de verpleeg/thuiszorg hebben gezorgd. En dit is nog maar een kleine greep, de rest schiet me zo niet te binnen. En de overheid greep niet of veel te laat in.
Niemand zal denken, laat ze maar dood gaan of ziek worden maar het is wel gebeurd en gebeurd nog steeds. Komt ook nog de grote groep onder de 12 bij , hoe gaan ze dat straks doen? Want de scholen gaan straks weer beginnen en het virus zal dan weer opduiken op de scholen, in Amerika zijn heel veel kinderen in het ziekenhuis opgenomen met een complicatie door covid, Mics of zo iets, moet ik even zoeken. Laten we dat ook gewoon gebeuren of zorgen we dat ze zo veilig mogelijk naar school kunnen?
Shadow mag dan negatief overkomen, ik snap haar wel. Weet alleen niet wat ik er aan kan veranderen buiten me aan de regels te houden en te vaccineren.